Ik mag hopen 100%. Je hebt al die maanden op onder andere mijn geld gereisd.quote:Op zaterdag 16 december 2006 23:53 schreef faard het volgende:
Hoe groot is de kans op een veroordeling?
Als je je OV te laat inlevert betaal je sowieso ook 68 euro per halve maand.quote:Op zondag 17 december 2006 00:03 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
nou als je je ov niet inlevert omdat je teveel verdient heb moet je al zon 75 euro per halve maand betalen, dus dat gaat erg duur worden voor je want er zal ook nog een flinke boete aan vast zitten....
hoe het zit met die valse aangifte weet ik niet....
Ja goed idee, en de identiteitskaart die hij toen heeft laten zien was natuurlijk nep. En dat hij precies leek op die gast die op de ov stond was louter toevalquote:Op zondag 17 december 2006 00:58 schreef rekenwonder het volgende:
Gewoon volhouden dat je hem verloren bent en dat iemand met jouw OV aan het reizen was.
hij is toch gepakt bij een controle, ff wat beter lezenquote:Op zondag 17 december 2006 01:08 schreef rekenwonder het volgende:
Ik lees niets over een identiteitskaart...
En dit zijn dan de toekomstige leiders van Nederlandquote:Op zaterdag 16 december 2006 23:18 schreef faard het volgende:
triest verhaal
Hoezo niet? Hij kan nog best een dagvaarding ontvangen.quote:Op zondag 17 december 2006 09:14 schreef Viking84 het volgende:
Je krijgt pas een strafblad als je voor moet komen, dus nee: je krijgt geen strafblad.
Ook zonder tussenkomst spoorwegpolitie?quote:Op zondag 17 december 2006 09:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hoezo niet? Hij kan nog best een dagvaarding ontvangen.
Tuurlijk. Er is vastgesteld dat TS TS is en er is vastgesteld dat hij op een als gestolen geregistreerd OV reist. Dat is voldoende voor een nader onderzoek.quote:Op zondag 17 december 2006 09:59 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Ook zonder tussenkomst spoorwegpolitie?
Hoezo kon je nu niet onder die controle uit eigenlijk?quote:Op zaterdag 16 december 2006 23:18 schreef faard het volgende:
Al die maanden ging het goed, mijn OV werd niet gecontroleerd en als er een scanapparaat zou komen, kon ik doen alsof ik mijn OV even kwijt was. Vorige week ben ik tegen de lamp gelopen. Ik moest mijn OV laten zien en toen werd er gelijk gevraagd of ze het konden controleren, ik zag geen apparaatje.
Ik denk dat ze nu eerst vroegen om OV (als in conducteur, plaatsbewijs etc) en toen TS daar gehoor aan gaf ze even erachteraan vroegen 'en mogen we hem even controleren?' Dan kan je niet volhouden dat je hem kwijtbent. En ergens ook terecht, want 'ik ben m kwijt' is vast de meest gehoorde smoes bij zulke controles.quote:Op zondag 17 december 2006 11:22 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Hoezo kon je nu niet onder die controle uit eigenlijk?
Je kan toch zeggen dat je hem vergeten / kwijt / whatever bent? Dat was de basis van je hele systeem....
Wellicht was TS zijn identiteitskaart ook wel 'even kwijt'. Het kan best zijn dat hij zijn identiteitskaart heeft moeten tonen, maar vooralsnog is dit niet te herleiden uit de OP.quote:Op zondag 17 december 2006 01:43 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
hij is toch gepakt bij een controle, ff wat beter lezen![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |