quote:Op zaterdag 16 december 2006 18:40 schreef -Angelus- het volgende:
Zo zie je maar atheisten geen respect voor hun vader.
Of 35, 36. Weet het niet precies meer (quote:
En in hoeverre is klagen over één van je ouders die een complete idioot is (Als je nu gaat schreeuwen "Puberaal gedrag !!" dan wil ik best wel een discussie met mijn vader regelen om het aan te tonenquote:Op zaterdag 16 december 2006 18:41 schreef Maerycke het volgende:
Nog een kutkind dat over z'n ouders zit te klagen op het forum. Leuk kinderen.. je zou er zo niet aan beginnen
je bent zelf 12?quote:Op zaterdag 16 december 2006 18:45 schreef Secretus het volgende:
[..]![]()
![]()
[..]
Of 35, 36. Weet het niet precies meer ()
[..]
En in hoeverre is klagen over één van je ouders die een complete idioot is (Als je nu gaat schreeuwen "Puberaal gedrag !!" dan wil ik best wel een discussie met mijn vader regelen om het aan te tonen) anders dan klagen over iemand anders buiten je gezin ?
Zat ik ook al te denken. Reborn christian nadat 'ie op z'n 18 een minderjarig meisje zwanger had geneukt?quote:
Ik woon in Antwerpenquote:Op zaterdag 16 december 2006 18:46 schreef isama het volgende:
je vader stemt zeker SGPen je woont in staphorst...
Tja, zo gaat het.quote:Op zaterdag 16 december 2006 18:46 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Zat ik ook al te denken. Reborn christian nadat 'ie op z'n 18 een minderjarig meisje zwanger had geneukt?
serieus?quote:
NIET DOEN! staphorst is echt een kutdorp!, ik ken een paar van die staphorsters, je vader zou er goed tussen passen...quote:Op zaterdag 16 december 2006 18:52 schreef Secretus het volgende:
[..]
Ik woon in AntwerpenMaar hij zou er geen problemen mee hebben om naar Staphorst te verhuizen denk ik.
Dat was ik oorspronkelijk ook van plan, om "The God Delusion" van Richard Dawkins als cadeau te geven. Maar zoveel geld ga ik niet aan zijn cadeau verspillen, en waarschijnlijk zou ik er nog straf voor krijgen ook.quote:Op zaterdag 16 december 2006 18:53 schreef AffenStrudel het volgende:
Geef hem een goed boek ofzo.
Evolutietheorie zou een goed begin zijn.
Nee, maar ik denk dat het niet echt een verschil zal maken in hoeverre ik serieus genomen word, als ik mijn echte leeftijd vermeld.quote:
Ja, en woorden als Christenfundamentalist, zedig,atheist, enzo heeft hij van de juf geleerdquote:Op zaterdag 16 december 2006 18:54 schreef -skippybal- het volgende:
serieus?
Nou ik heb hier een jongetje in de straat worden en die gebruikt op z'n 10e allemaal dikke nerdie woordenquote:Op zaterdag 16 december 2006 18:59 schreef AffenStrudel het volgende:
[..]
Ja, en woorden als Christenfundamentalist, zedig,atheist, enzo heeft hij van de juf geleerd![]()
nee, van Fok! duh...quote:Op zaterdag 16 december 2006 18:59 schreef AffenStrudel het volgende:
[..]
Ja, en woorden als Christenfundamentalist, zedig,atheist, enzo heeft hij van de juf geleerd![]()
Pesies, dan is TS toch wel erg wijs voor zijn leeftijd, of de fundamentalistische pa was er vroeg bij metg zijn onzedelijke gedrag.quote:
Idd, want anders ga je naar de hel .Echt waarquote:Op zaterdag 16 december 2006 19:07 schreef Secretus het volgende:
Ik heb het wel even opgeschoond van de scheldwoorden die er zijn doorgeglipt, wil niet al te respectloos overkomen
Ze zit gelukkig niet aan een leiband, maar ik herinner me wel een gesprek tussen mijn moeder en mijn vader, waarin mijn moeder aangaf dat ze niet in het letterlijke woord van de bijbel geloofde maar in een algemene hogere macht, "God'.quote:Op zaterdag 16 december 2006 19:11 schreef Nembrionic het volgende:
Houdt je pa ook je moeder in de kast als hij van huis gaat of mag ze wel gewoon vrij rondlopen?
quote:Op zaterdag 16 december 2006 19:15 schreef AffenStrudel het volgende:
[..]
Idd, want anders ga je naar de hel.Echt waar
Het lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk dat jij met dit taalgebruik een 9-jarige bent. Erg ongeloofwaardig wat mij betreft.quote:Op zaterdag 16 december 2006 19:15 schreef Secretus het volgende:
[..]
Ze zit gelukkig niet aan een leiband, maar ik herinner me wel een gesprek tussen mijn moeder en mijn vader, waarin mijn moeder aangaf dat ze niet in het letterlijke woord van de bijbel geloofde maar in een algemene hogere macht, "God'.
Ik weet niet hoe vaak je iemand voor "Ongelovige!" kan uitmaken tijdens een gesprek, maar toen ben ik de tel kwijtgeraakt.
Ik denk dat je misschien per ongeluk een keertje te weinig hebt gerefreshedquote:Op zaterdag 16 december 2006 19:18 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Het lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk dat jij met dit taalgebruik een 9-jarige bent. Erg ongeloofwaardig wat mij betreft.
Aangezien het misschien voor verwarring zorgt: Ik ben 15.quote:Nee, maar ik denk dat het niet echt een verschil zal maken in hoeverre ik serieus genomen word, als ik mijn echte leeftijd vermeld.
En zelfs dat geloof ik niet.quote:Op zaterdag 16 december 2006 19:26 schreef Secretus het volgende:
Aangezien het misschien voor verwarring zorgt: Ik ben 15.
Moet je A Portrait of the Artist as a Young Man van Joyce lezen, daar is dit mooi in verwoordt. Tenminste zo dat ik me het met atheistische opvoeding kon voorstellen.quote:Op zaterdag 16 december 2006 19:15 schreef Secretus het volgende:
[..]
Ze zit gelukkig niet aan een leiband, maar ik herinner me wel een gesprek tussen mijn moeder en mijn vader, waarin mijn moeder aangaf dat ze niet in het letterlijke woord van de bijbel geloofde maar in een algemene hogere macht, "God'.
Ik weet niet hoe vaak je iemand voor "Ongelovige!" kan uitmaken tijdens een gesprek, maar toen ben ik de tel kwijtgeraakt.
[..]
![]()
[offtopic]
De hel. Dit fenomeen heeft een groot deel van mijn jeugd verpest.
Met zo'n vader is het natuurlijk geen wonder dat je kind ook zo opgevoed wordt. En ik kreeg dus vanaf mijn jongste jaren de Rooms-Katholieke dogma te verwerken.
Op een dag moedigde mijn vader me aan om de bijbel te lezen, en ik las toen op jonge leeftijd de Openbaringen van Johannes.
Echt, ik denk niet dat ongelovigen zich kunnen voorstellen wat voor een angst je als klein kind voelde als je 100% zeker weet dat de Hel bestaat, en dat volgens de archaische Bijbel-standaarden, je als een zondaar zou worden bestempeld.
Nachten heb ik niet kunnen slapen en heb ik geweend, uit een gigantische angst dat ik in de Hel zou terechtkomen. Onvoorstelbaar grote pijn in alle vlakken zonder einde. En dit wist ik zeker, net zo zeker als dat morgen de zon weer opkomt.
De psychische pijn die zoiets heeft op een klein kind is nauwelijks voor te stellen, en het is ook door de angst om in de hel te geraken dat veel mensen zich niet durven af te keren van het geloof. Er is nu zelfs een therapie-groep, voor mensen die nog steeds zo'n gigantische angst voelen.
(Dawkins had het erover in zijn boek, en toen realiseerde ik me eigenlijk pas de grootschaligheid en de belangrijkheid van deze angst)
[offtopic]
Ik merk ook dat mijn schrijfstijl een beetje vaag is vandaag, excuses, misschien door de emoties die met dit onderwerp gepaard gaan
Maar zo is het toch met de hele nieuwe generatie? Tenminste, ik ben ook christelijk opgevoed maar ga echt niet naar de kerk. Omdat ik zelf nadenk, in plaats van dat er voor me nagedacht word.quote:Op zondag 17 december 2006 03:14 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Iig wel mooi, dat je zelf wel hersenen hebt en verder kijkt. En je niet laat indoctrineren door je vader.![]()
Zeker, zie je veel jongere van de nieuwe generatie zich afkeren van het geloof van hun ouders. Lang leve de nieuwe generatiequote:Op zondag 17 december 2006 03:17 schreef Beelzebub85 het volgende:
[..]
Maar zo is het toch met de hele nieuwe generatie? Tenminste, ik ben ook christelijk opgevoed maar ga echt niet naar de kerk. Omdat ik zelf nadenk, in plaats van dat er voor me nagedacht word.
Ga maar eens op een doordeweekse dag, of op een zondag naar de kerk. De enige mensen die je daar ziet zijn oude mensen, en mensen met kleine kinderen. Je ziet daar (bijna) niemand tussen de 16 en 30 jaar.
Ik kwam over een half uur terug, maar er was niks nieuws gepostquote:
Jij ongelovige Thomas !quote:
quote:Op zondag 17 december 2006 03:17 schreef Beelzebub85 het volgende:
[..]
Maar zo is het toch met de hele nieuwe generatie? Tenminste, ik ben ook christelijk opgevoed maar ga echt niet naar de kerk. Omdat ik zelf nadenk, in plaats van dat er voor me nagedacht word.
Ga maar eens op een doordeweekse dag, of op een zondag naar de kerk. De enige mensen die je daar ziet zijn oude mensen, en mensen met kleine kinderen. Je ziet daar (bijna) niemand tussen de 16 en 30 jaar.
Inderdaad, de invloed van religie op de mensen en het dagelijks leven begint in veel landen gelukkig af te nemen, hoewel ik al blij ben om in West-Europa te wonen, waar die sowieso niet zo groot was/is in deze moderne tijden. Als je die BIble-belt Christians in Amerika hoort spreken, dan vraag je je in de meeste gevallen wel af hoe een ontwikkeld land nog zo'n bestuur kan hebben ? (Mensen met directe verbindingen met het Witte Huis, of in een machthebbende positie)quote:Op zondag 17 december 2006 03:28 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Zeker, zie je veel jongere van de nieuwe generatie zich afkeren van het geloof van hun ouders. Lang leve de nieuwe generatiedie wel zelf nadenken.
quote:Op zondag 17 december 2006 14:11 schreef descendent1 het volgende:
De Christelijke naastenliefde spat er duidelijk vanaf bij je vader TS..![]()
Dat komt volgens mij omdat elke gelovige zijn eigen voorbeeld heeft, zijn eigen 'jezus', en allemaal denken ze de waarheid in pacht te hebben (christenen vinden dat ze het beter weten dan moslims en vice versa, om maar een voorbeeld te noemen). En zo goed als alle gelovigen hebben een grote drang om anderen van hun goede waarheid te overtuigen, als het moet met dwang.quote:...want ik durf de stelling aan dat gelovige mensen over het algemeen minder verdraagzaam zijn ten opzichte van andersdenkenden dan agnosten (zoals ikzelf) en atheisten.
Het feit dat ik dat gedaan heb, is de oorzaak van een groot gedeelte van de huiselijke conflictenquote:Op zondag 17 december 2006 14:53 schreef EvilWasp het volgende:
Keer je af tegen je vader en word Atheïst is mijn mening. Religieuze mensen kan ik niet serieus nemen.
Inderdaad, en juist dat is ook bij veel mensen het eerste signaal om te twijfelen aan het geloof.quote:Op zondag 17 december 2006 14:51 schreef Miksie het volgende:
[..]
![]()
[..]
Dat komt volgens mij omdat elke gelovige zijn eigen voorbeeld heeft, zijn eigen 'jezus', en allemaal denken ze de waarheid in pacht te hebben (christenen vinden dat ze het beter weten dan moslims en vice versa, om maar een voorbeeld te noemen). En zo goed als alle gelovigen hebben een grote drang om anderen van hun goede waarheid te overtuigen, als het moet met dwang.
Ontopic wellicht; maar je verhaal vormt een bewijs voor de stelling dat er bij sommige religieus opgevoede kinderen van een vrije wil amper sprake is; op latere leeftijd misschien; als ze meer van de buitenwereld zien.quote:Op zondag 17 december 2006 15:11 schreef Secretus het volgende:
[..]
Het feit dat ik dat gedaan heb, is de oorzaak van een groot gedeelte van de huiselijke conflicten![]()
[..]
Inderdaad, en juist dat is ook bij veel mensen het eerste signaal om te twijfelen aan het geloof.
Ik weet nog heel goed dat ik, in de tijd toen ik nog jong was en 100% geloofde, op school in het kader van "multiculturalisme" een les kreeg over andere religies en goden.
Een wereld ging voor mij open, al die tijd dacht ik dat "God" de enige god was, en dat men daarom zeker in hem geloofde, maar nu kwam ik tot de ontdekking dat er andere goden waren. Andere goden ?
En het raarste was; al die andere mensen die waren er ook zeker van dat hun God de ware was ! Welke moest ik kiezen ? Wat moest ik doen ?![]()
Ik ben blij dat ik die les heb gehad, want onopzettelijk heeft het mijn ogen geopend, en gelokt door het kleine straaltje licht dat erdoor scheen, ben ik verder gaan zoeken in een oneindige zee van informatie in de Bijbel zelf, bibliotheken etc. (Ik had toen nog geen toegang tot internet) en ben ik uiteindelijk tot mijn besluit gekomen.
Dus je pa was 19 toen hij vader werd en dus is het huwelijk tussen je pa en je ma een "moetje".quote:Op zaterdag 16 december 2006 19:26 schreef Secretus het volgende:
Aangezien het misschien voor verwarring zorgt: Ik ben 15.
Ja waarschijnlijk wel, ze hebben het me natuurlijk niet letterlijk gezegd, en houden vol dat het een bewuste keuze uit liefde was, maar als dat zo zou zijn, zou ik beginnen te twijfelen aan hun vermogen om lasten in te schatten, en na te denken over de toekomst.quote:Op maandag 18 december 2006 11:33 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dus je pa was 19 toen hij vader werd en dus is het huwelijk tussen je pa en je ma een "moetje".
Vind je het gek dat die vent zo verbitterd is.
Dan moet je niet naar die Happy Clap gemeente bij in het dorp komen (schijnt 1 van de grootste en snelst groeiende gemeentes te zijn in het land). Daar stikt het echt van de jeugd. Het is dan ook niet echt een saaie dienst wat ze hier opvoeren en ze maken gebruik van allemaal moderne middelen, zoals grote schermen en lichtshows. Daar is de jeugd dan wel weer bevattelijk voor.quote:Op zondag 17 december 2006 03:17 schreef Beelzebub85 het volgende:
[..]
Je hebt de verkeerde te pakken...dit is de juiste site http://www.bethel.nl/quote:Op zaterdag 6 januari 2007 16:00 schreef FoXje het volgende:
http://www.bethelkerk.com/
hmm
Ik snap niet dat jonge slimme mensen gelovig zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |