Daar zou je denk ik niet mee weg komen, als een verder mentaal competente patiënt geen consent geeft en het zelfs expliciet weigert.quote:Op donderdag 21 december 2006 22:10 schreef Asclepius het volgende:
er is imo zeker ook wel wat voor te zeggen om, als hij blijft weigeren en zijn bewustzijn verliest, toch te intuberen.
Ik denk zelfs als de beste man/vrouw niet meer voor zichzelf kan beslissen, dat zelfs dan nog een arts niet een beslissing mag nemen, eerst zijn familie nog lijkt me.quote:Op donderdag 21 december 2006 22:50 schreef Repeat het volgende:
Precies, daar ben ik het met intoxicated eens, als die gast helder van geest is hoeft ie niet eens een reden op te geven om behandeling te weigeren. En als ie met een (in jouw ogen) onzinreden komt kan dat ook, tenzij het natuurlijk doorslaat en jij denkt dat hij echt niet meer voor zichzelf kan beslissen.
Maar in zo'n situatie moet je de noodzakelijkheid uiteraard wel ernstig benadrukken, met goede argumenten, maar het blijft zijn keus...
hoe dat zit weet ik niet precies, familie of artsquote:Op donderdag 21 december 2006 22:55 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Ik denk zelfs als de beste man/vrouw niet meer voor zichzelf kan beslissen, dat zelfs dan nog een arts niet een beslissing mag nemen, eerst zijn familie nog lijkt me.
Volledig offtopic, maar nog wel het melden waard, ik heb een hekel aan mezelf, ben nog steeds niet af van die kut HBO mentaliteit, zo dat is er ook weer uit.
Hahaquote:Op donderdag 21 december 2006 22:57 schreef intoxicated het volgende:
Goh, een genuanceerd antwoord van RepeatIk had verwacht: "Midazolam erin, intuberen, en niet zeiken"
![]()
Ja, familie eerst en dan pas de arts. Ook binnen de familie is er een rang. Getrouwde partner heeft meer bevoegdheid dan ouders etc.quote:Op donderdag 21 december 2006 23:08 schreef Repeat het volgende:
[..]
hoe dat zit weet ik niet precies, familie of arts![]()
Als er geen familie (ter plaatse) is mag de arts het iig beslissen.
Is dat niet alleen het geval bij acute levensbedreigende situaties?quote:Op donderdag 21 december 2006 23:08 schreef Repeat het volgende:
[..]
hoe dat zit weet ik niet precies, familie of arts![]()
Als er geen familie (ter plaatse) is mag de arts het iig beslissen.
Nee. Je ziet het juist meer bij chronisch zieke patienten die opgenomen zijn en als maar verslechteren. Denk aan alle behandelingen staken enzo.quote:Op donderdag 21 december 2006 23:18 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Is dat niet alleen het geval bij acute levensbedreigende situaties?
met het risico om achterin de medisch contact te komen?quote:Op donderdag 21 december 2006 23:57 schreef Kang-He het volgende:
Mocht ik ooit dokter worden die als doel heeft mensenlevens te reddendan had ik die vent in bovenstaand verhaal alsnog geintubeerd als ik zeker zou weten dat dat het verschil tussen dood en leven met volledig herstel zou zijn.
Stel een Jehova's getuige komt op de OK. In elkaar geslagen door een van zijn 'klanten'. Gast zelf is buiten westen, zijn boek nog in de handen geklemd. Hij heeft zodanig letsel dat hij een bloedtransfusie NODIG heeft. Geen transfusie=dood. Zijn collega-getuige herrinnert u eraan dat jehova's geen bloedtransfusie mogen hebben. Wel of geen bloed geven, aan jouw de keus? wat doe je?quote:Op donderdag 21 december 2006 23:59 schreef Repeat het volgende:
[..]
met het risico om achterin de medisch contact te komen?
en ga je dan jehova's tóch bloed geven?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 22 december 2006 16:10 schreef ralfie het volgende:
[..]
Stel een Jehova's getuige komt op de OK. In elkaar geslagen door een van zijn 'klanten'. Gast zelf is buiten westen, zijn boek nog in de handen geklemd. Hij heeft zodanig letsel dat hij een bloedtransfusie NODIG heeft. Geen transfusie=dood. Zijn collega-getuige herrinnert u eraan dat jehova's geen bloedtransfusie mogen hebben. Wel of geen bloed geven, aan jouw de keus? wat doe je?Ik zou het denk ik ook doen, volgens mij leg je als arts toch een eed af, daarnaast mensen die in sprookjes geloven zijn toch niet voor reden vatbaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik dacht dat je hem bloed geeft, behalve als ie zelf persoonlijk zegt dat ie niet wil, of als ie iets bij zich draagt waarop recent is aangegeven dat ie geen bloed wil. Dat zijn collega zegt dat ie Jehova is, is bijzaak.quote:Op vrijdag 22 december 2006 17:20 schreef Spyronius het volgende:
Trouwens bij die johova's is iedereen toch een broeder/zuster van elkaar, dus als z'n collega getuige zegt dat hij het niet mag, dan mag iedereen in de OK rustig koffie gaan drinken en wachten totdat hij klaar is om naar het mortuarium gebracht te kunnen worden
quote:Op vrijdag 22 december 2006 16:10 schreef ralfie het volgende:
[..]
Stel een Jehova's getuige komt op de OK. In elkaar geslagen door een van zijn 'klanten'. Gast zelf is buiten westen, zijn boek nog in de handen geklemd. Hij heeft zodanig letsel dat hij een bloedtransfusie NODIG heeft. Geen transfusie=dood. Zijn collega-getuige herrinnert u eraan dat jehova's geen bloedtransfusie mogen hebben. Wel of geen bloed geven, aan jouw de keus? wat doe je?Gewoon niet moeilijk doen. Op dat moment heb ik gewoon last van een spontane bilaterale geleidingsdoofheid en heb die collega niet goed verstaan. Dat boek herken ik ook niet als een Jehova's boek. Gewoon bloed geven dus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Auto-intoxicatie met PCM?quote:Op vrijdag 22 december 2006 22:27 schreef intoxicated het volgende:
Ojee, ik heb weer wat ergs gedaan![]()
quote:Op vrijdag 22 december 2006 17:52 schreef DDM het volgende:
[..]
Gewoon niet moeilijk doen. Op dat moment heb ik gewoon last van een spontane bilaterale geleidingsdoofheid en heb die collega niet goed verstaan. Dat boek herken ik ook niet als een Jehova's boek. Gewoon bloed geven dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |