.
quote:
De handelswijze van de GGZ is voor hen per defintie niet goed.
Show me the facts ...
quote:
- Heeft heeft te maken met dwang en drang, dwang is niet fijn. Vaak in het kader van veiligheid een gesloten afdeling, een separeer en desnoods dwangmedicatie. Om niet de discussie op te starten of dit wel of niet goed is vertel ik er direct bij dat als er ipv 2, 10 hulpverleners rondlopen op zo'n afdeling deze middelen aanzienlijk gereduceerd of zelfs weg kunnen.
Dat kan maar bij mijn geval werd ik geweigerd toen ik vaak bij het GGZ aanklopte , die secetaresse van het GGZ werd gek van me en ik heb nog ruzie met haar gehad .... Dit is toch absurd als je weet dat ik hierna ben opgenomen onderdwang ? dit is toch gewoon achterlijk, je klopt ergens aan : ze willen je niet helpen, Je schrijft brieven aan de directie en laat zelf iemand een weigering onder teken en geeft op, je wordt vervolgens als je door de politie bent op gepakt en uit de cel afgevoerd naar een inrichting vervoerd omdaar opgesloten en al geen goede gesprekken of hulp te krijgen en telkens weg gewezen te worden van het kantoortje aldaar als je iets wilt bespreken. Vind jij het gek dat deze manier van omgang niet in het voordeel werkt van het GGZ ? en dit is nog maar 1 voorbeeld
quote:
- Heeft te maken met verlies, verlies van gezondheid, realiteit en confrontatie van onvermogen. 1 stadia uit het rouwproces is verzetten! en afzetten. Gedrag is herkenbaar
Dit is de grootste en ernstigste fout die door bekant (ook clumsy) iedereen gemaakt wordt : mensen zijn gek verklaard dus ze zullen wel neit sporen dus ik moet ze maar niet serieus nemen want ze lullen toch van uit een andere realitiet tegen me aan over dingen die ze niet helder kunnen zien
quote:
- Medicatie: Olanzapine, Risperidone, Haloperidol zijn stuk voor stuk ingrijpende medz. Bijwerkingen zijn voor sommige vreselijk. Tevens zijn ze vaak het enige wat deze mensen hebben om nog een grijntje van, wat voor anderen geldt, als de realiteit. Geen pretje die medicatie. Ik heb vaak gehoord dat het je afstompt en dat het je gedachtengang beperkt, ik kan Tinoz in die zin wel begrijpen.
Als het zo doorgaat wordt heel Nederland nog slaaf gemaakt van risperdal, mensen dneken dat het een wonder middel is : iets uit mijn forum :
BELGIE - Diverse media pakken deze dagen uit met bovenstaande titel. En...in één adem met het zoveelste neurologisch onderzoek over ons gedrag, dat ons steeds maar weer en méér bio-genetische ziektes wil aanpraten. Met de feestdagen voor de deur, groeit de hysterie in de winkelstraten. Alle opwinding, ontgoocheling en rode bankrekeningen... het zou allemaal de schuld zijn van chemische stoffen. Wanneer we op koopjacht zijn, komt een stroom van dopamine vrij zegt de Amerikaanse neuropsychiater Gregory Berns (Prof. bij de Emory University School of Medicine Atlanta).
Hoe meer dopamine in ons lichaam, hoe 'beter' we ons voelen. Dat maakt het winkelen zo enthousiast en euforisch. Dopamine is een neurotransmitter die een belangrijke rol speelt bij emoties en beweging. In overproductie kan dopamine een psychotische toestand opwekken.We behoren dan niet meer tot deze wereld. Onze Vlaamse tweede Grootste Belg, Dr.Paul Janssen (Janssen Pharmaceutica) heeft trouwens enkele topmedicamenten (Haldol,1958 & Risperdal) ontwikkeld die de productie van (opname) dopamine afremmen. De zgn. anti-psychotica, die gebruikt worden in de behandeling van o.m.schizofrenie.
Netwerk Depressie Vlaanderen hekelt het zoveelste klakkeloos benoemen van menselijk gedrag -zoals nu weer de winkelwoede- tot 'bio-ziekte'.
De media dragen hierin ook een verpletterende verantwoordelijkheid.Het etiket 'ziekte' plak je niet zomaar op gelijk welk resultaat van een of ander tendensieus onderzoek. Op z'n minst neem je de term 'ziekte' ook niet zomaar over van gelijk welk persbureau of buitenlands dagblad. Er dient bij elk onderzoek en de berichtgeving hierover, trouwens nagegaan te worden vanuit welke opdrachtgever het is gevoerd.Het is bekend dat geldverslindende wetenschappelijke onderzoeken meestal betaald worden door gefortuneerde belanghebbers.
Op dezelfde wijze zou immers voetbalgekte, kuiswoede, verzamelwoede, bouwwoede, terrorismepsychose, hard werken of geldzucht tot nieuwe 'ziekte' kunnen worden uitgeroepen. Ongetwijfeld zullen hierbij trouwens ook chemische stoffen, zoals dopamine en stresshormonen, in versterkte mate worden aangemaakt.
Door een zoveelste menselijk gedrag tot 'biologische ziekte' te benoemen wordt de weg weer opengelegd om medisch (lees: farmaceutisch) in te grijpen. Gaan we onze winkelende dames op koopjeszondag binnenkort Haldol of Risperdal voorschrijven ?
Op dezelfde manier is de-pressie van een 'over-spanning' tot ziekte gemaakt en werden concentratiestoornissen bij kinderen tot ADHD uitgeroepen...
Het gigantische medicatiegebruik, dat hierop is gevolgd, baart ons nu grote zorgen. Om nog maar te zwijgen over de kosten !
Antidepressiva zouden tot zelfmoord aanzetten en de medicatie voor ADHD zijn amfetamines, die dus in feite zeer gevaarlijke drugs zijn ! Hoe leg je dit trouwens uit aan jongeren die we nét van de drugs af willen houden ?
Het handboek van de psychiatrie, de DSM IV, die de psychiatrische ziektebeelden beschrijft, is op enkele decennia tijd verdubbeld in omvang, dankzij de neuropsychiatrie en de biogenetica. De farmaceutische interventies en uitgaven zijn navenant en evenredig gegroeid.
De manische euforie van heel wat bio-wetenschappers (teveel dopamine?) maakt hen hoe langer hoe meer hoogmoedig en gevaarlijk. De eenzijdige en kortzichtige beïnvloeding door een diarree aan nieuwe zgn. 'baanbrekende' en spectaculaire ontdekkingen is op zichzelf ziekelijk en beangstigend te noemen.
Netwerk Depressie Vlaanderen dringt dan ook aan op een ethische code binnen de media waarbij meer genuanceerd en kritisch over allerlei onderzoeken ivm.gezondheid wordt gerapporteerd en zich te hoeden voor dit soort spectaculaire berichtgeving alsof het slechts 'fait divers' betreft.
Zo zijn menselijke gedragingen niet alleen te verklaren vanuit bio-genetische oorzaken. Ook sociologische,economische,psychologische factoren bepalen in grote mate ons gedrag. Door énkel te berichten en te focussen op de bevindingen van de bio-wetenschap, wordt deze alleen maar aangemoedigd om nog hysterischer en euforischer te worden. Onze gezondheidszorg en de gewone burger is hier zeker niet bij gebaat.quote:
- Heef te maken met toekomstperspectief, om weer terug te komen op verlies. Schizofrenie (als ik een hokje mag gebruiken) heeft nou werkelijk geen prettig toekomstbeeld. Ik las dat zo'n7 % v/d scizofrene mensen uiteindelijk op zichzelf blijft wonen, dat zegt wat over de ernst.
- Het heef te maken met geen erkenning; vaak zijn mensen die psychosen ervaren hebben erg creatief en doo hun eigen wijze van denken artisitiek, het lijkt me frustrerend direct afgeschoten te worden met de term, je bent psychotisch![/quote]
Er wordt in de psychiatrie zo goed als niet naar je toekomst gekeken je wordt ook neit gestimuleerd om werk te zoeken "iedereen die bij een psychiaterl loopt is immers ziek" en kan niet beginnen aan studie of werk je moet zelf met alles aankomen en je verzoeken om hulp te krijgen met het vinden van passend werk of eenstudie / cursus worden subtiel in de prullebak door verwezen op zo een manier dat er het GGZ niets te verwijten is, je moet alles zelf doen . Mensen worden behandeld of ze nou eenmaal weinig kunnen en dat daar vrede mee moet genomen worden. Aandringen op een betere structurele plaats in de maatschappij leid dan volgens het gros van de artsen die ik heb meegemaakt enkel tot verergering van de psychische klachten en wordt hierom "vermeden"
quote:
- Het heeft te maken met zelfmedicatie; drugs is vaak een demper, niet voor niets dat mensen die kampen met psychosen wiet gebruiken. Zelfmedicatie in de vorm van drugs is voor het grootste gedeelte v/d wereld niet echt te accepteren, hoewel het wel een uitkomst kan zijn.
Help mij maar eens mee wat meer info hier over te vinden , volgens mij gebruiken mensen gewoon eerder drugs als hun persoonlijkheid en geestelijke belevings wereld verbogen wordt door medicatie om weer gewoon van het leven te kunnen genieten of simpel weg zich zelf te zijn .
[ Bericht 0% gewijzigd door tinoz op 17-12-2006 20:54:53 ]