WTF... Aan boom denken en het woord B-O-O-M voor je zien is normaal? Kan k me niet echtquote:Op donderdag 14 december 2006 11:39 schreef lady-wrb het volgende:
http://www.bureaubezem.nl/Beelddenken/beelddenken.htm
dit is trouwens ook een heel duidelijke link
Ik ook, maar na een gesprek met een jeugd psychiater blijkt dat niet zo te zijn.quote:Op donderdag 14 december 2006 11:47 schreef DarkElf het volgende:
Ik heb altijd gedacht dat dit heel normaal was en dat iedereen dat zo heeft
Klopt ik ben er ook achter gekomen dat dit helemaal niet standaard is. Mijnquote:Op donderdag 14 december 2006 11:49 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ik ook, maar na een gesprek met een jeugd psychiater blijkt dat niet zo te zijn.
Beelddenkers zijn vaak hele creatieve mensen, omdat ze het plaatje eral bij hebben.
dat had ik nou ook? ik kan me niet voorstellen dat iemand letters voor zich ziet.quote:Op donderdag 14 december 2006 11:45 schreef B-FliP het volgende:
[..]
WTF... Aan boom denken en het woord B-O-O-M voor je zien is normaal? Kan k me niet echt
voorstellen, zijn er hier mensen die dat kunnen bevestigen?
Ja, maar als ik nou zeg acclimatiseren? Wat denk je dan?quote:Op donderdag 14 december 2006 11:51 schreef lady-wrb het volgende:
dat had ik nou ook? ik kan me niet voorstellen dat iemand letters voor zich ziet.
quote:Op donderdag 14 december 2006 11:58 schreef DarkElf het volgende:
dus duidelijk maken wat ik denk is vrij moeilijk en vermoeiend ook want ik denk / zie zoveel...
De link die je geeft is vrij algemeen, op welke manier beinvloedt het je dan? Welke dingen vielen precies op hun plek, waar liep je tegen aan?quote:Op donderdag 14 december 2006 11:09 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb er al veel sites over bekeken en ik herken heel veel en stukken beginnen op zijn plaats te vallen.
zijn er hier meer die dat hebben? hoe is het geconstateerd? en hoe ga je er mee om?
even een linkje voor de duidelijkheid: http://www.beelddenken.nl/beeld.html
Overigens is dit ook erg herkenbaar voor mij, al is het bij mij puur dat iets me moet prikkelen, wil ik het in me opnemen. Wat nu eenmaal sneller gebeurd, als het directe nut van bepaalde stof zichtbaar is, door het in verband te brengen met andere vakken, en het in een grotere context te plaatsen.quote:In ons schoolsysteem wordt de leerstof stap voor stap aangeboden, en geoefend door steeds weer te herhalen. Dit past niet bij de leerstijl van de beelddenker: die wil eerst het geheel overzien om de onderdelen te kunnen begrijpen. De beelddenker maakt zich een concept snel eigen als de informatie in een context is geplaatst en gerelateerd is aan andere concepten.
Oooh, het topic is geduldig!quote:Op donderdag 14 december 2006 12:06 schreef DarkElf het volgende:
Heb dit topic al gelinkt naar Rt maar die heeft het enorm druk op zijn werk dus geen idee of hij dit er even tussendoor kan doen![]()
Ja, of met een soort van dyslexie?quote:Op donderdag 14 december 2006 12:17 schreef Rtificial het volgende:
Wellicht heeft een en ander ook meer met persoonlijkheid te maken....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |