quote:HEUSDEN - Normaal gesproken is de kledingwinkel van Helène de Gier in Heusden op zondagmiddag open.
Maar dit weekeinde heeft de couturier haar zaak gesloten. ,,We moeten alle commotie even laten bezinken,’’ laat ze per telefoon weten. ,,Mijn rechtszaak tegen de Nationale Postcode Loterij vind ik echt heel belangrijk.’’
De Gier heeft vrijdag de Postcode Loterij aangeklaagd. De kansspelorganisatie zou inbreuk op de privacy hebben gepleegd en haar psychologische schade hebben toegebracht. De inwoonster van de Hoogstraat had namelijk geen loten toen de hoofdprijs van de Postcode Loterij begin dit jaar in haar straat viel.
Acht medebewoners van de winnende postcode 5256 AW mochten 13,9 miljoen euro verdelen. De Gier kreeg niks.
,,Als ik lid was geweest, was ik nu miljonair,’’ zegt ze met tranen in haar ogen in het programma NOVA. ,,Bij andere loterijen zul je achteraf nooit weten dat je zou hebben gewonnen. Dan kan het best zijn dat je buren een dikke prijs winnen, maar je had nooit hetzelfde lotnummer gehad. Waar ik me aan erger is dat de Postcode Loterij psychologen op de winnaars zet, terwijl de mensen zónder loten minstens zoveel hulp nodig hebben.’’
Clemens Briels op nummer 11 heeft een blinkend nieuwe Porsche in de straat staan. Hij is ‘volslagen verrast’ bij het horen dat zijn buurvrouw de Postcode Loterij voor de rechter sleept. ,,Ik kan niet de gevoelens van andere mensen beoordelen, maar dit is een heel trieste zaak,’’ zegt hij. ,,Ook omdat ze die zaak natuurlijk gaat verliezen, dat staat buiten kijf.’’
Volgens de Postcodeloterij staat in de dagvaarding dat de vrouw bewust niet deelnam aan de loterij. ,,Als je bewust niet deelneemt, dan weet je ook dat als er een grote prijs op je postcode valt, je niet één van de prijswinnaars bent,’’ zegt de kansspelorganisatie.
De zaak dient op 10 januari.
Nou, lees dit en het vorige deel maar even terug, zie je dat er nog mensen zijn die vinden dat ze een punt heeft ookquote:Op maandag 18 december 2006 09:43 schreef XiChico het volgende:
Dat dit discussiewaarde heeft. Puur leedvermaak vriend.
Ik zou niet jaloers op mijn buren kunnen zijn al hadden ze een miljard euro. Net als die vent in de uitzending van Nova met zijn Porsche. 't Is toch een ouwe lul die zich zo "bronstig" voelt vanwege zijn nieuwe speeltje.quote:Op maandag 18 december 2006 08:58 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
He, wel ja
Angst voor wat?
Dat de buurman ineens een duurdere auto kan rijden dan... jij?
Als dat echt je nachtmerrie is moet je lekker lid worden ja.
En die angst heb je niet als je geen staatslot koopt of wanneer je niet meedoet aan de lotto. Lotto, het grootste risico om miljonair te worden en jij doet niet mee!!quote:Op maandag 18 december 2006 09:52 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
Ik zou niet jaloers op mijn buren kunnen zijn al hadden ze een miljard euro. Net als die vent in de uitzending van Nova met zijn Porsche. 't Is toch een ouwe lul die zich zo "bronstig" voelt vanwege zijn nieuwe speeltje.
Mijn angst is veel geld mis te lopen als ik mijn lidmaatschap opzeg.
Nog zo een die de Postcodeloterij vergelijkt met andere loterijen. Zelfs de roulette is al langs geweest hier! Dat je niet weet waar je het over hebt blijkt uit het feit dat je concludeert dat ik niet met de Lotto meedoe. Lotto speel ik vrijwillig en voor m'n plezier. De constructie van de Postcodeloterij echter dwingt me om lid te blijven.quote:Op maandag 18 december 2006 09:56 schreef Gia het volgende:
[..]
En die angst heb je niet als je geen staatslot koopt of wanneer je niet meedoet aan de lotto. Lotto, het grootste risico om miljonair te worden en jij doet niet mee!!
En wat gebeurt er dan, wanneer je veel geld misloopt?quote:Op maandag 18 december 2006 09:52 schreef Mikrosoft het volgende:
Mijn angst is veel geld mis te lopen als ik mijn lidmaatschap opzeg.
Ja, inderdaad. Stel je speelt jaren mee met de lotto, met dezelfde getallen. Doen wij ook aan mee, dus ik weet echt wel hoe dat werkt. En stel ik stop met de lotto. Zit ik 's avonds naar de trekking te kijken en vallen precies de nummers waarmee ik jaren gespeeld heb, maar ik ben net gestopt.quote:Op maandag 18 december 2006 10:01 schreef Mikrosoft het volgende:
En nu weer reacties in de trant van "niemand dwingt je!".![]()
Er gebeurt in principe helemaal niks maar ik kan me wel voorstellen erg spijt te krijgen van het opzeggen.quote:Op maandag 18 december 2006 10:03 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En wat gebeurt er dan, wanneer je veel geld misloopt?
Verlies je je baan en kom je in een oude doos te wonen (geen postcode meer)? Ga je ineens dood aan kanker? Of verlies je enkel je psychische gezondheid?
Vertel, vertel...
Ja dus? Is dat het probleem van de loterij?quote:Op maandag 18 december 2006 10:07 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
Er gebeurt in principe helemaal niks maar ik kan me wel voorstellen erg spijt te krijgen van het opzeggen.
Dan zorg je er maar voor dat je de lottotrekking of -uitslag niet ziet. Denk je dat dat een ex-lid van de Postcodeloterij lukt als een grote prijs in zijn postcode valt?quote:Op maandag 18 december 2006 10:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Stel je speelt jaren mee met de lotto, met dezelfde getallen. Doen wij ook aan mee, dus ik weet echt wel hoe dat werkt. En stel ik stop met de lotto. Zit ik 's avonds naar de trekking te kijken en vallen precies de nummers waarmee ik jaren gespeeld heb, maar ik ben net gestopt.
Wat is het verschil met stoppen met de pcl en stoppen met de lotto? Je doet mee en maakt kans of je doet niet mee en maakt geen kans.
Nou, en dat is de kern.quote:Op maandag 18 december 2006 10:07 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
Er gebeurt in principe helemaal niks maar ik kan me wel voorstellen erg spijt te krijgen van het opzeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |