Breda, 15 December 2006
Weer een poging om mijzelf uit te drukken ...
Het is twee uur geweest ,
wat zeg ik het is vier minuten over drie en ik heb nog geen oog dicht gedaan ,
heb even gekeken naar :" de wereld draaid door "tot ik zag dat er afscheid werd genomen van Rita,
kort hiervoor had ik gezegd dat ik Rita eruit zou gooien tegen iemand en dat ik in de regering zou komen , het viel me op dat er na de uitzending op iet wat belachelijke manier afscheid werd genomen van Rita en ik merkte dat er dus weer iets uit kwam van wat ik gezegt had ,
het was netzoals het gebeurd was dat het kabinet viel toen ik zei dat ik een eind aan de regering zou maken ,
het toeval was twee keer erg groot en de gedachte dat ik de reden hierachter was deed me denken .
Mijn conclusie:
mijn psychose komt terug ,
Ik ervaarde al "gezichts blackouts"(herkenningen van andere mensen in gezichten van mensen) tijdens mijn gesprek voor een baan en,
ik had laatst het idee dat iemand die me een " portie kanker "toe wenste iets te maken had met het feit dat mijn moeder de dag daarop me vertelde dat ze echt een "portie kanker" had .
Dat zette me weer aan het denken dat ik lang geleden dacht dat ik dacht dat mijn thuis front vertegenwoordigd werd door mijn peet ouders die van uit het veilige en nog relatief vredige midden oosten van het land telkens getroffen werden door tegenslagen omdat zij fungeerden als buffer voor al mijn problemen .
Hun leed werd in mijn gedachte destijds - die nu onderdrukt is - verooraakt door mensen die problemen met mij kregen en zochten om de een of andere reden .
Ik zou beland zijn in een situatie waar de regelmaat mijn zicht op de maatschappij vertroebelde. Door gewenning zou ik de gang van zeken uit het oog zijn verloren en minder waarde zijn gaan hechten aan ruzies tussen mij en andere mensen waardoor een heus scala aan problemen de kop op zou hebben gedoken,
en ik voor lief nam dat de zaken verliepen zoals ze verliepen .
Alle problemen werden standaard door een vaste groep naasten opgelost en dat werd ze dus op een gegeven moment funest.
De ziekte schizofreenie is een benaming voor ziete waaraan onder andere mensen die denken dat de hele wereld om hen draaid aan zouden lijden.
en op dat punt komt mijn gedachte dus wel duidelijk als schizofreen gekleurd over
hoewel ik van mening ben dat dit nooit de doorslag zou kunnen zijn geweest voor mijn diagnose omdat ik nooit met mijn psychiater over mijn denkbeelden gesproken had, komt het wel overeen.
Weer dook dus het denkbeeld op dat ik al eerder had gehad dat de ziekte kanker een ziekte was, die veroorzaakt wordt door een groep mensen of een individu die, op een of ander manier op een hatelijke manier schade weet te berokken aan een persoon en op een of andere manier de familie treft ,die hem of haar probeerd te beschermen (Mij in dit geval).
De eerste sterf gevallen in deze denkwijzen en theorie zijn de mensen die het dichts bij je staan en het meest met je omgaan, en een vaste plaats hebben in het familie beschermings proces, en dus zich zelf als buffer in de strijd gooien.
Of ik dit vroeger al zo zag kan ik me helaas niet meer herinneren.
Maar ik weet wel dat het denkbeeld dat ik hierover ontwikkeld heb de laatste tijd terug komt en soms niet is weg te slaan .En dat dit diep van binnen altijd aanwezig is .
Op één of andere manier maken dan de gevoelens van angst haat afkeer en onbegrip onderlingen verbanden tussen zaken die op mijn pad zijn gekomen
en komt alles neer op een complot theorie ,
In mijn visie is dit het gevolg van de onderbewuste zoektocht van het hart naar een reden waarom de ervaring van het leven zo wordt ervaren zoals deze ervaren worden.
De denkbeelden die in dit proces ontstaan zijn erg krachtig,
en kunnen los van elkaar onderling comminuceren zonderdat :
er een bewust doordacht verband is bedacht voor deze denkbeelden en diens eventueele achterhaalbare oorzaak of relatie - gebonden ,/-of helemaal niet relateerbare gebeurtenissen in het leven.
Toch wordt het grootste gedeelte van het totaal plaatje "gekleurd" door de door de dominante , en veel energie eisende denkbeelden ,zoals mijn vader beinvloeding van factoren noemt met betrekking op de ziekte schizofreenie en de kijk die je daardoor zou hebben op de van de wereld .
In mijn beleving wordt de geest zodanig over belast door deze emoties zoals
onbegrip
twijfel
onzekerheid
Dat de zoektocht onderbouwd wordt en aan eengehouden met halve redenaties ,
dat dit de rest van de denk en gewaarwordings wereld, op zo een manier beinvloed wordt ,dat deze in zijn totalilteit geheel ontspoort .
Denkbeelden worden namelijk dan soms afgerond (afgeraffelt) zonder te zijn voltooid en dan dienen deze onafgemaakte denkbeelden als het ware als een basis van redenatie en refereer puntenten voor de verwerking van de belefenis ondersteuning
deze factoren"kleuren" alles wat waar genomen wordt, min of meer met hun onvoledigheid en foutief vergaarde "feiten" .
Dit zou ook goed kunnen verklaren waarom mensen halicuneren of stemmen horen.
Nu wil het zo zijn dat mensen ano 2006 geen directe hulp ontvangen met betrekking op hun problemen en dat enkel diagnoses en medicatieve behandelingen worden gegeven en uitgevoerd .
Mensen worden eerst simpelweg onder behandeling gebracht wanneer daar noodzaak voor is in de ogen van het GGZ die een alles bepalende rol vervult in het geheele traject dat de gepromailseerde persoon in zijn leven met dit probleem af te leggen heeft .
Deze persoon zou op allerlij manieren aan zijn of haar problemen kunnen werken en zo vooruit kunnen komen, maar helaas is het zo dat tegenwoordig deze groep mensen doorverwezen wordt naar het GGZ waar ze vaak een puur medicatieve behandeling krijgen en voor de rest van hun leven enkel wat emotioneele steun kunnen ontvangen in de vorm van een zogenoemd reintegratie traject of iets in die zin.
Voor de buitenwereld wordt er aan het probleem gewerkt en zit er schot in de zaak terwijl de mensen die deze behandelingen volgen geen stap vooruit komen of maar bar weining . Soms net zo veel ietjse meer of minder dan dat ze zouden doen als ze alles opzich zelf deden.
Terwijl ze anders gewoon een onafhankelijke psycholoog of psychiater zouden kunne hebben geraadpleegd.
Dit terwijl er mogelijkhededen zat zijn om vooruitgang te boeken zoals bijvoorbeeld cognitive therapie die de denkbeelden en gedachten van de mensen weet te corrigeren in veel gevallen naar een normalere belefenis .
Deze behandeling werkt ongeveer het zelfde als ,wat ik zojuist gedaan heb met het beschrijven van mijn denkbeelden, en bestaat onder andere uit het opschrijven van denkbeelden en deze daarna herlezen om ze dan te corrigeren waar nodig om er vervolgens van te leren.
Op één of andere manier is het blijkbaar mogelijk dat mensen van hun" denkfouten" genezen doordat ze deze op één of andere manier dan onder ogen kunnen zien ,afsluiten en zo kunnen laten verdwijnen.
Waarom ik gedachten een gevoel en een haat heb en soms zelfs pleit voor moord en doodslag jegens het GGZ kan ik nu eindelijk vertellen.
Al tijden roep ik om aandacht bij het GGZ en heb ik de mensen van het GGZ , (personeel hoofdbehandelaar, psycholoog ,psychiater) willen verplichten door gerechtelijke stappen om een therapie in mijn behandelplan op te nemen .
De behandeling die ik kreeg had geen verdere hulp ingeroosterd terwijl dat zoals jullie hier hebben kunnen lezen wel nodig is geweest en nogsteeds is .
Op het moment is het echter zo dat mijn denkbeelden minder fel aanwezig zijn door de totale onder drukking van mijn geestens vermogen door middel van het medicijn risperdal dat kort gezegd je denkwerk in je hoofd verstoort met als enige positieve bijwerking dat de diepgaande psychotisch genoemde gedachtens die onder de catogorie schizofreene gedachten vallen ook geblokkeerd worden .
Je hoort het goed , blokkeerd dus . ze gaan zeker niet weg met medicatief gebruik. Dat is dan ook een van de voornaamste redenen dat ik tegen het gebruik van medicatie ben en het enkel een tijdelijke oplossing vind.
Dit in tegenstelling tot mijn omgeving die veel al heilig overtuigd is dat ik schizofreen ben en geholpen ben bij medicatie en genoodzaakt ben dit mijn gehele leven te blijven gebruiken, desnoods met een dwang behandeling zoals ik deze heb van het caliber dat ik net omschreven heb . (dit als ze geen ander - utopisch-beeld hebben van wat voor "hulp" ik krijg)
Zelf heb ik getracht voorwaarde te stellen aan mijn dwang behandeling toen ik het behandeplan MOEST goed keuren.
Voor zover er natuurlijk over goedkeuren gesproken kan worden als je anders verplicht word weggestopt in een psychiatrische instelling waar je sporadisch een oppervlakkig onconstructief gesprek krijgt met een aangewezen scala aan personeelsleden die het meerendeel van de tijd koffie zitten te drinken en hier en daar een bekrompen arts.
Mijn aanvraag werd mij afgeraden door de advocaat die ik toegewezen kreeg
Toen ik hamerde op therapie kreeg ik simpel weg de uitleg dat dit niet bij de behandeling hoorde en dat ik daar niet op kon rekenen.
Ook ontving ik geen enkele vorm van aanmoediging of verwijzing richting een arts therapeut of iets in die aard.
Deze manier van werken is heel gewoon voor zover IK WEET bij het GGZ en aangezien mensen (ook familie en vrienden) niet of nauwelijks luisteren naar iemand die de stempel schizofreenie of anders heeft ontvangen pleit ik voor directe vervolging van het profesioneel gezeldschap dat de verantwoordelijkheid draagt of droeg voor patienten die zich verkeerden of verkeren in een vergelijkebare situatie zoals die van mij .
In het principe ben ik tegen geweld en dat soort zaken maar voor zover ik dat kan zou ik graag de gehele medische sector vogelvrij willen verklaren opdat iedereen weet wat deze uitrichten in de maatschappij zodat er voor eens en altijd een eind kan komen aan de spiraal waar mensen in geraken wanneer deze onder de hoede van het GGZ zogenaamd geholpen worden.
Ook stabiliteit kan een spiraal zijn.
Alle antwoorden die mensen hoeven te hebben staan voor zover ik weet meer of minder op mijn webpagina die ik herhaaldelijk onder mensen hun neus heb proberen te schuiven.
Het is echter een feit dat opdringen van informatie niet werkt en dat mensen zich niet al te ver in een persoon willen verdiepen los van het feit dat ik over half ontwikkelde comminucatieve vaardigheden beschik als het aankomt op het opstellen van een soort van informatie brond leidend tot een kern van een verhaal. Dit was gewoon een helder moment.
Mijn haat vloeit onder andere voort uit de dwangbehandeling die ik heb gehad van het GGZ en hun opdringerigheid jegens mij om vervolgens echt niet meer uit te richten dan mij een medicatie gerichten dwangbehandeling op te laten leggen die voor ongeveer 200 ¤ medicatie in mij als klant wegspuit één maal in de twee weken .
Als individu kan ik hier niet veel aan doen behalve strijden vooer het idee dat er ooit mensen naast mij zullen scharen die de exacte nummers van patienten met een behandeling zoals de mijne op te zoeken en te publiceren zodat er voor eens en altijd eens iets gedaan kan worden aan deze manier van "genezen"Deze manier van werken wakkerd ook andere denkbeelden bij mij aan zoals :
"alles draaid om geld"
"men heeft geen baat bij mijn genezing "
"men geeft niets om mij"
"er is een achterliggende reden voor de gang van zaken"
"het GGZ laat mensen zich zelf gewoon verhangen"
"men kan niets beginnen tegen het GGZ"
etc.
Ik heb mij ooit voorgenomen de wereld te vertellen over mijn behandeling in het GGZ omdat er meerdere mensen deze behandeling hebben gehad hebben en mede door de tekortkomingen van deze behandeling waarschijnlijk overschakelde naar zelfdoding .
één van deze gevallen vond jaren geleden plaats en de behandeling die er toen gegeven was aan die persoon kwam overeen met de behandeling die ik heb gehad . De tijd heeft dus kennelijk nog niets geleerd.
Alleen de afgelopen drie maanden heb ik vernomen dat er drie gevallen van zelfdoding zijn geweest in soort gelijke trajecten en behandelingen zoals het traject dat ik heb "genoten en ik waarschijnlijk mijn leven lang zal moeten volgen als ik niet mezelf hiertegen weet te weren
Op de hoop dat een serieuze ziel deze boodschap zal lezen vraag ik U contact op te nemen via tinoz@tinoz.com voor eventueele aanvulling van het verhaal waar mogelijk .
gelieve enkel te reageren wanneer U daad werkelijk instaat bent werk van dit verhaal te maken .
met hoopvolle groet , Tinoz
[ Bericht 1% gewijzigd door tinoz op 15-12-2006 14:30:58 ]
Save Us From Fashion !