abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44487712
Zitten we te eten, vertelt mijn broer iets over bumfights, vindt mijn vader het natuurlijk nodig om zijn eigen briljante hypothese te vertellen over waarom het misgaat met de wereld:

"Ja !!11 Zo zie je wat het gevolg is van een leven zonder God de Heer ! De wereld wordt gek en zedig omdat ze God afwerpen !! Kijk eens wat ongelovigen doen !
Wat is hun doel in het leven ?? Rijk worden !! Kijk eens wat ervan komt ! Mensen verstoten God !!"

Ik ging zelfs niet in discussie, van vorige discussies herinner ik me nog al te goed hoe hij zijn hersenen weigert te gebruiken. Luisteren naar andere argumenten en logisch nadenken ? Ho nee !

Iedereen die niet in God gelooft vermoordt kinderen, slacht mannen en vrouwen, is wreed tegen iedereen, zou mensen martelen om geld, geeft om niets anders dan om rijkdom etc. (Hij kwam ook echt een keer naar mij met een boek over Mengele en zei "ZIE JE !! DIT IS WAT ATHEISTEN ZIJN !! ZO LEEFT MEN ZONDER GOD !!" )

En hij is geen oude man, 34 jaar maar oid. Wel geen enkel gevoel voor logica of iets anders intellectueels.
Zo zie je maar wat religieuze brainwashing met mensen kan doen (Is oorspronkelijk een Pool, en kreeg via zijn ouders een strikte dogmatische religieuze opvoeding, zoals veel Polen. Kerken zitten daar ook bomvol)

Mijn klacht is: Waarom moet mijn vader zo'n Christenfundamentalist zijn

[ Bericht 3% gewijzigd door Secretus op 16-12-2006 19:09:29 ]
pi_44487763
Zo zie je maar atheisten geen respect voor hun vader.
  † In Memoriam † zaterdag 16 december 2006 @ 18:40:45 #3
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_44487770
Je vader is 34?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zaterdag 16 december 2006 @ 18:41:30 #4
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_44487789
Nog een kutkind dat over z'n ouders zit te klagen op het forum. Leuk kinderen.. je zou er zo niet aan beginnen
pi_44487891
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:40 schreef -Angelus- het volgende:
Zo zie je maar atheisten geen respect voor hun vader.
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:40 schreef Cynix ® het volgende:
Je vader is 34?
Of 35, 36. Weet het niet precies meer ( )
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:41 schreef Maerycke het volgende:
Nog een kutkind dat over z'n ouders zit te klagen op het forum. Leuk kinderen.. je zou er zo niet aan beginnen
En in hoeverre is klagen over één van je ouders die een complete idioot is (Als je nu gaat schreeuwen "Puberaal gedrag !!" dan wil ik best wel een discussie met mijn vader regelen om het aan te tonen ) anders dan klagen over iemand anders buiten je gezin ?
pi_44487909
je vader stemt zeker SGP en je woont in staphorst...
"Software is like sex - it's better when it's free" Linus Tovalds
pi_44487914
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:45 schreef Secretus het volgende:

[..]

[..]

Of 35, 36. Weet het niet precies meer ( )
[..]

En in hoeverre is klagen over één van je ouders die een complete idioot is (Als je nu gaat schreeuwen "Puberaal gedrag !!" dan wil ik best wel een discussie met mijn vader regelen om het aan te tonen ) anders dan klagen over iemand anders buiten je gezin ?
je bent zelf 12?
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_44487916
quote:
Je vader is 34?
Zat ik ook al te denken. Reborn christian nadat 'ie op z'n 18 een minderjarig meisje zwanger had geneukt?
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_44488074
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:46 schreef isama het volgende:
je vader stemt zeker SGP en je woont in staphorst...
Ik woon in Antwerpen Maar hij zou er geen problemen mee hebben om naar Staphorst te verhuizen denk ik.
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:46 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Zat ik ook al te denken. Reborn christian nadat 'ie op z'n 18 een minderjarig meisje zwanger had geneukt?
Tja, zo gaat het.
Hij kon zijn driften niet bedwingen op z'n 18de, en dan moet je wel trouwen. Anders zou het natuurlijk goddeloos zijn.
pi_44488104
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:46 schreef Onderbroek het volgende:

[..]

je bent zelf 12?
Nee, 9.
pi_44488107
Geef hem een goed boek ofzo.

Evolutietheorie zou een goed begin zijn.
  zaterdag 16 december 2006 @ 18:54:32 #12
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_44488127
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:53 schreef Secretus het volgende:

[..]

Nee, 9.
serieus?
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_44488189
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:52 schreef Secretus het volgende:

[..]

Ik woon in Antwerpen Maar hij zou er geen problemen mee hebben om naar Staphorst te verhuizen denk ik.
NIET DOEN! staphorst is echt een kutdorp!, ik ken een paar van die staphorsters, je vader zou er goed tussen passen...

ik woon trouwens in meppel in de buurt van staphorst...
pi_44488211
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:53 schreef AffenStrudel het volgende:
Geef hem een goed boek ofzo.

Evolutietheorie zou een goed begin zijn.
Dat was ik oorspronkelijk ook van plan, om "The God Delusion" van Richard Dawkins als cadeau te geven. Maar zoveel geld ga ik niet aan zijn cadeau verspillen, en waarschijnlijk zou ik er nog straf voor krijgen ook.
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:54 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

serieus?
Nee, maar ik denk dat het niet echt een verschil zal maken in hoeverre ik serieus genomen word, als ik mijn echte leeftijd vermeld.
pi_44488229
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:54 schreef -skippybal- het volgende:
serieus?
Ja, en woorden als Christenfundamentalist, zedig,atheist, enzo heeft hij van de juf geleerd
  zaterdag 16 december 2006 @ 19:00:44 #16
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_44488251
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:59 schreef AffenStrudel het volgende:

[..]

Ja, en woorden als Christenfundamentalist, zedig,atheist, enzo heeft hij van de juf geleerd
Nou ik heb hier een jongetje in de straat worden en die gebruikt op z'n 10e allemaal dikke nerdie woorden
LastFM
pi_44488253
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:59 schreef AffenStrudel het volgende:

[..]

nee, van Fok! duh...
pi_44488391
Ik heb het wel even opgeschoond van de scheldwoorden die er zijn doorgeglipt, wil niet al te respectloos overkomen
pi_44488464
quote:
Je vader is 34?
Pesies, dan is TS toch wel erg wijs voor zijn leeftijd, of de fundamentalistische pa was er vroeg bij metg zijn onzedelijke gedrag.

* SevenWonders is 36 en is net 6 maanden paps
Take on the situation, but not the torment ...
  zaterdag 16 december 2006 @ 19:11:36 #20
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_44488482
Houdt je pa ook je moeder in de kast als hij van huis gaat of mag ze wel gewoon vrij rondlopen?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_44488574
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 19:07 schreef Secretus het volgende:
Ik heb het wel even opgeschoond van de scheldwoorden die er zijn doorgeglipt, wil niet al te respectloos overkomen
Idd, want anders ga je naar de hel .Echt waar
pi_44488592
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 19:11 schreef Nembrionic het volgende:
Houdt je pa ook je moeder in de kast als hij van huis gaat of mag ze wel gewoon vrij rondlopen?
Ze zit gelukkig niet aan een leiband, maar ik herinner me wel een gesprek tussen mijn moeder en mijn vader, waarin mijn moeder aangaf dat ze niet in het letterlijke woord van de bijbel geloofde maar in een algemene hogere macht, "God'.

Ik weet niet hoe vaak je iemand voor "Ongelovige!" kan uitmaken tijdens een gesprek, maar toen ben ik de tel kwijtgeraakt.
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 19:15 schreef AffenStrudel het volgende:

[..]

Idd, want anders ga je naar de hel .Echt waar

[offtopic]
De hel. Dit fenomeen heeft een groot deel van mijn jeugd verpest.
Met zo'n vader is het natuurlijk geen wonder dat je kind ook zo opgevoed wordt. En ik kreeg dus vanaf mijn jongste jaren de Rooms-Katholieke dogma te verwerken.

Op een dag moedigde mijn vader me aan om de bijbel te lezen, en ik las toen op jonge leeftijd de Openbaringen van Johannes.

Echt, ik denk niet dat ongelovigen zich kunnen voorstellen wat voor een angst je als klein kind voelde als je 100% zeker weet dat de Hel bestaat, en dat volgens de archaische Bijbel-standaarden, je als een zondaar zou worden bestempeld.

Nachten heb ik niet kunnen slapen en heb ik geweend, uit een gigantische angst dat ik in de Hel zou terechtkomen. Onvoorstelbaar grote pijn in alle vlakken zonder einde. En dit wist ik zeker, net zo zeker als dat morgen de zon weer opkomt.

De psychische pijn die zoiets heeft op een klein kind is nauwelijks voor te stellen, en het is ook door de angst om in de hel te geraken dat veel mensen zich niet durven af te keren van het geloof. Er is nu zelfs een therapie-groep, voor mensen die nog steeds zo'n gigantische angst voelen.

(Dawkins had het erover in zijn boek, en toen realiseerde ik me eigenlijk pas de grootschaligheid en de belangrijkheid van deze angst)

[offtopic]

Ik merk ook dat mijn schrijfstijl een beetje vaag is vandaag, excuses, misschien door de emoties die met dit onderwerp gepaard gaan

[ Bericht 56% gewijzigd door Secretus op 16-12-2006 19:24:35 ]
  zaterdag 16 december 2006 @ 19:18:33 #23
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_44488673
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 19:15 schreef Secretus het volgende:

[..]

Ze zit gelukkig niet aan een leiband, maar ik herinner me wel een gesprek tussen mijn moeder en mijn vader, waarin mijn moeder aangaf dat ze niet in het letterlijke woord van de bijbel geloofde maar in een algemene hogere macht, "God'.

Ik weet niet hoe vaak je iemand voor "Ongelovige!" kan uitmaken tijdens een gesprek, maar toen ben ik de tel kwijtgeraakt.
Het lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk dat jij met dit taalgebruik een 9-jarige bent. Erg ongeloofwaardig wat mij betreft.
pi_44488844
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 19:18 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Het lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk dat jij met dit taalgebruik een 9-jarige bent. Erg ongeloofwaardig wat mij betreft.
Ik denk dat je misschien per ongeluk een keertje te weinig hebt gerefreshed
quote:
Nee, maar ik denk dat het niet echt een verschil zal maken in hoeverre ik serieus genomen word, als ik mijn echte leeftijd vermeld.
Aangezien het misschien voor verwarring zorgt: Ik ben 15.

De reden dat ik het niet wou vermelden is omdat het écht geen verschil maakt met 9 in deze situatie. Als ik 9 jaar zou zijn dan zou mijn leeftijd, en de vroege fase van de ontwikkeling waarin ik zit een reden zijn om mij niet serieus te nemen, en op 15 is deze reden "een puberale drang om te rebelleren"

Moet nu even weg. Over een halfuurtje terug, en dan kijk ik naar de nieuwe reacties.
  zaterdag 16 december 2006 @ 19:30:09 #25
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_44488924
Tegen zulke gedachtegangen valt niet op te discussieren. Gewoon je vader gelijk geven tot je het huis uit gaat. Blijft het meteen een stuk gezelliger in huus.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_44499194
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 19:26 schreef Secretus het volgende:

En zelfs dat geloof ik niet.
  zondag 17 december 2006 @ 03:14:14 #27
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_44499278
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 19:15 schreef Secretus het volgende:

[..]

[..]

[offtopic]
De hel. Dit fenomeen heeft een groot deel van mijn jeugd verpest.
Met zo'n vader is het natuurlijk geen wonder dat je kind ook zo opgevoed wordt. En ik kreeg dus vanaf mijn jongste jaren de Rooms-Katholieke dogma te verwerken.

Op een dag moedigde mijn vader me aan om de bijbel te lezen, en ik las toen op jonge leeftijd de Openbaringen van Johannes.

Echt, ik denk niet dat ongelovigen zich kunnen voorstellen wat voor een angst je als klein kind voelde als je 100% zeker weet dat de Hel bestaat, en dat volgens de archaische Bijbel-standaarden, je als een zondaar zou worden bestempeld.

Nachten heb ik niet kunnen slapen en heb ik geweend, uit een gigantische angst dat ik in de Hel zou terechtkomen. Onvoorstelbaar grote pijn in alle vlakken zonder einde. En dit wist ik zeker, net zo zeker als dat morgen de zon weer opkomt.

De psychische pijn die zoiets heeft op een klein kind is nauwelijks voor te stellen, en het is ook door de angst om in de hel te geraken dat veel mensen zich niet durven af te keren van het geloof. Er is nu zelfs een therapie-groep, voor mensen die nog steeds zo'n gigantische angst voelen.

(Dawkins had het erover in zijn boek, en toen realiseerde ik me eigenlijk pas de grootschaligheid en de belangrijkheid van deze angst)

[offtopic]

Ik merk ook dat mijn schrijfstijl een beetje vaag is vandaag, excuses, misschien door de emoties die met dit onderwerp gepaard gaan
Moet je A Portrait of the Artist as a Young Man van Joyce lezen, daar is dit mooi in verwoordt. Tenminste zo dat ik me het met atheistische opvoeding kon voorstellen.

Maar ontopic: Zoals SpecialK zegt, niet te veel met je vader over dit soort zaken in discussie gaan. En wachten tot je het huis uit kan.

Iig wel mooi, dat je zelf wel hersenen hebt en verder kijkt. En je niet laat indoctrineren door je vader.
pi_44499311
quote:
Op zondag 17 december 2006 03:14 schreef Lonewolf2003 het volgende:

Iig wel mooi, dat je zelf wel hersenen hebt en verder kijkt. En je niet laat indoctrineren door je vader.
Maar zo is het toch met de hele nieuwe generatie? Tenminste, ik ben ook christelijk opgevoed maar ga echt niet naar de kerk. Omdat ik zelf nadenk, in plaats van dat er voor me nagedacht word.

Ga maar eens op een doordeweekse dag, of op een zondag naar de kerk. De enige mensen die je daar ziet zijn oude mensen, en mensen met kleine kinderen. Je ziet daar (bijna) niemand tussen de 16 en 30 jaar.
pi_44499398
lang half uur
feest
  zondag 17 december 2006 @ 03:28:19 #30
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_44499442
quote:
Op zondag 17 december 2006 03:17 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

Maar zo is het toch met de hele nieuwe generatie? Tenminste, ik ben ook christelijk opgevoed maar ga echt niet naar de kerk. Omdat ik zelf nadenk, in plaats van dat er voor me nagedacht word.

Ga maar eens op een doordeweekse dag, of op een zondag naar de kerk. De enige mensen die je daar ziet zijn oude mensen, en mensen met kleine kinderen. Je ziet daar (bijna) niemand tussen de 16 en 30 jaar.
Zeker, zie je veel jongere van de nieuwe generatie zich afkeren van het geloof van hun ouders. Lang leve de nieuwe generatie die wel zelf nadenken.
pi_44500871
quote:
Op zondag 17 december 2006 03:24 schreef Big_Boss_Man het volgende:
lang half uur
Ik kwam over een half uur terug, maar er was niks nieuws gepost
quote:
Op zondag 17 december 2006 03:04 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

Jij ongelovige Thomas !
quote:

[..]

quote:
Op zondag 17 december 2006 03:28 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Zeker, zie je veel jongere van de nieuwe generatie zich afkeren van het geloof van hun ouders. Lang leve de nieuwe generatie die wel zelf nadenken.
Inderdaad, de invloed van religie op de mensen en het dagelijks leven begint in veel landen gelukkig af te nemen, hoewel ik al blij ben om in West-Europa te wonen, waar die sowieso niet zo groot was/is in deze moderne tijden. Als je die BIble-belt Christians in Amerika hoort spreken, dan vraag je je in de meeste gevallen wel af hoe een ontwikkeld land nog zo'n bestuur kan hebben ? (Mensen met directe verbindingen met het Witte Huis, of in een machthebbende positie)
  zondag 17 december 2006 @ 14:11:12 #32
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_44506357
De Christelijke naastenliefde spat er duidelijk vanaf bij je vader TS..

Mooi trouwens dat je (ondanks je relatief jonge leeftijd) je niet zo maar aan t christenbashen slaat; maar je wel behoorlijk verdiept hebt in de materie en 'anti' materie (Dawkins) van het christendom.

Religie zou een zo mooi iets kunnen zijn; als je bv de evangelieen leest enzo denk ik van:'Ja; als iedereen zo zou zijn als Jezus geweest zou zijn dan zag het er allemaal toffer uit en zou zelfs ik bijna bereid zijn om erin te geloven!

Gek eigelijk; dat diezelfde Jezus HET voorbeeld zou moeten zijn voor gelovigen; maar dat er een behoorlijk aantal onder hen nog niet in de verste verte in de buurt van dat ideaal komt; want ik durf de stelling aan dat gelovige mensen over het algemeen minder verdraagzaam zijn ten opzichte van andersdenkenden dan agnosten (zoals ikzelf) en atheisten.
(voorbeelden uit mijn eigen leven te over hiervan).

SUcces ermee in ieder geval; en laten we hopen dat je pa ooit nog eens een beetje 'tot inkeer' komt.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  zondag 17 december 2006 @ 14:27:49 #33
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_44506947
34
9
Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg
  zondag 17 december 2006 @ 14:51:40 #34
161300 Miksie
m'n lievelingsdrank
pi_44507685
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:11 schreef descendent1 het volgende:
De Christelijke naastenliefde spat er duidelijk vanaf bij je vader TS..
quote:
...want ik durf de stelling aan dat gelovige mensen over het algemeen minder verdraagzaam zijn ten opzichte van andersdenkenden dan agnosten (zoals ikzelf) en atheisten.
Dat komt volgens mij omdat elke gelovige zijn eigen voorbeeld heeft, zijn eigen 'jezus', en allemaal denken ze de waarheid in pacht te hebben (christenen vinden dat ze het beter weten dan moslims en vice versa, om maar een voorbeeld te noemen). En zo goed als alle gelovigen hebben een grote drang om anderen van hun goede waarheid te overtuigen, als het moet met dwang.
Atheisten hebben eerder het idee dat ze de waarheid niet in pacht hebben omdat ze zien dat er dingen zijn die nog niet ontdekt en te begrijpen zijn, ze kunnen wat beter tegen de 'onzekerheid' van het bestaan. Alles is veel relatiever geworden door hun theorie, het feit alleen al dat ze het een theorie kunnen noemen. Daarom kunnen ze er denk ik ook beter tegen dat anderen anders denken.

Maar inderdaad wel erg tof dat TS voor zichzelf nadenkt, wat je conclusie dan uiteindleijk ook is, zelf nadenken is altijd beter dan iets klakkeloos geloven.
Voer eendjes, geen oorlog!
pi_44507690
quote:
Op zondag 17 december 2006 03:04 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

Als hij al 15 is, is hij bijzonder intelligent voor iemand van 15 Mjoa, t zal wel kloppen
pi_44507767
Keer je af tegen je vader en word Atheïst is mijn mening. Religieuze mensen kan ik niet serieus nemen.
pi_44508370
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:53 schreef EvilWasp het volgende:
Keer je af tegen je vader en word Atheïst is mijn mening. Religieuze mensen kan ik niet serieus nemen.
Het feit dat ik dat gedaan heb, is de oorzaak van een groot gedeelte van de huiselijke conflicten
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:51 schreef Miksie het volgende:

[..]

[..]

Dat komt volgens mij omdat elke gelovige zijn eigen voorbeeld heeft, zijn eigen 'jezus', en allemaal denken ze de waarheid in pacht te hebben (christenen vinden dat ze het beter weten dan moslims en vice versa, om maar een voorbeeld te noemen). En zo goed als alle gelovigen hebben een grote drang om anderen van hun goede waarheid te overtuigen, als het moet met dwang.
Inderdaad, en juist dat is ook bij veel mensen het eerste signaal om te twijfelen aan het geloof.
Ik weet nog heel goed dat ik, in de tijd toen ik nog jong was en 100% geloofde, op school in het kader van "multiculturalisme" een les kreeg over andere religies en goden.

Een wereld ging voor mij open, al die tijd dacht ik dat "God" de enige god was, en dat men daarom zeker in hem geloofde, maar nu kwam ik tot de ontdekking dat er andere goden waren. Andere goden ?
En het raarste was; al die andere mensen die waren er ook zeker van dat hun God de ware was ! Welke moest ik kiezen ? Wat moest ik doen ?
Ik ben blij dat ik die les heb gehad, want onopzettelijk heeft het mijn ogen geopend, en gelokt door het kleine straaltje licht dat erdoor scheen, ben ik verder gaan zoeken in een oneindige zee van informatie in de Bijbel zelf, bibliotheken etc. (Ik had toen nog geen toegang tot internet) en ben ik uiteindelijk tot mijn besluit gekomen.

Maarja, ik ga een beetje offtopic met mijn verhaal
pi_44527198
Kan pa niet naar een jezuïeteninternaat? Kan hij leren hoe flexibel de standpunten van ons lieve heer zijn.
Farts are jazz to assholes
pi_44527352
Puik topic, knul.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  maandag 18 december 2006 @ 10:22:40 #40
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_44530602
quote:
Op zondag 17 december 2006 15:11 schreef Secretus het volgende:

[..]

Het feit dat ik dat gedaan heb, is de oorzaak van een groot gedeelte van de huiselijke conflicten
[..]

Inderdaad, en juist dat is ook bij veel mensen het eerste signaal om te twijfelen aan het geloof.
Ik weet nog heel goed dat ik, in de tijd toen ik nog jong was en 100% geloofde, op school in het kader van "multiculturalisme" een les kreeg over andere religies en goden.

Een wereld ging voor mij open, al die tijd dacht ik dat "God" de enige god was, en dat men daarom zeker in hem geloofde, maar nu kwam ik tot de ontdekking dat er andere goden waren. Andere goden ?
En het raarste was; al die andere mensen die waren er ook zeker van dat hun God de ware was ! Welke moest ik kiezen ? Wat moest ik doen ?
Ik ben blij dat ik die les heb gehad, want onopzettelijk heeft het mijn ogen geopend, en gelokt door het kleine straaltje licht dat erdoor scheen, ben ik verder gaan zoeken in een oneindige zee van informatie in de Bijbel zelf, bibliotheken etc. (Ik had toen nog geen toegang tot internet) en ben ik uiteindelijk tot mijn besluit gekomen.
Ontopic wellicht; maar je verhaal vormt een bewijs voor de stelling dat er bij sommige religieus opgevoede kinderen van een vrije wil amper sprake is; op latere leeftijd misschien; als ze meer van de buitenwereld zien.

Zie ook: Waarom is Christendom meer dan een Sekte...
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  maandag 18 december 2006 @ 10:44:13 #41
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_44530975
35 en dan nog in god geloven
Mij was al op jongere leeftijd verteld dat sinterklaas, de kerstman en god niet bestaan :p
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_44532019
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 19:26 schreef Secretus het volgende:
Dus je pa was 19 toen hij vader werd en dus is het huwelijk tussen je pa en je ma een "moetje".

Vind je het gek dat die vent zo verbitterd is.
pi_44535448
quote:
Op maandag 18 december 2006 11:33 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Dus je pa was 19 toen hij vader werd en dus is het huwelijk tussen je pa en je ma een "moetje".

Vind je het gek dat die vent zo verbitterd is.
Ja waarschijnlijk wel, ze hebben het me natuurlijk niet letterlijk gezegd, en houden vol dat het een bewuste keuze uit liefde was, maar als dat zo zou zijn, zou ik beginnen te twijfelen aan hun vermogen om lasten in te schatten, en na te denken over de toekomst.

Dus 100% zeker zou ik het niet noemen, maar alles wijst ernaar (En het feit dat pas een maand geleden mijn oom van mijn vader's kant, wel op iets latere leeftijd, precies om deze reden getrouwd is Dat zegt volgens me wel iets over de mentaliteit die er heerst)
pi_45074671
Ik moet weer even iets posten om frustratie weg te werken, want het is toch nutteloos om iets te beginnen met hem

Kwam ie een kwartier geleden aan "Ja vandaag gaan we om 18u naar de kerk". Mooi niet,ik had al wat gepland, en hij _weet_ (ik heb hem het nog uitdrukkelijk verteld) dat hij zo'n dingen lang van tevoren moet aangeven.

Nu zegt ie "Ok, .. dan blijf ik hier wel in je kamer !", waarna hij zich op mijn bed legde en uitspattingen begon te maken van "Oeh, wat ligt dit goed zeg, hier kan ik wel làng blijven liggen".

Redelijk irritant, maar daar kan ik wel mee leven, met wat leesvoer op de pc hoorde ik zijn infantiele uitspattingen nauwelijks meer.

"Aha" moet hij gedacht hebben. "Dit niet werken, laat ik hem met mijn onfeilbare argumenten overhalen !"

Waarna hij naar me toe kwam lopen met de volgende woorden:

"Ah, dus je levensvisie is nog niet veranderd ? Nee, die domme levensvisie ?
Ik bedoel, hoe _kun_ je daarin geloven ? Dat we hier zo gewoon leven en dan *poef* zijn we weg ?
Zo zou ik niet willen leven hoor ! De rijken kunnen zo goed leven maar de armen hebben alleen dit leven van armoede ? Toch totaal niet eerlijk en gelijk ? Ohja, en de Bijbel is dat wel . Op een dag wordt je groot en zul je zien hoe dom je bent geweest, geloof me maar."

Spijtig dat z'n denigrerende toon tegenover mij zijn totaal gebrek aan hersenen niet verbergt

Sorry voor het kicken van het oud topic, maar beetje nutteloos om er een nieuw voor te maken.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 15:22:15 #45
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_45074800
Hmm, zoals eerder gezegd, gelijk geven tot je het huis uit bent.
opgezegd@fok.nl
  zaterdag 6 januari 2007 @ 15:58:34 #46
75556 erkel
back from Dagestan
pi_45076028
quote:

[..]

Dan moet je niet naar die Happy Clap gemeente bij in het dorp komen (schijnt 1 van de grootste en snelst groeiende gemeentes te zijn in het land). Daar stikt het echt van de jeugd. Het is dan ook niet echt een saaie dienst wat ze hier opvoeren en ze maken gebruik van allemaal moderne middelen, zoals grote schermen en lichtshows. Daar is de jeugd dan wel weer bevattelijk voor.

Er is nog altijd een deel van de jeugd die een diepere betekenis zoekt in het leven en niet logisch wil nadenken. Die hadden niks met die ouwelijke kerk van pa en moe, maar zien het 'licht' wel in deze kerk. Dus juich maar niet te vroeg, want ik denk dat in de toekomst er meer van zulke gemeentes zullen ontstaan wat veel jeugd trekt.

De gemeente heet de 'Bethel' kerk, voor diegenen die nog wat meer info over dit dreigende gevaar willen opzoeken.
Weisst
  zaterdag 6 januari 2007 @ 16:00:22 #47
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_45076089
http://www.bethelkerk.com/
hmm
Ik snap niet dat jonge slimme mensen gelovig zijn
opgezegd@fok.nl
  zaterdag 6 januari 2007 @ 16:01:03 #48
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_45076118
Ik was 32 jaar toen ik voor het eerst in een Evangelische Gemeente kwam. Daarvoor was katholiek gedoopt en wist eigenlijk niets van het geloof. Allee neen oordelende God en Jezus was voor mij gewoon een goeddoener. Wel bad ik vaak het Onze Vader en weesgegroetjes.

Rond de tijd dat ik tot geloof kwam was ik een alleenstaande moeder die de touwtjes aan elkaar moest knopen van een uitkering en was ik zoekende naar de vraag, wie ben ik, waarom ben ik hier en waar kom ik vandaan? Ik zocht in allerlei occulte zaken, werkelijk alles onzocht ik, van meditaties tot magnetiseurs, van edelstenen tot aura healing enz. enz.

En door de constante financiële problemen kwam ik al snel in de prostitutie. Mijn zus sprak rond die tijd veel met een gelovige buurvrouw en de kettingreactie kwam ook mijn kant op! Ik hoorde achteraf dat een gebedsgroep stevig wekenlang voor mij aan het bidden was. Doch ik was kerk allergisch. Na een tijdje voelde ik me erg ellendig en leeg. (door die gebeden natuurlijk!) Ik stopte met de prostitutie van de een op andere dag.

Een week later zat ik in de kerk en ik huilde alleen maar de drie opvolgende diensten. Dit was wat ik altijd gezocht had, een waarheid als een koe, zie ik toen tijdens een Bijbelstudie. Het was ook tijdens die bijbelstudie dat ik overtuigd raakte, 3 maanden na mijn eerste kerkbezoek liet ik mij dopen en weer 3 maanden later ontving ik de tongentaal als een stroom van levend water.

Prijs God!
opgezegd@fok.nl
  zaterdag 6 januari 2007 @ 16:02:03 #49
75556 erkel
back from Dagestan
pi_45076149
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 16:00 schreef FoXje het volgende:
http://www.bethelkerk.com/
hmm
Ik snap niet dat jonge slimme mensen gelovig zijn
Je hebt de verkeerde te pakken...dit is de juiste site http://www.bethel.nl/

Dat hierboven is vast een reactie op die site, lijkt mij

Dat tongentaaltje is ook zo triest eigenlijk. Als je de film Borat hebt gezien, weet je eigenlijk hoe nep dat is. Borat speelde dat hij voor het eerst in een kerk was en voor God had gekozen. Hij deed gelijk belijdenis geloof ik en toen kreeg ie een knal tegen zijn kop en moest ie in 'tongen' praten
Weisst
pi_45076235
Niks op tegen. Mijn vader gaat volgens mij verkiesbaar worden voor de SGP bij de eerstvolgende provinciale verkiezingen
en ik woon niet in staphorst/urk/rijssen

De enige mensen die hun hersenen niet gebruiken zijn atheisten. Alleen je pa is wel een erg triest geval, kan geeneens argumenten noemen met zn +-35-jarige leeftijd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')