Daar ga je de fout in. Als je wilt zeggen dat een atheïst ook gelooft, dan moet je stellen dat zo iemand gelooft dat er helemaal niets is. Hij verwerpt volledig het bestaan van een God.quote:Op maandag 8 januari 2007 00:34 schreef m-ice het volgende:
[..]
Mijn vader is ook zwaar gelovig maar laat mij wel m´n eigen gang gaan.... Maar over dat kleinkinderen, ik vind dat iedereen wel moet weten wat anderen denken, als mijn vader zo denkt en het is familie van mij. Laat ik hem lekker met mn vader meegaan naar de kerk. Kan ik lekker uitslapenmaar uiteindelijk maakt iedereen zn eigen keuzes. Dus mn kind ook als ik die gaat krijgen later
ik twijfel zelf nog, weet nog niet wat ik moet geloven... Een atheist is ook een gelovig, het wilt niet geloven dat God bestaat
Maar ik wil dus m'n kind mogelijkheden tot dingen kunnen geloven niet ontnemen......
Tegen wie heb je het nou?quote:
Oke, dan heb ik het fout over die atheist ja...quote:Op maandag 8 januari 2007 01:52 schreef Nembrionic het volgende:
@M-ice: als vervolg op Erkel's post..het dikgedrukte stukje. Daar is een anderen naam voor en dat is "agnost". Dat is iemand die wel geloofd in iets hogers maar niet per definitie (een) God.
Also...je zegt dat je je kind lekker zelf laat kiezen. En vervolgens zeg je dat je vader 'm lekker mee mag nemen naar de kerk. Dan laat je het kind zelf niet kiezen maar je vader.
Daar heb je een punt inderdaad.quote:Op maandag 8 januari 2007 02:20 schreef Pracissor het volgende:
Alsof atheistische ouders hun kind de keuze bieden om wel naar de kerk te gaan en/of een religieuze opvoeding aanbieden.
Ik denk dat ze in de meeste gevallen het kind niet zullen weigeren om een keer met iemand mee naar de kerk te gaan. Dan weten ze ook hoe het daar er aan toe gaat en kunnen ze beter een wereldbeeld vormen. Maar de ouders zullen er wel voor waken dat ze niet ineens volgepompt worden met wat christelijke indoctrinatie. Dat denk ik dan of zo zou ik het doen iigquote:Op maandag 8 januari 2007 02:20 schreef Pracissor het volgende:
Alsof atheistische ouders hun kind de keuze bieden om wel naar de kerk te gaan en/of een religieuze opvoeding aanbieden.
Alsof religieuze ouders hun kind de keuze bieden niet te gaanquote:Op maandag 8 januari 2007 02:20 schreef Pracissor het volgende:
Ben het helemaal met je eensquote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:47 schreef Ferdo het volgende:
Eén ding maakt dit topic wel duidelijk. Kortzichtigheid is in elk geval niet alleen aan gelovigen of niet-gelovigen voorbehouden. Ik zie uit beide groepen users de grootste kolder verkopen.
kheb niet gezegd dat ik atheist bent hoor;) ik heb alleen dit gezegd dat ik twijfel... lees maar eerdere berichten terug van mij...quote:Op maandag 8 januari 2007 02:20 schreef Pracissor het volgende:
Ik denk wel dat er meer atheistische ouders zijn die hun kind vrije keuze van religie geven, dan gelovige ouders. En ja, dit is gewoon een gok, gebaseerd op ervaringen en verschillen tussen georganiseerd geloof en seculair atheïsmequote:Op maandag 8 januari 2007 02:20 schreef Pracissor het volgende:
Als mijn kind ouder is, oud genoeg om voor zichzelf te denken, zou ik hem echt wel laten gaan. Dan maak het mij niks uit of hij Boeddist, Christen of Scientologist wil worden (ok, behalve dat laatste danquote:Op maandag 8 januari 2007 00:34 schreef m-ice het volgende:
[..]
Mijn vader is ook zwaar gelovig maar laat mij wel m´n eigen gang gaan.... Maar over dat kleinkinderen, ik vind dat iedereen wel moet weten wat anderen denken, als mijn vader zo denkt en het is familie van mij. Laat ik hem lekker met mn vader meegaan naar de kerk. Kan ik lekker uitslapenmaar uiteindelijk maakt iedereen zn eigen keuzes. Dus mn kind ook als ik die gaat krijgen later
ik twijfel zelf nog, weet nog niet wat ik moet geloven... Een atheist is ook een gelovig, het wilt niet geloven dat God bestaat
Maar ik wil dus m'n kind mogelijkheden tot dingen kunnen geloven niet ontnemen......
Nee, omdat je als kind gewoonweg die keuze nog niet kunt maken, maar dat is altijd een probleem heh. Je kunt een kind niet vragen "wil je dit of dat" en verwachten dat het een rationele afweging maakt tussen wat hem of haar het beste/goede lijkt. Daarvoor moet je hem juist were eerst opvoeden. Ik denk dat je moet proberen een zo neutraal mogelijke opvoeding te geven, en dan kom je toch al snel bij een soort agnosme uit. Maar je kunt je kinderen natuurlijk ook wel enigzins religieus opvoeden, maar ze dan maar gelijk alles als absolute waarden leren en allerlei angsten voor hel en verdoemenis erbij gaat toch wel erg ver. (En nee zo is lang niet iedere gelovige, maar ze zijn er wel.)quote:Op maandag 8 januari 2007 02:20 schreef Pracissor het volgende:
ik ben anders als atheist verplicht naar bijbelles gestuurd als kleuter hoor, door mijn ouders.quote:Op maandag 8 januari 2007 02:20 schreef Pracissor het volgende:
Hmm, ik snap hun punt wel, maar zelf zou ik wachten tot het kind wat ouder is, en de bijbel dan zelf laten lezen. Zo lezen ze de "echte" bijbel, in plaats van de bijna altijd vrolijke en goede stukjes die in de Bijbelles (en dan vooral voor kinderen) worden geselecteerd.quote:Op maandag 8 januari 2007 09:52 schreef Mustard_Man het volgende:
[..]
ik ben anders als atheist verplicht naar bijbelles gestuurd als kleuter hoor, door mijn ouders.
Ik zou mijn kinderen gewoon vertellen dat God niet bestaat, aangezien dat gewoon zo is.quote:Op maandag 8 januari 2007 16:53 schreef Secretus het volgende:
[..]
Hmm, ik snap hun punt wel, maar zelf zou ik wachten tot het kind wat ouder is, en de bijbel dan zelf laten lezen. Zo lezen ze de "echte" bijbel, in plaats van de bijna altijd vrolijke en goede stukjes die in de Bijbelles (en dan vooral voor kinderen) worden geselecteerd.
Om een 5-jarig kind Sodom en Gomorra te gaan uit leggen is ook weer zo cru.quote:Op maandag 8 januari 2007 16:53 schreef Secretus het volgende:
[..]
Hmm, ik snap hun punt wel, maar zelf zou ik wachten tot het kind wat ouder is, en de bijbel dan zelf laten lezen. Zo lezen ze de "echte" bijbel, in plaats van de bijna altijd vrolijke en goede stukjes die in de Bijbelles (en dan vooral voor kinderen) worden geselecteerd.
quote:
Maar om tegen ze te liegen dat God van "ieeeedereeen hééél veeel houd en mensen nooooi pijn zou doen" vind ik nog cruër (of hoe je dat ook mag schrijven)quote:Op maandag 8 januari 2007 18:04 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Om een 5-jarig kind Sodom en Gomorra te gaan uit leggen is ook weer zo cru.
Als ik me er nog meer herinner, of nieuwe hoor, dan post ik ze hierquote:Op maandag 8 januari 2007 17:51 schreef chiren het volgende:
Doe nog eens wat preken van vroeger quoten?
Hehe, op "normale" dagen valt het wel mee, gelukkig heeft mijn moeder wat meer verstand en heeft ze hem kunnen overtuigen om er niet zo vaak over te beginnen. Maar bijna elke zondag is het weer raakquote:Op maandag 8 januari 2007 19:06 schreef Mustard_Man het volgende:
wat zal er een gezellige sfeer bij jullie in huis hangen nu je vader denkt dat je gaat branden in de hel als een smerige ketter.![]()
Moet je hem het boek van Max Weber laten lezen waarin hij betoogt dat het protestantisme de ideale voedingsbodem was voor het kapitalisme. (Protestantische Ethik und der geist des kapitalismus)quote:Op maandag 8 januari 2007 19:19 schreef Secretus het volgende:
Want zoals iedereen weet "atheisten hebben geen doel in het leven, ze zijn niet gelukkig ! Het enige waar ze aan denken is hun eigen belang en geld"
Goeie theorie is datquote:Op dinsdag 9 januari 2007 10:48 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Moet je hem het boek van Max Weber laten lezen waarin hij betoogt dat het protestantisme de ideale voedingsbodem was voor het kapitalisme. (Protestantische Ethik und der geist des kapitalismus)
ZZIE JE WEL WAT ERVAN KOMT ALS JE GOD NIET OMARMT!!! *fapfapfap*quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:56 schreef compier het volgende:
of gewoon 150 gratis pabo magazines voor je vader aanvragen... PER WEEK!
Religieuze lui zijn over het algemeen dan ook te hypocriet wooden. Die "God" is meestal een excuus voor de eigen megalomanie. Bjvoorbeeld, ken je dat verhaal van Sodom en Gomorra waar die homohaters het altijd over hebben? In dat verhaal staat niets over homoseksualtiteit, en in de referenties aan dat verhaal ook niet. Die mensen gebruiken hun 'God' en 'Bijbel' alleen om hun eigen achterlijke denkbeelden te promoten, naastenliefde of pacifisme is er echt niet bij.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:35 schreef ThE_ED het volgende:
Waar het eigenlijk op neer komt is dat ik niet snap dat iemand gelovig is maar wel denkt te kunnen oordelen over anderen. Als je gelovig bent is dat toch juist een kwestie van het oordeel van god afwachten?
nog leuker: gratis pabo magazines onder je vaders naam naar het adres van je buren sturen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:56 schreef compier het volgende:
achja, ik denk toch dat je vader eerder dood gaat dan jij, en hoe zit het dan met het staffen van god en de hel... jij leeft dan .. hij niet.. maarja, je eigen vader verliezen om iets te bewijzen is ook zo lullig, ik denk dat je maar zsm uit huis moet, of gewoon 150 gratis pabo magazines voor je vader aanvragen... PER WEEK!
Agos, en waarom is die arme vader van jou dan gestraft met een ongelovige zoon als jijquote:Op maandag 8 januari 2007 19:19 schreef Secretus het volgende:
"Je zult zien, God schopt je later echt een keer hard in de kont, denk je echt dat je met hem kan sollen ? Het leven neemt je echt hard te pakken"
Om te janken dit. Áltijd hetzelfde smoesje. Zo kan je toch niet serieus discussiëren?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:10 schreef carlito1 het volgende:
Mensen die zeggen dat god niet bestaat.... Weet net zo goed als ik en jij dat je dat helemaal niet kunt bewijzen dus loop dat niet altijd achterlijk te roepen..
En hoe je vader zijn geloof op jou brengt is niet goed, ik ben zelf ook gelovig maar daar heb ik zelf voor gekozen.. mijn ouders hadden mij de keus gelaten.
Sterkte met je conflicten @home.
Ik hebe er een link bij gedaan waar heel duidelijk wordt uitgelegd waarom wat je nu zegt onzin is. als je er nog een paar wil:quote:Op vrijdag 12 januari 2007 15:08 schreef carlito1 het volgende:
Hoezo altijd het zelfde smoesje...
Dat jij niet gelooft moet je zelf weten, maar respecteer gewoon dat anderen dat wel doen.
En er is geen bewijs dat god niet zou bestaan.
Gr
De meeste atheisten hebben respect voor geloveigen. Andersom is dat helaas vaak niet het geval. Zoals al gezegd werd; over atheisten mag je alles zeggen. Je mag ze als voorbeeld gebruiken om tegen je jonge kind te vertellen dat atheisten zorgen voor oorlogenen en zo. Terwijl ze erbij zitten, en wat doet zo'n atheist? Helamaal niks. Hij laat hem in zijn waarde.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 15:08 schreef carlito1 het volgende:
Dat jij niet gelooft moet je zelf weten, maar respecteer gewoon dat anderen dat wel doen.
Er is ook geen bewijs dat god wel bestaat.quote:En er is geen bewijs dat god niet zou bestaan.
Ik denk het wel ja.quote:Op maandag 8 januari 2007 02:20 schreef Pracissor het volgende:
O.O Dat zijn mijn oom en tante!quote:Op zaterdag 6 januari 2007 16:00 schreef FoXje het volgende:
http://www.bethelkerk.com/
hmm
Ik snap niet dat jonge slimme mensen gelovig zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |