abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 december 2006 @ 14:31:28 #276
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_44507047
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:28 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]

Het risico met lege handen te blijven staan als jouw postcode in de prijzen valt.
ja, en dat is dan ook echt de schuld van de loterij idd .

grow a brain zeg..
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  † In Memoriam † zondag 17 december 2006 @ 14:32:58 #277
43556 miss_dynastie
pi_44507086
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:22 schreef Leshy het volgende:
er bestaat geen mogelijkheid niets met de Postcode Loterij te maken te hebben.
Tuurlijk wel. Post wegflikkeren, het programma niet aanzetten, klaar.
Het is niet zo alsof ze nog een jaar lang langskomen om het je wekelijks met een camera onder je neus in te wrijven.
  zondag 17 december 2006 @ 14:33:18 #278
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_44507095
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:23 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Het gaat er helemaal niet om dat mevrouw zielig is dat ze die prijs niet heeft gewonnen, het gaat erom dat de PCL bewust het risico neemt mensen psychisch te beschadigen door ze te dwingen een lotnummer te hebben in hun loterij. Dat de een sterk genoeg is daar geen last van te hebben (overigens: kan jij in het hoofd van zo'n oud vrouwtje kijken? ik kan me niet voorstellen dat ze niet even gedacht heeft "wat als...") en de ander wel doet verder niet ter zake.
Daarom is het ook belangrijk dat de PCL ook de verliezers begeleid (of in elk geval aanbied), en dat doen ze niet. Zoals aangegeven vind ik dat een punt waar ze te kort schieten. Want er zijn gelukkig een hoop mensen die hun schouders ophalen en verder leven, maar je hebt ze er ook tussen die er wat meer moeite mee hebben. Natuurlijk kan ik niet in het hoofd van die mevrouw kijken, maar ik ga af op hun reactie en houding.
  zondag 17 december 2006 @ 14:35:34 #279
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_44507148
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:29 schreef Fiama het volgende:

Waarom zo hebberig en vol jaloesie reageren? Je hebt zelf de keuze gehad, meespelen of niet.
Precies mijn gedachte. Als je niet meedoet dan weet je wat de gevolgen kunnen (in dit geval het mislopen van een geld bedrag) zijn en dan moet je niet achteraf gaan janken als je naast de pot hebt gepist.
  zondag 17 december 2006 @ 14:35:42 #280
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_44507153
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:33 schreef -Hans- het volgende:

[..]

Daarom is het ook belangrijk dat de PCL ook de verliezers begeleid (of in elk geval aanbied), en dat doen ze niet. Zoals aangegeven vind ik dat een punt waar ze te kort schieten. Want er zijn gelukkig een hoop mensen die hun schouders ophalen en verder leven, maar je hebt ze er ook tussen die er wat meer moeite mee hebben. Natuurlijk kan ik niet in het hoofd van die mevrouw kijken, maar ik ga af op hun reactie en houding.
Kom OP zeg, wat voor debiliteit is dat nou weer, de verliezers begeleiden? Je verliest NIETS als je niet meedoet, je wint alleen niet. Nou en? Was de prijs in een andere PC gevallen had je OOK niets!!!

Dat je dit soort mensen nog eens wil helpen zeg .

Gokje: SP stemmer?
Get woke, go broke!
pi_44507159
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:29 schreef Fiama het volgende:

[..]

Psychische schade die ze zelf veroorzaakt om zo op de uitslag te reageren ja.
Nee hoor. De oorzaak is het handelen van de PCL. Zonder dat had mevrouw geen spijt gevoeld. Een prachtig voorbeeld van een condicio sine qua non.
quote:
In de reportage kwam ook een mevrouw voorbij die gewoon zei: tja, ik heb niet meegedaan, pech, ik ben gelukkig en heb nog een goede gezondheid.
Nou dat is leuk voor die mevrouw, maar niet iedereen reageert hier hetzelfde op.
quote:
Waarom zo hebberig en vol jaloesie reageren? Je hebt zelf de keuze gehad, meespelen of niet.
Misschien had mevrouw die keuze wel helemaal niet willen hebben?
pi_44507195
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:28 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]

Het risico met lege handen te blijven staan als jouw postcode in de prijzen valt.
Kom op zeg, doe eens niet zo naief, dan had je maar je lot moeten aanschaffen.

Wat een kut mentaliteit: "ja, het is niet eerlijk zij zijn rijk en ik niet". Tis gewoon een en al jaloesie en een ander niets gunnen.
  zondag 17 december 2006 @ 14:37:11 #283
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_44507208
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:35 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Nee hoor. De oorzaak is het handelen van de PCL. Zonder dat had mevrouw geen spijt gevoeld. Een prachtig voorbeeld van een condicio sine qua non.
[..]

Nou dat is leuk voor die mevrouw, maar niet iedereen reageert hier hetzelfde op.
[..]

Heb je dan ook de keuze niet om niet mee te spelen in de staatloterij? Ook gewoon willekeurig nummers die je zelf kiest hoor.

Echt, ik kan er niet bij dat er mensen zijn die 1 sec nagedacht hebben en denken dat ze een punt heeft.

Te triest voor woorden.
Get woke, go broke!
pi_44507225
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:35 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

[..]

[..]

Onzin, de oorzaak is geen lot kopen!
pi_44507252
quote:

[..]

Daarom is het ook belangrijk dat de PCL ook de verliezers begeleid (of in elk geval aanbied),
Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Ze moeten gewoon die schade niet aanrichten.
  zondag 17 december 2006 @ 14:38:52 #286
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_44507264
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:37 schreef Fiama het volgende:

[..]

En labiel zijn vooral...

Als mijn buurman morgen wint en ik niet, jammer dan, ik doe niet mee .
Get woke, go broke!
  zondag 17 december 2006 @ 14:39:10 #287
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_44507271
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:38 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Ze moeten gewoon die schade niet aanrichten.
Er IS geen schade man! doe normaal, echt...
Get woke, go broke!
  zondag 17 december 2006 @ 14:39:23 #288
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_44507277
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:35 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Kom OP zeg, wat voor debiliteit is dat nou weer, de verliezers begeleiden? Je verliest NIETS als je niet meedoet, je wint alleen niet. Nou en? Was de prijs in een andere PC gevallen had je OOK niets!!!

Dat je dit soort mensen nog eens wil helpen zeg .

Gokje: SP stemmer?
SP (absoluut niet, eerder PVDA)
pi_44507296
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:38 schreef HeatWave het volgende:

[..]

En labiel zijn vooral...

Als mijn buurman morgen wint en ik niet, jammer dan, ik doe niet mee .
Ja, dat heb ik dus ook. Maar er wordt hier beweerd dat de PCL de schade aanricht, maar feitelijk doe je dat zelf.
  † In Memoriam † zondag 17 december 2006 @ 14:39:52 #290
43556 miss_dynastie
pi_44507299
quote:

[..]

Ik zou woedend worden als er iemand aan mijn deur zou staan omdat mijn buren een prijs hebben en ik niet. Dat meen ik echt. Bovendien vind ik dat je wel heel veel liefdadigheid verwacht: die niet-winners zijn niet hun klanten, dus daar hebben ze niets mee te maken. Gewoon een zakelijke houding.
  † In Memoriam † zondag 17 december 2006 @ 14:40:48 #291
43556 miss_dynastie
pi_44507331
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:35 schreef HeatWave het volgende:
De kern van dit alles, goed gezegd
  zondag 17 december 2006 @ 14:41:41 #292
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_44507362
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:39 schreef Fiama het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik dus ook. Maar er wordt hier beweerd dat de PCL de schade aanricht, maar feitelijk doe je dat zelf.
Wat voor schade heb je nou als iemand naast je geld krijgt? gewoon 0,0!

Mijn buurman heeft misschien wel een ferrari, en dan? Is HIJ dan verantwoordelijk voor mijn emotionele schade omdat ik die niet heb?

mensen zoeken de schuld voor hun labilliteit zo makkelijk bij een ander...
Get woke, go broke!
pi_44507394
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:37 schreef Fiama het volgende:

[..]

Het is waar dat als ze een lot had gekocht, ze die spijt niet had gehad. Echter is dat een afgdewongen keuze door de PCL'; waarmee deze de omstandigheden heeft geschapen waarin mevrouw psychische schade kon oplopen.
  zondag 17 december 2006 @ 14:42:46 #294
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_44507398
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:39 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik zou woedend worden als er iemand aan mijn deur zou staan omdat mijn buren een prijs hebben en ik niet. Dat meen ik echt. Bovendien vind ik dat je wel heel veel liefdadigheid verwacht: die niet-winners zijn niet hun klanten, dus daar hebben ze niets mee te maken. Gewoon een zakelijke houding.
Niet hun klanten maar misschien wel hun klanten in de toekomst.
pi_44507399
quote:

[..]

Waarom zoekt de mevrouw niet zelf de hulp als ze merkt dat ze die nodig heeft?

Iemand anders aansprakelijk stellen daarvoor
  zondag 17 december 2006 @ 14:43:49 #296
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_44507429
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:42 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Het is waar dat als ze een lot had gekocht, ze die spijt niet had gehad. Echter is dat een afgdewongen keuze door de PCL'; waarmee deze de omstandigheden heeft geschapen waarin mevrouw psychische schade kon oplopen.
O...M....F...G. Ik hoop ECHT dat je cynisch bent, anders .
Get woke, go broke!
pi_44507450
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:41 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Wat voor schade heb je nou als iemand naast je geld krijgt? gewoon 0,0!

Mijn buurman heeft misschien wel een ferrari, en dan? Is HIJ dan verantwoordelijk voor mijn emotionele schade omdat ik die niet heb?

mensen zoeken de schuld voor hun labilliteit zo makkelijk bij een ander...
Het ging dan over psychische schade, als die er al is (bij deze mevrouw wel dus). financieel is er in 1e instantie natuurlijk helemaal geen schade als je niet mee doet.
  zondag 17 december 2006 @ 14:44:33 #298
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_44507456
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:42 schreef snellejelle het volgende:

[..]

Waarom zoekt de mevrouw niet zelf de hulp als ze merkt dat ze die nodig heeft?
Ik mag toch hopen dat ze dat inmiddels heeft gedaan want dat lijkt mij zinvoller dan een boel geld te pompen in een zaak waarvan het nog maar de vraag is of je die ooit wint... Hulp heeft ze zeker nodig.
  † In Memoriam † zondag 17 december 2006 @ 14:45:50 #299
43556 miss_dynastie
pi_44507500
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:42 schreef -Hans- het volgende:

[..]

Niet hun klanten maar misschien wel hun klanten in de toekomst.
Ja, zou kunnen. Al zou ik al helemaal geen lid meer worden als de prijs al eens in mijn straat is gevallen, maar goed: ik kan een bedrijf niet verwijten dat ze zich niet bekommeren om eventuele toekomstige klanten.
pi_44507504
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:39 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Er IS geen schade man! doe normaal, echt...
Natuurlijk is er wel schade. Mevrouw loopt toch bij de psycholoog? Is dat schade of niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')