Ik vind hem zo hilarisch slechte televisie leveren.quote:Op donderdag 14 december 2006 15:03 schreef addie het volgende:
[..]populistische vent, geen knip voor de neus waard
is idd altijd feest met ferryquote:Op donderdag 14 december 2006 15:04 schreef -Mo- het volgende:
[..]
Ik vind hem zo hilarisch slechte televisie leveren.
je ziet de meeste ministers ook wanhopige pogingen doen hem te ontwijkenquote:Op donderdag 14 december 2006 15:04 schreef -Mo- het volgende:
[..]
Gisteren stond de fractievoorzitters anders te popelen om door hem ondervraagd te worden!quote:Op donderdag 14 december 2006 15:05 schreef addie het volgende:
[..]
je ziet de meeste ministers ook wanhopige pogingen doen hem te ontwijken
Ik had het over ministersquote:Op donderdag 14 december 2006 15:06 schreef Monidique het volgende:
[..]
Gisteren stond de fractievoorzitters anders te popelen om door hem ondervraagd te worden!
Dat is lachen!quote:Op donderdag 14 december 2006 15:04 schreef -Mo- het volgende:
[..]
Yep - de groep zoals in de motie aangeduid.quote:Op donderdag 14 december 2006 17:11 schreef Ludacriss het volgende:
Nou ja wel een raar einde aan gekomen. Alleen horen nu alle 26000 mensen nu onder deze project?
Ok dan ben ik blij. Dan is deze kwestie voor mij afgesloten.quote:Op donderdag 14 december 2006 17:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Yep - de groep zoals in de motie aangeduid.
Wat denk je zelf ?quote:Op donderdag 14 december 2006 17:49 schreef okee6 het volgende:
En wie krijgt de rekening gepresenteerd voor drie dagen van nutteloos staatsrecht bespiegelen? Ik mag hopen dat de VVD betaalt
Nee, er is alsnog een opschorting van het huidige beleid. Of er een generaal pardon omt is nog niet geheel zeker, dit is o.a. afhankelijk van de voortgang van de kabinetsformatie.quote:Op donderdag 14 december 2006 17:58 schreef arneaux het volgende:
Dus er is alsnog een GP? Lekker bijdehand dan.
Hoe is het daar eigenlijk mee afgelopen?quote:Op donderdag 14 december 2006 14:55 schreef venomsnake het volgende:
Komt Wilders aan met zijn kansloze motie...![]()
Geen idee, ik neem aan dat ie afgewezen is..quote:Op donderdag 14 december 2006 21:17 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hoe is het daar eigenlijk mee afgelopen?
quote:Peiling: positie CDA en PvdA ernstig verzwakt
ANP
RIJSWIJK - De positie van het CDA en de PvdA is electoraal ernstig verzwakt door de ontwikkelingen binnen de kabinetsformatie en perikelen rondom het uitzetten van asielzoekers. Aanhangers van deze partijen wijken uit naar de SP of de Partij voor de Vrijheid, blijkt donderdag uit een peiling van Maurice de Hond onder 1500 Nederlanders.
Ongeveer een derde van de Nederlanders staat achter de oplossing van het kabinet van woensdagavond rond het generaal pardon voor asielzoekers, 59 procent staat er niet achter. Minister Rita Verdonk had volgens 63 procent beter kunnen aftreden dan een deel van haar portefeuille af te staan. 31 procent vindt dat de VVD-ministers beter allemaal hadden kunnen aftreden. Verdonk is volgens 47 procent de belangrijkste schuldige van de ontstane situatie, terwijl 39 procent Wouter Bos verantwoordelijk acht.
Als gevolg van deze ontwikkelingen trekken kiezers fors naar de buitenkant van links en rechts, waardoor zowel PvdA als CDA verliezen. Hierdoor is de SP inmiddels even groot als het CDA, op iets boven de dertig zetels. De PvdA komt rond de 25 zetels en de VVD niet ver daarvan af. De Partij voor de Vrijheid zou inmiddels groter zijn dan vijftien zetels.
Voor de Provinciale Statenverkiezingen betekent dit dat een derde van de kiezers van de partij van Geert Wilders, die niet meedoet aan deze verkiezingen, aangeeft op de VVD te zullen stemmen. De strijd wie de grootste partij wordt op 7 maart zou daarom volgens De Hond best kunnen gaan tussen de VVD en SP.
Belangrijker nog is dat deze ontwikkeling kan betekenen dat regeringscombinaties waar nu aan wordt gedacht, als CDA/PvdA/ChristenUnie of CDA/PvdA/GroenLinks, geen van de twee een meerderheid zouden halen in de Eerste Kamer.
Momenteel kost alles de PvdA kiezersquote:Op donderdag 14 december 2006 22:22 schreef rubbereend het volgende:
dit heeft PvdA kiezers gekost?vanwaar dat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |