abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 december 2006 @ 13:24:11 #1
151199 tinoz
Alter Reality
pi_44454986
Breda, 15 December 2006

Weer een poging om mijzelf uit te drukken ...
Het is twee uur geweest ,

wat zeg ik het is vier minuten over drie en ik heb nog geen oog dicht gedaan ,
heb even gekeken naar :" de wereld draaid door "tot ik zag dat er afscheid werd genomen van Rita,

kort hiervoor had ik gezegd dat ik Rita eruit zou gooien tegen iemand en dat ik in de regering zou komen , het viel me op dat er na de uitzending op iet wat belachelijke manier afscheid werd genomen van Rita en ik merkte dat er dus weer iets uit kwam van wat ik gezegt had ,

het was netzoals het gebeurd was dat het kabinet viel toen ik zei dat ik een eind aan de regering zou maken ,

het toeval was twee keer erg groot en de gedachte dat ik de reden hierachter was deed me denken .

Mijn conclusie:

mijn psychose komt terug ,
Ik ervaarde al "gezichts blackouts"(herkenningen van andere mensen in gezichten van mensen) tijdens mijn gesprek voor een baan en,

ik had laatst het idee dat iemand die me een " portie kanker "toe wenste iets te maken had met het feit dat mijn moeder de dag daarop me vertelde dat ze echt een "portie kanker" had .

Dat zette me weer aan het denken dat ik lang geleden dacht dat ik dacht dat mijn thuis front vertegenwoordigd werd door mijn peet ouders die van uit het veilige en nog relatief vredige midden oosten van het land telkens getroffen werden door tegenslagen omdat zij fungeerden als buffer voor al mijn problemen .

Hun leed werd in mijn gedachte destijds - die nu onderdrukt is - verooraakt door mensen die problemen met mij kregen en zochten om de een of andere reden .

Ik zou beland zijn in een situatie waar de regelmaat mijn zicht op de maatschappij vertroebelde. Door gewenning zou ik de gang van zeken uit het oog zijn verloren en minder waarde zijn gaan hechten aan ruzies tussen mij en andere mensen waardoor een heus scala aan problemen de kop op zou hebben gedoken,

en ik voor lief nam dat de zaken verliepen zoals ze verliepen .

Alle problemen werden standaard door een vaste groep naasten opgelost en dat werd ze dus op een gegeven moment funest.

De ziekte schizofreenie is een benaming voor ziete waaraan onder andere mensen die denken dat de hele wereld om hen draaid aan zouden lijden.

en op dat punt komt mijn gedachte dus wel duidelijk als schizofreen gekleurd over

hoewel ik van mening ben dat dit nooit de doorslag zou kunnen zijn geweest voor mijn diagnose omdat ik nooit met mijn psychiater over mijn denkbeelden gesproken had, komt het wel overeen.

Weer dook dus het denkbeeld op dat ik al eerder had gehad dat de ziekte kanker een ziekte was, die veroorzaakt wordt door een groep mensen of een individu die, op een of ander manier op een hatelijke manier schade weet te berokken aan een persoon en op een of andere manier de familie treft ,die hem of haar probeerd te beschermen (Mij in dit geval).

De eerste sterf gevallen in deze denkwijzen en theorie zijn de mensen die het dichts bij je staan en het meest met je omgaan, en een vaste plaats hebben in het familie beschermings proces, en dus zich zelf als buffer in de strijd gooien.

Of ik dit vroeger al zo zag kan ik me helaas niet meer herinneren.

Maar ik weet wel dat het denkbeeld dat ik hierover ontwikkeld heb de laatste tijd terug komt en soms niet is weg te slaan .En dat dit diep van binnen altijd aanwezig is .

Op één of andere manier maken dan de gevoelens van angst haat afkeer en onbegrip onderlingen verbanden tussen zaken die op mijn pad zijn gekomen

en komt alles neer op een complot theorie ,

In mijn visie is dit het gevolg van de onderbewuste zoektocht van het hart naar een reden waarom de ervaring van het leven zo wordt ervaren zoals deze ervaren worden.

De denkbeelden die in dit proces ontstaan zijn erg krachtig,

en kunnen los van elkaar onderling comminuceren zonderdat :

er een bewust doordacht verband is bedacht voor deze denkbeelden en diens eventueele achterhaalbare oorzaak of relatie - gebonden ,/-of helemaal niet relateerbare gebeurtenissen in het leven.

Toch wordt het grootste gedeelte van het totaal plaatje "gekleurd" door de door de dominante , en veel energie eisende denkbeelden ,zoals mijn vader beinvloeding van factoren noemt met betrekking op de ziekte schizofreenie en de kijk die je daardoor zou hebben op de van de wereld .

In mijn beleving wordt de geest zodanig over belast door deze emoties zoals

• onbegrip
  • twijfel
  • onzekerheid

Dat de zoektocht onderbouwd wordt en aan eengehouden met halve redenaties ,

dat dit de rest van de denk en gewaarwordings wereld, op zo een manier beinvloed wordt ,dat deze in zijn totalilteit geheel ontspoort .

Denkbeelden worden namelijk dan soms afgerond (afgeraffelt) zonder te zijn voltooid en dan dienen deze onafgemaakte denkbeelden als het ware als een basis van redenatie en refereer puntenten voor de verwerking van de belefenis ondersteuning

deze factoren"kleuren" alles wat waar genomen wordt, min of meer met hun onvoledigheid en foutief vergaarde "feiten" .

Dit zou ook goed kunnen verklaren waarom mensen halicuneren of stemmen horen.

Nu wil het zo zijn dat mensen ano 2006 geen directe hulp ontvangen met betrekking op hun problemen en dat enkel diagnoses en medicatieve behandelingen worden gegeven en uitgevoerd .

Mensen worden eerst simpelweg onder behandeling gebracht wanneer daar noodzaak voor is in de ogen van het GGZ die een alles bepalende rol vervult in het geheele traject dat de gepromailseerde persoon in zijn leven met dit probleem af te leggen heeft .

Deze persoon zou op allerlij manieren aan zijn of haar problemen kunnen werken en zo vooruit kunnen komen, maar helaas is het zo dat tegenwoordig deze groep mensen doorverwezen wordt naar het GGZ waar ze vaak een puur medicatieve behandeling krijgen en voor de rest van hun leven enkel wat emotioneele steun kunnen ontvangen in de vorm van een zogenoemd reintegratie traject of iets in die zin.

Voor de buitenwereld wordt er aan het probleem gewerkt en zit er schot in de zaak terwijl de mensen die deze behandelingen volgen geen stap vooruit komen of maar bar weining . Soms net zo veel ietjse meer of minder dan dat ze zouden doen als ze alles opzich zelf deden.

Terwijl ze anders gewoon een onafhankelijke psycholoog of psychiater zouden kunne hebben geraadpleegd.

Dit terwijl er mogelijkhededen zat zijn om vooruitgang te boeken zoals bijvoorbeeld cognitive therapie die de denkbeelden en gedachten van de mensen weet te corrigeren in veel gevallen naar een normalere belefenis .

Deze behandeling werkt ongeveer het zelfde als ,wat ik zojuist gedaan heb met het beschrijven van mijn denkbeelden, en bestaat onder andere uit het opschrijven van denkbeelden en deze daarna herlezen om ze dan te corrigeren waar nodig om er vervolgens van te leren.

Op één of andere manier is het blijkbaar mogelijk dat mensen van hun" denkfouten" genezen doordat ze deze op één of andere manier dan onder ogen kunnen zien ,afsluiten en zo kunnen laten verdwijnen.

Waarom ik gedachten een gevoel en een haat heb en soms zelfs pleit voor moord en doodslag jegens het GGZ kan ik nu eindelijk vertellen.

Al tijden roep ik om aandacht bij het GGZ en heb ik de mensen van het GGZ , (personeel hoofdbehandelaar, psycholoog ,psychiater) willen verplichten door gerechtelijke stappen om een therapie in mijn behandelplan op te nemen .

De behandeling die ik kreeg had geen verdere hulp ingeroosterd terwijl dat zoals jullie hier hebben kunnen lezen wel nodig is geweest en nogsteeds is .

Op het moment is het echter zo dat mijn denkbeelden minder fel aanwezig zijn door de totale onder drukking van mijn geestens vermogen door middel van het medicijn risperdal dat kort gezegd je denkwerk in je hoofd verstoort met als enige positieve bijwerking dat de diepgaande psychotisch genoemde gedachtens die onder de catogorie schizofreene gedachten vallen ook geblokkeerd worden .

Je hoort het goed , blokkeerd dus . ze gaan zeker niet weg met medicatief gebruik. Dat is dan ook een van de voornaamste redenen dat ik tegen het gebruik van medicatie ben en het enkel een tijdelijke oplossing vind.

Dit in tegenstelling tot mijn omgeving die veel al heilig overtuigd is dat ik schizofreen ben en geholpen ben bij medicatie en genoodzaakt ben dit mijn gehele leven te blijven gebruiken, desnoods met een dwang behandeling zoals ik deze heb van het caliber dat ik net omschreven heb . (dit als ze geen ander - utopisch-beeld hebben van wat voor "hulp" ik krijg)

Zelf heb ik getracht voorwaarde te stellen aan mijn dwang behandeling toen ik het behandeplan MOEST goed keuren.

Voor zover er natuurlijk over goedkeuren gesproken kan worden als je anders verplicht word weggestopt in een psychiatrische instelling waar je sporadisch een oppervlakkig onconstructief gesprek krijgt met een aangewezen scala aan personeelsleden die het meerendeel van de tijd koffie zitten te drinken en hier en daar een bekrompen arts.

Mijn aanvraag werd mij afgeraden door de advocaat die ik toegewezen kreeg

Toen ik hamerde op therapie kreeg ik simpel weg de uitleg dat dit niet bij de behandeling hoorde en dat ik daar niet op kon rekenen.

Ook ontving ik geen enkele vorm van aanmoediging of verwijzing richting een arts therapeut of iets in die aard.

Deze manier van werken is heel gewoon voor zover IK WEET bij het GGZ en aangezien mensen (ook familie en vrienden) niet of nauwelijks luisteren naar iemand die de stempel schizofreenie of anders heeft ontvangen pleit ik voor directe vervolging van het profesioneel gezeldschap dat de verantwoordelijkheid draagt of droeg voor patienten die zich verkeerden of verkeren in een vergelijkebare situatie zoals die van mij .

In het principe ben ik tegen geweld en dat soort zaken maar voor zover ik dat kan zou ik graag de gehele medische sector vogelvrij willen verklaren opdat iedereen weet wat deze uitrichten in de maatschappij zodat er voor eens en altijd een eind kan komen aan de spiraal waar mensen in geraken wanneer deze onder de hoede van het GGZ zogenaamd geholpen worden.

Ook stabiliteit kan een spiraal zijn.

Alle antwoorden die mensen hoeven te hebben staan voor zover ik weet meer of minder op mijn webpagina die ik herhaaldelijk onder mensen hun neus heb proberen te schuiven.

Het is echter een feit dat opdringen van informatie niet werkt en dat mensen zich niet al te ver in een persoon willen verdiepen los van het feit dat ik over half ontwikkelde comminucatieve vaardigheden beschik als het aankomt op het opstellen van een soort van informatie brond leidend tot een kern van een verhaal. Dit was gewoon een helder moment.

Mijn haat vloeit onder andere voort uit de dwangbehandeling die ik heb gehad van het GGZ en hun opdringerigheid jegens mij om vervolgens echt niet meer uit te richten dan mij een medicatie gerichten dwangbehandeling op te laten leggen die voor ongeveer 200 ¤ medicatie in mij als klant wegspuit één maal in de twee weken .

Als individu kan ik hier niet veel aan doen behalve strijden vooer het idee dat er ooit mensen naast mij zullen scharen die de exacte nummers van patienten met een behandeling zoals de mijne op te zoeken en te publiceren zodat er voor eens en altijd eens iets gedaan kan worden aan deze manier van "genezen"Deze manier van werken wakkerd ook andere denkbeelden bij mij aan zoals :

• "alles draaid om geld"
  • "men heeft geen baat bij mijn genezing "
  • "men geeft niets om mij"
  • "er is een achterliggende reden voor de gang van zaken"
  • "het GGZ laat mensen zich zelf gewoon verhangen"
  • "men kan niets beginnen tegen het GGZ"
    etc.

Ik heb mij ooit voorgenomen de wereld te vertellen over mijn behandeling in het GGZ omdat er meerdere mensen deze behandeling hebben gehad hebben en mede door de tekortkomingen van deze behandeling waarschijnlijk overschakelde naar zelfdoding .

één van deze gevallen vond jaren geleden plaats en de behandeling die er toen gegeven was aan die persoon kwam overeen met de behandeling die ik heb gehad . De tijd heeft dus kennelijk nog niets geleerd.

Alleen de afgelopen drie maanden heb ik vernomen dat er drie gevallen van zelfdoding zijn geweest in soort gelijke trajecten en behandelingen zoals het traject dat ik heb "genoten en ik waarschijnlijk mijn leven lang zal moeten volgen als ik niet mezelf hiertegen weet te weren

Op de hoop dat een serieuze ziel deze boodschap zal lezen vraag ik U contact op te nemen via tinoz@tinoz.com voor eventueele aanvulling van het verhaal waar mogelijk .
    gelieve enkel te reageren wanneer U daad werkelijk instaat bent werk van dit verhaal te maken .
    met hoopvolle groet , Tinoz

[ Bericht 1% gewijzigd door tinoz op 15-12-2006 14:30:58 ]
  • Save Us From Fashion !
      vrijdag 15 december 2006 @ 14:10:48 #2
    14320 TR08
    Verschijnt direct onder je ...
    pi_44456527
    Ja...veel mensen met psychoses zijn nu eenmaal niet te "genezen"...hoogstens zijn de effecten ervan in te dammen met medicatie en hulp. Misschien heeft je omgeving wel gelijk met dat ze denken dat je permanent ziek bent. Lullig voor je maar het zou best kunnen.

Wat betreft die zelfdodingsgevallen: Ze zouden er waarschijnlijk zonder hulp ook wel geweest zijn. De vraag is alleen wanneer. Meestal is dat sneller zonder hulp dan met. Wat achteraf het beste is vind ik moeilijk te zeggen.
      vrijdag 15 december 2006 @ 14:17:32 #3
    121234 Fjolle
    Bij twijfel, niet doen!
    pi_44456738
    Blijf roepen om aandacht. Ik kan je helaas niet helpen, maar er komt vast iemand die je verhaal hoort en die dat wel kan. Ik blijf nadenken over een oplossing en ik kom er op terug als ik iets weet.
    Schaapjes aller landen verenigt u.
    Veni, vidi, pavi (We came, we saw and we ate grass)
    pi_44457348
    We leven t.a.v. de behandeling van psychiatrische kwalen nu eenmaal nog in de Middeleeuwen en de neiging tot een Middeleeuwse behandeling is derhalve aanwezig. Oppassen dus.
      vrijdag 15 december 2006 @ 15:02:04 #5
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_44458056
    TR08 , jij snapt er helemaal niets van
    Save Us From Fashion !
      vrijdag 15 december 2006 @ 15:04:45 #6
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_44458131
    en ik denk inder dat dat we in de middel eeuwen leven wat de psychiartie betreft ! ik vind het niet normaal maar zoals je aan de luchtige reactie van TR08 kan zien is het nog lang wachten op verandering , mensen zijn gewoon eenmaal vast geroest in hun tijd denk ik en hebben gewoon het verdraaide beeld van de werelijkheid die hun laat geloven dat alles wel op rolletjes loopt en dat mensn altijd wel iets te klagen zullen hebben , ik denk dat deze post dus voor neits gepost is geweest als iedereen zo gaat reageren .
    Save Us From Fashion !
      vrijdag 15 december 2006 @ 15:17:46 #7
    123966 CleeJee
    Live Your Life!
    pi_44458502
    wat wil je dan horen?
    dat je helemaal gelijk hebt?
    dat heel de wereld tegen je is?
    dat toeval niet bestaat?
    May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
      vrijdag 15 december 2006 @ 15:26:27 #8
    161661 MissMatch
    A match made in hell...
    pi_44458784
    Op welke wijze leven we volgens jou nog in de middeleeuwen qua psychiatrie? wat zou er moeten veranderen?
    En no offense, maar je zegt zelf dat je voelt dat je psychose terug aan het komen is, wie zegt dus dat jij niet een verdraaid beeld van de werkelijkheid hebt?
    Lijkt me eerlijk gezegd logischer dan dat iedereen die het niet met jou eens is, de werkelijkheid verdraaid beziet.
    ... is a mismatch forever
    pi_44458809
    Als ik de openingspost zo lees, krijg ik ook de indruk dat je psychotisch aan het worden bent. Misschien is het een goed idee om de mensen die je wel vertrouwt hiervan op de hoogte te stellen.
    Ik wens je veel sterkte!
      vrijdag 15 december 2006 @ 15:27:52 #10
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_44458842
    lever maar bewijst dat ik niet de waarheid spreek
    Save Us From Fashion !
      vrijdag 15 december 2006 @ 15:31:33 #11
    161661 MissMatch
    A match made in hell...
    pi_44458951
    Sorry hoor tinoz dat we je niet meteen 100% kunnen volgen. en dat we je proberen te begrijpen en advies proberen te geven. raar medium zo'n forum...
      vrijdag 15 december 2006 @ 15:36:32 #12
    161661 MissMatch
    A match made in hell...
    pi_44459105
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 15:27 schreef tinoz het volgende:
    lever maar bewijst dat ik niet de waarheid spreek
    Vertel mij eerst eens waarom de psychiatrie zich nog in de middeleeuwen bevindt en wat er volgens jou moet veranderen. kaas kan ik er momenteel helaas nog amper van maken.
      vrijdag 15 december 2006 @ 15:37:18 #13
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_44459129
    iemand vertoont gedrag of vertelt een verhaal, er wordt meteen een diagnose gesteld en de patient wordt meteen volgestouwd met medicatie ..

Noem je dat soms modern dan ?
    Save Us From Fashion !
      vrijdag 15 december 2006 @ 15:39:32 #14
    161661 MissMatch
    A match made in hell...
    pi_44459206
    Nou ja, in de middeleeuwen hadden ze je of op de brandstapel gezet of aan aderlating gedaan.
    Verder neem ik aan dat die diagnose en de daarop volgende medicatie geen natte vingerwerk is geweest? Of was het een kwestie van minutenwerk?
    pi_44459216
    De enige die jou kunnen helpen zijn het GGZ, niet een paar namaak psychologen hier op het web. Als ik dit zo lees denk ik dat de dosis medicatie momenteel nog niet genoeg is, als je toch om mijn mening vraagt.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2006 15:42:30 ]
    pi_44459316
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 15:26 schreef MissMatch het volgende:
    Op welke wijze leven we volgens jou nog in de middeleeuwen qua psychiatrie? wat zou er moeten veranderen?
    ..................
    Een chronisch gebrek aan o.a. historische kennis?! (Denk o.a. eens aan kwakzalvers en zachte heelmeesters die stinkende wonden maakten.)
      vrijdag 15 december 2006 @ 15:44:41 #17
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_44459355
    is het wel maar ik ben aan de speed gegaan omdat ik me beperkt voel in mijn doen door de risperdal
    dat is de ware oorzaak dat ik psychotisch wordt . Die gast die mij speed geeft denkt dat er neits aan de hand is en geeft me gewoon speed , ik vind het fijn en kan weer gewoon mezelf zijn of meer en ik kom weer terug in mijn natuurlijke systeem dat gewoon afwijkend is van dat van jullie , het is alleen nogal instabiel omdat gedachten soms oncontroleerbaar zijn en soms de losse loop nemen zeg maar .

Ik laat mij niet langer meer opsluiten in een chemische cocon van emontionele onderdrukking .

jullie zullen het vast dom vinden maar voor mij : It makes perfect sence

en daarbij is de kans dat ik met risperdal mag stoppen zo goed als neit aanwezig
    ik ben trouwens veel weer vergeten te vertellen in de topic maar dat doe ik overal denk ik
    Save Us From Fashion !
    pi_44459408
    *proest*
    quote:
    Ik laat mij niet langer meer opsluiten in een chemische cocon van emontionele onderdrukking .

[ Bericht 53% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2006 15:46:30 ]
      vrijdag 15 december 2006 @ 15:47:08 #19
    161661 MissMatch
    A match made in hell...
    pi_44459438
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 15:43 schreef Stoomhamer het volgende:

Een chronisch gebrek aan o.a. historische kennis?! (Denk o.a. eens aan kwakzalvers en zachte heelmeesters die stinkende wonden maakten.)
    Nee hoor, mijn historische kennis is prima. Maar kwakzalvers en zachte heelmeesters vind ik net iets te algemeen.
      vrijdag 15 december 2006 @ 15:48:30 #20
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_44459488
    wat is jou ervaring met de geestelijke gezondheid zorg missmatch ?
    Save Us From Fashion !
      vrijdag 15 december 2006 @ 15:48:56 #21
    14320 TR08
    pi_44459501
    Voor iemand die aan de speed is is :
    quote:
    Nogal een straffe uitspraak. Was je ook al aan de speed voor je je medicijnen kreeg?
    Je drugsdealer interesseert zich hoogstwaarschijnlijk alleen voor zijn eigen portemonnaie trouwens. Die zegt gewoon van alles zo lang jij maar koopt.
    pi_44459582
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 15:48 schreef TR08 het volgende:
    Voor iemand die aan de speed is is :
    [..]

Nogal een straffe uitspraak. Was je ook al aan de speed voor je je medicijnen kreeg?
    Je drugsdealer interesseert zich hoogstwaarschijnlijk alleen voor zijn eigen portemonnaie trouwens. Die zegt gewoon van alles zo lang jij maar koopt.
    Of ze zijn zelf een nutcase, een dealer die ik ooit kende dook onder omdat hij dacht dat hij door de FBI op de hielen werd gezeten.
      vrijdag 15 december 2006 @ 15:51:58 #23
    161661 MissMatch
    A match made in hell...
    pi_44459609
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 15:48 schreef tinoz het volgende:
    wat is jou ervaring met de geestelijke gezondheid zorg missmatch ?
    Gelukkig is die op persoonlijk vlak tot één of twee kleine gevallen beperkt gebleven. maar ik heb er toentertijd wel veel aan gehad. als buitenstaander heb ik me tijdens mijn studie aardig verdiept in schizofrenie en MPS, heb er zelfs nog een artikel in mijn afstudeertijdschrift aan gewijd.

Het zou wel overvloedig zijn te melden dat speed gebruiken in jouw toestand wel heel erg onverstandig is?
      vrijdag 15 december 2006 @ 15:54:59 #24
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_44459703
    ik krijg nu nog gratis zit wss in de begin fase ..... kweenie maar ik heb in mijn leven de volgende drugs gedaan : weed , paddos, 2cbtjes , ct2t7 ,speed , coke , XTC en datura ooit. verder ngo wat herbs maar dat stelde eingelijk niets voor .. speed gebruikte ik rond mijn 16de geloof ik dat was nog VOOR ik medicijnen kreeg ja , in mijn medisch dossier staat wel dat ik naar eigen zeggen heel wat drugs heb gebruikt maar er zijn geen verbanden gelegd met de diagnose behalve dat de drugs mss voor een klein deels verantwoordelijk kunnen zijn geweest voor het triggeren van mijn psychose zoals men dat in veel gevallen zegt , een psychose wordt na de tweede keer toegekend aan schizofreenie zaols je hoogst waarschijnlijk weet en de verbanden worden niet of nauwelijks gelegd , als je in de reintegratie centra bijvoorbeeld coke snuift word je eruit geknikkerd en niet eens door gestuurd naar de verslavings arts , nu ik dat zeg , brengt dat me op ee nfantastisch idee
    Save Us From Fashion !
      vrijdag 15 december 2006 @ 15:56:10 #25
    161661 MissMatch
    A match made in hell...
    pi_44459752
    Aan je schrijfstijl te zien heb je net weer een flinke nif genomen?
    Triest om te zien hoe mensen zichzelf zo upfucken.
    pi_44459753
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 15:47 schreef MissMatch het volgende:

[..]

Nee hoor, mijn historische kennis is prima. Maar kwakzalvers en zachte heelmeesters vind ik net iets te algemeen.
    Waarschijnlijk ben je werkzaam in de medische sector en verdedig je derhalve instinctief (maar tegen beter weten in dan, gezien je vermoede verstandelijke vermogens) je beroepsgroep en dan met name het deel dat (onmachtig) zich met de psychiatrie bezighoudt.
      vrijdag 15 december 2006 @ 15:57:59 #27
    161661 MissMatch
    A match made in hell...
    pi_44459814
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 15:56 schreef Stoomhamer het volgende:

Waarschijnlijk ben je werkzaam in de medische sector en verdedig je derhalve instinctief (maar tegen beter weten in dan, gezien je vermoede verstandelijke vermogens) je beroepsgroep en dan met name het deel dat (onmachtig) zich met de psychiatrie bezighoudt.
    Nee, ik werk niet in de medische sector. Heb ik helemaal niets mee te maken. Maar ik ben wel erg nieuwsgierig en neem niet zomaar dingen voor waar aan.
      vrijdag 15 december 2006 @ 16:01:51 #28
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_44459953
    in de reintegratie centra wordt om dezelfde of andere redenen trouwens flink drugs gebruikt , van alcohol tot heroine
    Save Us From Fashion !
      vrijdag 15 december 2006 @ 16:02:03 #29
    162599 SpenQuin
    Ik ben wel lief
    pi_44459960
    Een ieder heeft een ander beeld van de (beter gezegt zijn/haar) werkelijkheid.

Wat mij opvalt is dat de GGZ in hokjes lijkt te denken, maar ja ziektebeelden worden er in de studie tot therapeut/psycholoog/psychiater/etc al ingepompt. Voor al die hokjes bestaan er allerlei standaard therapietjes en medicijntjes, wat voor het gros kan werken. Als voordeel heeft dat natuurlijk dat het onderzocht kan worden of dingen werken of niet. Jammer genoeg vallen er nog best wel veel mensen bij dergelijke therapieen/medicijnen buiten de boot.

Misschien moeten we al die medicijnen maar eens overboort gaan gooien en eens gaan kijken naar waarom mensen ziek worden. Onderdrukken van symptomen is gewoon niet de oplossing, misschien op korte termijn, maar het lost het probleem niet op. Medicatie kun je alleen gebruiken, zoals TS zegt, als tijdelijk iets, als hulpmiddel om verder te komen.

Je moet er toch niet aandenken om je hele leven aan de medicijnen te moeten die jou onderdrukken. Dat wat jij bent niet tot uiting kan komen. Ik vraag me werkelijk af wat er zou gebeuren als je mensen met waanideeen eens hun gang zou laten gaan. Zou het doorgaan of zou het ergens een keer stoppen zodat men weer terugkeert in een werkelijkheid die maatschappelijk aanvaard wordt?

Wat ik me afvroeg tijdens het lezen van de OP of de TS invloed kan uitoefenen op wat hij ziet. Dus eventueel zelf denkwijzen zou kunnen ombuigen.
    Revenge of the penguins!
    pi_44460045
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 15:57 schreef MissMatch het volgende:

[..]

Nee, ik werk niet in de medische sector. Heb ik helemaal niets mee te maken. Maar ik ben wel erg nieuwsgierig en neem niet zomaar dingen voor waar aan.
    Ik heb meer het idee dat je de bewuste feiten niet onder ogen durft te zien, typisch als jonge vrouw zijnde (?). Het is een ijs-koud harde wereld in bepaalde opzichten, wordt maar wakker meid.

[ Bericht 1% gewijzigd door Stoomhamer op 15-12-2006 16:16:25 ]
      vrijdag 15 december 2006 @ 16:04:45 #31
    14320 TR08
    pi_44460057
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 15:54 schreef tinoz het volgende:
    ik krijg nu nog gratis zit wss in de begin fase .....
    -knip-
    Reken inderdaad maar niet dat je eeuwig gratis blijft krijgen. Als je dealer door heeft dat je niet meer zonder kunt zal hij toch echt geld gaan eisen.
      vrijdag 15 december 2006 @ 16:05:37 #32
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_44460096
    quote:
    Wat ik me afvroeg tijdens het lezen van de OP of de TS invloed kan uitoefenen op wat hij ziet. Dus eventueel zelf denkwijzen zou kunnen ombuigen
    nu kan ik dat nog wel ja maar dat is ook anders geweest
    Save Us From Fashion !
      vrijdag 15 december 2006 @ 16:07:26 #33
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_44460177
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 16:04 schreef TR08 het volgende:

[..]

Reken inderdaad maar niet dat je eeuwig gratis blijft krijgen. Als je dealer door heeft dat je niet meer zonder kunt zal hij toch echt geld gaan eisen.
    die gast gebruikt zelf en is al redelijk van het padje als ik hem zo aanhoor , maar ik vind het niet erg om er voor te betalen afther al leaching wordt al te veel gedaan
    Save Us From Fashion !
      vrijdag 15 december 2006 @ 16:13:45 #34
    14320 TR08
    pi_44460398
    De wat slimmere dealer gebruikt zelf niet, maakt zijn klanten eerst afhankelijk en perst ze dan af. Maar goed jouw dealer gebruikt zelf ook dus dan weet je helemaal niet wat hij gaat doen.
      vrijdag 15 december 2006 @ 16:14:48 #35
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_44460435
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 16:13 schreef TR08 het volgende:
    De wat slimmere dealer gebruikt zelf niet, maakt zijn klanten eerst afhankelijk en perst ze dan af. Maar goed jouw dealer gebruikt zelf ook dus dan weet je helemaal niet wat hij gaat doen.
    hahah het is geen dealer het is is gewoon een gastje dat het leuk vind om speed te snuiven
    Save Us From Fashion !
      vrijdag 15 december 2006 @ 16:16:32 #36
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_44460493
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 15:46 schreef Aneurism het volgende:
    *proest*
    [..]

heeft geen idee waar hij het over heeft
    Save Us From Fashion !
      vrijdag 15 december 2006 @ 16:18:27 #37
    161661 MissMatch
    A match made in hell...
    pi_44460548
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 16:04 schreef Stoomhamer het volgende:

[..]

Ik heb meer het idee dat je de bewuste feiten niet onder ogen durft te zien, typisch als jonge vrouw zijnde (?). Het is een ijs-koud harde wereld in bepaalde opzichten, wordt maar wakker meid.
    De bewuste feiten waar jij over rept vind ik nogal blijven hangen in vaagheden, vandaar dat ik verder vraag. en zo jong is deze vrouw niet meer, wakker wel.
      vrijdag 15 december 2006 @ 16:19:18 #38
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_44460568
    er is wakker en wakker
    Save Us From Fashion !
    pi_44460576
    Ik begrijp niet waarom je aan de speed gegaan bent. Zeker als je "psychisch instabiel" bent, dan maak je het er alleen maar erger mee.
      vrijdag 15 december 2006 @ 16:20:47 #40
    161661 MissMatch
    A match made in hell...
    pi_44460612
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 16:19 schreef tinoz het volgende:
    er is wakker en wakker
    Ja. en er is overwakker van de speed zijn.

Maar nogmaals: Wat moet er volgens jou concreet veranderen?
      vrijdag 15 december 2006 @ 16:22:20 #41
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_44460693
    zoals ik al zei : Ik laat mij niet langer meer opsluiten in een chemische cocon van emontionele onderdrukking .

Speed bevrijd me daarvan als het ware , als je risperdal hebt dan houd dat in dat er minder dopamine opgenomen wordt speed heft dat volgens mij op , als iemand een alter natief weet hoor ik het graag trouwens hoor het is neit dat ik persee aan de speed wil ofzo
    Save Us From Fashion !
    pi_44460728
    Je wilt je niet meer laten opsluiten in een chemische cocon en daarom gebruik je er nog een chemisch middel bij?
      vrijdag 15 december 2006 @ 16:24:25 #43
    161661 MissMatch
    A match made in hell...
    pi_44460768
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 16:23 schreef Halinalle het volgende:
    Je wilt je niet meer laten opsluiten in een chemische cocon en daarom gebruik je er nog een chemisch middel bij?
    Die logica ontgaat ook mij volledig. komt op mij aardig zelfdestructief over.
      vrijdag 15 december 2006 @ 16:26:11 #44
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_44460841
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 16:20 schreef MissMatch het volgende:

[..]

Ja. en er is overwakker van de speed zijn.

Maar nogmaals: Wat moet er volgens jou concreet veranderen?
    ik wist dat je dat ging zeggen maar er zijn in mijn wereld meerdere soorte van wakker zijn

• wakker als in wakker

• wakker als in ogen figuurlijk open hebben

• wakker als in natuurlijk psychotisch wakker met alle emoties van dien

• wakker van de speed

etc.

Wat er moet veranderen in de zorg :

********************Geestelijke gezondheid*******************

Ook vind ik dat er in Nederland om te beginnen veel te laks wordt omgegaan met de geestelijke gezondheid , alles berust op regels en het is meer de naleving hiervan die behandelingen veroorzaakt dan de eigenlijke noodzaak, mensen zijn niet geholpen met de huidige standaarden en waren dat jaren geleden al niet . De gemiddelde Nederlander denkt nogsteeds van wel en wordt pas met de neus op de feiten gedrukt wanneer deze zelf in een psychische inrichting of reintegratie project gaat kijken. De hulp is zeer beperkt en de reintegratie wordt vaak uitgesteld omdat men van mening is dat iedere vorm van bezigheid de stabiliteit aantast die er behaald is zonder vaak ook maar op een enkele manier geprobeerd te hebben deze stabilitiet te verbeteren. Hier stel ik voor om de Psychische zorg een halt toe te roepen wat betrefd hun laksheid en interne rechtelijke corruptie wat rechtzaken betrefd. Het is nu nog mogelijk om behandelingen en dergelijke op te leggen via een wet (BOPZ) terwijl er ondanks al deze regels geen rekening wordt gehouden met de wil van de patient zelf . De nadruk zou echter volgens mij moeten liggen op de vooruitgang van de patient en diens beleef wereld omtrend de vooruitgang. Wat de patient ter spraken brengt zou per defenitie opgenomen moeten worden in een aan een medisch dossier gekoppelde verzameling van -ook voor de patient leesbare- stenos die de vraag en het toenmalige antwoord samen vatten , zodat deze registratie van comminucatie een informatieve bron gaat vormen voor eventueele vervolg vragen of gesprekken omtrend bijvoorbeeld de situatie van de patient.

e voledigheid van Medische dossiers omtrent de beweegredenen achter de diagnose en de berustingen moeten worden verbeterd en duidelijk terug te lezen evenals op te vragen zijn voor de Patient. Er moet voor de Patient een alternatieve inhoudelijke complete "leek"versie van eht dossier komen waarin de patient zijn of haar verhaal in terug kan lezen. Er moet ondersteuning komen voor patienten op het gebied van de registratie van de gang van zaken in het medisch dossier zodat de patient en de behandelende mensen op een lijn kunnen komen te zitten.

*Wanneer er blijk is van vraag naar bevestigingen van de zo genoemde feiten in de diagnose moeten de behandelaas meer doen om hun waarheden over te brengen en moeten zij ook meer doen dan vandaag gedaan wordt om tot deze conclusie te komen.

*Wanneer er de kans aanwezig is op zelfdoding van een patient moet uitzetting uit de psychiatrie uitgesloten worden

* Er moet een blaadje komen met de verhalen van patienten in een strip verwoord en handige tips en belangrijke feiten , dit begint met de feiten , tips en verhalen te verzamelen.

*Op het moment dat er een signaal is dat het neit goed met de patient gaat dient het gehele behandelplan herzien te worden en de medicatie en de behandeling moeten dan aangepast worden ten goede van de patient zodat er vooruitgang geboekt kan worden.

*Wanneer men blijk geeft het niet eens te zijn met de gang van zaken in de behandeling dient dit opgenomen te worden in het behandel plan en serieus op terug komende basis behandeld besproken te worden met de patient vanuit het punt van de behandelaar en neit enkel vanuit de patient

**Er moet een profielen database geopend worden met informarie over behandelaars , rechters en advocaten die in de zorg werk doen om commentaar van patienten over hen mogelijk te maken
  • Save Us From Fashion !
      vrijdag 15 december 2006 @ 16:26:16 #45
    162599 SpenQuin
    Ik ben wel lief
    pi_44460845
    Kun je dan niet beter gewoon stoppen met de risperdal ipv daarbij ook nog speed te gebruiken? Dat zou mijn optie zijn als ik het niet eens was met medicatie die ik zou krijgen.
    Revenge of the penguins!
      vrijdag 15 december 2006 @ 16:30:31 #46
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_44461013
    ja
    Save Us From Fashion !
      vrijdag 15 december 2006 @ 16:39:14 #47
    161661 MissMatch
    A match made in hell...
    pi_44461358
    Dank je wel voor je uitgebreide uitleg, tinoz. wat ik er vooral uit destilleer is dat er meer openheid naar patienten toe moet komen en dat er meer vanuit de patient moet worden gedacht?
      vrijdag 15 december 2006 @ 16:43:47 #48
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_44461505
    ja onder andere ja ... ik heb er een programma item van gemaakt voor mijn possie , die moet zich daarvoor gaan inzetten ..... ik wil er iets aan veranderen , wij zijn met zen alle verantwoordelijk voor de geestelijke gezondheid van ons zelf en die van de mede mens
    maar nu heb ik bezoek ik ben er zo weer doei
    Save Us From Fashion !
    pi_44462081
    Tinoz, mag ik vragen op welke manier speed, wat even chemisch is als risperdal, je situatie doet bevorderen? Je spreekt over 'de cocon van emotionele uitdrukking', om vervolgens te verklaren speed te gebruiken, wat er bekend om staat om gebruikers uitgeput en neerslachtig achter te laten?

Als je zo gebukt gaat onder de psychiatrie en dingen wilt veranderen, waarom dan een extra risicofactor inbouwen in de vorm van speed of andere drugs?
    º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
    „ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
    from albania.
      vrijdag 15 december 2006 @ 17:13:52 #50
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_44462347
    omdat ik door speed te gebruiken me weer levend voel en weer intens kan genieten van muziek zoals ik dat vroeger deed toen ik geen risperdal op had en ik soms nog kan als ik een nachtje of twee oversla
    Save Us From Fashion !
      vrijdag 15 december 2006 @ 17:20:57 #51
    162599 SpenQuin
    Ik ben wel lief
    pi_44462526
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 16:39 schreef MissMatch het volgende:
    Dank je wel voor je uitgebreide uitleg, tinoz. wat ik er vooral uit destilleer is dat er meer openheid naar patienten toe moet komen en dat er meer vanuit de patient moet worden gedacht?
    Dit zou een vanzelfsprekendheid moeten zijn. Clienten/patienten zijn niet dom. En als hulpverlener bemoei je je wel met HUN leven, ik denk dat je daar als hulpverlener wel bij stil moet staan. Je moet ALTIJD vanuit de patient denken.

Het is zelfs verplicht om de client/patient een kopie van het dossier te geven als men hier om vraagt. Ook moet je je client/patient vertellen waar je mee bezig bent en waarom.
    Revenge of the penguins!
      vrijdag 15 december 2006 @ 17:21:02 #52
    14320 TR08
    pi_44462530
    Een nachtje of twee overslaan is bepaald niet gezond...waarom doe je dat eigenlijk?
      vrijdag 15 december 2006 @ 17:23:53 #53
    161661 MissMatch
    A match made in hell...
    pi_44462601
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 17:20 schreef SpenQuin het volgende:

Dit zou een vanzelfsprekendheid moeten zijn. Clienten/patienten zijn niet dom. En als hulpverlener bemoei je je wel met HUN leven, ik denk dat je daar als hulpverlener wel bij stil moet staan. Je moet ALTIJD vanuit de patient denken.
    Ben ik het volledig mee eens.
    quote:
    Het is zelfs verplicht om de client/patient een kopie van het dossier te geven als men hier om vraagt. Ook moet je je client/patient vertellen waar je mee bezig bent en waarom.
    trek je zelf wel aan de bel, tinoz?

Verder snap ik ook niet waarom je willens en wetens je geestelijke gesteldheid in gevaar brengt door die speedzooi te gebruiken. je wilt geen chemische troep, en dus gebruik je nog meer chemische troep. doesn't compute in my book.
    pi_44462726
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 17:13 schreef tinoz het volgende:
    omdat ik door speed te gebruiken me weer levend voel en weer intens kan genieten van muziek zoals ik dat vroeger deed toen ik geen risperdal op had en ik soms nog kan als ik een nachtje of twee oversla
    Als je zo last hebt van risperdal, is het dan niet verstandig om naar een ander middel te vragen in plaats van te grijpen naar speed? Er zijn nog andere anti-psychotica die je misschien beter verdraagt. Het gebruiken van (hard)drugs levert op termijn alleen maar ellende op.
    pi_44463274
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 16:18 schreef MissMatch het volgende:

[..]

De bewuste feiten waar jij over rept vind ik nogal blijven hangen in vaagheden, vandaar dat ik verder vraag. en zo jong is deze vrouw niet meer, wakker wel.
    Wat is er vaag aan een heelmeester die stinkende wonden maakt?

Dat is een heelmeester die niet exact weet wat hij/zij doet en zo is het in de psychiatrie ook; niets vaag aan.
      vrijdag 15 december 2006 @ 18:00:57 #56
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_44463573
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 17:20 schreef SpenQuin het volgende:

[..]

over dat medisch dossier heb ik het al gehad je kan de topic hier lezen : volledigheids factor medische dossiers
    Save Us From Fashion !
      vrijdag 15 december 2006 @ 18:01:56 #57
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_44463596
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 17:21 schreef TR08 het volgende:
    Een nachtje of twee overslaan is bepaald niet gezond...waarom doe je dat eigenlijk?
    omdat ik dan weer mijn gevoel terug krijg , ik heb het al een tijd neit meer gedaan maar het is echt wel een fijn gevoel vind ik
    Save Us From Fashion !
      vrijdag 15 december 2006 @ 18:10:53 #58
    161661 MissMatch
    A match made in hell...
    pi_44463809
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 17:48 schreef Stoomhamer het volgende:
    Wat is er vaag aan een heelmeester die stinkende wonden maakt?

Dat is een heelmeester die niet exact weet wat hij/zij doet en zo is het in de psychiatrie ook; niets vaag aan.

Het gezegde is niet vaag, alleen hoe je het gebruikt blijft in vaagheden gehuld. waardoor er van mijn kant weinig anders dan gissen overblijft. dát bedoel ik. maar inmiddels heeft tinoz wel duidelijk gemaakt wat hij bedoelde, dus hoeven wij daar verder niet over te blijven bakkeleien.
      vrijdag 15 december 2006 @ 18:11:56 #59
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_44463837
    ik trek wel degelijk aan de bel hoor ..... en risperdal wordt "opgeheven" door speed gebruik dat is waarom ik het gebruik , eingelijk als een soort tegen gif
    Save Us From Fashion !
      vrijdag 15 december 2006 @ 18:12:49 #60
    92279 N.icka
    Windforce 11
    pi_44463857
    Tinoz je bent pre psychotisch , je zou de risperdal moeten ophogen anders heb je binnenkort een rm of ibs aan je broek hangen
      vrijdag 15 december 2006 @ 18:13:42 #61
    161661 MissMatch
    A match made in hell...
    pi_44463872
    maar, hoe je het ook wendt of keert, je krijgt die risperdal toch niet voor de kat z'n viool voorgeschreven? je bent nu een soort van eigen doktertje aan het spelen. ik neem aan dat jouw behandelende arts(en) niets van jouw speedgebruik afweten?
      vrijdag 15 december 2006 @ 18:13:48 #62
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_44463877
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 18:10 schreef MissMatch het volgende:

[..]

<<< haat dit gezichtje
    Het gezegde is niet vaag, alleen hoe je het gebruikt blijft in vaagheden gehuld. waardoor er van mijn kant weinig anders dan gissen overblijft. dát bedoel ik. maar inmiddels heeft tinoz wel duidelijk gemaakt wat hij bedoelde, dus hoeven wij daar verder niet over te blijven bakkeleien.
    nee ik moet er nog ff op hameren dat ik vind dat de doden die vallen tijdens de behandeling of erna toch echt wel deels te wijden zijn aan de behandeling zelf en dat wil ik ook gaan uitzoeken , als er nou iemand aan mee werkte dan was ik al een heel eind !
    Save Us From Fashion !
      vrijdag 15 december 2006 @ 18:14:24 #63
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_44463896
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 18:13 schreef MissMatch het volgende:
    maar, hoe je het ook wendt of keert, je krijgt die risperdal toch niet voor de kat z'n viool voorgeschreven? je bent nu een soort van eigen doktertje aan het spelen. ik neem aan dat jouw behandelende arts(en) niets van jouw speedgebruik afweten?
    neen dan sluiten ze meer op denk ik
    Save Us From Fashion !
      vrijdag 15 december 2006 @ 18:15:01 #64
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_44463907
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 18:12 schreef N.icka het volgende:
    Tinoz je bent pre psychotisch , je zou de risperdal moeten ophogen anders heb je binnenkort een rm of ibs aan je broek hangen
    kan niet ik heb al een VM
    Save Us From Fashion !
      vrijdag 15 december 2006 @ 18:16:51 #65
    92279 N.icka
    Windforce 11
    pi_44463941
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 18:15 schreef tinoz het volgende:

[..]

kan niet ik heb al een VM
    Dat kan best , je voorwaardelijke kan zo omgezet worden en dat weet je best
    pi_44463982
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 18:10 schreef MissMatch het volgende:

[..]

Iets dat helder gesteld staat, vaag noemen, is dat iets vrouwelijks? Dan hoeven we inderdaad niet verder te communiceren.
      vrijdag 15 december 2006 @ 18:20:00 #67
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_44464013
    geen idee van en dan nog ze krijgen maar allemaal het apenlazerens met de vinketering er bij en de kikker schimmel wat mij betreft , stelletje gladiolen zullen ooit boeten voor hun na latig heid al moet ik daar persoonlijk voor zorgen , het zal geschieden want dit horen we niet te pikken , als ik weer een ibs of RM krijg dat ik er gewoo nvan tussen , heb ik al een keer gedaan en ik heb er nu van geleerd en ik zal het anders aanpakken dit maal .

Zoals dit lyric al zei van Pia MIJN LEVEN IS VAN MIJ
    Save Us From Fashion !
      vrijdag 15 december 2006 @ 18:22:55 #68
    92279 N.icka
    Windforce 11
    pi_44464093
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 18:20 schreef tinoz het volgende:
    geen idee van en dan nog ze krijgen maar allemaal het apenlazerens met de vinketering er bij en de kikker schimmel wat mij betreft , stelletje gladiolen zullen ooit boeten voor hun na latig heid al moet ik daar persoonlijk voor zorgen , het zal geschieden want dit horen we niet te pikken , als ik weer een ibs of RM krijg dat ik er gewoo nvan tussen , heb ik al een keer gedaan en ik heb er nu van geleerd en ik zal het anders aanpakken dit maal .

Zoals dit lyric al zei van Pia MIJN LEVEN IS VAN MIJ
    Je leven is van jou , maar als jij een gevaar voor jezelf of voor een ander gaat worden dan krijg je een ibs. Het is niet verstandig om speed te snuiven als je last van psychoses hebt
      vrijdag 15 december 2006 @ 18:26:02 #69
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_44464186
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 18:22 schreef N.icka het volgende:

[..]

Je leven is van jou , maar als jij een een lelijke psychiater hebt die zin heeft je op te nemen of bemoeiallige ouders die zich te veel zorgen maken gevaar voor jezelf of voor een ander gaat worden dan krijg je een ibs. Het is niet verstandig om speed te snuiven als je last van psychoses hebt
    Save Us From Fashion !
      vrijdag 15 december 2006 @ 18:30:12 #70
    161661 MissMatch
    A match made in hell...
    pi_44464276
    Wat wint die lelijke psychiater ermee om jou nodeloos op te laten nemen? krijgt ie voor jou een extra vinkje op zijn quotalijst en wellicht een fikse kerstbonus?
    en maken je ouders zich niet terecht zorgen?
    je kunt er zelf toch ook niet onderuit dat speed in jouw geval niet slim is? je zegt notabene zelf dat je psychose terugkomt.
      vrijdag 15 december 2006 @ 18:30:18 #71
    92279 N.icka
    Windforce 11
    pi_44464277
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 18:26 schreef tinoz het volgende:

[..]
    Ik snap dat je dat zo ziet , ik kan lullen wat ik wil maar je gaat toch niks van me aannemen nu je pre psychotisch ben. Ik hoop iig dat je snel een goede behandeling krijg
      vrijdag 15 december 2006 @ 18:39:16 #72
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_44464483
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 18:30 schreef MissMatch het volgende:
    Wat wint die lelijke psychiater ermee om jou nodeloos op te laten nemen? krijgt ie voor jou een extra vinkje op zijn quotalijst en wellicht een fikse kerstbonus?
    en maken je ouders zich niet terecht zorgen?
    je kunt er zelf toch ook niet onderuit dat speed in jouw geval niet slim is? je zegt notabene zelf dat je psychose terugkomt.
    heb ik gezegt dat ik mijn psychose NIET TERUG wil ? ik was gellukig en gedreven ik was mezelf puur en voelde me een met alles , als mijn psychose weer op mijn padje komt omhels ik die dit keer .Dat is mijn keuze en mijn goed recht ik ben wie ik ben en als ik dat wil zijn dan moet dat kunnen het is een vrij land en dat meot zo blijven en daar moet de GGZ geen uitzondering op maken .

Wat die lelijke brul aap van een ziele knijpende @%!&#&((%^(@ wil of er bij wint dat weet ik niet en daar ga ik me zelf ook neit in verdiepen waarschijnlijk zal hij gewoon onslagen worden als hij meer dan 5 zelfmoorden in zijn clienten bestand heeft ofzo en niet mij er bij wil maar geen moeite voor me wilt doen als de situatie stabiel is . Zie het nou eens in het is gewoon een grote zooi in het GGZ en dat zal het altijd blijven als mensen als makke lammetjes toe blijven kijken naar hoe ze hun werk doen . je kan heus wel met iets beters komen dan een grote kersbonus , denk liever met mij mee want ik vraag het me ook af . waarschijnlijk is het gewoon telkens mijn vader geweest die het voor elkaar heeft gekregen mij op te laten nemen omdat hij niet beter weet dan dat ik daar beter af ben en zich soms onterecht zorgen over mij maakt . mijn pa heeft connecties in de medische wereld en behandeld mij soms als patient in plaats van zijn zoon omdat hij huisarts is wat natuurlijk geen goede gevolgen heeft , daarbij komt ook ngo dat ik geadopteerd ben ik iedere vorm van krietiek op mijn geestelijke ontwikkeling als een belediging voor mijn familie zie waarvan ik stam houder ben
    Save Us From Fashion !
      vrijdag 15 december 2006 @ 18:40:54 #73
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_44464526
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 18:30 schreef N.icka het volgende:

[..]

Ik snap dat je dat zo ziet , ik kan lullen wat ik wil maar je gaat toch niks van me aannemen nu je pre psychotisch ben. Ik hoop iig dat je snel een goede behandeling krijg
    dus jij hebt al eens een psychose gehad ?
    Save Us From Fashion !
    pi_44464568
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 18:30 schreef MissMatch het volgende:
    ..............
    Hij zal er wel niets door verliezen en het dan ondoordacht en straffeloos kunnen doen. Controle is beter dan vertrouwen, daarom leven we in een parlementaire democratie, anders is het hommeles!
      vrijdag 15 december 2006 @ 19:11:15 #75
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_44465300
    wat kunnen we er aan doen denken jullie dat het veranderd ?
    Save Us From Fashion !
    pi_44465395
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 19:11 schreef tinoz het volgende:
    wat kunnen we er aan doen denken jullie dat het veranderd ?
    Geduld, de wetenschap is bezig.
      vrijdag 15 december 2006 @ 19:55:49 #77
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_44466419
    nee met wachten is nog nooit iemand opgeschoten
    Save Us From Fashion !
    pi_44466827
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 19:55 schreef tinoz het volgende:
    nee met wachten is nog nooit iemand opgeschoten
    Jawel, de mensheid gaat stapje voor stapje voor uit. Leef lang en profiteer ervan.
      vrijdag 15 december 2006 @ 20:37:40 #79
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_44467615
    ik ben niet zo loom , actie verdomme , actie ondernemen kan het niet goedschiks dan wel kwaadschiks

LEEF , volumia! lusiter die eens
    Save Us From Fashion !
      vrijdag 15 december 2006 @ 20:44:54 #80
    14320 TR08
    pi_44467853
    Probeer zelf anders psychiatrie te studeren. De literatuur is wel te krijgen, je kunt hoogstens geen praktische oefening doen. Dan kun je mooi zelf het deel van de wetenschap waar jij behoefte aan hebt verder helpen
    pi_44467861
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 20:37 schreef tinoz het volgende:
    ik ben niet zo loom , actie verdomme , actie ondernemen kan het niet goedschiks dan wel kwaadschiks

LEEF , volumia! lusiter die eens
    Volg eerst een training bij het KCT Roosendaal, dan ben je klaar voor actie.
    pi_44470585
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 15:46 schreef Aneurism het volgende:
    *proest*
    [..]
    Waarom is dat *proest*? AP hebben helaas de bjwerking dat emoties sterk onderdrukt worden.
    pi_44470679
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 16:04 schreef Stoomhamer het volgende:

[..]

Wat voor feiten?
    pi_44470847
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 15:54 schreef tinoz het volgende:
    ik krijg nu nog gratis zit wss in de begin fase ..... kweenie maar ik heb in mijn leven de volgende drugs gedaan : weed , paddos, 2cbtjes , ct2t7 ,speed , coke , XTC en datura ooit. verder ngo wat herbs maar dat stelde eingelijk niets voor .. speed gebruikte ik rond mijn 16de geloof ik dat was nog VOOR ik medicijnen kreeg ja , in mijn medisch dossier staat wel dat ik naar eigen zeggen heel wat drugs heb gebruikt maar er zijn geen verbanden gelegd met de diagnose behalve dat de drugs mss voor een klein deels verantwoordelijk kunnen zijn geweest voor het triggeren van mijn psychose zoals men dat in veel gevallen zegt , een psychose wordt na de tweede keer toegekend aan schizofreenie zaols je hoogst waarschijnlijk weet en de verbanden worden niet of nauwelijks gelegd , als je in de reintegratie centra bijvoorbeeld coke snuift word je eruit geknikkerd en niet eens door gestuurd naar de verslavings arts , nu ik dat zeg , brengt dat me op ee nfantastisch idee
    ja MONGOOL, logisch dat je nu zo erg in de shit zit

sommige mensen
    Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
    mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
    pi_44470961
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 22:35 schreef Flashwin het volgende:

[..]

ja MONGOOL, logisch dat je nu zo erg in de shit zit

sommige mensen
    Dat hoort bij het ziektebeeld schizofrenie. tinoz zelf is maar beperkt aan te rekenen hiervoor.. Dat maakt het ook zo lastig.
    pi_44471203
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 22:29 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wat voor feiten?
    Waarom niet eerst lezen, dan blaten.
    pi_44471327
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 22:49 schreef Stoomhamer het volgende:

[..]

Waarom niet eerst lezen, dan blaten.
    Omdat mij niet duidelijk is op welke "feiten" je doelt en ik er vanuit ga dat je dat voor een blondje wel nader kunt toelichten.
    pi_44471644
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 22:53 schreef Alicey het volgende:

[..]

Omdat mij niet duidelijk is op welke "feiten" je doelt en ik er vanuit ga dat je dat voor een blondje wel nader kunt toelichten.
    Als het te moeilijk voor je is, kun je beter ONZ gaan modereren.
    pi_44471976
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 23:03 schreef Stoomhamer het volgende:

[..]

Als het te moeilijk voor je is, kun je beter ONZ gaan modereren.
    Ik zal het aan Yv voorstellen.
    pi_44473503
    Stoomhamer, zo kan 'ie wel weer.
    Verduidelijk gewoon wat je bedoeld, of reageer niet, maar persoonlijke aanvallen zit niemand op te wachten.
    º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
    „ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
    from albania.
    pi_44473802
    Tinoz, blijf als-je-blieft van de drugs af. Het lijkt je te helpen op korte termijn, maar neem maar van mij aan dat je daar later héél veel schade van gaat ondervinden.

En nog iets, hoeveel connecties jouw vader ook had, hij kan je niet laten opnemen zonder dat daar een rechtelijk bevel voor is en die worden écht niet zomaar gegeven. Je moet dan echt een gevaar voor jezelf of voor anderen zijn.
    pi_44473819
    quote:
    Op zaterdag 16 december 2006 00:10 schreef Nosh het volgende:
    Stoomhamer, zo kan 'ie wel weer.
    Verduidelijk gewoon wat je bedoeld, of reageer niet, maar persoonlijke aanvallen zit niemand op te wachten.
    Zij begint. (Stelletje Sjonnies en Anita's, jullie moderatoren. )
    pi_44474067
    quote:
    Op zaterdag 16 december 2006 00:23 schreef Stoomhamer het volgende:

[..]

Zij begint. (Stelletje Sjonnies en Anita's, jullie moderatoren. )
    Jep, en deze Anita krijgt er genoeg van.
      zaterdag 16 december 2006 @ 10:00:19 #94
    92279 N.icka
    Windforce 11
    pi_44477474
    quote:
    Op zaterdag 16 december 2006 00:22 schreef clumsy_clown het volgende:

En nog iets, hoeveel connecties jouw vader ook had, hij kan je niet laten opnemen zonder dat daar een rechtelijk bevel voor is en die worden écht niet zomaar gegeven. Je moet dan echt een gevaar voor jezelf of voor anderen zijn.
    Hij heeft al een voorwaardelijke machtiging , dus hij is al een eind op weg naar een rm. Deze jongen is erg ziek . Flauwe opmerkingen zullen hem meer kwaad dan goed doen.

@tinoz nee ik heb zelf geen psychose gehad
    pi_44484595
    quote:
    Op zaterdag 16 december 2006 10:00 schreef N.icka het volgende:

[..]

Hij heeft al een voorwaardelijke machtiging , dus hij is al een eind op weg naar een rm. Deze jongen is erg ziek . Flauwe opmerkingen zullen hem meer kwaad dan goed doen.

Ok, even gemist dat hij een vm heeft. En ik was dan ook absoluut niet flauw, dus ik hoop dat je niet op mij doelde .
    pi_44485192
    tinoz, was jij niet die ene die laatst heel hard riep dat je met je medicijnen ging stoppen zo snel je de kans kreeg? Zeg asjeblieft dat je dat niet hebt gedaan?

Ik heb trouwens ook wat te zeiken over 't ggz. Waarom kunnen ze niet gewoon onderling fatsoenlijk gegevens overdragen? Waarom blijkt het dossier nu al voor de vierde keer onvolledig of op een manier gemaakt te zijn die niet hoort en waar ze niks mee kunnen? BRrrrr het GGZ ook. Echt joh.
    pi_44485335
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 15:44 schreef tinoz het volgende:
    is het wel maar ik ben aan de speed gegaan omdat ik me beperkt voel in mijn doen door de risperdal
    dat is de ware oorzaak dat ik psychotisch wordt . Die gast die mij speed geeft denkt dat er neits aan de hand is en geeft me gewoon speed , ik vind het fijn en kan weer gewoon mezelf zijn of meer en ik kom weer terug in mijn natuurlijke systeem dat gewoon afwijkend is van dat van jullie , het is alleen nogal instabiel omdat gedachten soms oncontroleerbaar zijn en soms de losse loop nemen zeg maar .
    Weet je wat het gevolg hiervan is? Ze schrijven jou gewoon straks een nog hogere dosis risperdal voor omdat de dosis die je nu hebt "klaarblijkelijk niet werkt". 3x raden wat er vervolgens gebeurt, dan word je weer duf. Ga je dan nog meer speed slikken? Duur spul hoor. Ach geen probleem, schrijven ze je toch nog meer risperdal voor. Nog meer speed dan maar? Je lijf kan dat op een gegeven moment niet meer aan. Je gaat zo dood hoor.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sessy op 16-12-2006 17:21:59 ]
      zaterdag 16 december 2006 @ 17:26:37 #98
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_44485792
    quote:
    Op zaterdag 16 december 2006 17:09 schreef Sessy het volgende:

[..]

Weet je wat het gevolg hiervan is? Ze schrijven jou gewoon straks een nog hogere dosis risperdal voor omdat de dosis die je nu hebt "klaarblijkelijk niet werkt". 3x raden wat er vervolgens gebeurt, dan word je weer duf. Ga je dan nog meer speed slikken? Duur spul hoor. Ach geen probleem, schrijven ze je toch nog meer risperdal voor. Nog meer speed dan maar? Je lijf kan dat op een gegeven moment niet meer aan. Je gaat zo dood hoor.
    ik dacht dat ik soms dramatisch was
    Save Us From Fashion !
      zaterdag 16 december 2006 @ 17:27:17 #99
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_44485803
    quote:
    Op zaterdag 16 december 2006 17:03 schreef Sessy het volgende:
    tinoz, was jij niet die ene die laatst heel hard riep dat je met je medicijnen ging stoppen zo snel je de kans kreeg? Zeg asjeblieft dat je dat niet hebt gedaan?

Ik heb trouwens ook wat te zeiken over 't ggz. Waarom kunnen ze niet gewoon onderling fatsoenlijk gegevens overdragen? Waarom blijkt het dossier nu al voor de vierde keer onvolledig of op een manier gemaakt te zijn die niet hoort en waar ze niks mee kunnen? BRrrrr het GGZ ook. Echt joh.
    voor de duidelijkheid , ik heb een dwangbehandeling en kan er dus niet zomaar mee stoppen
    Save Us From Fashion !
      zaterdag 16 december 2006 @ 17:28:08 #100
    151199 tinoz
    Alter Reality
    pi_44485826
    quote:
    Op zaterdag 16 december 2006 10:00 schreef N.icka het volgende:

[..]

je klinkt wel een beetje of je me kent wat niet zo is

ik heb helemaal niet "heel ziek"
    Save Us From Fashion !
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')