abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44795295
De sneeuw komt eraan Nog even wachten Komakie, het komt er echt aan.

Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_44796684
Hehe nu met die sneeuw in het vooruitzicht begint de zin alweer te komen... nu maar hopen dat ik er nog wat van mee kan pikken (vertrek morgen)
  vrijdag 29 december 2006 @ 11:21:23 #153
75736 Gstyles
geen ondertiteling deze X
pi_44819959
oke ik ben duidelijk niet een 'diehard-insider' wat betreft boarding termen maar het woord ''JIBBEN'' zegt me echt werkelijk helemaal niets..
Ik ga halverwege februari naar Oosterijk, dan zal er vast wel goede sneeuw liggen.. maar omFg wat duurt het lang voor mijn gevoel
PSN ID: GDV
Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
  vrijdag 29 december 2006 @ 12:05:59 #154
154880 Bolter
Awesomeness
pi_44821011
Zeg maar railsliden?
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_44821076
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 11:21 schreef Gstyles het volgende:
oke ik ben duidelijk niet een 'diehard-insider' wat betreft boarding termen maar het woord ''JIBBEN'' zegt me echt werkelijk helemaal niets..
Ik ga halverwege februari naar Oosterijk, dan zal er vast wel goede sneeuw liggen.. maar omFg wat duurt het lang voor mijn gevoel
Jibben wil ook nog wel een buttering/jibbing genoemd worden.

Hier zie je een filmpje -> http://www.youtube.com/watch?v=_unGr40SJnM
pi_44829393
Die wazige Amerikanen ook (tvp)
pi_44834732
Ik krijg ineens spontaan zin om te snowboarden, beter gaat het gewoon goed sneeuwen.
pi_44834881
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 12:08 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Jibben wil ook nog wel een buttering/jibbing genoemd worden.

Hier zie je een filmpje -> http://www.youtube.com/watch?v=_unGr40SJnM
Eigenlijk is "jibben" meer spelen in de sneeuw. Gewoon een beetje aankloten op de piste en erbuiten. Maar springen en sliden is dan weer wat anders.
Fingerspitzgefühl
pi_44834982
http://www.youtube.com/watch?v=IYWW5FqutHs

is al is voorbijgekomen - maar dat geld voor alles
  vrijdag 29 december 2006 @ 20:37:21 #160
71115 Rnej
I walk the line
pi_44837395
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:27 schreef Komakie het volgende:

Sneeuw is hier helemaal kut. er ligt bijna alleen maar kunstsneeuw en de ijsplaten komen er zo zwaar doorheen dat ik regelmatig gewoon me kanten er niet in krijg. En dat wil toch wel wat zeggen. (vraag maar aan Rnej )
jaja, the guy can ride, it's true...
quote:
Met Rnej boarden was wel lachen trouwens. Helaas had ik zo'n kater van de avond ervoor dat het maar bleef bij een aantal runs. Was gewoon te verrot. Wel jammer maar ja. Ik weet nu tenminste van 1 persoon uit dit topic hoe hij rijdt. Gelukkig blijf ik hem nog altijd voor
true

k hield je toch wel redelijk bij ofnietdan?

edit: wil trouwens niet weten hoe je rijdt zonder kater, je kwam goed verrot over maar dat was niet aan de snelheid te merken...
pi_44838610
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 20:37 schreef Rnej het volgende:

edit: wil trouwens niet weten hoe je rijdt zonder kater, je kwam goed verrot over maar dat was niet aan de snelheid te merken...
De berg blijft toch even hoog?
  vrijdag 29 december 2006 @ 21:25:04 #162
71115 Rnej
I walk the line
pi_44839183
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 21:08 schreef most_wanted het volgende:

[..]

De berg blijft toch even hoog?
mja, maar ik heb wel redelijk wat concentratievermogen nodig als ik met 80 naar beneden vlam

concentratievermogen dat ik mis als ik een kater heb ...
  zaterdag 30 december 2006 @ 12:12:33 #163
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_44852441
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 12:16 schreef GenesiZ het volgende:

ok, thanx. Dan wachten we even op Bas.
Daar is ie dan......
Gister nacht terug uit Stoneden. Sölden dus

Wat een kenkerzooi daar. Eerste 2 dagen nog wat verse sneeuw gehad en klein beetje poeder kunnen rijden maar niet bijzonder. Daarna heeft het gewoon niet meer gesneeuwd. De stenen en ijsplaten kwamen er doorheen. De 2de week toen de nederlandse invasie kwam werd het helemaal een drama. Rotsen kwamen door de pistes heen en mer ontwijken dan boarden.
Had een nieuw board maar lijkt nu qua krassen van 2 jaar oud. Blijft gebruiksartikel maar is wel zonde.
Hebben eingelijk alleen maar rond het park gehangen op de gletsjer en beetje jibben. Zal binnenkort paart foto's posten. Heb wel aantal leuke foto's.

Over de Bataloen Evil Twin niks dan goed. Wat een heerlijk board. Speels genoeg om te jibben en toch stabiel op hoge snelheid. Triple base is de shit. 1 keer gehapt in 2 weken. (was bij 10 rondjes draaien op de piste en daar word je behoorlijk duizelig van, is filmpje van geloof ik)
Rails en boxen gaan als de shit.
Park was niet super groot.
Kleine jump (waar iedereen overheen gaat zelfs als ze te weining vaart hebben)
grote jump
kleine rainbow (heel klein)
kinkedrail
downrail
straightrail
en 2 boxen
die boxen heb ik helemal aan gort gereden. 50-50 to 180 out/ bs boardslide to fakie out/ noseslide

2de week meer in de kroeg gezeten. Boarders kennen ze er niet. Als je met je beanie binnenkomt kijken ze je raar aan.

Nu weer ff verder met opruimen. Zal snel de foto's posten
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_44860892
Zo, net terug van Sillian... Waren niet veel pistes open, maarja het was al geweldig om weer op mn bord te staan.

Over een maandje naar Risoul met maten, daarna nog naar Kaltenbach, ik heb er weer zin in

Trouwens, ik heb nu een Rossignol Butane met cheapass Crazy Ceek (oid) bindingen, echt waardeloos. Bord is te groot/breed voor me, en die bindingen zijn al helemaal waardeloos. Weet iemand nog een goed freestyle bordje voor iemand die zo'n 8 jaar snowboard? Niet te duur aub (student )
pi_44863551
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 12:12 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Zal binnenkort paart foto's posten. Heb wel aantal leuke foto's.

Zal snel de foto's posten
Wel een foto van voor het restaurant bij die vette afdaling he?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  zaterdag 30 december 2006 @ 21:18:41 #166
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_44869976
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:12 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Wel een foto van voor het restaurant bij die vette afdaling he?
haha welk restaurant was dat ook alweer?
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_44876975
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 21:18 schreef Basje_B het volgende:

[..]

haha welk restaurant was dat ook alweer?
Dat ene restaurant bij de rode piste die ze gebruiken bij de worldcup skien. Die ene waar ook dat hele lange bospad naar beneden toe begint. Ow wacht even..ik heb er nog wel een fotootje van

Nou wordtie flauw..ik stop ermee..
pi_44882692
ik heb het orgineel weten te achterhalen

zondag 31 december 2006 @ 09:50:02 #169
71115 Rnej
I walk the line
pi_44882763
jongens

ik heb een kater

dit wil ik niet zien als ik fokking wakker word

(wel dikke twintip skis)
  zondag 31 december 2006 @ 09:59:19 #170
71115 Rnej
I walk the line
pi_44882808

Rnej checkt de park

Rnej checkt de bushokje

ZEAU!
pi_44883677
Jezus wat een heuvels

Heb je er ook aan mogen zitten
  zondag 31 december 2006 @ 11:45:42 #172
71115 Rnej
I walk the line
pi_44884615
quote:
Op zondag 31 december 2006 11:04 schreef GenesiZ het volgende:
Jezus wat een heuvels

Heb je er ook aan mogen zitten
ik rij niet graag zwart
  zondag 31 december 2006 @ 11:52:42 #173
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_44884786
haha daar lag geen poeder die 2 weken maar anders had ik ook zeker niet gedaan. Had geen pieper en geen schep enzo mee.

Check je alleen het park of doe je er ook nog wat?
  zondag 31 december 2006 @ 12:09:14 #174
71115 Rnej
I walk the line
pi_44885262
er was geen park ...
  zondag 31 december 2006 @ 17:41:57 #175
72282 360sjors
King of the Hill
pi_44896810
Ik zeg dat is een mooi bushokje
  zondag 31 december 2006 @ 19:26:16 #176
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_44899755
Het gaat sneeuwen hiero!!! Jej
En hoe!

Enneh, over die Red helmen: ik heb een Red HiFi, en wil daar best van die audio earpads insteken, maar die earpads die er nu inzitten krijg ik er met geen mogelijkheid uit. Heeft iemand enig idee hoe dat werkt?

Tnx!

En alvast de beste wensen vanuit Tignes !
pi_44902358
Hard trekken en een beetje wrikken. Tgaat lastig, maar is wel te doen, ik had het ook. Je hoeft geen hendeltje, schroefje oid eruit te halen, enkel trekken.
pi_44906010
Iemand al ergens een burberry beanie gespot?
pi_44908275
Allemaal de beste wensen boys. Dat er maar veel sneeuw mag vallen en dat we nog jaren mogen shredden door de bergen heen.

Gelukkig nieuwjaar
  maandag 1 januari 2007 @ 13:43:45 #180
71115 Rnej
I walk the line
pi_44912618
quote:
Op zondag 31 december 2006 21:29 schreef GenesiZ het volgende:
Hard trekken en een beetje wrikken. Tgaat lastig, maar is wel te doen, ik had het ook. Je hoeft geen hendeltje, schroefje oid eruit te halen, enkel trekken.
idd, gewoon lekker hard trekken

happy newyear!
  maandag 1 januari 2007 @ 17:37:07 #181
75736 Gstyles
geen ondertiteling deze X
pi_44918192
happy new year voor iedereen, dat er maar veel poeder mag vallen!
PSN ID: GDV
Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
pi_44921804
Happy new year boys, dat 2007 een mooi snowboardjaar mag worden!
  maandag 1 januari 2007 @ 20:06:12 #183
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_44922480
Happy nieuwe jaar met veel boarduren en weinig blessures
pi_44922489
Waarschijnlijk dat het al meerdere keren vertelt is, maar ik kan het zo snel niet terug vinden.
Maar wat is de beste stand van je bindingen als je wilt gaan beginnen met tricks.
Ik heb nu al meerdere jaren geboard met mijn voorste binding op zo'n 15 graden naar voren en mijn achterste 5 graden naar voren.
  maandag 1 januari 2007 @ 22:18:33 #185
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_44926919
quote:
Op maandag 1 januari 2007 20:06 schreef Louterman het volgende:
Waarschijnlijk dat het al meerdere keren vertelt is, maar ik kan het zo snel niet terug vinden.
Maar wat is de beste stand van je bindingen als je wilt gaan beginnen met tricks.
Ik heb nu al meerdere jaren geboard met mijn voorste binding op zo'n 15 graden naar voren en mijn achterste 5 graden naar voren.
IS helemaal wat je zelf lekker vind rijden. Probeer een aantal dingen uit.
Ik sta duckstance -15/15
  maandag 1 januari 2007 @ 22:33:23 #186
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_44927476
Hier dan een paar foto's van Sölden van mijn vakantie:

Was indygrap maar iets te laat de foto

50-50 op kleine box

Bs boardslide op kleine box (zit iets te diep )

50-50 op mini rainbow

50-50 op grote box

50-50 180 out op grote box

bs boardslide op grote box en dan vaak fakie out

en soms val je en dat is geen schande

50-50 of soort van straight rail

foto's zijn bijna allemaal eerste week gemaakt toch nog tering rustig was. dit was de 2de week (wa wel uitzondering maar oke)

en nog foto van de apres-ski
  maandag 1 januari 2007 @ 22:58:54 #187
71115 Rnej
I walk the line
pi_44928286
whehe die foto van die liftrij...

ik ben toen er zo'n rij stond daar echt keihard op mijn bek gegaan daar links op die helling

kreeg applaus

dikke foto's dude
  maandag 1 januari 2007 @ 23:09:02 #188
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_44928699
quote:
Op maandag 1 januari 2007 22:58 schreef Rnej het volgende:
whehe die foto van die liftrij...

ik ben toen er zo'n rij stond daar echt keihard op mijn bek gegaan daar links op die helling

kreeg applaus

dikke foto's dude
thanks.

die rij was echt niet normaal. Heb me board gewoon in me hand gehouden omdat die kut skiers er steeds die latten op zetten om voor te dringen.

hahah is er ook echt zo'n helling voor. Lag nu helemaal vol met stenen
pi_44932019
Happy Newyear iedereen ! !!

Vette foto's basje, hopelijk heeft Val Thorens ook zo'n soort parkje (n00b parkje graag ! ). Kan ik er ook ff beetje sliden en glijden !

Nog 2 weekjes bijna !!!
Fingerspitzgefühl
pi_44934321
kan niet wachten tot het vrijdag is....
pi_44934551
Tjeez, fokking druk bij die lift. Was er daar maar een van open ofzo. Ik hoor goeie verhalen over solden, maar dat slaat echt alles.
De pics zien er goed uit. Lekker uitgeleeft op het park. Hoe is het railen met een triple base? Merk je veel verschil in een railen met een board zonder die triple base.

Gisteravond nog even tussen neus en lippen door de film Snowfever gekeken. Wat een ruk-film is dat Echt Costa, maar dan in de sneeuw. Wel lekkere vrouwtjes, maar daar houdt het ook mee op. Kwilde Out Cold daarna nog kijken, maar moetst er vanochtend weer vroeg uit, dus ben maar gaan slapen.
pi_44936518
Terug van La plagne, was nogal ijzig en rotsig.

Opzich super gebied om te boarden en lekker te kunnen knallen, maar was te weinig sneeuw om lekker te kunnen freeriden. Geen poedersneeuw wat mijn boardje toch graag heeft, net iets teveel skiklassen en skiers in dat gebied. Maar we gaan zeker een keer terug als er meer sneeuw ligt en als het wat rustiger is.

Board ziet nu ook uit alsof het bejaard is ipv dat het nog een jong ding is. Maarja, dat weet je. Maat van me heeft een hap uit zijn belag tot op de core, gelukkig is het bij mij tot krassen gebleven.

Maar opzich, La plagne is een super gebied als er meer sneeuw ligt, weinig rijen bij de lifts alleen teveel skiers om lekker door te kunnen knallen.
pi_44936710
quote:
Op maandag 1 januari 2007 22:18 schreef Basje_B het volgende:

[..]

IS helemaal wat je zelf lekker vind rijden. Probeer een aantal dingen uit.
Ik sta duckstance -15/15
Hoe is dit te doen mbt freeride, kan je dan nog wel een beetje met snelheid rijden? Het lijkt mij lastiger om dan lekker hard te gaan.

Zeer nette foto's trouwens.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 12:18:18 #194
72282 360sjors
King of the Hill
pi_44937446
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 07:57 schreef GenesiZ het volgende:
Tjeez, fokking druk bij die lift. Was er daar maar een van open ofzo. Ik hoor goeie verhalen over solden, maar dat slaat echt alles.
De pics zien er goed uit. Lekker uitgeleeft op het park. Hoe is het railen met een triple base? Merk je veel verschil in een railen met een board zonder die triple base.

Gisteravond nog even tussen neus en lippen door de film Snowfever gekeken. Wat een ruk-film is dat Echt Costa, maar dan in de sneeuw. Wel lekkere vrouwtjes, maar daar houdt het ook mee op. Kwilde Out Cold daarna nog kijken, maar moetst er vanochtend weer vroeg uit, dus ben maar gaan slapen.
out cold was ook ruk
pi_44937622
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 11:27 schreef Zjwegel het volgende:
Terug van La plagne, was nogal ijzig en rotsig.

Opzich super gebied om te boarden en lekker te kunnen knallen, maar was te weinig sneeuw om lekker te kunnen freeriden. Geen poedersneeuw wat mijn boardje toch graag heeft, net iets teveel skiklassen en skiers in dat gebied. Maar we gaan zeker een keer terug als er meer sneeuw ligt en als het wat rustiger is.

Board ziet nu ook uit alsof het bejaard is ipv dat het nog een jong ding is. Maarja, dat weet je. Maat van me heeft een hap uit zijn belag tot op de core, gelukkig is het bij mij tot krassen gebleven.

Maar opzich, La plagne is een super gebied als er meer sneeuw ligt, weinig rijen bij de lifts alleen teveel skiers om lekker door te kunnen knallen.
Ik ga over 1,5 week naar Arc 1950, de andere berg naast La Plagne. Khoop dat er dan genoeg sneeuw ligt. kvind het een beetje zonde van me boardje
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 12:18 schreef 360sjors het volgende:

[..]

out cold was ook ruk
Oke dan
  dinsdag 2 januari 2007 @ 15:03:08 #196
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_44941658
D'r is hier vannacht een kleine halve meter sneeuw gevallen, en het is nog steeds bezig...
Morgen gaat het mooi weer worden..
Wordt vroeg opstaan
pi_44946252
Bedankt voor de informatie BrakkeAap. Ik denk dat we als collectief van snowboarders de weergoden meerdere malen hebben aangespoort om het te laten sneeuwen en zoals het er nu voorstaat precies op tijd voor mijn vakantie. (sorry voor alle anderen die eerder vertrokken).

Ik moet wel even melden dat voor gisteren er nog nooit een strap van me gebroken is en dat ik hoop dat het na morgen voorlopig ook niet meer gebeurd..... De pilaren die staan in Spaarnwoude naast de sleeplift zijn ternauwernood een rode bloedvlek bespaard gebleven en daar heb ik alleen maar het engeltje op mijn schouder aan te bedanken.
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
  dinsdag 2 januari 2007 @ 18:07:04 #198
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_44947152
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 07:57 schreef GenesiZ het volgende:

dat was de verbinidngslift terug van de gletsjer (?) naar de gondeln dan middags om 4 uur is vragen om problemen.
thanks. heb me ook lekker kunnen uitleven daar.
triple base is gemaakt om te railen. geen 1 happer gehad terwijl met "vlak" board wel eens hapte. je voetl dat je aan de rail gekleefd zit. is echt de moeite waard.
denk dat voor freestyle meer voordelen dan freeride heeft.

180 landen enzo ook. nooit gehapt omdat je toch iets speling hebt.
pi_44947491
Zitten volgens mij geen nadelen aan dat triple base. Mijn volgende board wordt ook zeker een triple base.

Zou iemand ook nog even willen kijken naar mijn vorige vraag?
  dinsdag 2 januari 2007 @ 18:31:16 #200
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_44947797
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 18:20 schreef Louterman het volgende:
Zitten volgens mij geen nadelen aan dat triple base. Mijn volgende board wordt ook zeker een triple base.

Zou iemand ook nog even willen kijken naar mijn vorige vraag?
nadeel is dat je niet door waxmachines kan laten doen. je moet zelf waxen en slijpen. (nu deed ik dat al zelf)
waxmachines drukken met een wiel het board ergens op en met triple base zou je dan de zijkanten niet waxen en die zijn het belangrijkste.
ze kunnen wel de machine aanpassen maar dat gaat waarschijnlijk extra geld kosten.

over die binidngstand. is kan geod uit de voeten met dei stand maar je meot wel extra indraaien maar dat merk je niet. switch rijden is wel weer makkelijker met duck.
ga lekker proberen. lekker beetje klote met je bindingen en dingen proberen. is nog leuk ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')