abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44508060
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:59 schreef Geqxon het volgende:
Ik kan het met haar eens zijn. Het is een kloteloterij, en je verplicht jezelf eigenlijk ook loten te kopen. Want ja, het is altijd lullig als je buurman 25.000 euro wint en het aan jouw neus voorbij gaat.
Niemand die je dwingt, je hebt de keuze om het lot te kopen. Je doet niet mee, dan ook niet achteraf lopen zeiken dat je ook geld had gewonnen. Wat een kutmentaliteit dat je andere mensen niets gunt terwijl je zelf die keuze hebt gemaakt.
  zondag 17 december 2006 @ 15:02:16 #27
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_44508076
quote:
Op zondag 17 december 2006 15:00 schreef Fiama het volgende:

[..]

Waarom kun je dat bij de staatsloterij niet zeggen dan? "o, had ik maar die nummers gehad die die man voor mij had, dan was ik nu miljonair geweest".

Bij de PCL speel je helemaal niet ongewenst mee. Ik heb er nog nooit in meegespeeld omdat ik nog nooit een lot heb gekocht.
Je zegt het zelf al. Bij de Staatsloterij zeg je "oh, had ik die nummers maar gehad en had ik dat lot met die nummers maar gekocht, dan was ik nu miljonair geweest.". Bij de PCL is het alleen maar "oh had ik het lot maar gekocht, dan was ik nu miljonair geweest". Je weet al wat je lot is voordat je hem koopt zeg maar .
2000 light years from home
  zondag 17 december 2006 @ 15:02:25 #28
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_44508081
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:32 schreef miss_dynastie het volgende:
Het is niet zo alsof ze nog een jaar lang langskomen om het je wekelijks met een camera onder je neus in te wrijven.
En het is ook niet zo dat elke keer als je de voordeur uit loopt, je al die nieuwe auto's, dakkapellen, mooi aangelegde voortuinen, zongebruinde buren, kunststof dubbelglas kozijnen en weet ik niet wat zie. Of elke keer als je op een verjaardag bij de buren of een buurtfeest komt, je buren hoort praten over allemaal dingen waar zij wel geld voor hebben, en jij niet.

Kijk, ik wil niet zeggen dat deze mevrouw volledig gelijk heeft en de reactie van die oudere mevrouw in de trant van "Nou ja, jammer dan" is natuurlijk een stuk gezonder. Echter neemt dat niet weg, dat er wel degelijk een punt valt te maken van de manier waarop de Postcode Loterij te werk gaat.
  † In Memoriam † zondag 17 december 2006 @ 15:02:30 #29
43556 miss_dynastie
pi_44508086
quote:
Op zondag 17 december 2006 15:01 schreef Geqxon het volgende:
Amerikaanse loterijen vind ik helemaal walgelijk, waar je dan je eigen geluksnummers in moet geven. Daar zit je ook je volledige leven aan vast, stel je voor dat je stopt en er op die nummers een miljoen valt.
Begin er dan niet aan
Simpel he, het leven
pi_44508097
quote:
Op zondag 17 december 2006 15:01 schreef Fiama het volgende:

[..]

Niemand die je dwingt, je hebt de keuze om het lot te kopen. Je doet niet mee, dan ook niet achteraf lopen zeiken dat je ook geld had gewonnen. Wat een kutmentaliteit dat je andere mensen niets gunt terwijl je zelf die keuze hebt gemaakt.
Ik hoor nog van je als jouw buurman 3 miljoen wint en jij niet, en je wist dat je had kunnen winnen door maandelijks 25 euro over te maken.
pi_44508099
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:58 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]

Jouw postcode is niet willekeurig, die hoort bij jou.
Maar het is dus geloof ik niet zo dat je aan je eigen postcode vastzit. Je mag blijkbaar ook loten kopen voor andere postcodes.

Sowieso kan je voor die postcode ook alle Peugot 205 bezitters nemen van bouwjaar 1985 bijvoorbeeld. En elke bezitter met een lot van de PCL ontvangt een prijs en degene zonder lot niet. Enige verschil is dan dat de bezitters elkaar waarschijnlijk niet persoonlijk kennen in tegenstelling tot mijn buren.

Als mijn buren 1 miljoen winnen hoef ik ze niet lang nijdig aan te kijken, die verhuizen wel
pi_44508121
quote:
Op zondag 17 december 2006 15:00 schreef Merkie het volgende:

[..]

Je kiest er niet voor om je klote te voelen als de hele buurt 13,7 miljoen wint en jij niet hoor. Ik snap niet hoe je niet kan inzien dat de PCL wel degelijk psychische schade veroorzaakt, direct of indirect.
Uiteraard wel. Het is redelijk normaal dat je baalt, en dat je zegt: als ik nou had meegedaan had ik zoveel geld. Maar daarmee moet het ook ophouden. Je hebt geen loten gekocht = geen recht op geld, is verder niet lopen miepen dat de buren wel geld hebben en jij niet.
  zondag 17 december 2006 @ 15:04:46 #33
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_44508155
quote:
Op zondag 17 december 2006 15:03 schreef Fiama het volgende:

[..]

Uiteraard wel. Het is redelijk normaal dat je baalt, en dat je zegt: als ik nou had meegedaan had ik zoveel geld. Maar daarmee moet het ook ophouden. Je hebt geen loten gekocht = geen recht op geld, is verder niet lopen miepen dat de buren wel geld hebben en jij niet.
Ik weet ook wel dat je nergens reccht op hebt, maar een vergoeding van de zorgkosten n.a.v. de psychische klachten zou ik niet zo gek vinden.
  † In Memoriam † zondag 17 december 2006 @ 15:04:50 #34
43556 miss_dynastie
pi_44508158
quote:
Op zondag 17 december 2006 15:02 schreef Leshy het volgende:
En het is ook niet zo dat elke keer als je de voordeur uit loopt, je al die nieuwe auto's, dakkapellen, mooi aangelegde voortuinen, zongebruinde buren, kunststof dubbelglas kozijnen en weet ik niet wat zie.
Ja, en? Da's toch wat anders dan een camera onder je neus met: zooo, dus u bent de verliezer?
quote:
Of elke keer als je op een verjaardag bij de buren of een buurtfeest komt, je buren hoort praten over allemaal dingen waar zij wel geld voor hebben, en jij niet.
Ergens heb ik het gevoel dat deze madam niet welkom is op de feestjes van de buren
pi_44508162
quote:
Op zondag 17 december 2006 15:02 schreef Merkie het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al. Bij de Staatsloterij zeg je "oh, had ik die nummers maar gehad en had ik dat lot met die nummers maar gekocht, dan was ik nu miljonair geweest.". Bij de PCL is het alleen maar "oh had ik het lot maar gekocht, dan was ik nu miljonair geweest". Je weet al wat je lot is voordat je hem koopt zeg maar .
Dat is dan toch nog simpeler . Dat is de gok die je neemt .
pi_44508163
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:39 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Er IS geen schade man! doe normaal, echt...
euhh.. ze is psychologisch beschadigd, dat kan elke mongool zien, maar of de postcode loterij daarvoor verantwoordelijk is denk ik niet.. haar buurvrouw heeft geen schade opgelopen..
  zondag 17 december 2006 @ 15:06:01 #37
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_44508197
quote:
Op zondag 17 december 2006 15:05 schreef alsem het volgende:

[..]

euhh.. ze is psychologisch beschadigd, dat kan elke mongool zien, maar of de postcode loterij daarvoor verantwoordelijk is denk ik niet.. haar buurvrouw heeft geen schade opgelopen..
De ene mens is er meer vatbaar voor de ander.
pi_44508226
Daarnaast belemert de PCL ook nog eens verhuizingen binnen Nederland, dus het is indirect zéér slecht voor de economie. Weg ermee!
pi_44508234
quote:
Op zondag 17 december 2006 15:03 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Maar het is dus geloof ik niet zo dat je aan je eigen postcode vastzit. Je mag blijkbaar ook loten kopen voor andere postcodes.

Sowieso kan je voor die postcode ook alle Peugot 205 bezitters nemen van bouwjaar 1985 bijvoorbeeld. En elke bezitter met een lot van de PCL ontvangt een prijs en degene zonder lot niet. Enige verschil is dan dat de bezitters elkaar waarschijnlijk niet persoonlijk kennen in tegenstelling tot mijn buren.

Als mijn buren 1 miljoen winnen hoef ik ze niet lang nijdig aan te kijken, die verhuizen wel
Maar je koopt juist wel loten in je eigen postcode. Er is geen Amsterdammer die er spijt van heeft dat die vorig jaar geen loten kocht in de postcode in Heusden waar de Kanjer viel.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_44508258
quote:
Op zondag 17 december 2006 15:03 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Ik hoor nog van je als jouw buurman 3 miljoen wint en jij niet, en je wist dat je had kunnen winnen door maandelijks 25 euro over te maken.
Dan zal ik zeggen: Kut, maargoed dat is leven. Had ik maar mee moeten doen en die keuze heb ik niet genomen, ik wens de buurman er nog veel plezier mee.

Wat is dat voor mentaliteit: "zij hebben meer, het is niet eerlijk ik wil ook geld!" Is overigens terug te voeren op heel ons stelsel in Nederland, als je niets hebt krijg je veel geld, als je veel hebt krijg je niets en moet je veel afdragen.
pi_44508263
quote:
Op zondag 17 december 2006 15:03 schreef Fiama het volgende:

[..]

Uiteraard wel. Het is redelijk normaal dat je baalt, en dat je zegt: als ik nou had meegedaan had ik zoveel geld. Maar daarmee moet het ook ophouden.
Waarom? Waarom zou je niet mogen proberen de kosten die jij hebt moeten maken door toedoen van de PCL te verhalen?
pi_44508267
Die vrouw spoort niet, maar ik vind het hele concept van de Postcodeloterij zo smerig dat ik stiekem hoop dat ze toch in het gelijk wordt gesteld
  zondag 17 december 2006 @ 15:08:33 #43
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_44508285
quote:
Op zondag 17 december 2006 15:08 schreef thaleia het volgende:
Die vrouw spoort niet, maar ik vind het hele concept van de Postcodeloterij zo smerig dat ik stiekem hoop dat ze toch in het gelijk wordt gesteld
Dat vat mijn mening eigenlijk ook wel samen.
pi_44508320
quote:
Op zondag 17 december 2006 15:04 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ik weet ook wel dat je nergens reccht op hebt, maar een vergoeding van de zorgkosten n.a.v. de psychische klachten zou ik niet zo gek vinden.
Maar je veroorzaakt die psychische klachten zelf, dus vind ik dat je ze zelf moet vergoeden.
  † In Memoriam † zondag 17 december 2006 @ 15:10:09 #45
43556 miss_dynastie
pi_44508338
quote:
Op zondag 17 december 2006 15:07 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Waarom? Waarom zou je niet mogen proberen de kosten die jij hebt moeten maken door toedoen van de PCL te verhalen?
Omdat je die kosten niet hebt moeten maken door toedoen van de PCL. Klaar. En van mij mag ze het proberen, maar diep van binnen betreur ik het wel dat ze geen ton boete kan krijgen wegens misbruik van ons rechtssysteem.
pi_44508373
quote:
Op zondag 17 december 2006 15:07 schreef Fiama het volgende:

[..]

Dan zal ik zeggen: Kut, maargoed dat is leven. Had ik maar mee moeten doen en die keuze heb ik niet genomen, ik wens de buurman er nog veel plezier mee.
En jij vindt het dus niet evrwijtbaar dat de PCL jou geheel ongevraagd met dit gevoel lastig valt?
quote:
Wat is dat voor mentaliteit: "zij hebben meer, het is niet eerlijk ik wil ook geld!" Is overigens terug te voeren op heel ons stelsel in Nederland, als je niets hebt krijg je veel geld, als je veel hebt krijg je niets en moet je veel afdragen.
Dit is helemaal niet waar het om gaat. Het gaat erom dat je niet zomaar schade mag toebrengen aan andere mensen, dat is de kern van deze discussie.
  zondag 17 december 2006 @ 15:11:58 #47
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_44508399
quote:
Op zondag 17 december 2006 15:03 schreef xFriendx het volgende:
Dat is een risico wat je zelf neemt nadat je akkoord bent gegaan met de voorwaarden van de Postcode Loterij.
quote:
Op zondag 17 december 2006 15:04 schreef miss_dynastie het volgende:
Ja, en? Da's toch wat anders dan een camera onder je neus met: zooo, dus u bent de verliezer?
Precies, het is een stuk vervelender. Het is iets wat je dagelijks ziet terugkeren, niet iets waar je één keer wat last van hebt en daarna nooit meer terugziet.
quote:
Ergens heb ik het gevoel dat deze madam niet welkom is op de feestjes van de buren
Nou, kijk eens aan. Nog meer psychische schade omdat ze nu niet meer welkom is bij de buren
pi_44508445
quote:
Op zondag 17 december 2006 15:09 schreef Fiama het volgende:

[..]

Maar je veroorzaakt die psychische klachten zelf, dus vind ik dat je ze zelf moet vergoeden.
Hoezo veroorzaak je die zelf? Mevrouw heeft gedacht: laat ik eens lekker psychische klachten krijgen? Het is waar dat de klachten met mevrouws psychische opmaak samen hangen, maar het moet wel getriggerd worden. En die trigger is het gedrag van de PCL.
  † In Memoriam † zondag 17 december 2006 @ 15:14:13 #49
43556 miss_dynastie
pi_44508479
quote:
Op zondag 17 december 2006 15:11 schreef Leshy het volgende:
Nou, kijk eens aan. Nog meer psychische schade omdat ze nu niet meer welkom is bij de buren
Wie had het over niet meer? Als ik het type inschat is het gewoon iemand die zich altijd superieur voelde aan de rest. De duurste auto, de duurste tuin, de madam van de buurt, daarom moeten ze me niet
Nu is een groot aantal mensen een stuk rijker, zij gevoelsmatig niet meer de madam van de buurt, en heeft ze psychische schade Jaloezie heet dat. Zonde van de tijd van de rechter.
pi_44508506
quote:
Op zondag 17 december 2006 15:07 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Omdat er tegen haar helemaal geen onrechtmatige daad wordt begaan. Ze is al volwassen en dus verantwoordelijk voor haar keuzes, gedachten, haar handelen etc.
Zij heeft de keuze gehad om mee te doen: niet gedaan, en
zij heeft zichzelf de gedachte aan gepraat dat ze nu zielig is omdat de buren wél geld hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')