abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45132528
Gewoon zeggen dat god niet bestaat.
Dat kunnen die hersenen niet verwerken.
  maandag 8 januari 2007 @ 01:47:49 #102
75556 erkel
back from Dagestan
pi_45132779
quote:
Op maandag 8 januari 2007 00:34 schreef m-ice het volgende:

[..]

Mijn vader is ook zwaar gelovig maar laat mij wel m´n eigen gang gaan.... Maar over dat kleinkinderen, ik vind dat iedereen wel moet weten wat anderen denken, als mijn vader zo denkt en het is familie van mij. Laat ik hem lekker met mn vader meegaan naar de kerk. Kan ik lekker uitslapen maar uiteindelijk maakt iedereen zn eigen keuzes. Dus mn kind ook als ik die gaat krijgen later ik twijfel zelf nog, weet nog niet wat ik moet geloven... Een atheist is ook een gelovig, het wilt niet geloven dat God bestaat Maar ik wil dus m'n kind mogelijkheden tot dingen kunnen geloven niet ontnemen......
Daar ga je de fout in. Als je wilt zeggen dat een atheïst ook gelooft, dan moet je stellen dat zo iemand gelooft dat er helemaal niets is. Hij verwerpt volledig het bestaan van een God.
Weisst
pi_45132827
Ik at bij een heel lief meisje thuis.
Haar ouders begonnen me uit te horen, kwamen erachter dat ik niet in God geloof.
Zeggen ze zo tegen het jongste zoontje: "Kijk, zulke mensen zijn nou ziek en zorgen voor oorlogen"

No kidding.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
  maandag 8 januari 2007 @ 01:52:35 #104
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_45132844
@M-ice: als vervolg op Erkel's post..het dikgedrukte stukje. Daar is een anderen naam voor en dat is "agnost". Dat is iemand die wel geloofd in iets hogers maar niet per definitie (een) God.

Also...je zegt dat je je kind lekker zelf laat kiezen. En vervolgens zeg je dat je vader 'm lekker mee mag nemen naar de kerk. Dan laat je het kind zelf niet kiezen maar je vader.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_45132885
Right, en jij bent 9?
  maandag 8 januari 2007 @ 01:56:45 #106
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_45132893
quote:
Op maandag 8 januari 2007 01:56 schreef KonnieKipke het volgende:
Right, en jij bent 9?
Tegen wie heb je het nou?
pi_45132942
quote:
Op maandag 8 januari 2007 01:56 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Tegen wie heb je het nou?
TS
  maandag 8 januari 2007 @ 02:07:30 #108
139538 m-ice
c'est la vie
pi_45133024
quote:
Op maandag 8 januari 2007 01:52 schreef Nembrionic het volgende:
@M-ice: als vervolg op Erkel's post..het dikgedrukte stukje. Daar is een anderen naam voor en dat is "agnost". Dat is iemand die wel geloofd in iets hogers maar niet per definitie (een) God.

Also...je zegt dat je je kind lekker zelf laat kiezen. En vervolgens zeg je dat je vader 'm lekker mee mag nemen naar de kerk. Dan laat je het kind zelf niet kiezen maar je vader.
Oke, dan heb ik het fout over die atheist ja...
Maar ik vind dat iedereen z'n eigen keuzes moet maken en ik maak de keuze dat hij mee mag met z;n opa/ m;n vader. Omdat ik het belangrijk vind dat hij later zelf kunt kiezen of hij wel of niet wilt gaan geloven.
  maandag 8 januari 2007 @ 02:20:45 #109
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_45133139
Alsof atheistische ouders hun kind de keuze bieden om wel naar de kerk te gaan en/of een religieuze opvoeding aanbieden.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  maandag 8 januari 2007 @ 02:28:10 #110
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_45133176
quote:
Op maandag 8 januari 2007 02:20 schreef Pracissor het volgende:
Alsof atheistische ouders hun kind de keuze bieden om wel naar de kerk te gaan en/of een religieuze opvoeding aanbieden.
Daar heb je een punt inderdaad.
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 8 januari 2007 @ 02:37:38 #111
75556 erkel
back from Dagestan
pi_45133230
quote:
Ik denk dat ze in de meeste gevallen het kind niet zullen weigeren om een keer met iemand mee naar de kerk te gaan. Dan weten ze ook hoe het daar er aan toe gaat en kunnen ze beter een wereldbeeld vormen. Maar de ouders zullen er wel voor waken dat ze niet ineens volgepompt worden met wat christelijke indoctrinatie. Dat denk ik dan of zo zou ik het doen iig
Weisst
  maandag 8 januari 2007 @ 02:49:56 #112
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_45133316
quote:
Alsof religieuze ouders hun kind de keuze bieden niet te gaan
pi_45133435
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 21:47 schreef Ferdo het volgende:
Eén ding maakt dit topic wel duidelijk. Kortzichtigheid is in elk geval niet alleen aan gelovigen of niet-gelovigen voorbehouden. Ik zie uit beide groepen users de grootste kolder verkopen.
Ben het helemaal met je eens
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  maandag 8 januari 2007 @ 03:24:07 #114
139538 m-ice
c'est la vie
pi_45133500
quote:
kheb niet gezegd dat ik atheist bent hoor;) ik heb alleen dit gezegd dat ik twijfel... lees maar eerdere berichten terug van mij...
pi_45134031
quote:
Ik denk wel dat er meer atheistische ouders zijn die hun kind vrije keuze van religie geven, dan gelovige ouders. En ja, dit is gewoon een gok, gebaseerd op ervaringen en verschillen tussen georganiseerd geloof en seculair atheïsme
quote:
Op maandag 8 januari 2007 00:34 schreef m-ice het volgende:

[..]

Mijn vader is ook zwaar gelovig maar laat mij wel m´n eigen gang gaan.... Maar over dat kleinkinderen, ik vind dat iedereen wel moet weten wat anderen denken, als mijn vader zo denkt en het is familie van mij. Laat ik hem lekker met mn vader meegaan naar de kerk. Kan ik lekker uitslapen maar uiteindelijk maakt iedereen zn eigen keuzes. Dus mn kind ook als ik die gaat krijgen later ik twijfel zelf nog, weet nog niet wat ik moet geloven... Een atheist is ook een gelovig, het wilt niet geloven dat God bestaat Maar ik wil dus m'n kind mogelijkheden tot dingen kunnen geloven niet ontnemen......
Als mijn kind ouder is, oud genoeg om voor zichzelf te denken, zou ik hem echt wel laten gaan. Dan maak het mij niks uit of hij Boeddist, Christen of Scientologist wil worden (ok, behalve dat laatste dan ) zolang hij z'n keuze een beetje kan argumenteren en de dingen begrijpt die ik beschreven heb ik mijn post op de vorige pagina.

Het ding is, als ik hem mijn kleine kinderen mee naar de kerk zou sturen, zie ik hem iets zeggen in de trant van:

"Ja weet je, je vader, hij is nog steeds een beetje dom. Sommige mensen die zien het gewoon niet, die zien het koninkrijk Gods niet net als je vader. Maar jij wilt toch naar een heel goede plaats gaan na je dood ? Een plaats waar alles is, heel vredig en bij God. Je wil toch niet naar een heel enge plaats ? Want als je doet als je vader daar ga je daar naartoe ! Jezus leert ons om vrede te verspreiden, en liefde, maar kijk eens wat de atheïsten doen, kijk eens naar de wereld van vandaag. Oorlog en miserie, dat wil Jezus helemaal niet !..."

En kleuters slikken zo'n dingen als zoete koek, waardoor bijvoorbeeld de kans bestaat dat ie niet meer naar "slechte papa " wil luisteren of iets dergelijks. Met genoeg bangmakerij zal hij ook dezelfde angst voor de hel ontwikkelen, die meer mentale pijn kan doen dan de meeste dingen die ik kan bedenken.
  maandag 8 januari 2007 @ 07:42:33 #116
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_45134271
quote:
Nee, omdat je als kind gewoonweg die keuze nog niet kunt maken, maar dat is altijd een probleem heh. Je kunt een kind niet vragen "wil je dit of dat" en verwachten dat het een rationele afweging maakt tussen wat hem of haar het beste/goede lijkt. Daarvoor moet je hem juist were eerst opvoeden. Ik denk dat je moet proberen een zo neutraal mogelijke opvoeding te geven, en dan kom je toch al snel bij een soort agnosme uit. Maar je kunt je kinderen natuurlijk ook wel enigzins religieus opvoeden, maar ze dan maar gelijk alles als absolute waarden leren en allerlei angsten voor hel en verdoemenis erbij gaat toch wel erg ver. (En nee zo is lang niet iedere gelovige, maar ze zijn er wel.)
[KNE]-Mod
pi_45135730
quote:
ik ben anders als atheist verplicht naar bijbelles gestuurd als kleuter hoor, door mijn ouders.
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
pi_45147435
quote:
Op maandag 8 januari 2007 09:52 schreef Mustard_Man het volgende:

[..]

ik ben anders als atheist verplicht naar bijbelles gestuurd als kleuter hoor, door mijn ouders.
Hmm, ik snap hun punt wel, maar zelf zou ik wachten tot het kind wat ouder is, en de bijbel dan zelf laten lezen. Zo lezen ze de "echte" bijbel, in plaats van de bijna altijd vrolijke en goede stukjes die in de Bijbelles (en dan vooral voor kinderen) worden geselecteerd.
  maandag 8 januari 2007 @ 17:50:38 #119
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_45149526
Mensen die gehersenspoeld zijn door een verzinsel genaamd God en zich hiervoor willen opofferen

Mooier kan niet vuillakken
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_45149552
Doe nog eens wat preken van vroeger quoten ?
(Y)
  maandag 8 januari 2007 @ 17:53:18 #121
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_45149637
quote:
Op maandag 8 januari 2007 16:53 schreef Secretus het volgende:

[..]

Hmm, ik snap hun punt wel, maar zelf zou ik wachten tot het kind wat ouder is, en de bijbel dan zelf laten lezen. Zo lezen ze de "echte" bijbel, in plaats van de bijna altijd vrolijke en goede stukjes die in de Bijbelles (en dan vooral voor kinderen) worden geselecteerd.
Ik zou mijn kinderen gewoon vertellen dat God niet bestaat, aangezien dat gewoon zo is.
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 8 januari 2007 @ 18:04:51 #122
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_45150055
quote:
Op maandag 8 januari 2007 16:53 schreef Secretus het volgende:

[..]

Om een 5-jarig kind Sodom en Gomorra te gaan uit leggen is ook weer zo cru.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_45150111
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:54 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

serieus?
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_45151618
quote:
Op maandag 8 januari 2007 18:04 schreef Sheepcidus het volgende:

[..]

Om een 5-jarig kind Sodom en Gomorra te gaan uit leggen is ook weer zo cru.
Maar om tegen ze te liegen dat God van "ieeeedereeen hééél veeel houd en mensen nooooi pijn zou doen" vind ik nog cruër (of hoe je dat ook mag schrijven)
Daarom zou ik ze de bijbel laten lezen ipv ze naar bijbelles te sturen om informatie op te doen over het Christendom (en andere geloven die de boeken van het OT/NT volgen), om ze het wareaangezicht (in hoeverre je daarvan kan spreken natuurlijk ) van God te laten zien.
quote:
Op maandag 8 januari 2007 17:51 schreef chiren het volgende:
Doe nog eens wat preken van vroeger quoten ?
Als ik me er nog meer herinner, of nieuwe hoor, dan post ik ze hier
Maar je zou verbaasd zijn hoe ongevarieerd deze preken zijn. Nadat hij met een, in zijn ogen waarschijnlijk onfeilbaar, argument komt om mijn ziel over naar de goede kant te winnen, en ik duidelijk maak dat het argument helemaal niet onfeilbaar is, niet eens _juist_ is, en me zeker niet gaan bekeren, wacht hij een maandje of twee en komt hij terug met hetzelfde (!).
Eindeloze herhaling van lege argumenten.
pi_45152069
wat zal er een gezellige sfeer bij jullie in huis hangen nu je vader denkt dat je gaat branden in de hel als een smerige ketter.
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
pi_45152644
quote:
Op maandag 8 januari 2007 19:06 schreef Mustard_Man het volgende:
wat zal er een gezellige sfeer bij jullie in huis hangen nu je vader denkt dat je gaat branden in de hel als een smerige ketter.
Hehe, op "normale" dagen valt het wel mee, gelukkig heeft mijn moeder wat meer verstand en heeft ze hem kunnen overtuigen om er niet zo vaak over te beginnen. Maar bijna elke zondag is het weer raak

Volgens mij is hij nu zo relatief stil omdat hij wacht tot er iets ergs met me gebeurd, want wat hij ook vaak herhaalt is dit (serieus, hij zegt dit)

"Je zult zien, God schopt je later echt een keer hard in de kont, denk je echt dat je met hem kan sollen ? Het leven neemt je echt hard te pakken"

Dus nu zal hij gebruikmaken van elke situatie waarbij iets fout gaat om knetterhard te gaan roepen dat hij gelijk had.
Want zoals iedereen weet "atheisten hebben geen doel in het leven, ze zijn niet gelukkig ! Het enige waar ze aan denken is hun eigen belang en geld"
pi_45153293
Gelovigen hebben geen doel in hun leven, daarom klampen ze zich vast aan een verzinsel.
pi_45153532
Ik zou later mijn kinderen nimmer naar een kerk sturen, maar verbieden kan ik ze niet, wel afkeuren
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  dinsdag 9 januari 2007 @ 10:48:51 #129
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_45171422
quote:
Op maandag 8 januari 2007 19:19 schreef Secretus het volgende:

Want zoals iedereen weet "atheisten hebben geen doel in het leven, ze zijn niet gelukkig ! Het enige waar ze aan denken is hun eigen belang en geld"
Moet je hem het boek van Max Weber laten lezen waarin hij betoogt dat het protestantisme de ideale voedingsbodem was voor het kapitalisme. (Protestantische Ethik und der geist des kapitalismus)
[KNE]-Mod
  dinsdag 9 januari 2007 @ 11:24:57 #130
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_45172198
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 10:48 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Moet je hem het boek van Max Weber laten lezen waarin hij betoogt dat het protestantisme de ideale voedingsbodem was voor het kapitalisme. (Protestantische Ethik und der geist des kapitalismus)
Goeie theorie is dat

Al zal zijn pa dan waarschijnlijk iets zeggen in de richting van "Dat komt omdat die mensen zo veel van God houden!"

En bovendien is die theorie ook alweer bijna 100 jaar oud en zitten er best veel haken en ogen aan.
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  dinsdag 9 januari 2007 @ 11:35:57 #131
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_45172471
Waar het eigenlijk op neer komt is dat ik niet snap dat iemand gelovig is maar wel denkt te kunnen oordelen over anderen. Als je gelovig bent is dat toch juist een kwestie van het oordeel van god afwachten?
[KNE]-Mod
  dinsdag 9 januari 2007 @ 11:37:36 #132
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_45172506
Ja dat is vaak heel vervelend. Wel verwachten dat anderen begrip hebben voor jouw levensvisie maar het dan zelf niet hebben voor anderen.

Kansloos
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  dinsdag 9 januari 2007 @ 11:56:30 #133
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_45172970
achja, ik denk toch dat je vader eerder dood gaat dan jij, en hoe zit het dan met het staffen van god en de hel... jij leeft dan .. hij niet.. maarja, je eigen vader verliezen om iets te bewijzen is ook zo lullig, ik denk dat je maar zsm uit huis moet, of gewoon 150 gratis pabo magazines voor je vader aanvragen... PER WEEK!
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  dinsdag 9 januari 2007 @ 12:03:22 #134
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_45173140
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 11:56 schreef compier het volgende:
of gewoon 150 gratis pabo magazines voor je vader aanvragen... PER WEEK!
ZZIE JE WEL WAT ERVAN KOMT ALS JE GOD NIET OMARMT!!! *fapfapfap*
pi_45173234
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 11:35 schreef ThE_ED het volgende:
Waar het eigenlijk op neer komt is dat ik niet snap dat iemand gelovig is maar wel denkt te kunnen oordelen over anderen. Als je gelovig bent is dat toch juist een kwestie van het oordeel van god afwachten?
Religieuze lui zijn over het algemeen dan ook te hypocriet wooden. Die "God" is meestal een excuus voor de eigen megalomanie. Bjvoorbeeld, ken je dat verhaal van Sodom en Gomorra waar die homohaters het altijd over hebben? In dat verhaal staat niets over homoseksualtiteit, en in de referenties aan dat verhaal ook niet. Die mensen gebruiken hun 'God' en 'Bijbel' alleen om hun eigen achterlijke denkbeelden te promoten, naastenliefde of pacifisme is er echt niet bij.
pi_45173697
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 11:56 schreef compier het volgende:
achja, ik denk toch dat je vader eerder dood gaat dan jij, en hoe zit het dan met het staffen van god en de hel... jij leeft dan .. hij niet.. maarja, je eigen vader verliezen om iets te bewijzen is ook zo lullig, ik denk dat je maar zsm uit huis moet, of gewoon 150 gratis pabo magazines voor je vader aanvragen... PER WEEK!
nog leuker: gratis pabo magazines onder je vaders naam naar het adres van je buren sturen.
pi_45177985
quote:
Op maandag 8 januari 2007 19:19 schreef Secretus het volgende:

"Je zult zien, God schopt je later echt een keer hard in de kont, denk je echt dat je met hem kan sollen ? Het leven neemt je echt hard te pakken"
Agos, en waarom is die arme vader van jou dan gestraft met een ongelovige zoon als jij

dat stoort me ook enorm, als het goed met je gaat is dat omdat god je lief vindt, en als het slecht gaat is dat ook omdat god je lief vindt want dan test hij je geloof. Zucht.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 15:26:34 #138
77227 SaferSephy
is een parodie op een user #1
pi_45178700
1 vertrouwen stellen in
2 (iets) op gezag van een ander als waar beschouwen => aannemen, geloof hechten aan iets
3 menen, aannemen => vermoeden

Rede genoeg om elke georganiseerde religie als ridicuul te kwalificeren.
Voor al uw FIFA lijstjes!
Op donderdag 7 november 2019 15:14 schreef Buitendam het volgende:
Ik heb zó om je gelachen dinsdagavond, ouwe reus. :D
  woensdag 10 januari 2007 @ 03:08:10 #139
139538 m-ice
c'est la vie
pi_45201678
"Ja weet je, je vader, hij is nog steeds een beetje dom. Sommige mensen die zien het gewoon niet, die zien het koninkrijk Gods niet net als je vader. Maar jij wilt toch naar een heel goede plaats gaan na je dood ? Een plaats waar alles is, heel vredig en bij God. Je wil toch niet naar een heel enge plaats ? Want als je doet als je vader daar ga je daar naartoe ! !..."

daarover moet je dus met hem hebben, zeggen dat dit de reden waarom je dan jouw kind niet met hem laat meegaan naar de kerk tenzij hij het belooft om niet zulke dingen te zeggen...
pi_45201796
Wat ik uitermate amusant vind aan dat tuig is het volgende:

Ik lig soms wakker in het besef dat als de dag des oordeels komt jij achterblijft in de hel op aarde. En dat doet mij zoveel verdriet dat ik vaak 's nachts voor je bidt

Toch mooi om te weten dat als je bier aan het tanken bent er ook nog eens om je gebeden wordt.
pi_45201803
Btw geef je vader op voor de gaykrant. 12 maanden voor 40 euro en elke maand kun je je lol weer niet op .
pi_45275905
KILL THE CHRISTIANS!
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_45276924
Mensen die zeggen dat god niet bestaat.... Weet net zo goed als ik en jij dat je dat helemaal niet kunt bewijzen dus loop dat niet altijd achterlijk te roepen..
En hoe je vader zijn geloof op jou brengt is niet goed, ik ben zelf ook gelovig maar daar heb ik zelf voor gekozen.. mijn ouders hadden mij de keus gelaten.
Sterkte met je conflicten @home .

Gr
pi_45280082
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:10 schreef carlito1 het volgende:
Mensen die zeggen dat god niet bestaat.... Weet net zo goed als ik en jij dat je dat helemaal niet kunt bewijzen dus loop dat niet altijd achterlijk te roepen..
En hoe je vader zijn geloof op jou brengt is niet goed, ik ben zelf ook gelovig maar daar heb ik zelf voor gekozen.. mijn ouders hadden mij de keus gelaten.
Sterkte met je conflicten @home .
Om te janken dit. Áltijd hetzelfde smoesje. Zo kan je toch niet serieus discussiëren?
pi_45286491
Hoezo altijd het zelfde smoesje...
Dat jij niet gelooft moet je zelf weten, maar respecteer gewoon dat anderen dat wel doen.
En er is geen bewijs dat god niet zou bestaan.

Gr
  vrijdag 12 januari 2007 @ 15:33:48 #146
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_45287390
Gaap! Er is ook geen bewijs dat onzichtbare konijnen op pluto niet bestaan. Dus? Moeten we anderen maar gaan aanpraten dat de konijnen echt wel bestaan, omdat je het tegendeel niet kunt bewijzen?

Geloven is prima, zolang je maar weet dat waar mijn vrijheid begint, de jouwe ophoudt! En DAAR kan de vader van de TS wat van leren! Dat respecteren van meningen werkt namelijk van twee kanten!
pi_45366173
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 15:08 schreef carlito1 het volgende:
Hoezo altijd het zelfde smoesje...
Dat jij niet gelooft moet je zelf weten, maar respecteer gewoon dat anderen dat wel doen.

Gr
Ik hebe er een link bij gedaan waar heel duidelijk wordt uitgelegd waarom wat je nu zegt onzin is. als je er nog een paar wil:
Flying Spaghetti Monster
Russell's Teapot
Invisible Pink Unicorn

En jij mag best geloven wat je zelf wil, maar ik wil graag dat je begrijpt wat "geloven" is, en wat "niet geloven" is.
pi_45368862
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 15:08 schreef carlito1 het volgende:
De meeste atheisten hebben respect voor geloveigen. Andersom is dat helaas vaak niet het geval. Zoals al gezegd werd; over atheisten mag je alles zeggen. Je mag ze als voorbeeld gebruiken om tegen je jonge kind te vertellen dat atheisten zorgen voor oorlogenen en zo. Terwijl ze erbij zitten, en wat doet zo'n atheist? Helamaal niks. Hij laat hem in zijn waarde.
Wat lul je nou over respect?
quote:
Er is ook geen bewijs dat god wel bestaat.
En de dingen die tot nu toe door de wetenschap ontdekt zijn (en nog gaan worden) wijzen toch allemaal aardig in de richting van bewijzen dat god toch echt niet bestaat.
pi_46049581
quote:
Ik denk het wel ja.

En daarbij: al zou het niet zo zijn, betekent dat meteen dat het "goed" is?
pi_46054640
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 16:00 schreef FoXje het volgende:
http://www.bethelkerk.com/
hmm
Ik snap niet dat jonge slimme mensen gelovig zijn
O.O Dat zijn mijn oom en tante! (serieus omg)
Op vrijdag 24 februari 2012 15:38 schreef Dromenvangertje het volgende:
Sooph is echt zo'n meisje die je wilt knuffelen. Niet schenken, geven of raken.
http://magnificenttttt.tumblr.com
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')