abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47119858
Het laatste waarvoor ik hem gebruikt heb is blokjes verse zalm stomen, in een bakje met gehakte knoflook, olijfolie en wat kruiden. Lekker door de risotto gedaan, maar uiteraard ook lekker door iets anders.
Binnenkort wil ik eens bapao maken.
  zondag 11 maart 2007 @ 11:03:31 #52
128384 mcwops
gat in je glas
pi_47148202
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 11:49 schreef ParanoidEv het volgende:
Het laatste waarvoor ik hem gebruikt heb is blokjes verse zalm stomen, in een bakje met gehakte knoflook, olijfolie en wat kruiden. Lekker door de risotto gedaan, maar uiteraard ook lekker door iets anders.
Binnenkort wil ik eens bapao maken.
gisteren uitgeprobeerd. lekker hoor die verse knoflook en olijfolie.

hoe doe je dat met bapao, ga je ze eerst zelf maken en zijn die niet te groot.
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
pi_47161544
quote:
Op zondag 11 maart 2007 11:03 schreef mcwops het volgende:

[..]

gisteren uitgeprobeerd. lekker hoor die verse knoflook en olijfolie.

hoe doe je dat met bapao, ga je ze eerst zelf maken en zijn die niet te groot.
Ik heb hier nog mix staan voor dat deeg voor de broodjes, en dan maak ik wat verschillende vulling (is vast wel op internet te vinden) en dan stomen maar. Het recept stond achterop het pak

En in mijn stoomkoker moeten er zeker 2 per keer passen.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 18:58:51 #54
128384 mcwops
gat in je glas
pi_47346052
oef da's voor mij teveel werk.
ik ga er morgen een aantal halen bij de Toko
quote:
Op zondag 11 maart 2007 17:59 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Ik heb hier nog mix staan voor dat deeg voor de broodjes, en dan maak ik wat verschillende vulling (is vast wel op internet te vinden) en dan stomen maar. Het recept stond achterop het pak

En in mijn stoomkoker moeten er zeker 2 per keer passen.
pi_47348929
straks gaan bij mij de spruiten erin.
  maandag 2 april 2007 @ 19:30:59 #56
128384 mcwops
gat in je glas
pi_47935940
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 20:13 schreef kabouter.muts het volgende:
straks gaan bij mij de spruiten erin.
en komen ze er goed uit
pi_47959620
quote:
Op maandag 2 april 2007 19:30 schreef mcwops het volgende:

[..]

en komen ze er goed uit
Ja gaat onwijs goed, 20 minuten.
Gisteren broccoli, gaat ook fantastisch.
Straks 30 eieren (voor t paasontbijt morgen)
pi_47991001
ik heb de braun versie ook al jaren.en gebruik hem/haar iedere dag!!
heb zelfs een tweede gekocht,nu heb ik dus 4 korfen
pi_52334376
Ik heb sindskort ook de BRAUN multigourmet

Een hele domme vraag, maarre mag ik ook folie gebruiken in de stoomkoker of van die kleine aluminium bakjes?(bijv. om vis in te maken, zodat de marinade niet wegvloeit).
  maandag 13 augustus 2007 @ 17:41:16 #60
128384 mcwops
gat in je glas
pi_52335443
t standaardprobleem met afdekken is natuurlijk dat de werking van de stoom door de gaatjes niet meer goed werkt en dat is t principe van stoomkoken natuurlijk.
En ik denk dat je dan beter een beetje marinade kan gebruiken zodat de vis niet 'sopt' dan drijvend in een bakje want dan wordt de vis niet goed klaargestoomd.
folie zou ik niet doen, die rekt en frommelt en ook dan kan de stoom er niet doorheen.
wij doen geen bakjes of folie maar waar veel vocht vanaf komt gaat helemaal onderin.
kortom, wel marineren maar dan een beetje naar mijn mening.

[ Bericht 0% gewijzigd door mcwops op 13-08-2007 17:47:56 ]
  maandag 13 augustus 2007 @ 18:50:30 #61
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_52337276
Ik gebruik gewoon een stoommandje die je in een pan kan zetten, en als ik veel te stomen heb zet ik een vergiet op een pan en daar dan een deksel op.
http://www.kookwinkel.nl/cms,660,Quichevorm_21_cm.asp
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 13 augustus 2007 @ 19:03:57 #62
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_52337650
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 17:00 schreef Wollige_Wolly het volgende:

Een hele domme vraag, maarre mag ik ook folie gebruiken in de stoomkoker of van die kleine aluminium bakjes?(bijv. om vis in te maken, zodat de marinade niet wegvloeit).
Heb je niet die zwarte dichte bak erbij zitten, die is voor sterk gekleurd eten, waaronder ook marinades.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_52517015
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 21:49 schreef mcwops het volgende:

het schijnt gezond, makkelijk en vooral smaakvol te zijn wat je er in klaarmaakt.
geen vetten en alle vitaminen blijven bewaard
makkelijk omdat je fornuis niet volstaat met pannen en potten
en groenten en vis schijnen veel intensere smaak te hebben
Stomen blijft een soort van koken, dus:
Gezond; ja
Makkelijk; nee, niet vanzelfsprekend
Smaakvol; nee, niet meer dan bij koken en minder dan bij bijvoorbeeld stoven of bakken
Intensere smaak; nee

De verkoop praatjes overheersen vaak vind ik bij dit soort apparatuur.
pi_52518176
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 17:00 schreef Wollige_Wolly het volgende:

Het mag , alleen moet je als je klaar bent , die aluminium afkoelen , je kan eraan verbranden
Ik zie daar 2 dwergen staan en ze zijn dronken ;[.
  maandag 20 augustus 2007 @ 08:53:12 #65
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_52520560
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 00:25 schreef LeefAndCooking het volgende:

[..]

Gezond; ja
Smaakvol; nee, niet meer dan bij koken en minder dan bij bijvoorbeeld stoven of bakken
Intensere smaak; nee

Ik stoom (gewoon in een pan met een mandje) vrijwel al mijn warme groente, en het blijft wel degelijk mooier en smaakvoller. Of het gezonder is betwijfel ik.
Maar probeer het zelf maar eens, kook brocoli en stoom brocoli, de gestoomde blijf mooier en is lekkerder van smaak imho
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 20 augustus 2007 @ 11:41:48 #66
139677 Curiosity
pi_52523711
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 00:25 schreef LeefAndCooking het volgende:

[..]

Gezond; ja
Intensere smaak; nee

ik ben het ook niet met je eens.
Alles komt er bijna uit zoals het er in is gegaan, iets geslonken, wel mooie kleur, smaakvoller.
En ik vind het een verdomd makkelijk apparaat, water erin, groente in de bak, stekker erin en geen omkijken meer naar, als ik op gas kook moet ik toch steeds in de gaten houden of het niet over kookt.
pi_53522035
*kick*

Ik ben morgen jarig en weet nog steeds niet wat ik aan mijn moeder moet vragen Nu dacht ik aan een stoomkoker.. Welke stoomkoker is aan te bevelen en waar moet ik op letten als ik er 1 uitkies? Ik las bv over speciale zwarte bakjes tegen verkleuringen etc.
  vrijdag 28 september 2007 @ 13:42:08 #68
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_53543028
quote:
Op donderdag 27 september 2007 18:02 schreef MoreMark het volgende:
*kick*

Ik ben morgen jarig en weet nog steeds niet wat ik aan mijn moeder moet vragen Nu dacht ik aan een stoomkoker.. Welke stoomkoker is aan te bevelen en waar moet ik op letten als ik er 1 uitkies? Ik las bv over speciale zwarte bakjes tegen verkleuringen etc.
Die van Braun is idd erg goed. Heb er zelf een op de rommelmarkt gekocht voor 2,50 Euro en gebruik hem bijna dagelijks! Vooral met aardappels erg handig vind ik.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_53544501
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 13:42 schreef The_Tankgirl het volgende:

[..]

Die van Braun is idd erg goed. Heb er zelf een op de rommelmarkt gekocht voor 2,50 Euro en gebruik hem bijna dagelijks! Vooral met aardappels erg handig vind ik.
Helemaal mee eens ik heb ook de braun en is prima!!
Zie het 2de plaatje op blz. 1
stoom jij appels? vertel!!
pi_53553884
Ik heb ook net die van Braun gekregen Overigens zit daar een recept bij voor appelcompote.. Wil je die soms kabouter?
pi_66186042
Oelala dit zocht ik. Tips en trics? Ik heb een 3 laags exemplaar min of meer gelijk aan die van TS maar ben naarstig op zoek naar een receptenboekje.
pi_66186173
tvp
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_66186852
Handig om lui te koken.
Water erin,Groente erin,aardappels erin,stukje zalm erin.
Stekker erin,timer zetten en dan gewoon zitten fokken totdat de timer afgaat.
Smakelijk eten
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:26:31 #74
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_66193743
Dus je vis, groenten en aardappelen koken euh stomen allemaal even lang?
En hoe lang dan? Want volgens mij duurt het langer dan wanneer je ze zou koken he?
pi_66220218
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:26 schreef RobinOok het volgende:
Dus je vis, groenten en aardappelen koken euh stomen allemaal even lang? [ afbeelding ]
En hoe lang dan? Want volgens mij duurt het langer dan wanneer je ze zou koken he?
Precies!

Een site met recepten specifiek voor de 3 laags stoomkoker zou bijzonder praktisch zijn. of een boekje mag ook.

Een flauw idee hoe lang en in welk mandje eten moet stomen
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_66386172
Ik wil er ook eentje kopen, tvp!
pi_72508581
*Kick*

Ruikt de stoom niet heel erg? Ik wil zo'n apparaat aanschaffen voor op mijn kamer (woon in een studentenhuis), maar hoop toch niet dat mijn kamer lang naar eten ruikt.
pi_77090536
Tvp . Heb zo'n drielaags ding gekregen maar recepten ho maar
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_85612120
Ik heb dus al een tijdje een stoomkoker. Ideaal ding! Ik stoom er aardappelen, rijst, bulgur, groenten en vis of kip in. Gebruik het bijna dagelijks. Vind het alleen wel gedoe om het telkens goed schoon te maken. Vandaag ga ik zalm met broccoli en bulgur stomen. ^O^
pi_85649924
klinkt inderdaad wel lekker. Ga ik ook eens proberen morgen, want ik heb mijn stomer al heeeeeel lang niet meer gebruikt :@
pi_101412136
Hey,
sorry voor het weer omhoog schoppen van dit topic, maar ik heb een bod gedaan op een nieuwe (volgens mij) Braun FS20 stoomkoker.
Ik vroeg me alleen af, wat de verschillen zijn tussen de FS10 en de FS20 en ik kan er niet goed uitkomen met google.

Hopelijk kan iemand mij hier helpen!
Bedankt!
  vrijdag 2 september 2011 @ 10:55:51 #82
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_101481559
Geen idee. Mocht je er niet uitkomen dan is er aanstaande zaterdag een in de aanbieding bij de Aldi.
  vrijdag 2 september 2011 @ 11:59:19 #83
139677 Curiosity
pi_101483457
Braun MultiGourmet

De vaatwasmachinebestendige MultiGourmet heeft een ovale stoomkorf die ook plaatsbiedt aan asperges of vis. Uitneembare verdeelschoteltjes maken het mogelijk verschillende gerechten tegelijk te bereiden. In de zwarte inzetkorf worden bij voorkeur sterk "kleurende" groenten als worteltjes en tomaten bereid. Ook de rijstkom is zwart, zodat verkleuren onmogelijk is.

Model FS10 heeft een stoomkorf en 3,4 liter inhoud met 850W vermogen. Model FS20 is identiek, maar heeft twee stapelbare stoomkorven en twee druppelopvangbakjes. Inhoud: 6,8 liter.

bron
pi_101485320
heeft er ook iemand ervaring met een stomer voor in de magnetron?
pi_101527111
Die stoomkokers hier zijn allemaal plastiek, dat trekt me niet zo. Je kunt ook stoompannen kopen, is ook veel goedkoper in gebruik als je op gas kookt ^O^
pi_101527218
Of low tech en cheap, wat piet zei; een ijzeren vergiet in je pan, deksel erop en klaar ^O^
pi_101527301
ik wil juist iets wat niet op de kookplaat moet
erger me dood aan het lange wachten met elektrisch koken. dus vandaar iets voor in de magnetron.
pi_101527375
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 16:16 schreef loecje het volgende:
ik wil juist iets wat niet op de kookplaat moet
erger me dood aan het lange wachten met elektrisch koken. dus vandaar iets voor in de magnetron.
http://www.tempsl.nl/nl/k(...)gnetron/6672018.html

10 tje. Gewoon kopen en proberen? Echt puur stomen lijkt me onmogelijk in een magnetron trouwens?
pi_101528477
dankje. dat zijn betere prijzen dan de 101°MicroGourmet van Tupperware die ik tot nu toe had gevonden.
heeft iemand daar ervaring mee?

met zo'n bakje zal je wel het effect van de magnetronstralen op het eten krijgen. dus puur stomen zal het niet zijn.

[ Bericht 24% gewijzigd door loecje op 03-09-2011 17:21:06 ]
  maandag 16 april 2012 @ 16:10:07 #90
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_110399481
*kick*

Opmerkelijk dat er zo weinig mensen stomen. :P Ik raad een plastic stomer af: Zeer hete temperaturen en plastic, ik ben er geen fan van. Zelf heb ik een stoompan en een bamboe-stomer en allebei zeer aan te raden, je kunt een maaltijd bereiden op één gaspit.

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')