abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 januari 2007 @ 17:37:07 #181
75736 Gstyles
geen ondertiteling deze X
pi_44918192
happy new year voor iedereen, dat er maar veel poeder mag vallen!
PSN ID: GDV
Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
pi_44921804
Happy new year boys, dat 2007 een mooi snowboardjaar mag worden!
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  maandag 1 januari 2007 @ 20:06:12 #183
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_44922480
Happy nieuwe jaar met veel boarduren en weinig blessures
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_44922489
Waarschijnlijk dat het al meerdere keren vertelt is, maar ik kan het zo snel niet terug vinden.
Maar wat is de beste stand van je bindingen als je wilt gaan beginnen met tricks.
Ik heb nu al meerdere jaren geboard met mijn voorste binding op zo'n 15 graden naar voren en mijn achterste 5 graden naar voren.
  maandag 1 januari 2007 @ 22:18:33 #185
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_44926919
quote:
Op maandag 1 januari 2007 20:06 schreef Louterman het volgende:
Waarschijnlijk dat het al meerdere keren vertelt is, maar ik kan het zo snel niet terug vinden.
Maar wat is de beste stand van je bindingen als je wilt gaan beginnen met tricks.
Ik heb nu al meerdere jaren geboard met mijn voorste binding op zo'n 15 graden naar voren en mijn achterste 5 graden naar voren.
IS helemaal wat je zelf lekker vind rijden. Probeer een aantal dingen uit.
Ik sta duckstance -15/15
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  maandag 1 januari 2007 @ 22:33:23 #186
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_44927476
Hier dan een paar foto's van Sölden van mijn vakantie:

Was indygrap maar iets te laat de foto

50-50 op kleine box

Bs boardslide op kleine box (zit iets te diep )

50-50 op mini rainbow

50-50 op grote box

50-50 180 out op grote box

bs boardslide op grote box en dan vaak fakie out

en soms val je en dat is geen schande

50-50 of soort van straight rail

foto's zijn bijna allemaal eerste week gemaakt toch nog tering rustig was. dit was de 2de week (wa wel uitzondering maar oke)

en nog foto van de apres-ski
  maandag 1 januari 2007 @ 22:58:54 #187
71115 Rnej
I walk the line
pi_44928286
whehe die foto van die liftrij...

ik ben toen er zo'n rij stond daar echt keihard op mijn bek gegaan daar links op die helling

kreeg applaus

dikke foto's dude
  maandag 1 januari 2007 @ 23:09:02 #188
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_44928699
quote:
Op maandag 1 januari 2007 22:58 schreef Rnej het volgende:
whehe die foto van die liftrij...

ik ben toen er zo'n rij stond daar echt keihard op mijn bek gegaan daar links op die helling

kreeg applaus

dikke foto's dude
thanks.

die rij was echt niet normaal. Heb me board gewoon in me hand gehouden omdat die kut skiers er steeds die latten op zetten om voor te dringen.

hahah is er ook echt zo'n helling voor. Lag nu helemaal vol met stenen
pi_44932019
Happy Newyear iedereen ! !!

Vette foto's basje, hopelijk heeft Val Thorens ook zo'n soort parkje (n00b parkje graag ! ). Kan ik er ook ff beetje sliden en glijden !

Nog 2 weekjes bijna !!!
Fingerspitzgefühl
pi_44934321
kan niet wachten tot het vrijdag is....
pi_44934551
Tjeez, fokking druk bij die lift. Was er daar maar een van open ofzo. Ik hoor goeie verhalen over solden, maar dat slaat echt alles.
De pics zien er goed uit. Lekker uitgeleeft op het park. Hoe is het railen met een triple base? Merk je veel verschil in een railen met een board zonder die triple base.

Gisteravond nog even tussen neus en lippen door de film Snowfever gekeken. Wat een ruk-film is dat Echt Costa, maar dan in de sneeuw. Wel lekkere vrouwtjes, maar daar houdt het ook mee op. Kwilde Out Cold daarna nog kijken, maar moetst er vanochtend weer vroeg uit, dus ben maar gaan slapen.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_44936518
Terug van La plagne, was nogal ijzig en rotsig.

Opzich super gebied om te boarden en lekker te kunnen knallen, maar was te weinig sneeuw om lekker te kunnen freeriden. Geen poedersneeuw wat mijn boardje toch graag heeft, net iets teveel skiklassen en skiers in dat gebied. Maar we gaan zeker een keer terug als er meer sneeuw ligt en als het wat rustiger is.

Board ziet nu ook uit alsof het bejaard is ipv dat het nog een jong ding is. Maarja, dat weet je. Maat van me heeft een hap uit zijn belag tot op de core, gelukkig is het bij mij tot krassen gebleven.

Maar opzich, La plagne is een super gebied als er meer sneeuw ligt, weinig rijen bij de lifts alleen teveel skiers om lekker door te kunnen knallen.
pi_44936710
quote:
Op maandag 1 januari 2007 22:18 schreef Basje_B het volgende:

[..]

IS helemaal wat je zelf lekker vind rijden. Probeer een aantal dingen uit.
Ik sta duckstance -15/15
Hoe is dit te doen mbt freeride, kan je dan nog wel een beetje met snelheid rijden? Het lijkt mij lastiger om dan lekker hard te gaan.

Zeer nette foto's trouwens.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 12:18:18 #194
72282 360sjors
King of the Hill
pi_44937446
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 07:57 schreef GenesiZ het volgende:
Tjeez, fokking druk bij die lift. Was er daar maar een van open ofzo. Ik hoor goeie verhalen over solden, maar dat slaat echt alles.
De pics zien er goed uit. Lekker uitgeleeft op het park. Hoe is het railen met een triple base? Merk je veel verschil in een railen met een board zonder die triple base.

Gisteravond nog even tussen neus en lippen door de film Snowfever gekeken. Wat een ruk-film is dat Echt Costa, maar dan in de sneeuw. Wel lekkere vrouwtjes, maar daar houdt het ook mee op. Kwilde Out Cold daarna nog kijken, maar moetst er vanochtend weer vroeg uit, dus ben maar gaan slapen.
out cold was ook ruk
pi_44937622
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 11:27 schreef Zjwegel het volgende:
Terug van La plagne, was nogal ijzig en rotsig.

Opzich super gebied om te boarden en lekker te kunnen knallen, maar was te weinig sneeuw om lekker te kunnen freeriden. Geen poedersneeuw wat mijn boardje toch graag heeft, net iets teveel skiklassen en skiers in dat gebied. Maar we gaan zeker een keer terug als er meer sneeuw ligt en als het wat rustiger is.

Board ziet nu ook uit alsof het bejaard is ipv dat het nog een jong ding is. Maarja, dat weet je. Maat van me heeft een hap uit zijn belag tot op de core, gelukkig is het bij mij tot krassen gebleven.

Maar opzich, La plagne is een super gebied als er meer sneeuw ligt, weinig rijen bij de lifts alleen teveel skiers om lekker door te kunnen knallen.
Ik ga over 1,5 week naar Arc 1950, de andere berg naast La Plagne. Khoop dat er dan genoeg sneeuw ligt. kvind het een beetje zonde van me boardje
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 12:18 schreef 360sjors het volgende:

[..]

out cold was ook ruk
Oke dan
  dinsdag 2 januari 2007 @ 15:03:08 #196
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_44941658
D'r is hier vannacht een kleine halve meter sneeuw gevallen, en het is nog steeds bezig...
Morgen gaat het mooi weer worden..
Wordt vroeg opstaan
pi_44946252
Bedankt voor de informatie BrakkeAap. Ik denk dat we als collectief van snowboarders de weergoden meerdere malen hebben aangespoort om het te laten sneeuwen en zoals het er nu voorstaat precies op tijd voor mijn vakantie. (sorry voor alle anderen die eerder vertrokken).

Ik moet wel even melden dat voor gisteren er nog nooit een strap van me gebroken is en dat ik hoop dat het na morgen voorlopig ook niet meer gebeurd..... De pilaren die staan in Spaarnwoude naast de sleeplift zijn ternauwernood een rode bloedvlek bespaard gebleven en daar heb ik alleen maar het engeltje op mijn schouder aan te bedanken.
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
  dinsdag 2 januari 2007 @ 18:07:04 #198
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_44947152
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 07:57 schreef GenesiZ het volgende:

dat was de verbinidngslift terug van de gletsjer (?) naar de gondeln dan middags om 4 uur is vragen om problemen.
thanks. heb me ook lekker kunnen uitleven daar.
triple base is gemaakt om te railen. geen 1 happer gehad terwijl met "vlak" board wel eens hapte. je voetl dat je aan de rail gekleefd zit. is echt de moeite waard.
denk dat voor freestyle meer voordelen dan freeride heeft.

180 landen enzo ook. nooit gehapt omdat je toch iets speling hebt.
pi_44947491
Zitten volgens mij geen nadelen aan dat triple base. Mijn volgende board wordt ook zeker een triple base.

Zou iemand ook nog even willen kijken naar mijn vorige vraag?
  dinsdag 2 januari 2007 @ 18:31:16 #200
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_44947797
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 18:20 schreef Louterman het volgende:
Zitten volgens mij geen nadelen aan dat triple base. Mijn volgende board wordt ook zeker een triple base.

Zou iemand ook nog even willen kijken naar mijn vorige vraag?
nadeel is dat je niet door waxmachines kan laten doen. je moet zelf waxen en slijpen. (nu deed ik dat al zelf)
waxmachines drukken met een wiel het board ergens op en met triple base zou je dan de zijkanten niet waxen en die zijn het belangrijkste.
ze kunnen wel de machine aanpassen maar dat gaat waarschijnlijk extra geld kosten.

over die binidngstand. is kan geod uit de voeten met dei stand maar je meot wel extra indraaien maar dat merk je niet. switch rijden is wel weer makkelijker met duck.
ga lekker proberen. lekker beetje klote met je bindingen en dingen proberen. is nog leuk ook.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 19:39:15 #201
71115 Rnej
I walk the line
pi_44949989
extra indraaien? .. nee.. je staat parallel.... zo hoort het.

en zolang je gradenstand niet overdreven groot is kan je juist makkelijker druk zetten op je achterste been is mijn ervaring... ik sta overigens 21/-18 (naar mijn mening t maximum wat je mag staan voor het slecht voor je knieeen wordt...)
pi_44951204
Happy new year!!!
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_44955967
Rnej, je staat toch niet parallel. Je ene fout staat -15 en de ander +15.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 22:45:03 #204
154880 Bolter
Awesomeness
pi_44957108
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 22:22 schreef Louterman het volgende:
Rnej, je staat toch niet parallel. Je ene fout staat -15 en de ander +15.
Je bekijkt het toch "met de klok mee" zeg maar?
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_44957723
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 18:07 schreef Basje_B het volgende:

[..]

dat was de verbinidngslift terug van de gletsjer (?) naar de gondeln dan middags om 4 uur is vragen om problemen.
thanks. heb me ook lekker kunnen uitleven daar.
triple base is gemaakt om te railen. geen 1 happer gehad terwijl met "vlak" board wel eens hapte. je voetl dat je aan de rail gekleefd zit. is echt de moeite waard.
denk dat voor freestyle meer voordelen dan freeride heeft.

180 landen enzo ook. nooit gehapt omdat je toch iets speling hebt.
k dan. Triplebase is gewoon dus nog steeds de shit
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 20:10 schreef beerke het volgende:
Happy new year!!!
Ben je daar niet een beetje laat mee
pi_44965907
Ik neem het niet zo strikt met deadlines...
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  woensdag 3 januari 2007 @ 13:55:26 #207
72282 360sjors
King of the Hill
pi_44971089
Jezus kinderen

| | = parallel
| . / = niet parallel

wli nog wel meer voorbeeldjes posten maar als ik mijn post preview zie ik dat de backslash uit mijn posts wordt weggehaald????!! Enfin het idee is wel duidelijk.

Skieers staan parallel. Snowboarders normaal gezien niet.

Ik denk dat rnej met parallel bedoelt dat het lichaam recht boven het snowboard hoort te hangen. Schouders richting tail en nose, niet richting sidewalls van je board Niet helemaal de goede term dus vandaar de verwarring hierboven...
pi_44971403
tvp.

Ik ga 10 feb pas naar Val Thorens, m'n broertje zit nu in Kaprun, met 35 cm nieuwe sneeuw vannacht, de eikel.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_44972627
Zo ben ook weer terug uit Sybelles . Sneeuw was kut, ijs was kut, verder was alles prima (zonnetje, chaletje met vriendin , etc ).

Op het laatst wat staan kutten met bindingstand, kwam uiteindelijk op 15/15 uit (parallel?? naar voren dus: . ) en dat ging toch het beste met freeride .

1x ook bij het aankomen bij de lift vol onderuit gegaan, wilde vol in de ankers gaan bij een liftrij, maar kwam onderweg ijs tegen hoe je het board ook went of keert, je komt toch niet tot stilstand. En al helemaal niet als Anita met haar skis plotseling naar achteren gaat waardoor ik haar nog nét kan ontwijken, vervolgens mijn balans verlies en hard onderuit schiet.
pi_44972813
Zo, even mijn nieuwe aanwinst showen gasten:

Helly Hansen Precon

Als het dumpen een beetje door zet ga ik hem ergens deze maand vast nog wel eens testen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')