abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45076293
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 16:01 schreef FoXje het volgende:

Prijs God!
4,95 euro.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_45076302
quote:
Op zondag 17 december 2006 03:17 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

Maar zo is het toch met de hele nieuwe generatie? Tenminste, ik ben ook christelijk opgevoed maar ga echt niet naar de kerk. Omdat ik zelf nadenk, in plaats van dat er voor me nagedacht word.

Ga maar eens op een doordeweekse dag, of op een zondag naar de kerk. De enige mensen die je daar ziet zijn oude mensen, en mensen met kleine kinderen. Je ziet daar (bijna) niemand tussen de 16 en 30 jaar.
Naar welke kerken ga jij zoal?
pi_45076358
oh kut, nou word ik weer gebasht
pi_45076396
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 16:01 schreef FoXje het volgende:
Ik was 32 jaar toen ik voor het eerst in een Evangelische Gemeente kwam. Daarvoor was katholiek gedoopt en wist eigenlijk niets van het geloof. Allee neen oordelende God en Jezus was voor mij gewoon een goeddoener. Wel bad ik vaak het Onze Vader en weesgegroetjes.

Rond de tijd dat ik tot geloof kwam was ik een alleenstaande moeder die de touwtjes aan elkaar moest knopen van een uitkering en was ik zoekende naar de vraag, wie ben ik, waarom ben ik hier en waar kom ik vandaan? Ik zocht in allerlei occulte zaken, werkelijk alles onzocht ik, van meditaties tot magnetiseurs, van edelstenen tot aura healing enz. enz.

En door de constante financiële problemen kwam ik al snel in de prostitutie. Mijn zus sprak rond die tijd veel met een gelovige buurvrouw en de kettingreactie kwam ook mijn kant op! Ik hoorde achteraf dat een gebedsgroep stevig wekenlang voor mij aan het bidden was. Doch ik was kerk allergisch. Na een tijdje voelde ik me erg ellendig en leeg. (door die gebeden natuurlijk!) Ik stopte met de prostitutie van de een op andere dag.

Een week later zat ik in de kerk en ik huilde alleen maar de drie opvolgende diensten. Dit was wat ik altijd gezocht had, een waarheid als een koe, zie ik toen tijdens een Bijbelstudie. Het was ook tijdens die bijbelstudie dat ik overtuigd raakte, 3 maanden na mijn eerste kerkbezoek liet ik mij dopen en weer 3 maanden later ontving ik de tongentaal als een stroom van levend water.

Prijs God!
Je had natuurlijk ook gewoon normaal na kunnen denken, en betere beslissingen kunnen nemen. Dan was dat geloof niet nodig geweest.

Prijs de vrijheid en een goed verstand!

edit: of was het sarcastisch bedoeld?
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  zaterdag 6 januari 2007 @ 16:09:16 #55
75556 erkel
back from Dagestan
pi_45076401
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 16:08 schreef Daantke het volgende:
oh kut, nou word ik weer gebasht
Daar ben je hier wel voor op de juiste plek ja WFL zou je ook kunnen proberen
Weisst
pi_45076501
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 16:04 schreef Daantke het volgende:
Niks op tegen. Mijn vader gaat volgens mij verkiesbaar worden voor de SGP bij de eerstvolgende provinciale verkiezingen
en ik woon niet in staphorst/urk/rijssen

De enige mensen die hun hersenen niet gebruiken zijn atheisten. Alleen je pa is wel een erg triest geval, kan geeneens argumenten noemen met zn +-35-jarige leeftijd
Juist ja. Uiteraard zijn alle atheisten dom. Dit in tegenstelling tot gelovigen. Jij komt er wel
  zaterdag 6 januari 2007 @ 16:13:01 #57
75556 erkel
back from Dagestan
pi_45076572
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 16:09 schreef djenneke het volgende:

[..]

Je had natuurlijk ook gewoon normaal na kunnen denken, en betere beslissingen kunnen nemen. Dan was dat geloof niet nodig geweest.

Het was volgens mij een verhaaltje/reactie op een kerkelijke site. Van die 'succesvolle' lok verhaaltjes weet je wel
Weisst
pi_45076608
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 16:13 schreef erkel het volgende:

[..]

Het was volgens mij een verhaaltje/reactie op een kerkelijke site. Van die 'succesvolle' lok verhaaltjes weet je wel
Als je zo laat reageert, kun je mijn edit ook wel meenemen
  zaterdag 6 januari 2007 @ 16:15:51 #59
75556 erkel
back from Dagestan
pi_45076692
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 16:13 schreef djenneke het volgende:

[..]

Als je zo laat reageert, kun je mijn edit ook wel meenemen
Staat er ook bij

Ik denk maak het ff duidelijk, chill
Weisst
pi_45076730
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 16:15 schreef erkel het volgende:

[..]

Staat er ook bij

Ik denk maak het ff duidelijk, chill
  zaterdag 6 januari 2007 @ 16:19:07 #61
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_45076819
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 16:09 schreef djenneke het volgende:

[..]

Dit was niet mijn tekst!!!!
Ik mot nix van het geloof hebben
opgezegd@fok.nl
pi_45077119
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 16:19 schreef FoXje het volgende:

[..]

Dit was niet mijn tekst!!!!
Ik mot nix van het geloof hebben
Dat was me inmiddels wel duidelijk
  zaterdag 6 januari 2007 @ 16:27:53 #63
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_45077200
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 16:26 schreef djenneke het volgende:

[..]

Dat was me inmiddels wel duidelijk
opgezegd@fok.nl
pi_45077250
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 16:06 schreef heiden6 het volgende:

[..]

4,95 euro.

achja, gelovigen.
ik vind het wel grappig dat je vader blijkbaar een gelovige is omdat "het anders niet eerlijk is"
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
pi_45077941
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 16:28 schreef Mustard_Man het volgende:

[..]

achja, gelovigen.
ik vind het wel grappig dat je vader blijkbaar een gelovige is omdat "het anders niet eerlijk is"
Grappige is ook dat ik hem een keer confronteerde met het feit dat mensen, hardwerkende goede mensen, die ergens anders in afgelegen gebieden geboren zijn, geen kans hadden om Christen te worden en zo naar de hel gaan.

"Ja, het woord God is niet voor iedereen bestemd, maar wij zijn de gelukkigen die het mogen ontvangen en daar moet je blij mee zijn" oid

En dat is wél eerlijk blijkbaar

[ Bericht 2% gewijzigd door Secretus op 06-01-2007 16:48:34 (spelvouten) ]
  zaterdag 6 januari 2007 @ 16:49:33 #66
75556 erkel
back from Dagestan
pi_45078030
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 16:28 schreef Mustard_Man het volgende:

[..]

achja, gelovigen.
Sja hoe simplistisch kun je denken

Moet ie maar ff denken aan een zwak antilope lammetje wat verscheurt wordt door een tijger, dat is de natuur en zo geldt dat ook bij mensen.
Weisst
pi_45078049
Geloof is totaal niet meer serieus te nemen,maar onzekere mensen hebben dat blijkbaar nodig.
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
pi_45078465
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 16:47 schreef Secretus het volgende:

[..]

Grappige is ook dat ik hem een keer confronteerde met het feit dat mensen, hardwerkende goede mensen, die ergens anders in afgelegen gebieden geboren zijn, geen kans hadden om Christen te worden en zo naar de hel gaan.

"Ja, het woord God is niet voor iedereen bestemd, maar wij zijn de gelukkigen die het mogen ontvangen en daar moet je blij mee zijn" oid

En dat is wél eerlijk blijkbaar
Ja, dat jij er mee opgescheept wordt en een ander niet.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_45081360
quote:
Niks op tegen. Mijn vader gaat volgens mij verkiesbaar worden voor de SGP bij de eerstvolgende provinciale verkiezingen

De enige mensen die hun hersenen niet gebruiken zijn atheisten. Alleen je pa is wel een erg triest geval, kan geeneens argumenten noemen met zn +-35-jarige leeftijd
Nou, je zit tussen de domme atheïsten, dus als je wil, dit is je kans. Ik geef je wel de tip om met rationele argumenten te komen en niet zoiets als 'ik vind het idee van jezus zo leuk'.

Brand los.

P.S.: Ik heb nog nooit een rationeel argument voor georganiseerde religie gehoord, dus als jij mij de eerste kan geven, ben ik bijzonder dankbaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mtijn op 06-01-2007 18:48:48 ]
pi_45083076
Het gedrag van je vader klinkt niet echt ''gezond''. Ik hoop dat je het geloof en gelovigen op zich kan leren onderscheiden van het gedrag van je vader.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 19:47:20 #71
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_45084568
quote:

Je he. Verdomde atheisten met hun rationaliteit en hun haat voor god. Te arrogant om te kunnen doorzien dat de almachtige ze allemaal met wilde brul van gelach naar een van de meest pijnlijke martelhoekjes van de hel slingert.

Amen broeder, met jou kan ik praten!
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_45085021
die verdomde gristen-fundamentalisten krijgen schijnbaar wel erg intelligente en goed formulerende kinderen ....

als je dat vergelijkt met het breezah- en gangstah-tuig dat de meeste atheisten na 15, 16 jaar blijken te hebben uitgebroed, zou ik eigenlijk zelf ook aanraden om gelovig te worden,
krijg je tenminste nette intelligente nageslacht en niet van dat blaat-tuig
  zaterdag 6 januari 2007 @ 20:02:18 #73
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_45085187
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 19:58 schreef KroJo het volgende:
die verdomde gristen-fundamentalisten krijgen schijnbaar wel erg intelligente en goed formulerende kinderen ....

als je dat vergelijkt met het breezah- en gangstah-tuig dat de meeste atheisten na 15, 16 jaar blijken te hebben uitgebroed, zou ik eigenlijk zelf ook aanraden om gelovig te worden,
krijg je tenminste nette intelligente nageslacht en niet van dat blaat-tuig
Waarom dragen al die breezah's dan van die bling-bling jezus kruisjes?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  Redactie Frontpage zaterdag 6 januari 2007 @ 20:25:38 #74
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_45086213
Gelovigen zijn dom. Ik ben jarenlang gebrainwasht, en toen ik op mezelf ging wonen ben ik gelijk met de kerk gestopt. Mijn zus gelooft nog steeds in die onzin, en wil mij daarom niet meer kennen. Christenen zijn echt dom, de wereld is echt niet in zes dagen gemaakt hoor!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  zaterdag 6 januari 2007 @ 20:40:46 #75
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_45086853
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 20:25 schreef Djeez het volgende:
Gelovigen zijn dom. Ik ben jarenlang gebrainwasht, en toen ik op mezelf ging wonen ben ik gelijk met de kerk gestopt. Mijn zus gelooft nog steeds in die onzin, en wil mij daarom niet meer kennen. Christenen zijn echt dom, de wereld is echt niet in zes dagen gemaakt hoor!
Als je dat soort dingen zegt... denk je dan ook serieus dat je een beter argument voert dan de gelovigen die roepen dat atheisten allemaal dom zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')