Zo.... net terug uit Kaprun.
4,5 dag hardpack gereden.
De sneeuw was klote, de laatste dag (gister) begon het te dumpen. Dat ging echter gepaard met slecht zicht, flinke storm en dus geen mogelijkheid om offpiste te rijden. 1 dagje naar Zell am See geweest, dat was al weer 12 jaar geleden. Ook daar alleen kunstsneeuw, wel een leuk gebied. Mooie zwarte dalafdalingen, op eentje heb ik mijn flows kapot gemaakt. Dus de dag in Zell werd even lelijk onderbroken. Gelukkig was het eenvoudig en kosteloos te repareren bij een shop die flows verkocht/verhuurde. Snowboardend gezien dus weinig uitdagingen deze week, ik heb een dagje fakie gereden en mijn K2 aan de tand kunnen voelen. Dat viel tegen, hij rijdt speelser dan de Malolo. Hij heeft meer tail dan de Malolo, maar nog steeds minder dan ik gedacht/gehoopt had. Hij is wat breder, de kantenwissel daardoor iets trager. Misschien heb ik 10 a 15 kg extra nodig om het beste uit die plank boven te krijgen. Dat het een topplank is merk je wel, de base is ook razendsnel. Je krijgt er positieve opmerkingen over. De fluoriserend roze onderkant reflecteerd wel geinig in de sneeuw. Morgen zijn de omstandigheden in Kaprun waarschijnlijk perfect. Gister was er niet serieus te boarden door slecht zicht en veel wind in combinatie met (jawel) relatief drukke pistes maar viel er wel 20 cm. Vannacht nog eens 20 cm en vandaag dumpte het weer goed onderweg naar huis.
Ik bevestig wel het verhaal van Komakie en Kentaro dat een jacuzzi of sauna/stoombaden in het hotel echt wel zeer relaxed is na een dag boarden en dat goed eten (de kok wint veel prijzen in de pinzgau, we aten elke dag 4, 5 of 6 gangen streekgerechten.... super!!!) veel slechte sneeuw compenseert. Het was meer een wellness vakantie dan wintersport, maar desondanks een prima vakantie.
Ik heb vrijwel elke dag alleen gereden en dus geen foto's van mezelf. Op een gegeven moment echter kwam ik offpiste een supertrack tegen naar een klein gezellig restaurantje. Daarvan heb ik natuurlijk direct een foto gemaakt
Ik ben benieuwd wie met de volgende komt
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich
| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich binen de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"