abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 december 2006 @ 01:08:12 #81
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_44617145

De eerste keer was ik net te laat met mijn cam .
pi_44619062
Heerlijk optreden, briljant o+

Heeft iemand nog een setlist?
  donderdag 21 december 2006 @ 09:10:05 #83
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_44619843
Geweldig was het!
Die gast op het podium
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  donderdag 21 december 2006 @ 09:10:40 #84
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_44619852
Volgens mij was het dezelfde als in Hamburg:

Set List:

Panic / First Of The Gang To Die / The Youngest Was The Most Loved / You Have Killed Me / Disappointed / Ganglord / I'll Never Be Anybody's Hero Now / William, It Was Really Nothing / Irish Blood, English Heart / I Will See You In Far-off Places / Girlfriend In A Coma / Everyday Is Like Sunday / In The Future When All's Well / I've Changed My Plea To Guilty / Let Me Kiss You / The National Front Disco / Dear God, Please Help Me / How Soon Is Now? / I Just Want To See The Boy Happy / Life Is A Pigsty // Please, Please, Please Let Me Get What I Want / Don't Make Fun Of Daddy's Voice
pi_44625794
quote:
Op donderdag 21 december 2006 01:03 schreef Christine het volgende:
Mijn foto's:
http://www.mijnalbum.nl/Album=7YUVM8WO

Mijn filmpjes:
http://www.youtube.com/watch?v=IVEWWYVqOHo
http://www.youtube.com/watch?v=5HvEVNkmbGs

Oh, de filmpjes komen niet in bijzonder goede kwaliteit op youtube, zie ik al. Maargoed, het gaat om het idee he. Napret. .
Leuk om te zien! Ik had er wel bij willen zijn, maar helaas.
Als ik eerder had geweten van de financiele meevaller had ik het wèl kunnen betalen, damnit!
pi_44626972
ik heb er geen spijt van dat ik toch maar gegaan ben.. hoogtepunt was toch wel How soon is now, wow.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  donderdag 21 december 2006 @ 15:51:15 #87
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_44630244
quote:
Mijn foto's:

Mijn filmpjes:

Oh, de filmpjes komen niet in bijzonder goede kwaliteit op youtube, zie ik al. Maargoed, het gaat om het idee he. Napret. .
Verdomme, volgens mij stond jij voor mij als ik zo die filmpjes zie!
29.10 Novastar HMH
  donderdag 21 december 2006 @ 15:53:35 #88
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_44630301
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:51 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

Verdomme, volgens mij stond jij voor mij als ik zo die filmpjes zie!
Kon jij heeeeel hard fluiten? .

Tegen tienen kwam er een gozer achter me staan.
Hij: "Zou dit 'm al zijn?"
Ik: "Euh, hij speelt al een uur hoor"
Hij: "Shit, dan hebben we dat gemist"
.
  donderdag 21 december 2006 @ 15:54:00 #89
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_44630314
Oh, en ik had lichtgevende armbanden om. Als enige. Daar had je me aan kunnen herkennen .
pi_44631437
quote:
Mijn foto's:

Mijn filmpjes:

Ook al klinkt het alsof je een bekraste cd beluistert in een draaiende wasmachine, alsnog tof om te zien!

Gaaf gedaan trouwens, die belichting zo!
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  donderdag 21 december 2006 @ 17:13:33 #92
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_44632786
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:30 schreef Nosh het volgende:

[..]

Ook al klinkt het alsof je een bekraste cd beluistert in een draaiende wasmachine, alsnog tof om te zien!

[afbeelding]
Gaaf gedaan trouwens, die belichting zo!
Ze hadden verf over hem heen gegooid .
Geintje .

Die fan trouwens die het podium oprende om Moz te knuffelen... !
Achteraf kwamen we hem buiten nog tegen, alwaar hij had één of ander geweldig verhaal ophing tegen zijn vrienden hoe hij werd overgedragen aan een security-gozer. We zijn maar doorgelopen. .
pi_44634356
quote:
Op donderdag 21 december 2006 17:13 schreef Christine het volgende:

Die fan trouwens die het podium oprende om Moz te knuffelen... !
Dat is ie wel gewend. Moz dan. Vroeger gebeurde dat bij elk concert zeker 25 keer.

Geweldige setlist trouwens. Jammer dat ik er niet bij kon zijn. Vooral vanwege 'Every is like a sunday', 'William' en 'Please, please, please'.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_44634521
Ik vond het publiek maar lauwtjes. Geluid was niet om over naar huis te schrijven. Stond wel lekker vooraan. Onwijs charismatisch is ie van dichtbij, maar ik vind nog steeds dat je morrissey eigenlijk in Engeland moet zien, dan is ie in topvorm.
pi_44634681
Ik heb "who put the M in Manchester dvd van morrissey gekocht voor onder de kerstboom :-)
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  donderdag 21 december 2006 @ 18:31:49 #96
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_44634748
quote:
Op donderdag 21 december 2006 18:29 schreef Dandilion het volgende:
Ik heb "who put the M in Manchester dvd van morrissey gekocht voor onder de kerstboom :-)
Zonde, die moet je in de DVD speler doen en niet onder de kerstboom leggen .
pi_44634810
jaa maar is niet voor mij!!! en ja als ie eenmaal uitgepakt is gaat ie direct grijs gedraaid worden,
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_44635747
Ik zit hier bij licko (ben ze neef) en ben gisteren ook in hmh geweest. was echt suuuperdik. zeker die ouwe smiths-songs maakt het helemaal af
  donderdag 21 december 2006 @ 19:21:30 #99
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_44635997
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:53 schreef Christine het volgende:

[..]

Kon jij heeeeel hard fluiten? .

Tegen tienen kwam er een gozer achter me staan.
Hij: "Zou dit 'm al zijn?"
Ik: "Euh, hij speelt al een uur hoor"
Hij: "Shit, dan hebben we dat gemist"
.
Ik kan wel hard fluiten maar heb het niet gedaan geloof ik.
29.10 Novastar HMH
pi_44636218
Okay, duidelijk één van de vetste shows dit jaar en wellicht ooit voor mij. Het was niet uitverkocht, de publiek was inderdaad wat lauwtjes en het voorprogramma kon mij niet echt bekoren maar: Morrissey, damn! Wat een stem, wat een charisma, wat een charme. De setlist was erg sterk vond ik, alle toffe nummers kwamen aan bod en werden erg goed neergezet door de begeleidende band. Top! Niets meer dan lof.

Verder moet ik wel bekennen dat ik soms het gevoel had dat ik de enige straight guy was die daar rondliep hahaha. Voor zover ik dat kon 'zien' was het publiek minstens(!) 60% homo, en op de kop af 95% mannelijk. De rest waren oude (getrouwde) stelletjes en goed, hier en daar een verdwaalde hetero haha. Naja, niet dat het uitmaakt, alles voor de Moz natuurlijk Hoort erbij. Voor hem maak ik een uitzondering .

Die collega waar ik mee naar het concert ging had trouwens wat van die funky buttons "ter herkenning" op gedaan, met succes dus. Die knakker kreeg verdomd veel aandacht, van jawel, mannen inderdaad. Dat bevestigde m'n vermoedens al helemaal. En ik maar denken dat ik hip was met m'n checkered tie. NOT. Hahaha...

Nu inclusief tie slide en money clip van the Moz trouwens! Dat dan weer wel.
pi_44636393
Afterparty was trouwens ook wel grappig. Alleen maar goeie songs gehoord, bier smaakte prima (iets te zelfs, zelfs voor Heineken) en flink gebabbeled met wat die-hard fans hehe. Liep trouwens een gast rond die verdomd veel leek op de jonge Mozz (met bril). Ach ja, fans he.
pi_44639992
Leuk die positieve reacties, jammer dat ik het heb moeten missen vooral Please, please....
pi_44641002
Ik vond het ook echt heel erg gaaf.

Het voorprogramma was vreselijk. Ik kon er echt helemaal niks mee. Alsof de vriendin van Marilyn Manson Bjork &Tori Amos ingeslikt had.

Die filmpjes tussendoor echter. Hoe gaaf ! O.a. . New York Dolls. . Die ene iele meisjesstem die "NEW YORK DOLLS" brulde toen ie vroeg welk filmpje we het tofst vonden, dat was ik dus. .

En toen kwam hij. Ik heb hem het eerste anderhalve nummer alleen maar met mijn mond open en mijn handen voor mijn mond staan aangapen. Morrissey ! Het was hem echt ! ! Jammer genoeg speelde hij in de eerste helft van het concert alle nummers die ik graag de tweede helft had gehoord en andersom, maar da's dan maar jammer. Dat valt eigenlijk amper als minpunt aan te rekenen. Ik had het tof gevonden als ie The World Is Full Of Crashing Bores en I Have Forgiven Jesus gespeeld had, maar dat zou wel erg veel materiaal van You Are The Quarry zijn, dus dat was logisch dat ie dat niet deed. Toch jammer.

Uit pure compensatie heb ik vandaag dan maar gewoon de deluxe editie van de cd gekocht, met bonuscd met b-kantjes. . En Viva Hate, omdat die heel goedkoop was bij de Plato. Dat brengt mijn totaal aantal Morrissey cds op 4, tegen 5 Smiths cd's. Vandaag nog heel even met Rank in mijn hand gestaan, maar het werd wel erg gortig allemaal samen.

Het mooiste moment van het concert vond ik Let Me Kiss You, toen hij zong "But then, you open your eyes, and see someone you physically despise", en zich het overhemd van het lijf scheurde, compleet met wegspringende knoopjes. Het was een mooi toneelbeeld. . En niet alleen omdat we dan met z'n alle vijfduizenden naar z'n naakte torso konden staren. .

Verder heb ik nog heel onprofessioneel een traan gelaten bij Please Please Please, maar dat mag bij zo'n mooi concert. .
It's my party and I'll cry if I want to.
  donderdag 21 december 2006 @ 22:02:21 #104
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_44641423
Let Me Kiss You vond ik denk ik het mooiste nummer van de avond. .
Girlfriend in a Coma had hij niet hoeven spelen, dat vind ik een supermooi liedje, maar niet voor in een zaal als de HMH. Het is meer een huiskamernummer .
pi_44641672
quote:
Op donderdag 21 december 2006 22:02 schreef Christine het volgende:
Let Me Kiss You vond ik denk ik het mooiste nummer van de avond. .
Girlfriend in a Coma had hij niet hoeven spelen, dat vind ik een supermooi liedje, maar niet voor in een zaal als de HMH. Het is meer een huiskamernummer .
Girlfriend in a coma werkt live inderdaad niet echt.

Jammer dat hij Stop me if you think you've heard this one before niet speelde (vorige keer in HMH ook al niet), in het begin van deze toer speelde hij die nog wel namelijk.
  donderdag 21 december 2006 @ 22:10:49 #106
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_44641718
Shoplifters had ook wel gemogen van mij .
pi_44641786
quote:
Op donderdag 21 december 2006 22:10 schreef Christine het volgende:
Shoplifters had ook wel gemogen van mij .
Doe dan ook maar Bigmouth, Charming man, There is a light etc.

Rank moet je trouwens gewoon aanschaffen AudreyHepburn, die is best de moeite waard als Smiths-liefhebber.
  donderdag 21 december 2006 @ 22:13:44 #108
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_44641812
Rank is de beste Smiths CD die je in je collectie kunt hebben. Vooral de live versie van Still Ill .
(Die Moz dit keer ook best had mogen spelen ).
pi_44641938
quote:
Op donderdag 21 december 2006 22:13 schreef Christine het volgende:
Rank is de beste Smiths CD die je in je collectie kunt hebben. Vooral de live versie van Still Ill .
(Die Moz dit keer ook best had mogen spelen ).
Kijk, Still Ill heb ik het afgelopen jaar dan wel 2 keer mogen aanhoren live

Ik vind vooral de live-versie van Bigmouth heerlijk op Rank, met een grommende Moz in de hoofdrol.
pi_44641958
quote:
Op donderdag 21 december 2006 22:12 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Doe dan ook maar Bigmouth, Charming man, There is a light etc.
Ik zou denken dat iedereen Bigmouth toch intussen wel een keertje genoeg gehoord zou hebben .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 21 december 2006 @ 22:18:24 #111
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_44641968
De vorige keer vond ik Still Ill nog een kutnummer. Pas sinds Rank ben ik helemaal omgeslagen naar de andere kant .
pi_44641982
Oh, je hoeft mij niet te overtuigen van het nut van het aanschaffen van Rank. Maar op een gegeven moment zijn de pesetas op. . Had namelijk ook al een Anthology dubbelaar van The Ramones in m'n hand, plus dus die twee Morrissey cd's, dat werd toch wel veel alles bij elkaar. En ik heb nog niks van the Ramones, in tegenstelling tot the Smiths. Dus Rank kan wel even wachten tot een volgende winkelbui.
pi_44642069
quote:
Op donderdag 21 december 2006 22:18 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ik zou denken dat iedereen Bigmouth toch intussen wel een keertje genoeg gehoord zou hebben .
Als hij nou toch live speelt, wil ik die toch wel weer erg graag horen.
  donderdag 21 december 2006 @ 22:22:41 #114
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_44642122
Toen Moz gisteren zong "I will never be anybodies hero now" wilde ik keihard gillen dat hij mijn held was. Maar hij zou het toch niet horen. .
pi_44642185
quote:
Op donderdag 21 december 2006 22:18 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ik had Bigmouth dus echt niet hoeven horen. Ik ben dat nummer een beetje zat. Elke keer als je ergens bent en je vraagt The Smiths aan, zetten ze Bigmouth op, als je geluk hebt. .

Ik had dus liever Crashing Bores, The More You Ignore Me of I Have Forgiven Jesus gehoord.
pi_44642669
In het warm up filmpje (dat vele malen beter was dan Kristeen Young) toen we oa brigitte bardot en James Dean te zien kregen, Wie o wie weet van wie dat Twist-nummer is?
pi_44642724
Ik meende dat het Gene Vincent was.
pi_44643078
quote:
Op donderdag 21 december 2006 22:40 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Wie o wie weet van wie dat Twist-nummer is?
Dat is Vince Taylor, met het nummer There's a Lotta Twistin Goin' On:
http://www.youtube.com/watch?v=ZEkvrFQeTGU
There is NO such thing in life as normal!
pi_44649425
Tussen Kristeen Young en Morrissey werden op het doek ook twee Franstalige nummers gespeeld, wie o wie weet welke dat waren?
  vrijdag 22 december 2006 @ 07:28:04 #120
77928 Auzz
Crashing bore
pi_44649573
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 06:41 schreef LondonCalling het volgende:
Tussen Kristeen Young en Morrissey werden op het doek ook twee Franstalige nummers gespeeld, wie o wie weet welke dat waren?
Hoorde één Franstalig nummer:

Brigitte Bardot; Bubble Gum
http://www.youtube.com/watch?v=zNPYbOF_xOI

Misschien bedoelde je Si van Gigliola Cinquetti als het tweede nummer? Is een Itialiaans songfestival lied.
http://www.youtube.com/watch?v=ZIZYbwqM4lw

Overigens erg genoten. Had een collega meegenomen die Morrissey voor het concert wel leuk vond, maar na het concert helemaal lyrisch was. Zelf was ik voor het concert al lyrisch dus dat kwam goed uit. Weer een zieltje erbij

Verder was ik best wel onder de indruk van Kristeen Young. Ga zeker op zoek naar meer van haar.
pi_44649646
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 07:28 schreef Auzz het volgende:

[..]
Misschien bedoelde je Si van Gigliola Cinquetti als het tweede nummer? Is een Itialiaans songfestival lied.
http://www.youtube.com/watch?v=ZIZYbwqM4lw
Ja Brigit Bardot bedoelde ik en voor het Italiaanse lied zat nog een Franstalig nummer, volgens mij was het Frans
pi_44653818
Eigenlijk heel maf dat we gewoon dingen zien die Morrissey leuk vindt! Alsof ie het voorzich zelf doet. Hoe haalt-ie het in z'n hoofd! Totale waanzin eigenlijk....

... Maar goed,vooruit, bij Moz kan en mag het. Leuk om zijn inspiraties te zien. Echt een mix van alles, die man, als je van de voorfilmpjes uit mag gaan.

De Anthology van de Ramones is een hele aardige plaat die als prima alternatief gezien mag worden overigens! !
  vrijdag 22 december 2006 @ 13:01:50 #123
77928 Auzz
Crashing bore
pi_44655668
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 11:48 schreef =HellFire= het volgende:
Eigenlijk heel maf dat we gewoon dingen zien die Morrissey leuk vindt!
Vond het ook erg leuk en orgineel. Een kleine blik in wereld die Morrissey heet. Daarnaast had ik het gevoel dat het wachten ook minimaal was omdat ik met veel plezier die filmpjes aan het kijken was.

Had gisteren Bubble Gum nog een paar keer gedraaid.
  vrijdag 22 december 2006 @ 13:03:11 #124
77928 Auzz
Crashing bore
pi_44655697
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 07:50 schreef LondonCalling het volgende:

[..]

Ja Brigit Bardot bedoelde ik en voor het Italiaanse lied zat nog een Franstalig nummer, volgens mij was het Frans
Dan moet ik je antwoord schuldig blijven.. Helaas.
pi_44658837
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 07:50 schreef LondonCalling het volgende:

[..]

Dat was Sasha Distel, die in de jaren 60 een relatie had met La Bardot.

Helaas heb ik het nummer dat Morrissey draaide nog niet kunnen vinden...
  vrijdag 22 december 2006 @ 19:34:09 #126
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_44665359
Ah, hier is het topic! Wat een gaaf concert woensdag!
  vrijdag 22 december 2006 @ 19:35:18 #127
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_44665398
quote:
Op donderdag 21 december 2006 00:36 schreef Christine het volgende:
Heeft iemand me nog zien staan, met mijn vet coole lichtgevende armbanden? .
Check!
pi_44666958
Ik heb gister m'n eerste Morrissey album gekocht, Viva Hate. ook meteen maar Rank. De Smithsobesessie begint ondertussen een beetje uit de hand te lopen

Vraagje voor de echte fan, welke Smiths nummers behalve die van woensdag speelt hij nog meer live?
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
  vrijdag 22 december 2006 @ 20:39:15 #129
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_44667065
Dat verschilt per concert he .
pi_44667299
Nou de laatste dertig concert had ie vrijwel de zelfde setlist volgens mij..
  vrijdag 22 december 2006 @ 20:52:30 #131
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_44667351
Ik weet niet goed wat voor antwoord je zou willen. Hij heeft bijvoorbeeld niet al te lang geleden Bigmouth, Still Ill en I know it's over nog live gespeeld, maar ik heb geen idee of hij dat ooit nog weer gaat doen .
pi_44667451
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 20:52 schreef Christine het volgende:
Ik weet niet goed wat voor antwoord je zou willen. Hij heeft bijvoorbeeld niet al te lang geleden Bigmouth, Still Ill en I know it's over nog live gespeeld, maar ik heb geen idee of hij dat ooit nog weer gaat doen .
pff I know it's over zou ik niet overleven
pi_44667541
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 20:52 schreef Christine het volgende:
Hij heeft bijvoorbeeld niet al te lang geleden Bigmouth, Still Ill en I know it's over nog live gespeeld, maar ik heb geen idee of hij dat ooit nog weer gaat doen .
I Know It's Over heeft hij nog nooit live gespeeld hoor, en dat zal ook niet gauw gebeuren denk ik.

Hij heeft wel al gespeeld, buiten dan wat hij eergisteren speelde:

Stop Me
Still Ill
Last Night I Dreamt
Bigmouth
There Is A Light
Rubber Ring
Shoplifters
Headmaster Ritual
A Rush and A Push
Hand In Glove
  vrijdag 22 december 2006 @ 21:02:45 #134
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_44667584
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 21:01 schreef Houdini72 het volgende:

[..]

I Know It's Over heeft hij nog nooit live gespeeld hoor, en dat zal ook niet gauw gebeuren denk ik.
Ik twijfelde .
pi_44667606
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 21:01 schreef Houdini72 het volgende:

[..]

kut
quote:
Still Ill
Bigmouth
There Is A Light
pi_44669383
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 13:01 schreef Auzz het volgende:

[..]

Vond het ook erg leuk en orgineel. Een kleine blik in wereld die Morrissey heet. Daarnaast had ik het gevoel dat het wachten ook minimaal was omdat ik met veel plezier die filmpjes aan het kijken was.
Die filmpjes waren idd best wel leuk

Zijn jullie voor de rest nog ergens recensies of verslagen tegengekomen, want dat vind ik altijd wel interessant om te lezen.
  vrijdag 22 december 2006 @ 22:19:44 #137
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_44669507
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 22:14 schreef Nepthys het volgende:

[..]

Die filmpjes waren idd best wel leuk

Zijn jullie voor de rest nog ergens recensies of verslagen tegengekomen, want dat vind ik altijd wel interessant om te lezen.
http://tour.morrissey-solo.com/article.pl?sid=06/12/20/1053259
pi_44670018
pi_44671551
http://www.radio.nl/2003/home/q.entertainment/default.asp?IntArticleID=114687&int_currentpage=1

[ Bericht 15% gewijzigd door ikbenwel op 23-12-2006 09:58:00 ]
pi_44672413
wat zei HIJ nou precies toen ie opkwam, iets hello of goodnight amsterdam maar wie weet het zeker?
na het voorstellen van Michael Kevin Farrell zei hij ook iets over of hem of het feit dat ie uberhaupt in amsterdam was en de hele grandioze set ging spelen
  zaterdag 23 december 2006 @ 00:10:22 #142
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_44672434
"I don't give an Amster-damn." Als ik het goed verstaan heb.
  zaterdag 23 december 2006 @ 00:13:04 #143
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_44672488
.
pi_44677129
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 00:10 schreef JDude het volgende:
"I don't give an Amster-damn." Als ik het goed verstaan heb.

dank! iemand nog voor de 2de opmerking?
het concert was zeer goed, ik ben helemaal uit mijn dak gegaan
pi_44677852
Vanmorgen had ik Earls Court nog in de cd-speler zitten, wat een briljante tekst bij Bigmouth

And now i know how joan of arc felt
Now i know how joan of arc felt, oh
As the flames rose to her roman nose
And her iPod started to melt
Oh ...

pi_44680904
Thanks! Dat is geweldig! Hopelijk komen de andere nummers ook nog boven water!
  zaterdag 23 december 2006 @ 14:46:28 #148
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_44682120
Ik was toch ietsjes teleurgesteld, weet ook niet precies waarom. Vond er op Pinkpop iets meer schwung aan zitten ofzo. Net alsof hij, nu verderop in de tour, meer op de automatische piloot is overgeschakeld.

Vond het een beetje standaard allemaal... sowieso ben ik er niet zo voor dat als je voor de 2e keer in een tour in een venue speelt weer de standaard-tour setlist afwerkt...

Publiek reageerde overal ook maar heel lauwtjes op. Sowieso was het niet heel druk, had ook prima in een 013 ofzo gepast, was het misschien wat gezelliger geweest.

Volgende keer beter dan maar.
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
pi_44687973
Dank voor alle leuke linkjes.
quote:
Die vreselijk vals zingende mensen in het publiek

Niet dat ik me daar zelf niet schuldig aan heb gemaakt, overigens
pi_44688605
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 20:35 schreef spacemangraig het volgende:
Ik heb gister m'n eerste Morrissey album gekocht, Viva Hate. ook meteen maar Rank. De Smithsobesessie begint ondertussen een beetje uit de hand te lopen
Koop in ieder geval nog Vauxhall and I nog van zijn solo-albums.

Voor mij met afstand zijn beste solo-album, dat akelig dicht in de buurt van het Smiths-niveau komt.
pi_44691693
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 19:35 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Koop in ieder geval nog Vauxhall and I nog van zijn solo-albums.

Voor mij met afstand zijn beste solo-album, dat akelig dicht in de buurt van het Smiths-niveau komt.
Nee, ik zou eerst 'The Queen is Dead', 'Louder than Bombs' en 'The Smiths' kopen.

Heb je dat in ieder geval vast gehad.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_44728969
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 21:08 schreef nozem het volgende:

[..]

Nee, ik zou eerst 'The Queen is Dead', 'Louder than Bombs' en 'The Smiths' kopen.

Heb je dat in ieder geval vast gehad.
die heb ik natuurlijk al lang. wat is 'I know it's over' briljant op Rank.
pi_44822597
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 00:09 schreef ikbenwel het volgende:
wat zei HIJ nou precies toen ie opkwam, iets hello of goodnight amsterdam maar wie weet het zeker?
na het voorstellen van Michael Kevin Farrell zei hij ook iets over of hem of het feit dat ie uberhaupt in amsterdam was en de hele grandioze set ging spelen
Hier de hele introductie van de 'whores in retirement' + Disappointed:
http://www.youtube.com/watch?v=T46D3IMmVoo

Iets van I know the name because I've seen it written down?
pi_44830630
Ik zag net Ringleader of the tormentors liggen voor ene tientje bij Plato en zat te twijfelen of hem te kopen.

Vinden jullie het een aanrader??

Life is a pigsty en You have killed me zijn sterk maar de rest ken ik niet echt.
pi_44831296
Ik vind Morrissey briljant, maar vind Ringleader een van zijn minste platen. On the Streets I Ran, The Father Who Must Be Killed vind ik de mooisten. Als je Ringleader vergelijkt met de rest van de shit die tegenwoordig te koop is, is het een goed album, maar van Moz ben ik beter gewend. Nummers blijven niet echt hangen.
pi_44831601
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 17:07 schreef Kolkus het volgende:
Ik zag net Ringleader of the tormentors liggen voor ene tientje bij Plato en zat te twijfelen of hem te kopen.

Vinden jullie het een aanrader??

Life is a pigsty en You have killed me zijn sterk maar de rest ken ik niet echt.
Voor hem tientje zou ik hem zeker niet laten liggen.
Er staan zeker 8 zeer goede songs op, vind ik.
Naast Life Is A Pigsty, vind ik ook I Will See You in Far Off Places, Dear God Please help Me, You Have Killed Me, The Youngest Was The Most Loved en To Me You Are A Work Of Art heel sterk.
En o ja, On The Streets I Ran ook.
pi_44839662
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 13:01 schreef Houdini72 het volgende:

[..]

Hier de hele introductie van de 'whores in retirement' + Disappointed:
http://www.youtube.com/watch?v=T46D3IMmVoo

Iets van I know the name because I've seen it written down?
bedankt: ``that`s your luck`` zei hij.
pi_45164741
Laatste tijd weer wat obscuur/minder makkelijk te vinden Morrissey materiaal gevonden (op internet weliswaar...). Zo zijn de nummers van een zeldzame Japanse EP' érg sterk te noemen. Wederom een indicatie dat Moz het haasteigenlijk gewoon bij z'n B-kantjes moet houden (zie ook het nummer Ganglord van één van de Ringleader-singles die ik persoonlijk echt heel goed vind). Of zwaar een duet met ene dame genaamd Siouxsie uit 1994. Grappig heur.

Ben wel tot de conclusie gekomen dat de meeste early Moz-songs van z'n solo carriere toch niet zo goed zijn als zijn latere nummers. Eigenlijk begon het pas vanaf 2004 met You Are The Quarry weer te lopen met hem. Sure, nummers als 'Tomorrow', 'Suedehead', 'November spawned a Monster' "The more you Ignore me", "Disappointed" en "Everyday is like a Sunday" (to name a few) zijn zeer goed te doen, maar de rest moet ik of a) nog vaker luisteren of b) eigenlijk toch niet zoveel van hebben... Maar goed, zal nog eens vaker luisteren naar z'n oudere solo-albums!

Over The Smiths hoef je overigens niet veel kwijt, daar zijn vrijwel alle nummers tof van.
pi_45171182
quote:
Op maandag 8 januari 2007 23:34 schreef =HellFire= het volgende:

Of zwaar een duet met ene dame genaamd Siouxsie uit 1994. Grappig heur.
tip, google 's op Siouxsie (and the banshees)
pi_45171530
Ik heb heel erg moeten wennen aan Ringleader. Toen ie net uitkwam, en ik hoorde 'm een paar keer vond ik er weinig aan (gongs ! kinderkoortjes !) maar toen ie een maand geleden voor een tientje in de bakken bij de Plato lag, heb ik 'm toch gekocht. En gewoon een paar keer gedraaid, en langzaam begon het kwartje te vallen. Het is zeker niet 100 % briljant, maar de briljantjes vallen je toch wel op als je er bewuster naar gaat luisteren na een langere tijd. I'll Never Be Anybody's Hero Now, In The Future When All's Well en To Me You Are A Work Of Art vind ik de leukste nummers.

Kortom, kopen die zooi en geef 'm gewoon nog een kans, bij mij werkte het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')