abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 17 december 2006 @ 14:46:26 #1
862 Arcee
Look closer
pi_44507518
Vrouw klaagt loterij aan deel 1

7 Miljonairs in één straat in Heusden

PostcodeKanjer van 22,7 miljoen euro valt in Heusden (Noord-Brabant)
quote:
Vrouw zonder lot klaagt loterij aan

` Een vrouw uit Heusden in Brabant zit
zwaar in de put omdat de kanjer van de
Postcodeloterij aan haar neus voorbij
is gegaan.De miljoenenprijs viel in
haar straat,maar zij had geen loten.

Ze gaat de Postcodeloterij nu aanklagen
voor het plegen van een onrechtmatige
daad.Ze heeft er psychische schade van,
zo zegt de vrouw."Als ik wel loten had
gehad,was ik nu miljonair geweest".Ze
schiet nog steeds vol als ze de tune
van de show hoort of een folder krijgt.

Bij andere loterijen weet je niet wie
de winnaar is.Bij deze loterij weet je
precies wie het zijn,en dat is volgens
de vrouw gemeen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_44507564
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:43 schreef HeatWave het volgende:

[..]

O...M....F...G. Ik hoop ECHT dat je cynisch bent, anders .
Ik ben bloedserieus.
pi_44507570
quote:
Ik heb het toch ook over mijn emotionele problemen door de ferrari van mijn buurman!. ik kan er echt niet meer van slapen! Ik ga kapot!

Dit soort mensen moet je opsluiten met een witte jas...
True. Je veroorzaakt je reactie zelf dat moet je niet bij iemand anders leggen.
pi_44507587
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:48 schreef Fiama het volgende:

[..]

True. Je veroorzaakt je reactie zelf dat moet je niet bij iemand anders leggen.
Juist, jij moet hulp zoeken en daar niemand anders mee lastig vallen. En zeker niet de oorzaak bij een ander gaan zoeken
  zondag 17 december 2006 @ 14:49:40 #5
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_44507621
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:47 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik ben bloedserieus.
het spijt me oprecht dan, maar je spoort niet .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_44507642
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:46 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik heb het toch ook over mijn emotionele problemen door de ferrari van mijn buurman!. ik kan er echt niet meer van slapen! Ik ga kapot!

Dit soort mensen moet je opsluiten met een witte jas...
Maar is dat verwijtbaar aan je buurman? Er is inderdaad causaal verband met jouw emotionele problemen, maar dat is i.c. de buurman niet toe te rekenen. Derhalve hier geen onrechtmatigheid.
  zondag 17 december 2006 @ 14:51:27 #7
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_44507674
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:50 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Maar is dat verwijtbaar aan je buurman? Er is inderdaad causaal verband met jouw emotionele problemen, maar dat is i.c. de buurman niet toe te rekenen. Derhalve hier geen onrechtmatigheid.
Dit is ook de NPL niet aan te rekenen zeg, en als je dat wel vindt dat is er iets HEEL erg mis met je algemene wereldbeeld.
Get woke, go broke!
  zondag 17 december 2006 @ 14:51:29 #8
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_44507677
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:39 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Er IS geen schade man! doe normaal, echt...
Doe is niet zo koppig. Er is volgens mij al meerdere malen in dit topic aangegeven waarom de PCL-werkwijze niet deugt, kan me voorstelen dat je daar goed ziek van bent, als de hele straat een prijs wint en jij niet omdat je niet meespeelt. Zoals iemand anders het al verwoordde, bij de Staatsloterij kan je niet zeggen "verdomme, als ik mee had gedaan had ik ook gewonnen". Bij de PCL wel. Dat is het hele punt, je speelt ongewenst mee in een loterij, alleen kan je pas echt winnen als je betaalt. Ze moeten de opzet van de PCL veranderen, bijv. dat je meespeelt met postcode + huisnummer en alleen daarop kan winnen ofzo. Veel eerlijker.
2000 light years from home
  zondag 17 december 2006 @ 14:52:18 #9
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_44507709
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:51 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dit is ook de NPL niet aan te rekenen zeg, en als je dat wel vindt dat is er iets HEEL erg mis met je algemene wereldbeeld.
En smijt eens niet zo met je irritante drogredenaties, jij bent hier de labiele gek die in een witte jas zou moeten worden opgesloten als ik jouw posts lees zeg .
  zondag 17 december 2006 @ 14:52:22 #10
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_44507712
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:26 schreef Leshy het volgende:

[..]

Het probleem is dat het niet zomaar een marketingtruc of een mindfuck is, het is gewoon de waarheid.

Bij elke andere loterij geldt dat als je niet meedoet, je achteraf niet kunt zeggen "Als ik mee had gedaan, had ik zeker weten ook een grote prijs gehad". Wint je buurman de Staatsloterij? Geweldig voor je buurman, maar dat heeft helemaal niets te maken met of jij al dan niet een lot gekocht hebt; zelfs als je er een had, was de kans groot dat je nog steeds niets gewonnen had.

Bovendien is er geen enkele andere loterij waarbij jij dagelijks wordt geconfronteerd met meerdere winnaars, namelijk de rest van de mensen uit je straat, die ineens op vakantie gaan, een nieuwe auto hebben, of hun tuin laten opknappen, terwijl jij misschien moeite hebt om de eindjes aan elkaar te knopen, met de wetenschap dat als jij een lot had gehad, jij gegarandeerd, 100% zeker ook uit de geldzorgen was geweest voor de rest van je leven.

De Postcode Loterij schept voorwaarden waaronder je, weliswaar met een vrij kleine kans, toch dagelijks geconfronteerd kan worden met een vrij stevig "Had ik maar..."-gevoel, en de enige manier om je daartegen te beschermen, is door de Postcode Loterij te betalen. Dat klinkt toch als een redelijk onetische manier van zakendoen, en alhoewel het wat ver gaat om het direct mafia-praktijken te noemen, valt er wel enige gelijkenis te bespeuren.
Ik vind hem mooi. Ik denk nog steeds dat ze geen schijn van kans maakt, maar de redenering is prachtig.
pi_44507736
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:49 schreef HeatWave het volgende:

[..]

het spijt me oprecht dan, maar je spoort niet .
Ik zet anders zeer deugdelijke redeneringen op.
  zondag 17 december 2006 @ 14:53:18 #12
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_44507743
men kan AANGEVEN wat men wil, het is gewoon dikke stierenpoep.

Je buren spelen mee, en jij niet, klaar. Dat het nou op postcode gaat zegt OOK niets, want je kan elke postcode opgeven die je maar wil. Dus ik woon in Amsterdam en had gewoon de winnende postcode in heusden kunnen opgeven, dan had ik nu ook gewonnen .
Get woke, go broke!
  zondag 17 december 2006 @ 14:54:19 #13
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_44507784
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:30 schreef HeatWave het volgende:
Iedereen die dit nog goedpraat moet eens een zielenknijper opzoeken zeg .

Wat is dat nou voor gelul dat als je niet meedoet dat je risico loopt. als je zo denkt spoor je echt niet zeg.

Dat het nou een leuk lokmiddel is om "jaloezie" gevoelens op te roepen is toch alleen maar de schuld van die achterlijke trol die zelf niet meespeelt?

Echt, als je er ook maar 1 vleugje terecht van vindt spoor je voor geen meter, echt niet.
Er is een verschil tussen de actie van die vrouw goedpraten en wat de postcodeloterij doet veroordelen. Ik kan me op zich best vinden in dat hele 'maffia' verhaal, al is dat veel te sterk uitgedrukt. Maar dan is die rechtszaak nog steeds zwaar overdreven. Ik bedoel, als je dat echt zo vervelend vond had je iets moeten zeggen op het moment dat je de keus 'wel of geen loten kopen' moest maken, niet op het moment dat je buren geld hebben en jij dat eigenlijk ook wel had gewild.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 17 december 2006 @ 14:54:38 #14
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_44507797
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:53 schreef HeatWave het volgende:
men kan AANGEVEN wat men wil, het is gewoon dikke stierenpoep.

Je buren spelen mee, en jij niet, klaar. Dat het nou op postcode gaat zegt OOK niets, want je kan elke postcode opgeven die je maar wil. Dus ik woon in Amsterdam en had gewoon de winnende postcode in heusden kunnen opgeven, dan had ik nu ook gewonnen .
Jij kan echt niet discussiëren. Hup, ga maar weer naar VBL of GC.
  zondag 17 december 2006 @ 14:56:27 #15
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_44507865
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:54 schreef Merkie het volgende:

[..]

Tis anders 100% de waarheid .

niemand verplicht je, niemand zegt dat je met je eigen postcode mee moet doen, en niemand verplicht je om als een 3 jarige te gaan janken omdat je buren wel gewonnen hebben.
Get woke, go broke!
  zondag 17 december 2006 @ 14:57:22 #16
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_44507903
quote:

[..]

Hoezo, het is toch een prima argument wat ie geeft? Je postcode gebruiken is, als het waar is, in dat geval niets meer dan het invullen van willekeurige getallen bij de lotto.
  † In Memoriam † zondag 17 december 2006 @ 14:58:21 #17
43556 miss_dynastie
pi_44507934
quote:

[..]

Iedereen die het niet met je visie eens is moet terug naar zijn eigen forum? Lekker dan
pi_44507966
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:57 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Hoezo, het is toch een prima argument wat ie geeft? Je postcode gebruiken is, als het waar is, in dat geval niets meer dan het invullen van willekeurige getallen bij de lotto.
Jouw postcode is niet willekeurig, die hoort bij jou.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
  zondag 17 december 2006 @ 14:59:13 #19
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_44507974
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:58 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Iedereen die het niet met je visie eens is moet terug naar zijn eigen forum? Lekker dan
Nee, hij zit alleen maar irritant elk argument te overschreeuwen dat het onzin is en dat je gestoord bent als je het er ook maar een klein beetje mee eens bent. Dat noem ik geen discussiëren .
pi_44507990
Ik kan het met haar eens zijn. Het is een kloteloterij, en je verplicht jezelf eigenlijk ook loten te kopen. Want ja, het is altijd lullig als je buurman 25.000 euro wint en het aan jouw neus voorbij gaat.
pi_44508001
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:51 schreef Merkie het volgende:

[..]

Doe is niet zo koppig. Er is volgens mij al meerdere malen in dit topic aangegeven waarom de PCL-werkwijze niet deugt, kan me voorstelen dat je daar goed ziek van bent, als de hele straat een prijs wint en jij niet omdat je niet meespeelt. Zoals iemand anders het al verwoordde, bij de Staatsloterij kan je niet zeggen "verdomme, als ik mee had gedaan had ik ook gewonnen". Bij de PCL wel. Dat is het hele punt, je speelt ongewenst mee in een loterij, alleen kan je pas echt winnen als je betaalt. Ze moeten de opzet van de PCL veranderen, bijv. dat je meespeelt met postcode + huisnummer en alleen daarop kan winnen ofzo. Veel eerlijker.
Waarom kun je dat bij de staatsloterij niet zeggen dan? "o, had ik maar die nummers gehad die die man voor mij had, dan was ik nu miljonair geweest".

Bij de PCL speel je helemaal niet ongewenst mee. Ik heb er nog nooit in meegespeeld omdat ik nog nooit een lot heb gekocht.
  zondag 17 december 2006 @ 15:00:11 #22
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_44508008
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:56 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Tis anders 100% de waarheid .

niemand verplicht je, niemand zegt dat je met je eigen postcode mee moet doen, en niemand verplicht je om als een 3 jarige te gaan janken omdat je buren wel gewonnen hebben.
Je kiest er niet voor om je klote te voelen als de hele buurt 13,7 miljoen wint en jij niet hoor. Ik snap niet hoe je niet kan inzien dat de PCL wel degelijk psychische schade veroorzaakt, direct of indirect.
  zondag 17 december 2006 @ 15:00:37 #23
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_44508019
Oh, dan ga ik de woningstichting aanklagen. Zij hebben mij dit huis gegeven in een straat waar de prijs niet gevallen is. Die viel 3 straten verderop.

En ik ga Dayzers aanklagen. Ik speel mee met een datum en zij stoppen de letters erbij. En vorig jaar is de hoofdprijs gevallen op mijn datum maar met andere letters.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_44508040
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:54 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen de actie van die vrouw goedpraten en wat de postcodeloterij doet veroordelen. Ik kan me op zich best vinden in dat hele 'maffia' verhaal, al is dat veel te sterk uitgedrukt. Maar dan is die rechtszaak nog steeds zwaar overdreven. Ik bedoel, als je dat echt zo vervelend vond had je iets moeten zeggen op het moment dat je de keus 'wel of geen loten kopen' moest maken, niet op het moment dat je buren geld hebben en jij dat eigenlijk ook wel had gewild.
Natuurlijk had ze dat toen niet moeten doen (ze had dan namelijk meteen actie moeten ondernemen na oprichting PCL, niet wetende dat ze schade zou gaan oplopen na het vallen van een prijs op haar lotnummer. Dat zou juridisch gezien een kansloze zaak zijn geweest).
pi_44508051
Amerikaanse loterijen vind ik helemaal walgelijk, waar je dan je eigen geluksnummers in moet geven. Daar zit je ook je volledige leven aan vast, stel je voor dat je stopt en er op die nummers een miljoen valt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')