abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44421036
zo'n aktie als op de eerste dag van dit parlement heb ik nog nooit meegemaakt. Verder weet ik van in ieder geval 2 SP-kiezers uit familiekring dat dít nou ook weer niet de bedoeling was, die balen beiden als een stekker en peinzen er niet meer over nog een keer op de SP te stemmen (de PVDA was al afgevallen). En dit soort geluiden hoor je meer. Wat dan weer de vraag oproept in welke realiteit het "linkse" deel van het parlement leeft, als ze denken hier mee de "wil" van de kiezers te vertolken.

En hoe denken de SP en/of PVDA nu nog een coalitie te kunnen vormen?

Nieuwe verkiezingen nog in 2007? Kan me zelfs voorstellen dat het CDA hier profijt van zal hebben.
pi_44421306
De situatie die ontstaan is de afgelopen periode, is 'n situatie waar werkelijk geen enkele partij nu echt baat bij heeft. Nederland lijkt wel 'n ongeleid projectiel geworden.

Ten eerste heb je Rita Verdonk. Mijn bescheiden mening is dat zij al 'n hele tijd terug weg had moeten zijn. Rita kiest er echter voor om op haar plaats te blijven en meerdere malen niet eigen verantwoordelijkheid te nemen. Ze wacht simpelweg tot anderen door de situatie gedwongen opstappen. Nu blijft ze "standvastig" maar het is eerder koppig en dom, want ik zie niet bij welk deel van de bevolking dit punten gaat scoren.

Als tweede punt heb je de "opkomst van links". Uit ongenoegen zijn er veel stemmen bij de PvdA weggetrokken tijdens de laatste verkiezingen en de SP heeft 'n groot deel hiervan mogen ontvangen. Echter de SP heeft niet de duidelijk ambitie om een regering te gaan vormen en ik vind dit een slimme houding (op dit moment). Hierdoor wordt de algemene verwarring nog groter en het PvdA en de VVD kunnen daar absoluut niet mee omgaan.

Daarmee kom ik bij de PvdA en Wouter Bos. Het is steeds meer een man met praatjes die vooral anderen de schuld geeft en zelf geen duidelijk standpunt in durft te nemen. Het wordt langzaam de calimero van Den Haag.

Een partij als het CDA zit tussen al dit gedoe simpelweg klem. Met de linkse partijen is het verschrikkelijk moeilijk een coalitie te vormen en de VVD is op het moment een onstabiele partij waar de hoogmoed van Rita Verdonk ooit moet gaan escaleren en van mij mag dat zo snel mogelijk gebeuren.
pi_44421390
Ik snap er in ieder geval weinig meer van. Wat ik wel snap is dat ik kotsmisselijk wordt van alle ego' tjes (en dan met name Femke Halsema en Wouter Bos) die nu hoog van de toren blazen. Ik kan niet geloven dat dit is waar de Nederlandse burger op zit te wachten.

het komt op mij over als een stel kinderen dat wraak probeert te nemen omdat ze niet met de speeltjes van een ander mochten spelen. Te vreemd voor woorden.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_44421445
Om even op je laatste zin terug te komen. Nieuwe verkiezingen.

Ik denk dat er niet de ultieme wil is om 'n coalitie te vormen. De meeste partijen vinden dat ze teveel in moeten leveren en ik vind exotische constructies nooit echt levensvatbaar.

Als er op dit moment nieuwe verkiezingen zouden komen dan zou in mijn ogen de VVD gereduceerd worden en de PvdA is de afgelopen tijd ook niet duidelijk geweest in wat ze nu eigenlijk écht willen.

Ik ga graag opnieuw stemmen en ik hoop dat mensen dan nog eens goed na gaan denken waarop ze nu werkelijk gestemd hebben.
pi_44421514
quote:
Op donderdag 14 december 2006 12:25 schreef Cheiron het volgende:
Ik snap er in ieder geval weinig meer van. Wat ik wel snap is dat ik kotsmisselijk wordt van alle ego' tjes (en dan met name Femke Halsema en Wouter Bos) die nu hoog van de toren blazen. Ik kan niet geloven dat dit is waar de Nederlandse burger op zit te wachten.

het komt op mij over als een stel kinderen dat wraak probeert te nemen omdat ze niet met de speeltjes van een ander mochten spelen. Te vreemd voor woorden.
De Nederlandse burger valt wel degelijk voor mooie praatjes. In de TV-debatten komt dit zo duidelijk naar voren vind ik. Een geweldige debater als Rouwvoet komt daarin niet goed uit de verf terwijl Wouter Bos gouden bergen kan beloven en het publiek in de handjes laat klappen.

Balkenende herhaalt zijn ingestudeerde grappen en het wordt meer en meer 'n mediacircus. Zoals je ziet komt dit de stabiliteit van het bestuur in Nederland niet ten goede. Want wie weet op dit moment waar we aan toe zijn?
pi_44421519
Hoe moeten we het huidige kabinet eigenlijk noemen na de laatste portefeuille-wisseling?
Balkenende 3.1.2 denk ik...
pi_44421708
quote:
Op donderdag 14 december 2006 12:13 schreef Godslasteraar het volgende:
zo'n aktie als op de eerste dag van dit parlement heb ik nog nooit meegemaakt. Verder weet ik van in ieder geval 2 SP-kiezers uit familiekring dat dít nou ook weer niet de bedoeling was, die balen beiden als een stekker en peinzen er niet meer over nog een keer op de SP te stemmen (de PVDA was al afgevallen). En dit soort geluiden hoor je meer. Wat dan weer de vraag oproept in welke realiteit het "linkse" deel van het parlement leeft, als ze denken hier mee de "wil" van de kiezers te vertolken.

En hoe denken de SP en/of PVDA nu nog een coalitie te kunnen vormen?

Nieuwe verkiezingen nog in 2007? Kan me zelfs voorstellen dat het CDA hier profijt van zal hebben.
Ik denk dat de halstarrigheid van het CDA weer niet bij alle CDA-stemmers in goede aarde valt (velen daar zijn voor een pardon), en de minachting voor het parlement zal niet door alle VVD stemmers worden gewaardeerd (wel door de Verdonk-stemmers).

En Balkenendes leiderschap zal ook wel weer een extra deuk hebben opgelopen, in de ogen van sommigen. Waaronder CDA-stemmers.

Nieuwe verkiezingen, tsja, dat wordt op een gegeven moment óók ongeloofwaardig, van die politici die de volkswens afkeuren en op herstemmen aansturen totdat de uitslag ze wat bevalt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44422044
quote:
Op donderdag 14 december 2006 12:36 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik denk dat de halstarrigheid van het CDA weer niet bij alle CDA-stemmers in goede aarde valt (velen daar zijn voor een pardon), en de minachting voor het parlement zal niet door alle VVD stemmers worden gewaardeerd (wel door de Verdonk-stemmers).

En Balkenendes leiderschap zal ook wel weer een extra deuk hebben opgelopen, in de ogen van sommigen. Waaronder CDA-stemmers.

Nieuwe verkiezingen, tsja, dat wordt op een gegeven moment óók ongeloofwaardig, van die politici die de volkswens afkeuren en op herstemmen aansturen totdat de uitslag ze wat bevalt.
Ik denk dat de CDA-stemmers inzien dat het CDA op het moment de enige partij is die wil regeren. Het leiderschap van Balkenende viert echter wel geen hoogtijdagen. Hij stelt zich af en toe slap op, maar op het moment kan hij vrij weinig omdat hij zowel van links (SP/PvdA) als rechts (VVD/Verdonk) in een hoek gedrukt wordt.

Voor Rita Verdonk lijkt de VVD van ondergeschikt belang aan haar positie. Ze krijgt misschien gigantisch veel stemmen, maar ze creert onwerkbare situaties.

Ik denk dat het CDA de VVD op dit moment los moet laten en de steun voor deze partij niet onvoorwaardelijk moet geven.
pi_44422067
aaarg, weer een complete reactie op 2 posts kwijtgeraakt door een spastische beweging
pi_44422223
quote:
Op donderdag 14 december 2006 12:25 schreef Cheiron het volgende:

ik kan de reactie in mijn vrienden en familiekring samenvatten met "jaw dropper". Niet te volgen wat hier gebeurt. Het lijkt erop dat (wat m'n vader altijd zegt) de politiek en opiniemakers alleen nog maar met elkaar praten. Het lijkt een beetje op de situatie ten tijde van het EU-grondwet referendum. De politiek werd weggehoond door de kiezers, en politici en opiniemakers waren oprecht stomverbaast.
pi_44422343
quote:
Op donderdag 14 december 2006 12:27 schreef T1andonly het volgende:
Om even op je laatste zin terug te komen. Nieuwe verkiezingen.

Ik denk dat er niet de ultieme wil is om 'n coalitie te vormen. De meeste partijen vinden dat ze teveel in moeten leveren en ik vind exotische constructies nooit echt levensvatbaar.

Als er op dit moment nieuwe verkiezingen zouden komen dan zou in mijn ogen de VVD gereduceerd worden en de PvdA is de afgelopen tijd ook niet duidelijk geweest in wat ze nu eigenlijk écht willen.

Ik ga graag opnieuw stemmen en ik hoop dat mensen dan nog eens goed na gaan denken waarop ze nu werkelijk gestemd hebben.
Mja, waar zouden mensen nu dan op moeten stemmen? De SP als vluchtheuvel voor PVDA-stemmers draait uit op een deceptie. De VVD hinkt weer voort met een gemankeerd leiderschap, dat zullen ze eerst moeten oplossen. En de PVDA is niets aantrekkelijker geworden, en geeft imo blijk niet geschikt te zijn voor een regeringsverantwoordelijkheid. Ik weet verder niet waar het op uit loopt, maar de minachting voor de politiek zal vermoedelijk nieuwe hoogtes bereiken.
pi_44422538
quote:
Op donderdag 14 december 2006 12:36 schreef sigme het volgende:

[..]

Jij legt de verantwoordelijkheid voor deze kermis volledig bij het CDA en de VVD, terwijl het de linkse partijen zijn die een meerderheid in de 2e kamer onmiddellijk, op de eerste dag notabene, gebruikten voor een aanval op het zittende kabinet alsof ze nog steeds oppositie moeten voeren in plaats van een nieuwe regering te vormen. Die kans op een succesvolle regeringsvorming is daardoor aanzienlijk afgenomen.
En ik vraag me af hoeveel mensen voor een generaal pardon zijn, aanzienlijk minder dan de linkse partijen en pers ons wil doen geloven vermoed ik. Goede gelegenheid voor een referendum overigens.
pi_44423578
quote:
Op donderdag 14 december 2006 12:46 schreef T1andonly het volgende:

[..]

Ik denk dat de CDA-stemmers inzien dat het CDA op het moment de enige partij is die wil regeren. Het leiderschap van Balkenende viert echter wel geen hoogtijdagen. Hij stelt zich af en toe slap op, maar op het moment kan hij vrij weinig omdat hij zowel van links (SP/PvdA) als rechts (VVD/Verdonk) in een hoek gedrukt wordt.

Voor Rita Verdonk lijkt de VVD van ondergeschikt belang aan haar positie. Ze krijgt misschien gigantisch veel stemmen, maar ze creert onwerkbare situaties.

Ik denk dat het CDA de VVD op dit moment los moet laten en de steun voor deze partij niet onvoorwaardelijk moet geven.
Grappig dat jij een compleet andere kijk op de situatie hebt dan ik. Ik zie namelijk met name de PVDA onmogelijke situaties creeeren door ongepaste uitspraken (wie met wie MOET regeren van Bos, en dat ook wekelijks wijzigt), en een linkse meerderheid die nu kans ziet om zaken door te drukken voor een kabinetsformatie. Dat stuit mij enorm tegen de borst.

Dan vind ik Marijnissen zich daar nog redelijk netjes in houden. De "victoire" stemming van Halsema en Bos doen mij uitslaan in een jeukerige allergie. Overigens vind ik ook het CDA nog erg correct in deze periode.

-Edit-
Godlasteraar formuleert beter wat ik wil zeggen:
quote:
Op donderdag 14 december 2006 13:01 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Jij legt de verantwoordelijkheid voor deze kermis volledig bij het CDA en de VVD, terwijl het de linkse partijen zijn die een meerderheid in de 2e kamer onmiddellijk, op de eerste dag notabene, gebruikten voor een aanval op het zittende kabinet alsof ze nog steeds oppositie moeten voeren in plaats van een nieuwe regering te vormen.
Daarbij vind ik dat laatste echt vreselijk. Zoals ik al zei: eigenbelang voor het landsbelang.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_44424941
quote:
Op donderdag 14 december 2006 13:33 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Grappig dat jij een compleet andere kijk op de situatie hebt dan ik. Ik zie namelijk met name de PVDA onmogelijke situaties creeeren door ongepaste uitspraken (wie met wie MOET regeren van Bos, en dat ook wekelijks wijzigt), en een linkse meerderheid die nu kans ziet om zaken door te drukken voor een kabinetsformatie. Dat stuit mij enorm tegen de borst.

Dan vind ik Marijnissen zich daar nog redelijk netjes in houden. De "victoire" stemming van Halsema en Bos doen mij uitslaan in een jeukerige allergie. Overigens vind ik ook het CDA nog erg correct in deze periode.

Godlasteraar formuleert beter wat ik wil zeggen:
[..]

Daarbij vind ik dat laatste echt vreselijk. Zoals ik al zei: eigenbelang voor het landsbelang.
Ik vind dat de PvdA het schip zal laten stranden. De houding die ze innemen is nog steeds 'n houding die ik verwacht van 'n echte oppositie partij. Ik vind dat je gelijk hebt dan Marijnissen zich goed houdt inzake dit. Van de "verliezende" linkse partijen snap ik de "stemmingsmakerij" niet zo.

Ik vind het CDA de enige die ergens voor wilt gaan staan en het land wil besturen en daarom heb ik deze partij ook mijn stem gegeven.

Godslasteraar geeft ook aan dat de politiek een spelletje dreigt te worden dat niet meer echt serieus genomen kan worden. Het gedeelte van hem dat je quote heb je ook goed commentaar op. Het gaat nu puur om eigenbelang.

Ik denk zelfs dat de linkse partijen helemaal geen trek hebben om ook mar het minste beetje moeite te doen om te gaan regeren. CDA staat dan met lege handen omdat vooral PvdA "flauw" doet.
pi_44427970
quote:
Op donderdag 14 december 2006 13:01 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Jij legt de verantwoordelijkheid voor deze kermis volledig bij het CDA en de VVD, terwijl het de linkse partijen zijn die een meerderheid in de 2e kamer onmiddellijk, op de eerste dag notabene, gebruikten voor een aanval op het zittende kabinet alsof ze nog steeds oppositie moeten voeren in plaats van een nieuwe regering te vormen. Die kans op een succesvolle regeringsvorming is daardoor aanzienlijk afgenomen.
Nee, de kans op de gewoonlijke dichtgetimmerde regeeraccoorden waarin niet de mening van de meerderheid van de parlementariers geldt (toevallige meerderheden ), maar het coalitiebelang.

En als deze keer het wéér uitpakt als zo'n stupide coalitie met een veel te volgzaam parlement, dan ga we nog een stapje meer richting buitenparlementair verzet. Uiteindelijk is dit niet-corrigeerbare regeringsgedrag (van kamer EN kabinet, links EN rechts) niet houdbaar, behalve in tijden van economische grote voorspoed. En die duren niet lang genoeg..
quote:
En ik vraag me af hoeveel mensen voor een generaal pardon zijn, aanzienlijk minder dan de linkse partijen en pers ons wil doen geloven vermoed ik. Goede gelegenheid voor een referendum overigens.
Bij elke meting blijkt dat een respectabel aantal te zijn. Meerderheden, zonder mankeren, dacht ik. Als het maar over een paar duizend man gaat, al jaren in Nederland, dan heeft Nederland als geheel daar niet zo'n moeite mee.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44429228
quote:
Op donderdag 14 december 2006 15:53 schreef sigme het volgende:

[..]

Bij elke meting blijkt dat een respectabel aantal te zijn. Meerderheden, zonder mankeren, dacht ik. Als het maar over een paar duizend man gaat, al jaren in Nederland, dan heeft Nederland als geheel daar niet zo'n moeite mee.
Nederland als geheel bestaat niet; dat is zoiets als de kiezerswil. Het probleem is dat een grote groep voorstander is van een GP, maar ook een hele grote groep daar heel veel moeite mee heeft. Het probleem moet dus gedepolariseerd en dat kan eigenlijk alleen maar door een kabinet met CDA en PVDA als dragende krachten.

De coalitiemogelijkheden zijn na vandaag overigens flink toegenomen. De topicstarter is daar abuis. Het CDA heeft eindelijk de nieuwe realiteit aanvaard, afstand genomen van de VVD en ingestemd met het moratorium. De PVDA op haar beurt heeft de angel uit het conflict gehaald door dit 'gedrocht' te accepteren en niet verder te jagen op Rita's aftreden.

Lijkt me een prima basis voor coalitiebesprekingen en die is juist ontstaan door het machtsvertoon van de 'linkse' kamer. Daar was natuurlijk niets links aan, maar deze gelegenheidscoalitie drukte het CDA en vooral Balkenende op het feit dat zijn oude beleid definitief geen steun meer heeft. Hij weet nu waar hij aan toe is en kan nu echt beginnen aan de formatie.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_44429683
Ik kan me niet voorstellen, dat de wil van de kiezer een kabinet dat niet af kan treden, vanwege de demissionaire status, te dwingen beleid uit te voeren dat een voorschot is op beleid van een volgend kabinet.
Wat ik de laatste tijd in mijn omgeving hoor is, dat wanneer men meent het alles zoveel beter wil en kan doen, dat zelf maar moet doen. Ik snap die gevoelens best, maar ik wijs ze er dan wel op, dat de PvdA haar machtsbasis heeft doen laten gelden met het oog op een stevige onderhandelingspositie tijdens de formatie. Een beetje met de spierballen rollen en een wig creëren tussen CDA en VVD.
De actie van de PvdA blijf ik ronduit schandalig vinden (en die mening staat los van de wens voor een generaal pardon).
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 december 2006 @ 16:54:51 #18
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_44429966
quote:
Op donderdag 14 december 2006 12:30 schreef T1andonly het volgende:

[..]

De Nederlandse burger valt wel degelijk voor mooie praatjes. In de TV-debatten komt dit zo duidelijk naar voren vind ik. Een geweldige debater als Rouwvoet komt daarin niet goed uit de verf terwijl Wouter Bos gouden bergen kan beloven en het publiek in de handjes laat klappen.
hoe verklaar jij dan dat de PVDA zetels verloren heeft met die gouden bergen van Bos, terwijl de ChristenUnie winst boekt met iemand die niet uit de verf komt?
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_44430241
quote:
Op donderdag 14 december 2006 16:32 schreef multatuli het volgende:

..........

De coalitiemogelijkheden zijn na vandaag overigens flink toegenomen. De topicstarter is daar abuis. Het CDA heeft eindelijk de nieuwe realiteit aanvaard, afstand genomen van de VVD en ingestemd met het moratorium. De PVDA op haar beurt heeft de angel uit het conflict gehaald door dit 'gedrocht' te accepteren en niet verder te jagen op Rita's aftreden.

Lijkt me een prima basis voor coalitiebesprekingen en die is juist ontstaan door het machtsvertoon van de 'linkse' kamer. Daar was natuurlijk niets links aan, maar deze gelegenheidscoalitie drukte het CDA en vooral Balkenende op het feit dat zijn oude beleid definitief geen steun meer heeft. Hij weet nu waar hij aan toe is en kan nu echt beginnen aan de formatie.
Zo werkt dat niet. De verhouding Bos/PVDA enerzijds en Balkenende/CDA anderzijds, die al beroerd was, zal nogmaals aanzienlijk verslechterd zijn.
Het zou me niet verbazen als Balkenende op een gegeven moment het initiatief overlaat aan de "generaal pardon" partijen die al getoond hebben gezamenlijk een coalitie te kunnen vormen.
Het lijkt er meer op dat we onderhand al een twee-partijen stelsel hebben. Maar mischien lukt het zo ook wel, de PVDA is altijd al een partij geweest van rasopportunisten. We zullen wel zien.
  donderdag 14 december 2006 @ 17:11:49 #20
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_44430477
quote:
Op donderdag 14 december 2006 17:04 schreef Godslasteraar het volgende:

...
Het zou me niet verbazen als Balkenende op een gegeven moment het initiatief overlaat aan de "generaal pardon" partijen die al getoond hebben gezamenlijk een coalitie te kunnen vormen.
...
idd. Links heeft toch de meerderheid? Laten ze dan maar een links kabinet vormen, naar de wens van de meerderheid van de kiezers.

Kan Balkenende mooi een jaartje naar de Bahama's om daarna als Vader des Vaderlands het land te komen redden. In het land der blinden blijft éénoog koning!
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_44430621
quote:
Op donderdag 14 december 2006 17:04 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Zo werkt dat niet. De verhouding Bos/PVDA enerzijds en Balkenende/CDA anderzijds, die al beroerd was, zal nogmaals aanzienlijk verslechterd zijn.
Het lijkt er meer op dat we onderhand al een twee-partijen stelsel hebben. Maar mischien lukt het zo ook wel, de PVDA is altijd al een partij geweest van rasopportunisten. We zullen wel zien.
Volgens commentaren in Parool en NRC zou het wel eens zo kunnen zijn dat deze affaire uiteindelijk een samenwerking tussen CDA en PvdA dichterbij heeft gebracht...
quote:
Het mag paradoxaal klinken, maar de frontale aanval van links op het zittende kabinet heeft een positief resultaat op de komende formatie. Zowel bij PvdA als bij CDA is dankzij de gisteren gekozen oplossing het wederzijds vertrouwen aan het toenemen. Het CDA heeft de loyaliteit met de VVD ingeruild voor een voorzichtig begin van loyaliteit aan de sociaal-democraten. En de PvdA toont zich een betrouwbare partner door niet al te hard in te hakken op het resultaat van Balkenendes oplossing.

http://www.nrc.nl/binnenl(...)et_een_ongekend_slot

Leek de formatie woensdag nog bemoeilijkt te worden door de nieuwe crisis rond minister Rita Verdonk, nu lijkt de oplossing van deze kwestie de vorming van een nieuw juist dichterbij te brengen.

De PvdA reageerde vannacht in hoofdlijnen instemmend op het besluit van het kabinet de uitzettingen op te schorten van in ieder geval een deel van de groep uitgeprocedeerde asielzoekers waarvoor een generaal pardon zou moeten worden afgekondigd. De koerswijziging wordt beschouwd als een handreiking van het CDA.

Ingewijden hopen dat de verwikkelingen leiden tot grotere animo bij CDA en PvdA om zaken met elkaar te doen in de formatie. Er wordt algemeen van uitgegaan dat een meerderheidskabinet alleen mogelijk is als deze twee partijen daar deel van uitmaken.

http://www.parool.nl/nieuws/2006/DEC/14/bin1.html
pi_44430772
Omdat je 2 mensen in eigen kring kent, denk je dat je een punt hebt?

Is een beetje het probleem van veel SP-stemmers, dat ze helemaal niet hebben onderozcht op welke partij ze stemden, anders was dit geen verrassing geweest.

Ik deel de analyse van het Parool. Het CDA heeft via deze (wel wat ongeloofwaardige) draai eindelijk een beetje het sociale gezicht hervonden en zich nu echt losgeweekt van de VVD en de harde lijn Verdonk.
  donderdag 14 december 2006 @ 17:24:31 #23
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_44430868
edit: zodirect iets beter formuleren.
pi_44430932
Dit artikel bevestigt nogmaals de analyses van NRC/Parool die Kozzmic heeft gepost.
quote:
Bos tevreden met benadering Hirsch Ballin in asielkwestie

DEN HAAG - PvdA-leider Wouter Bos is tevreden met de uitleg die Ernst Hirsch Ballin als nieuwe minister voor Vreemdelingenzaken heeft gegeven over de groep asielzoekers die niet worden uitgezet. Juist omdat Hirsch Ballin een globale formulering op humanitaire gronden hanteert, zal volgens hem precies de groep mensen eronder vallen die de PvdA bedoelt.

Bos zei dat donderdag na afloop van het debat over de asielkwestie. Als er specifieke criteria worden gebruikt, loop je juist eerder vast in verband met de gelijke behandeling. De PvdA-leider ziet de uitzetstop van afgewezen asielzoekers als 'de verzilvering van de nieuwe machtsverhouding in de Tweede Kamer'.

Bos gaat er dan ook van uit dat er sowieso een pardonregeling komt voor de groep asielzoekers die al vijf jaar in Nederland zijn, al dan niet uitgeprocedeerd. Als dat niet in de formatie gebeurt door de coalitiepartijen dan zal er een initiatief uit de Tweede Kamer komen. Maar ook ziet hij dat het CDA bereid is te onderhandelen over een pardonregeling.

Dat Hirsch Ballin wel mogelijkheden ziet en sommige argumenten van Verdonk niet overneemt, bewijst volgens Bos dat het wel degelijk aan haar persoon lag.
http://www.volkskrant.nl/(...)llin_in_asielkwestie
  donderdag 14 december 2006 @ 17:28:42 #25
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_44430994
quote:
Op donderdag 14 december 2006 17:21 schreef SCH het volgende:
Omdat je 2 mensen in eigen kring kent, denk je dat je een punt hebt?

Is een beetje het probleem van veel SP-stemmers, dat ze helemaal niet hebben onderozcht op welke partij ze stemden, anders was dit geen verrassing geweest.

Ik deel de analyse van het Parool. Het CDA heeft via deze (wel wat ongeloofwaardige) draai eindelijk een beetje het sociale gezicht hervonden en zich nu echt losgeweekt van de VVD en de harde lijn Verdonk.
natuurlijk is de formatie al aan de gang, achter de schermen is al heel wat geregeld. Deze oplossing, hoe merkwaardig ook, is het gevolg van een aantal wensen van het cda in de formatie. Pvda het gp, cda hra bijv. Het was weer een leuk toneelstiukje de afgelopen 24 uur maar uiteraard zoals altijd poppenkast.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')