abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45016592
inderdaad
pi_45018406
Hoe maak je een lawine en hoe kom je er weer uit. Een voobeeld van Travis

http://www.youtube.com/watch?v=CzJXEgRMCNw
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_45019345
We gaan volgende week boarden in Kirchberg en dit jaar hebben we 2 nieuwe talenten meegenomen, maar deze gaan daar boards huren. Weet iemand van jullie of ze daar van die click bindingen hebben of dat ze redelijke strap in bindingen daar krijgen? Het is een arrangement en daar zit de huur van de boards etc bij.

Ik weet dat je beter in NL kunt huren maar ik was er niet bij toen ze reserveerden...
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
  donderdag 4 januari 2007 @ 21:53:22 #244
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_45020009
Neem of accepteer hoe dan ook géén click bindingen
Age of fruity enlightenment!
  donderdag 4 januari 2007 @ 23:42:57 #245
72282 360sjors
King of the Hill
pi_45024643
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 21:37 schreef shilizous_88 het volgende:
We gaan volgende week boarden in Kirchberg en dit jaar hebben we 2 nieuwe talenten meegenomen, maar deze gaan daar boards huren. Weet iemand van jullie of ze daar van die click bindingen hebben of dat ze redelijke strap in bindingen daar krijgen? Het is een arrangement en daar zit de huur van de boards etc bij.

Ik weet dat je beter in NL kunt huren maar ik was er niet bij toen ze reserveerden...
Kom daar al jaren en ze hebben daar gewoon straps in de meeste zaken. Sport Rudi en Sport Rieser zijn de grootste zaken.

Kirchberg is goed apres skieen. Iglo onderaan de Fleckalmbahn is leuk, schneebar onderaan mairl II nog leuker. In het dorp is de boomerang een aanrader, en als je het kan vinden de Habitat... de London Pub voor het nederlandse gebral
pi_45025788
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 18:57 schreef Gstyles het volgende:

[..]

ow sorry, ja vond hem in tegenstelling tot jou mening niet echt mooi, duf oranje en deed me denken aan een aan-de-weg-werk jas.. sorry maar dat was mijn mening.. Ben tevens niet zo kapot van Helly Hansen... anyway hoop dat je er van kan genieten!
Dat komt in ieder geval een stuk beter over dan je vorige post die bestond uit een nietszeggend woord met een nietzeggende smile erbij.

Ik rij al sinds ik board in een Helly Hansen jas. Nooit gedonder mee gehad. Afgelopen jaar met een North Face weggeweest en die kon na een week boarden weer terug naar de dealer. Daarom toch weer voor een Helly gekozen. En ja, smaken verschillen...

[ Bericht 0% gewijzigd door beerke op 05-01-2007 00:28:06 ]
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_45026651
NoComment: ga naar Val Thorens, daar zit ik ook vanaf 19-01 ! Kunnen we mooie restaurant foto's maken !
Fingerspitzgefühl
pi_45026716
Ik vind de jas opzich wel gaaf ! Bij Helly Hansen weet je tenminste dat je kwaliteit krijgt. Misschien is het qua model niet zo snowboarderig, maar je weet tenminste wel dat je altijd droog blijft !!

En zo lang je er geen grote reflectoren op hebt (alhoewel, zal in jouw geval wel handig zijn ) lijkt ie ook niet op een "wegwerkers-jas" !
Fingerspitzgefühl
  vrijdag 5 januari 2007 @ 08:47:39 #249
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_45030442
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 00:51 schreef ForumGek het volgende:
NoComment: ga naar Val Thorens, daar zit ik ook vanaf 19-01 ! Kunnen we mooie restaurant foto's maken !
Ik zou er geen probleem mee hebben om naar Val Tho' te gaan hoor.. Maar ik weet natuurlijk niet wat Sjors er van vindt, misschien heeft die geen zin in Val Thorens ofzo

Sowieso gaan we last-minute kijken waar er sneeuw ligt

Gister trouwens m'n board weggebracht voor waxen en slijpen, als het goed is heb ik em terug vlak voor we weggaan Verder nog even gekeken voor een helm en een backprotector, maar damn wat een keuze en prijsverschillen

Dusseeeh wat heeft iedereen hier en hoe bevalt het?
Life's like music, get the rhythm..
pi_45030547
Ik heb een Red Hifi helm, is ¤ 109,- en zit in de huiskamer en auto als gegoten (keb hem net 2 weekjes.)
  vrijdag 5 januari 2007 @ 11:39:15 #251
75736 Gstyles
geen ondertiteling deze X
pi_45033576
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 21:53 schreef FlowDesign het volgende:
Neem of accepteer hoe dan ook géén click bindingen
OMG daar gaan we weer.. click-bindingen zijn voor een beginner goed te doen, ook daarop kun je de basis van het snowboarden goed onder de knie krijgen! Je hebt met straps idd wel het meeste gevoel met je plank.. Flow daarentegen is weer erg makkelijk.. maar clicks hoef je zeker voor beginners niet uit te sluiten!
PSN ID: GDV
Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
  vrijdag 5 januari 2007 @ 11:42:16 #252
75736 Gstyles
pi_45033660
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 21:11 schreef GenesiZ het volgende:
Hoe maak je een lawine en hoe kom je er weer uit. Een voobeeld van Travis

http://www.youtube.com/watch?v=CzJXEgRMCNw
die gozer is helemaal maf!
pi_45034909
Ik ben er gesteld op het merk Dainese dat ook gebruikt wordt voor de motorsport.

De Dainese " Shield 6" (rond de 90 euro dacht ik)

en de Dainiese "Fun Helmet" (rond de 80 euro dacht ik)

het is een tikkeltje prijzig en op de prijzen nog up-to-date zijn weet ik niet, maar het is werkelijk prachtspul!
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
  vrijdag 5 januari 2007 @ 12:41:57 #254
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_45035662
Heb van dainese nog niet veel gezien, maar het viel me wel al op dat kwa helmen het afwerkingsniveau van Red en Giro ten opzichte van Boeri echt enorm is.. Verschil is natuurlijk wel dat dat ook aan de prijs te merken is..

Morgen ga ik ff in Antwerpen kijken, de Solden is daar ook weer begonnen
Life's like music, get the rhythm..
  vrijdag 5 januari 2007 @ 12:42:09 #255
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_45035671
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 11:39 schreef Gstyles het volgende:

[..]

OMG daar gaan we weer.. click-bindingen zijn voor een beginner goed te doen, ook daarop kun je de basis van het snowboarden goed onder de knie krijgen! Je hebt met straps idd wel het meeste gevoel met je plank.. Flow daarentegen is weer erg makkelijk.. maar clicks hoef je zeker voor beginners niet uit te sluiten!
Ik ben ook een redelijke newbie qua snowboarden en zelfs ik vind die dingen kut.
Age of fruity enlightenment!
pi_45036843
Step-in zijn ook gewoon kutdingen. Echt waar, ik heb een paar keer op die krengen gestaan. Iedere keer kon ik weer terug naar de verhuur omdat ik tijdens het boarden los schoot. Geloof mij maar dat ik van te voren heb gecheckt of ik wel goed vast zat. Hoe goed het systeem in de toekomst misschien ook mag worden, ik zal er nooit meer op staan.
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  vrijdag 5 januari 2007 @ 14:59:26 #257
71115 Rnej
I walk the line
pi_45040413
step ins worden niet meer beter, want ze worden niet meer doorontwikkeld

burton had ze vroeger altijd, worden ook bij hen al 2 jaar niet meer verkocht...
pi_45041641
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 11:42 schreef Gstyles het volgende:

[..]

die gozer is helemaal maf!
Maar dat is wel supertof.
pi_45046510
...
  vrijdag 5 januari 2007 @ 20:12:37 #260
75736 Gstyles
pi_45051896
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 12:42 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Ik ben ook een redelijke newbie qua snowboarden en zelfs ik vind die dingen kut.
achja heb er zelf mee geboard en vond ze altijd erg makkelijk.. tis maar net hoe je er mee omgaat! alles went!
pi_45069981
Waar je het eigenlijk het beste op kan leren (zoals mijn zus het 8 jaar geleden heeft gedaan) is op hardboots. Dan krijg je een directe respons en weet je wat wel en niet kan. Bij step-in moet je zulke stevige schoenen hebben (wat vanuit de verhuur gewoon onmogelijk is) omdat effect te krijgen. Het komt niet eens in de buurt bij straps of hard boots. Het is gewoon duidelijke dat step-in suckt, punt !

Over 2 weken ben ik in val tho ! !
Fingerspitzgefühl
pi_45070619
De discussie tussen straps/ flow & step-in is eenzelfde discussie als tussen tie-wraps op je strijkplank en step-ins... geen discussie waardig..

nog 6 dagen tot Kirchberg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 19:40:54 #263
71115 Rnej
I walk the line
pi_45084298
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 12:46 schreef ForumGek het volgende:
Waar je het eigenlijk het beste op kan leren (zoals mijn zus het 8 jaar geleden heeft gedaan) is op hardboots. Dan krijg je een directe respons en weet je wat wel en niet kan. Bij step-in moet je zulke stevige schoenen hebben (wat vanuit de verhuur gewoon onmogelijk is) omdat effect te krijgen. Het komt niet eens in de buurt bij straps of hard boots. Het is gewoon duidelijke dat step-in suckt, punt !

Over 2 weken ben ik in val tho ! !
nadeel van hardboots leren is dat je daarna je ingedraaide houding weer moet afleren als je overstapt op softboots....
  zaterdag 6 januari 2007 @ 19:51:51 #264
75736 Gstyles
pi_45084752
Wil binnenkort dit Burton board kopen:

iemand al goed ervaringen met dit board? ik zag ook de slick versie liggen, die er ook leuk uitzag!
pi_45093380
Een dominant is een rete populair board; hiermee ga je echt niet de fout in
  zaterdag 6 januari 2007 @ 23:27:15 #266
75736 Gstyles
pi_45093605
Oka ja ik dacht dat het board iets van 350 pleurie kost en ik vroeg me af of dit een goed bedrag is of way too expensive.. maar das mooi om te horen shili!
pi_45095254
De slick versie heeft volgends mij speciale kanten. Enkel staal bij de bindingen en voor de rest plasieke kanten.
pi_45103393
Woot,

Net terug uit les collons, in Zwitserland!!! Prima vakantie gehad, super goeie sneeuw... Iedere ochtend verse poeder. 1 ochtendje niet kunnen boarden vanwege de neeslag/wind en gesloten liften, maja dat was op 1 januari dus daar lag ik ook niet wakker van

Jammer was alleen wel dat het park in de opbouw fase was, in verband met het wegblijven van de sneeuw gok ik, alleen de laatste dag een beetje kunnen springen.. Verder lekker offpiste geweest, goeie mogelijkheden daar, alleen wel voor iedereen bereikbaar .....

Boards en schoenen maar eens lekker verzoregen en dan opbergen voor de volgende vakantie/werkweek
pi_45107951
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 20:12 schreef Gstyles het volgende:

[..]

achja heb er zelf mee geboard en vond ze altijd erg makkelijk.. tis maar net hoe je er mee omgaat! alles went!
Als je maar een Highback hebt, dan is het wel redelijk te doen. Heb 1 x zonder gehad, nou nooit meer.
  zondag 7 januari 2007 @ 14:46:03 #270
75736 Gstyles
pi_45108553
quote:
Op zondag 7 januari 2007 14:27 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Als je maar een Highback hebt, dan is het wel redelijk te doen. Heb 1 x zonder gehad, nou nooit meer.
das idd zelfs een vereiste!

@ GenesiZ: de slick heeft inderdaad van die stale randen, das puur voor rails.. wel leuk mja ik ben meer van het freeriden met nu en en dan een trick..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')