abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44424208
quote:
Op donderdag 14 december 2006 13:50 schreef Chewie het volgende:

[..]

Bij een nieuw kabinet als die er ooit nog een keer komt een een rechtse eerste kamer die elk voorstel gaat torpederen
Dat nieuwe kabinet bevat een CDA dat toch behoorlijk bij zal moeten draaien. En als het voorstel goed in elkaar zit zal de 1e kamer ook wel instemmen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_44424342
quote:
Op donderdag 14 december 2006 13:53 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Weet je niet. Verkiezingen van de provinciale staten komen nog en zij zijn diegene die de eerste kamer kiest.
Met het stemgedrag van de gemiddelde kiezer zou het mij niks verbazen als we dan weer een ruk naar rechts krijgen. Beetje off-topic maar gaat de PVV ook meedoen aan de statenvekiezingen, denk namelijk dat de leegloop uit het midden nog lang niet is afgelopen?
pi_44424387
Eerste Kamer is geen Tweede Kamer en handelt anders en torpedeert niet zomaar elk "links" voorstel.
pi_44424430
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_44424463
quote:
Op donderdag 14 december 2006 13:59 schreef Chewie het volgende:

[..]

Met het stemgedrag van de gemiddelde kiezer zou het mij niks verbazen als we dan weer een ruk naar rechts krijgen. Beetje off-topic maar gaat de PVV ook meedoen aan de statenvekiezingen, denk namelijk dat de leegloop uit het midden nog lang niet is afgelopen?
Een ruk naar rechts maken we tegen die tijd sowieso, maar dat heeft dan vooral te maken met verschil in stembereidheid tussen aanhang van verschillende partijen.

Ruk naar rechts tov de uitslag van afgelopen november bedoel ik dan, tov de vorige statenverkiezingen kan het weer anders zijn
pi_44424550
quote:

[..]

PVV heeft aangegeven daar niet aan mee te willen doen geloof ik, net zoals PVDD
pi_44424614
quote:
Op donderdag 14 december 2006 14:02 schreef venomsnake het volgende:
[afbeelding]
pi_44424636
quote:
Op donderdag 14 december 2006 14:05 schreef addie het volgende:

[..]

PVV heeft aangegeven daar niet aan mee te willen doen geloof ik, net zoals PVDD
Dat zou voor die 2 nieuwe partijen een grote klus zijn. Ik verwacht dat met name de lokale partijen winst boeken tijdens de verkiezingen.
pi_44424641
quote:

[..]

De PVV gaat niet meedoen met de statenverkiezingen.
  donderdag 14 december 2006 @ 14:10:24 #135
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44424715
Wil Balkenende afstuderen op z'n speech ofzo?
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_44424778
quote:
Op donderdag 14 december 2006 14:10 schreef Aoristus het volgende:
Wil Balkenende afstuderen op z'n speech ofzo?
Hij klinkt als Sinterklaas die uitlegt waar de kindjes vandaan komen.
pi_44424802

"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_44424821
quote:
Op donderdag 14 december 2006 14:12 schreef venomsnake het volgende:
[afbeelding]

Ligt Wouter daarachter nou te slapen?
pi_44424853
Ik vind het een beetje saai. Balkenende

Ik ga ff studeren, hoor het straks allemaal wel op het nieuws.
pi_44425011
De brief:
quote:
Het kabinet heeft zich vandaag diepgaand beraden op de door de Tweede Kamer aangenomen motie-Dijsselbloem c.s. (Kamerstukken II 2006/7, 19637, nr. 1113).

In deze beraadslagingen zijn de kabinetsreacties op de eerder aangenomen moties met betrekking tot een generaal pardon en een moratorium betrokken.

Het aannemen van de motie van afkeuring door de Tweede Kamer aan het einde van het Kamerdebat van de afgelopen nacht is een nieuw feit en heeft met name betekenis in de verhouding tussen kabinet en Kamer.

Het kabinet acht het onjuist nu welke beslissing dan ook te nemen die vooruitloopt op een mogelijke pardonregeling. Gelet op de herhaalde Kameruitspraken wenst het kabinet echter te voorkomen dat verdere discussies ontstaan rond de verwijdering van ex-asielzoekers in het kader van het project Terugkeer. Het kabinet heeft daarom besloten om, zonder daarmee te anticiperen op toekomstige regelingen, ten aanzien van de groep ex-asielzoekers die in de laatste fase van behandeling zijn bij het project Terugkeer, gedurende de demissionaire periode gedwongen uitstroom uit het project niet te effectueren wanneer dat op humanitaire bezwaren stuit, in het bijzonder bij gezinnen met kinderen. De uitzettingen van deze groep worden per direct opgeschort. De VVD-bewindspersonen konden zich niet verenigen met dit besluit. Daarop heeft de minister-president een dringend beroep op hen gedaan aan te blijven vanwege het landsbelang. De VVD-bewindspersonen hebben daarin bewilligd vanwege de regeerbaarheid van het land.

Dit besluit maakt nu onderdeel uit van het kabinetsbeleid. Minister Hirsch Ballin van Justitie zal de verantwoordelijkheid voor het beleidsterrein Vreemdelingenzaken op zich nemen. Minister Verdonk zal het beleidsterrein Integratie blijven behartigen en daarnaast worden belast met de zorg voor Jeugdbescherming, Preventie en Reclassering.

Op deze wijze meent het kabinet, in de bijzondere constitutionele context van de huidige verhouding tussen kabinet en Kamer, tegemoet te komen aan de aangenomen moties en tevens recht te doen aan de individuele verantwoordelijkheid die bewindspersonen in een demissionair kabinet moeten kunnen dragen voor de uitvoering van moties die vragen om een beleid dat niet strookt met het beleid dat zij als leden van een kabinet en met steun van de Kamer hebben gevoerd voordat het kabinet zijn ontslag aanbood wegens de verkiezingen voor een nieuwe Tweede Kamer.

DE MINISTER-PRESIDENT,
Minister van Algemene Zaken,
mr.dr. J.P. Balkenende
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 14 december 2006 @ 14:19:31 #141
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44425043
Dan had je je ministers terug moeten trekken Rutte
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_44425057
quote:
Op donderdag 14 december 2006 14:19 schreef rubbereend het volgende:
Dan had je je ministers terug moeten trekken Rutte
Idd, echt onbegrijpelijk.!!
pi_44425078
quote:
Op donderdag 14 december 2006 14:12 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO
| LastFM|
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 14 december 2006 @ 14:21:31 #144
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44425100
Dus Rutte gaat met een motie komen?
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_44425141
Rutte maakt het zichzelf wel heel erg moeilijk... wrm gaat ie nu zo moeilijk doen als ze gisteren ja hebben gezegd... dit komt wel erg triest over
pi_44425143
Rutte blijft de afgelopen maar doorratelen over dat zogenaamd bijzondere van de situatie. Uhm, ja, dat zel wel, maar het maakt weinig uit.
pi_44425144
quote:
Op donderdag 14 december 2006 14:12 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Zou ik ook doen... Balkenende is gewoon slaapverwekkend.
pi_44425163
Wilders likt zijn vingers erbij af.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 14 december 2006 @ 14:23:34 #149
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44425165
Wilders schrikt ervan dat Halsema hem steunt
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 14 december 2006 @ 14:24:20 #150
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44425185
dat was een mooi shot met Dijsselbloem er ook nog net bij
DeLuna vindt me dik ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')