Mja, ik studeer aan 2 universiteiten die 1.5 uur van elkaar af liggen, dus misschien is dat zelfs voordeligerquote:Op dinsdag 19 december 2006 14:56 schreef Fixers het volgende:
[..]
Die 68 per halve maand vind ik anders een hoop geld. Das 1632 euro op jaarbasis. Het is een kwestie van rekenen maar ik kan me zo voorstellen dat je op deze manier geld bespaart wanneer je veel met het OV reist. Je zou het zo een klein jaartje kunnen uitzingen.
Ach ja en een snoepje jatten is ook DIEF-STAL. Opgeklopt gelul allemaal. Tuuwk moet je aangifte doen, dat hoort erbij. Weinig mis met het gekleurd brengen van informatie om de administratie zo te draaien dat je wat treingeld uit kan sparen. Hadden ze het systeem maar beter moeten maken. Sowieso is aangifte een straf op zich gezien het trage tempo waarin dat gebeurd.quote:Op dinsdag 19 december 2006 14:44 schreef Nembrionic het volgende:
Heb je de OP wel gelezen?
Het probleem is nog niet eens zo het feit dat 'ie illegaal gereden heeft maar VALSE AANGIFTE gedaan heeft.
LE-ZEN. SIM-PEL.
quote:Op dinsdag 19 december 2006 15:13 schreef livEliveD het volgende:
Sowieso is aangifte een straf op zich gezien het trage tempo waarin dat gebeurd.
quote:Op dinsdag 19 december 2006 15:13 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ach ja en een snoepje jatten is ook DIEF-STAL. Opgeklopt gelul allemaal. Tuuwk moet je aangifte doen, dat hoort erbij. Weinig mis met het gekleurd brengen van informatie om de administratie zo te draaien dat je wat treingeld uit kan sparen. Hadden ze het systeem maar beter moeten maken. Sowieso is aangifte een straf op zich gezien het trage tempo waarin dat gebeurd.
Taai je nu al af?quote:Op dinsdag 19 december 2006 15:19 schreef Nembrionic het volgende:
Er is iemand op z'n pikkie getrapt hoor
Uiteraard. Ik heb geen behoeft aan een nutteloze discussiequote:
Waarom start er dan zo vaak eentje?quote:Op dinsdag 19 december 2006 15:27 schreef Nembrionic het volgende:
Uiteraard. Ik heb geen behoeft aan een nutteloze discussie
Ja, een snoepje is ook zo lekker vergelijkbaar met 100en euros (ja, 100en euros ja, enig idee hoeveel er per jaar aan studiefinanciering wordt ingehouden voor je OV jaarkaart?) aan gemeenschapsgeldquote:Op dinsdag 19 december 2006 15:13 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ach ja en een snoepje jatten is ook DIEF-STAL. Opgeklopt gelul allemaal. Tuuwk moet je aangifte doen, dat hoort erbij. Weinig mis met het gekleurd brengen van informatie om de administratie zo te draaien dat je wat treingeld uit kan sparen. Hadden ze het systeem maar beter moeten maken. Sowieso is aangifte een straf op zich gezien het trage tempo waarin dat gebeurd.
Welke definitie van afgestudeerd wordt er eigenlijk gehanteerd? De datum dat je het punt van je scriptie krijgt? Of de dag dat je je diploma ophaalt?quote:Op dinsdag 19 december 2006 14:35 schreef Fixers het volgende:
[..]
Als je afgestudeerd bent dan moet je je kaart binnen 5 werkdagen inleveren. Je oude kaarten mag je houden omdat er groot een jaartal opstaat (en de kleur iets verschilt) waaraan conducteurs e.d. kunnen zien dat de kaart niet geldig meer is. Als je bijvoorbeeld per 31 November bent uitgeschreven bij je opleiding dan moet je had je je kaart uierlijk de 7e in moeten leveren. Als je hem net een paardagen eerder verliest moet je hem opgeven als vermist bij de politie en de vervangende kaart niet ophalen mocht de IBG al een nieuwe hebben aangemaakt.
Het systeem heeft anders prima gewerkt in dit gevalquote:Op dinsdag 19 december 2006 15:13 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Kost net niks. Die trein rijdt toch wel. Verder verdienen ze leuk aan al die uitgaven die studenten op stations doenquote:Op dinsdag 19 december 2006 15:53 schreef Seneca het volgende:
Ja, een snoepje is ook zo lekker vergelijkbaar met 100en euros (ja, 100en euros ja, enig idee hoeveel er per jaar aan studiefinanciering wordt ingehouden voor je OV jaarkaart?) aan gemeenschapsgeld
jij wou je diploma gewoon nooit gaan ophalen?quote:Op dinsdag 19 december 2006 15:59 schreef Lexie het volgende:
[..]
Welke definitie van afgestudeerd wordt er eigenlijk gehanteerd? De datum dat je het punt van je scriptie krijgt? Of de dag dat je je diploma ophaalt?
De datum per wanneer de opleidingsinstelling je uitschrijft bij de IBG. Dat zul je dus moeten navragen bij de lokale studenten administratie.quote:Op dinsdag 19 december 2006 15:59 schreef Lexie het volgende:
[..]
Welke definitie van afgestudeerd wordt er eigenlijk gehanteerd? De datum dat je het punt van je scriptie krijgt? Of de dag dat je je diploma ophaalt?
Het moment dat je jezelf als student uitschrijft bij je opleiding dacht ik. Ofwel het moment dat je recht op stufi (of lening of ov etc) vervalt. Dat gaat altijd per maand.quote:Op dinsdag 19 december 2006 15:59 schreef Lexie het volgende:
[..]
Dus eigenlijk kunnen we reizen met de trein wel helemaal gratis maken. De trein rijdt immers toch wel, nietwaar?quote:Op dinsdag 19 december 2006 16:07 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Kost net niks. Die trein rijdt toch wel. Verder verdienen ze leuk aan al die uitgaven die studenten op stations doen![]()
Weet je wel hoeveel een echte ovjaarkaart kost, ok daarmee kun je dan wel elke dag van de week reizen, maar die kost dan ook 3360.50 per jaarquote:Op dinsdag 19 december 2006 14:56 schreef Fixers het volgende:
[..]
Die 68 per halve maand vind ik anders een hoop geld. Das 1632 euro op jaarbasis. Het is een kwestie van rekenen maar ik kan me zo voorstellen dat je op deze manier geld bespaart wanneer je veel met het OV reist. Je zou het zo een klein jaartje kunnen uitzingen.
Net zoals de zondag bij boekenweek dat je met het boekeweek geschenk gratis kan reizen, elke dag een bepaald product geconsumeerd hebben en je mag weer gratis met de NS mee.quote:Op dinsdag 19 december 2006 17:37 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dus eigenlijk kunnen we reizen met de trein wel helemaal gratis maken. De trein rijdt immers toch wel, nietwaar?
Je trekt het te ver door.quote:Op dinsdag 19 december 2006 17:37 schreef Seneca het volgende:
Dus eigenlijk kunnen we reizen met de trein wel helemaal gratis maken. De trein rijdt immers toch wel, nietwaar?
Zou niet echt eerlijk zijn als een SPW'er op MBO-niveau wel een strafblad zou krijgen door bijvoorbeeld een taakstraf en TS niet omdat hij toevallig WO Rechten heeft gevolgd.quote:Op woensdag 20 december 2006 00:41 schreef kreischer2000 het volgende:
Wat een moraalridders hier zeg niet normaal. Hij zegt toch dat hij er spijt van heeft en dat het dom was, TS heeft zijn lesje al wel geleerd. Straks krijgt hij wel een strafblad en heeft hij x jaar voor niets gestudeerd (rechten neem ik aan?), dat is toch buiten proportioneel voor zo'n licht vergrijp als dit?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |