Daar heb je geen gaydar voor nodig hoor.quote:Op zondag 17 december 2006 21:52 schreef shiNinG_staR het volgende:
Over oplaaiende gaydars gesproken, die Maurice van Marianne vind ik maar een vervelend mannetje.
Heb je gisteren niet gekeken?quote:Op zondag 17 december 2006 21:53 schreef amaranta het volgende:
Jeroen is echt niet gay, echt niet.
Face is zo tofquote:Op zondag 17 december 2006 22:27 schreef babette21 het volgende:
ik vind Face echt wel geinig
"Skaai" heeft wel 'n heel maf toontje, ik mag hopen dat ze ook gewoon kan zingen
Zit in m'n kop nuquote:Op zondag 17 december 2006 22:24 schreef BVO het volgende:
Wat een truttig maar aanstekelijk nummer van de Forresters.
Volg je het nog wel danquote:Op zondag 17 december 2006 21:53 schreef amaranta het volgende:
Jeroen is echt niet gay, echt niet.
Nou ja, dat zegt niks, vorige week huilde ze ook, en Christian deze week ook.quote:Op maandag 18 december 2006 02:05 schreef Fir3fly het volgende:
De huilende Melanie bedoel je? Wie weet. Ik hoop van niet
.
Oi ik heb zin in zaterdag!quote:Op maandag 18 december 2006 01:51 schreef SpecialGuest het volgende:
Een klein voorproefje op De Ultieme Test bij de 26+ers:
-knip-
Ik ook, ben zeer benieuwd wat ze moeten doenquote:
Op de uitzending van a.s. zaterdagquote:Op maandag 18 december 2006 19:34 schreef Flyga het volgende:
waar slaan die 26+ plaatjes op
quote:Op maandag 18 december 2006 19:40 schreef Marble het volgende:
Op die foto's kun je goed zien dat Dorine de enige is die echt star quality heeft. Ze IS gewoon een ster op die foto's!
quote:Eindelijk een rijpe vrouw!
Zaterdag worden zes van de tien X Factor-finalisten bekend. Drie van hen zijn 26-plussers met de 67-jarige Dorine als oudste. Kan een nieuw idool grijs haar hebbe? Een kijkje bij de opnames van de selectie.
België en Vriendschap gingen aan Dorine (67) volledig voorbij. Luistert ze eigenlijk weleens naar moderne muziek? ,,Sjostakovitsj bedoel je? Nee, ik ben meer van Bach, Mozart en Debussy. Een beetje ouderwets.’’ Een antwoord dat van de gemiddelde Jim of Jamai tijdens vorige Idols-edities niet te verwachten was.
De gepensioneerde logopediste, tegenwoordig full time grootmoeder, besloot mee te doen aan de tv-talentenjacht toen ze ‘in dat reclamefilmpje voor X Factor een vrouwtje met een wandelstokje zag lopen’. ,,Die lijkt op mij,’’ dacht ze. ,,Wel jammer dat er niet meer oudjes zijn. Mijn tegenstanders hebben nu de leeftijd van m’n dochter. Blijkbaar durven de meeste 70-jarigen dit niet. Natuurlijk: ik denk soms al aan de dag dat ik doodga, maar dat weerhoudt me er toch niet van lekker te zingen?’’
Dorines leeftijdscategorie krijgt in Idols-opvolger X Factor nu ook zijn kans op instant-roem die eerder alleen begin-twintigers als Boris of Raffaëla ten deel viel. De maximumleeftijd van 35 jaar is verdwenen. Volgens Temming, jurylid/coach van de oudere solisten, kan een artiest op leeftijd zeker idolen-potentie hebben. ,,Juist makkelijker! In het theater zie je prachtige acteurs van 70 jaar. Waarom niet in de pop? Als er geen gelikte marketingcampagne bij past, bestaat het niet, lijkt de gedachte. Dat weiger ik te geloven. Oud is niet versleten. Kijk naar de Buena Vista Social Club. Die mannen braken door toen ze al dik bejaard waren.’’
Temming heeft om uit te maken welke drie van zijn zes overgebleven protégés naar de finale gaan een bijzonder optreden georganiseerd. In het Amsterdamse Panama zingt het zestal voor een publiek van ervaren muzikanten. Temming blijkt een uitgebreide kennissenkring te hebben. Suzanne Klemann van Loïs Lane, Henk Westbroek, Bert Kuizenga, Daniel Boissevain en de bijna voltallige Wild Romance zijn op de door Temming beloofde gratis drank en hapjes afgekomen. ,,Geen moeilijker publiek dan een zaal vol collega’s,’’ weet het jurylid. ,,Die vinden zichzelf namelijk altijd beter dan de artiest op het podium.’’
De strenge blikken vooraf maken de zes bijna-finalisten aardig nerveus. Behalve Dorine. Tijdens de repetitie gaat bijna haar gehele versie van klassieker Feeling good verloren doordat ze náást in plaats van ín de microfoon zingt. Het deert haar nauwelijks. ,,Het maakt me ook weinig uit hoe deze verkiezing eindigt. Een opstapje naar glitter en glamour? Ben je mal. Naar roem zoek ik niet meer. Ik wil slechts tegen mijn leeftijdgenoten zeggen: jongens, we zijn nog best in staat te leven én te genieten.’
Haar concurrenten hebben andere motieven voor hun deelname. R&B-zanger Ruben (32) bijvoorbeeld. Hij trok de afgelopen jaren als zanger van The Sunclub langs discotheken, maar wil meer met zijn carrière dan schnabbels in feestzalen in Vroomshoop en Puttershoek. ,,Vroeger werden artiesten nog zomaar in een club ontdekt. Nu komen sterren alleen nog uit dit soort tv-concepten. X Factor heeft alle media mee. Voor de winnaars is hun carrière ineens een geplaveide weg. Je moet alleen zorgen dat je er niet afvalt.’’
Als alle toeschouwers hun eerste bier en wijn op hebben, presenteert Temming de zes kandidaten van wie hij verwacht dat ze uiteindelijk de jongere deelnemers (onder de hoede van Henkjan Smits) en de zanggroep (begeleid door Marianne van Wijnkoop) zullen verslaan. ,,Ze zijn alle zes beter dan de twee andere klasses. Het gaat mij om prettige stemmen. Niet om ‘kunnen zingen’ waar Henkjan alleen op let. Winnares van vorig jaar Raffaëla was er bij mij in de voorronden uitgevlogen.’’
Na zes liedjes, een gezamenlijke finale én een toegift beraadt Temming zich op zijn eindoordeel. Aan de bar zijn de meningen verdeeld. Gruppo Sportivo-frontman Hans van den Burg heeft geen kandidaten met de x-factor gezien. ,,Niemand bezorgde mij kippenvel. Wel vond ik die oudere dame erg sympathiek. Ze kunnen allemaal zingen, maar waarom die afgezaagde liedjes! Pff... probeer iets gewaagds. Dit is heel erg TMF. Dit soort Idols verdwijnt na verloop van tijd allemaal naar elders in de vermaakindustrie. Ik zie geen nieuwe Huub van der Lubbe of Herman Brood. Die laatste kon niet eens zingen, maar als er iemand de x-factor had was hij het.’’
Verderop aan de toog is Suzanne Klemann enthousiaster. ,,De kwaliteit was erg hoog. Iedereen zong goed. Dorine, la grande dame, vond ik de beste. Eindelijk een rijpe vrouw! Ze heeft niets te verliezen, maar wint daardoor juist. Nee, ik ben geen fan van dit soort talentenjachten. Je ziet kinderen winnen, die een jaar lang denken grote sterren te zijn en daarna ineens de aandacht zien opdrogen. Voor hen ook niet goed. Misschien dat oudere deelnemers die snelle roem beter aankunnen.’’
De belangrijkste vraag in de X Factor-finale wordt of de oudere deelnemers zich, wanneer de sms-stemmen van de veelal jeugdige kijkers gaan tellen, kunnen meten met de jonge wannabe-idolen. Temming denkt uiteraard van wel. ,,Belachelijk dat kinderen hun beltegoed opmaken omdat het blijkbaar hun natte droom is mensen die ze aardig vinden verder te helpen. Ja klopt: het is wel de realiteit. Maar daarmee ga ik niet akkoord. Stemmers moeten niet denken ‘Wow, wat een knappe gozer’, maar ‘Van hem wil ik meer horen’.’’
Moeten we dit nu opvatten als een mega spoiler?quote:Zaterdag worden zes van de tien X Factor-finalisten bekend. Drie van hen zijn 26-plussers met de 67-jarige Dorine als oudste.
quote:Jouw vraag voor de kandidaten
Dit is je kans alles te weten te komen van jouw favoriet.
De tien laatste acts zijn bijna bekend, en de Liveshows komen eraan. De internetredactie wil jou de kans geven je brandende vraag te stellen aan één van de X FACTOR Liveshow-kandidaten.
Stuur een mail met je naam, leeftijd en woonplaats naar xfactor@rtl.nl. Stel daarin je vraag en vermeld in het 'onderwerp'/ 'subject' de naam van de kandidaat of Zanggroep voor wie de vraag is bedoeld. Met een beetje geluk praat de internetredactie met jouw idool en wordt het antwoord op de site geplaatst!
quote:Repetities met Cees Stolk
De dag voor de grote Ultieme Test in het Circustheater krijgen de Zanggroepen tips van Marianne en zangcoach Cees Stolk. Lees hier een verslag!
Marianne heeft een team van vakmensen om zich heen verzameld om ervoor te zorgen dat de Zanggroepen maximaal zullen presteren. Eén van die mensen is zangcoach Cees Stolk. Hij werkte als producer, arrangeur, componist en gastmuzikant voor artiesten als Mark Knopfler (Dire Straits), Golden Earring, Lee Towers, Petula Clark en René Froger. Niet de minsten dus.
Commentaar
Tijdens De Ultieme Test krijgen alle Zanggroepen de gelegenheid om met Cees en Marianne, onder pianobegeleiding van Bernd, hun optreden te repeteren. Lees hier het beknopte commentaar dat de Zanggroepen van hun coaches kregen:
Eric Forrest & Sasja
Marianne: “Jullie kijken te veel naar elkaar. Als jullie dat wat meer doseren, kunnen jullie je ook tot het publiek richten. Pas op dat je af en toe ook wat kleiner zingt.”
Face
Cees: “Jullie zouden wat meer rust kunnen nemen. Als je je adem wat meer weet te verdelen dan krijg je iets meer controle over je stem.” Marianne: “Maar de sound en de performance is perfect!”
Groovin’ sound
Cees Stolk: “Marloes, jij bent degene die inzet. Hoe zekerder jij inzet, hoe zekerder de anderen zullen volgen.”
Hearts
In eerdere stadia van X FACTOR gaf Marianne steeds commentaar op de gebaartjes die de leden van Hearts maakten met hun handen. Tijdens de repetitie blijkt dat Sonja, Mark en Nancy zich deze kritiek hebben aangetrokken. Marianne: “Hebben jullie je handen afgehakt? Heel goed!”
Jujaro
Marianne: “David en Nuno komen er wel qua uitstraling. Antonio en Fransjo zijn echt teveel in zichzelf gekeerd. Ik wil zien dat jullie een team zijn!”
'Naamloos'
Marianne: “Jullie hebben een eigen sfeer en een eigen stijl. Ik heb er geen woorden voor. De basis is top. En jullie zelf zijn ook echt te leuk. Helemaal top!”
Zondag toch al? dacht ikquote:Op zaterdag 23 december 2006 13:24 schreef Woelli het volgende:
Wanneer word eigenlijk bekend gemaakt welke wildcard deelnemer mee gaat naar de liveshows?
quote:
Hieruit maak ik op dat het publiek de hele week kan stemmen. Misschien zien we het dus pas aan het begin van de 1e liveshow.quote:Naast de 3 acts die sowieso verzekerd zijn van een plek in de liveshows, kiest elk jurylid ook een 4e keuze. Deze 3 acts strijden in de laatste week van 2006 om de wildcard die vergeven wordt door het publiek.
Ah, bedanktquote:Op zaterdag 23 december 2006 15:38 schreef MarkyMarkIdols het volgende:
Bekendmaking zit in de Story so far uitzending op vrijdag 29 december.
Daar valt mee te leven.quote:Op zaterdag 23 december 2006 15:38 schreef MarkyMarkIdols het volgende:
Dankjewel..quote:Op zaterdag 23 december 2006 15:38 schreef MarkyMarkIdols het volgende:
Woensdag is de persconferentie toch al dacht ik? Dan zal het voor vrijdag toch al wel uitlekken?quote:Op zaterdag 23 december 2006 15:38 schreef MarkyMarkIdols het volgende:
Inderdaad.quote:Op zaterdag 23 december 2006 20:05 schreef BVO het volgende:
Klinkt suf dit.
Mooi nummer maar het klonk gewoon nietquote:Op zaterdag 23 december 2006 20:10 schreef Tamaartje het volgende:
Beetje jammer dat ze dit nummer hebben gekozen..
Nou het kwam niet echt lekker over nee.. denk dat ze bij een ander nummer beter over kwamenquote:Op zaterdag 23 december 2006 20:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
Mooi nummer maar het klonk gewoon niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |