Dat nieuwe kabinet bevat een CDA dat toch behoorlijk bij zal moeten draaien. En als het voorstel goed in elkaar zit zal de 1e kamer ook wel instemmen.quote:Op donderdag 14 december 2006 13:50 schreef Chewie het volgende:
[..]
Bij een nieuw kabinet als die er ooit nog een keer komt een een rechtse eerste kamer die elk voorstel gaat torpederen![]()
Met het stemgedrag van de gemiddelde kiezer zou het mij niks verbazen als we dan weer een ruk naar rechts krijgen. Beetje off-topic maar gaat de PVV ook meedoen aan de statenvekiezingen, denk namelijk dat de leegloop uit het midden nog lang niet is afgelopen?quote:Op donderdag 14 december 2006 13:53 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Weet je niet. Verkiezingen van de provinciale staten komen nog en zij zijn diegene die de eerste kamer kiest.
Een ruk naar rechts maken we tegen die tijd sowieso, maar dat heeft dan vooral te maken met verschil in stembereidheid tussen aanhang van verschillende partijen.quote:Op donderdag 14 december 2006 13:59 schreef Chewie het volgende:
[..]
Met het stemgedrag van de gemiddelde kiezer zou het mij niks verbazen als we dan weer een ruk naar rechts krijgen. Beetje off-topic maar gaat de PVV ook meedoen aan de statenvekiezingen, denk namelijk dat de leegloop uit het midden nog lang niet is afgelopen?
PVV heeft aangegeven daar niet aan mee te willen doen geloof ik, net zoals PVDDquote:Op donderdag 14 december 2006 13:59 schreef Chewie het volgende:
[..]
Met het stemgedrag van de gemiddelde kiezer zou het mij niks verbazen als we dan weer een ruk naar rechts krijgen. Beetje off-topic maar gaat de PVV ook meedoen aan de statenvekiezingen, denk namelijk dat de leegloop uit het midden nog lang niet is afgelopen?
Dat zou voor die 2 nieuwe partijen een grote klus zijn. Ik verwacht dat met name de lokale partijen winst boeken tijdens de verkiezingen.quote:Op donderdag 14 december 2006 14:05 schreef addie het volgende:
[..]
PVV heeft aangegeven daar niet aan mee te willen doen geloof ik, net zoals PVDD
De PVV gaat niet meedoen met de statenverkiezingen.quote:Op donderdag 14 december 2006 13:59 schreef Chewie het volgende:
[..]
Hij klinkt als Sinterklaas die uitlegt waar de kindjes vandaan komen.quote:Op donderdag 14 december 2006 14:10 schreef Aoristus het volgende:
Wil Balkenende afstuderen op z'n speech ofzo?
quote:Het kabinet heeft zich vandaag diepgaand beraden op de door de Tweede Kamer aangenomen motie-Dijsselbloem c.s. (Kamerstukken II 2006/7, 19637, nr. 1113).
In deze beraadslagingen zijn de kabinetsreacties op de eerder aangenomen moties met betrekking tot een generaal pardon en een moratorium betrokken.
Het aannemen van de motie van afkeuring door de Tweede Kamer aan het einde van het Kamerdebat van de afgelopen nacht is een nieuw feit en heeft met name betekenis in de verhouding tussen kabinet en Kamer.
Het kabinet acht het onjuist nu welke beslissing dan ook te nemen die vooruitloopt op een mogelijke pardonregeling. Gelet op de herhaalde Kameruitspraken wenst het kabinet echter te voorkomen dat verdere discussies ontstaan rond de verwijdering van ex-asielzoekers in het kader van het project Terugkeer. Het kabinet heeft daarom besloten om, zonder daarmee te anticiperen op toekomstige regelingen, ten aanzien van de groep ex-asielzoekers die in de laatste fase van behandeling zijn bij het project Terugkeer, gedurende de demissionaire periode gedwongen uitstroom uit het project niet te effectueren wanneer dat op humanitaire bezwaren stuit, in het bijzonder bij gezinnen met kinderen. De uitzettingen van deze groep worden per direct opgeschort. De VVD-bewindspersonen konden zich niet verenigen met dit besluit. Daarop heeft de minister-president een dringend beroep op hen gedaan aan te blijven vanwege het landsbelang. De VVD-bewindspersonen hebben daarin bewilligd vanwege de regeerbaarheid van het land.
Dit besluit maakt nu onderdeel uit van het kabinetsbeleid. Minister Hirsch Ballin van Justitie zal de verantwoordelijkheid voor het beleidsterrein Vreemdelingenzaken op zich nemen. Minister Verdonk zal het beleidsterrein Integratie blijven behartigen en daarnaast worden belast met de zorg voor Jeugdbescherming, Preventie en Reclassering.
Op deze wijze meent het kabinet, in de bijzondere constitutionele context van de huidige verhouding tussen kabinet en Kamer, tegemoet te komen aan de aangenomen moties en tevens recht te doen aan de individuele verantwoordelijkheid die bewindspersonen in een demissionair kabinet moeten kunnen dragen voor de uitvoering van moties die vragen om een beleid dat niet strookt met het beleid dat zij als leden van een kabinet en met steun van de Kamer hebben gevoerd voordat het kabinet zijn ontslag aanbood wegens de verkiezingen voor een nieuwe Tweede Kamer.
DE MINISTER-PRESIDENT,
Minister van Algemene Zaken,
mr.dr. J.P. Balkenende
Idd, echt onbegrijpelijk.!!quote:Op donderdag 14 december 2006 14:19 schreef rubbereend het volgende:
Dan had je je ministers terug moeten trekken Rutte
quote:Op donderdag 14 december 2006 14:12 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Ligt Wouter daarachter nou te slapen?
Zou ik ook doen... Balkenende is gewoon slaapverwekkend.quote:Op donderdag 14 december 2006 14:12 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Ligt Wouter daarachter nou te slapen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |