abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44925891
quote:
Op maandag 1 januari 2007 21:47 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Dat dachten wij al.
Oh en ze had alweer (reukloos) gepoept. Binnen 30 min.
  Redactie Frontpage maandag 1 januari 2007 @ 22:08:02 #252
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_44926541
quote:
Op maandag 1 januari 2007 21:49 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Dat dachten wij al.
Oh en ze had alweer (reukloos) gepoept. Binnen 30 min.
En nu zit ze heel hyper rondjes te draaien...
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_44942306
Hebben jullie ook van die driftkoppen? Mijn kind is af en toe een verschrikking. Zodra ze haar zin niet krijgt wordt ze een partij driftig zeg... Dan ziet ze bijna paars... Dan gaat ze lopen schreeuwen en krijsen en huilt ze dikke krokodillentranen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_44947980
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 15:25 schreef Vicky het volgende:
Hebben jullie ook van die driftkoppen? Mijn kind is af en toe een verschrikking. Zodra ze haar zin niet krijgt wordt ze een partij driftig zeg... Dan ziet ze bijna paars... Dan gaat ze lopen schreeuwen en krijsen en huilt ze dikke krokodillentranen...
Kim kan ook hel driftig zijn. Keihard krijsen en ook krokodillentranen. Vooral als we bv een broodje eten. Dan heeft Kim net dr eigen eten op en wil ze dat van ons ook wel. Als dat niet mag, berg je dan maar....

Maar verder is ze heel lief!

[ Bericht 0% gewijzigd door Ingrid19 op 02-01-2007 18:47:28 ]
  dinsdag 2 januari 2007 @ 20:39:47 #255
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_44952266
Wij hebben een kattekop ipv een driftkop. Ook leuk.

Eneehm, nog 5 nachtjes en dan is ze alweer 2!
Vanochtend zijn we naar de kapper geweest om vast een feestkapsel aan te meten. De kapster deed er krullenspul in, en ik kreeg een Annie mee naar huis. Ik heb de hele terugweg 'Tomorrow, tomorrow, I love you, tomorrow' geblaat. Gelukkig is er niet heel veel af, dat wilde ik perse niet.
Verder is ze erg bijdehand aan het worden. "Nou, doeg!!!!!" "Even wachten, Pizza" "Ik ben een sisses mama! ". Ze lokt alle beesten... "Kom maar hondje, poesje, kom dan!".En daarbij wrijft ze haar duim en wijsvinger over elkaar, om ze te lokken. Heerlijke typische Luuk-dingen. Net als haar precieze tekenkunsten. Tong uit de mond, hoofd bijna in het blad, en tekenen maar.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 2 januari 2007 @ 21:09:13 #256
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_44953197
Wat klinkt het heerlijk Lishe! Wat een lekker dier is die grote peuterdreumes van je! Daar word ik gewoon vrolijk van! Jammer dat jullie al weer bijna verhuizen (van topic dan...). Zal je posts hier missen, al stromen Juul en ik over drie maanden al weer in bij de peuters ( ). Ze worden echt steeds leuker, vind je ook niet? Alle cliche's zijn waar. Ik vind het met de maand leuker, nu die verbale communicatie een beetje op gang begint te komen. Kindjes zijn het geworden, die baby's van ons. Hoe is het trouwens met de voorbereidingen van de feestcommissie voor madam d'r tweede?
  dinsdag 2 januari 2007 @ 21:13:31 #257
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_44953352
De voorbereidingen gaan goed. De gastenlijst is af. (30 mensen. Mijn familie is zo dol op haar. Ze reizen allemaal 2 uur om even op verjaardagsvisite te komen.) De pop is besteld. En een mooie taart ook. En vandaag mocht ik van oma een stoere driewieler gaan bestellen, die is er zaterdag. Ne rooie.
En inderdaad, de cliche's kloppen zo. Het gaat knetterhard en het is elke dag nog leuker! Je krijgt kussen als je pijn hebt, Taat het mama? als je moet hoesten. En die heerlijke gesprekjes... Mama? Klaasje nou? Dootje?
En giebelen met andere meiden... O,o,o, ik ben verliefd tot over mijn oren.
En wij gaan jullie ook missen hoor. Dat worden drie lange, lange maanden... Ik ben zo benieuwd naar die heerlijke lekkerbek van jou...
  dinsdag 2 januari 2007 @ 21:22:23 #258
105888 renzell
pi_44953688
Een rooie driewieler!

Enne... we gaan gewoon in de lente een keer naar de efteling ofzo, stel ik heel brutaal voor....
  dinsdag 2 januari 2007 @ 21:34:09 #259
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_44954116
Lijkt me hartstikke leuk. En mijn madam vond het daar prachtig, die gaat wel mee!
  dinsdag 2 januari 2007 @ 22:56:19 #260
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_44957614
Lishe, als ik dat zo lees kan ik niet wachten totdat Demi zoveel begint te brabbelen, nu kletst ze ook de oren van mijn kop alleen snap er vaak nog niks van, ik spreek niet zo enorm goed Demitaal, alleen Aap en Po begrijpen haar geloof ik.

Maar Demi ligt nu net op bed, ze heeft de laatste 24 uur 6 uurtjes geslapenalle bij elkaar, ben heel blij dat Remco vakantie heeft, nu kunnen we elkaar aflossen.

Maar ze heeft door haar flinke verkoudheid nu een oorontsteking, met wat neusdruppels en 1 molletje gaat het al wat beter geloof ik, ze huilt nu tenminste niet meer.
Voel me net een apotheker, heb het niet zo op medicaties maar ja, kan het arme meisje slechts in pijn laten zitten.
Hopenlijk slaapt ze nu een paar uur achter elkaar, ze kon niet meer lopen van vermoeidheid.

En zo heeft ze de dag doorgebracht, hangend op de bank.

"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_44957676
Arme, arme Demi. Heel veel beterschap meisje.
Syllables govern the world
pi_44957929
Ach Demi toch. Beterschap meissie.
pi_44958564
Demi, beterschap!

Lishe, dat klinkt goed, wordt vast een heel leuk feestje! ben erg benieuwd naar je 'Annie', heb je foto's gemaakt? (kwacht met smart op je bumba-patroontje. )

wat zijn 't al hele kinders he en nog niet eens helemaal 2 jaar. renzell, Juul gaat ook hard zeg.
ik vind Anna ook steeds meer echt een peuter, al zo wijsneuzerig, ik lig vaak in een deuk om wat ze al allemaal weet te bedenken. ze zet bepaalde uitdrukkingen heel efficiënt in nu, zoals "ik ook!", "hoeft niet!" en "nee, .... bedoel ik!". 'voor mij' en 'voor jou' haalt ze nog behoorlijk door elkaar maar het is meestal wel duidelijk wat ze bedoelt. en ze onthoudt liedjes, ongelooflijk wat een lappen ' tekst' er al in dat koppie zitten. vandaag hebben ze een stukje van een pipo de clown film gekeken, en ze was vanavond nog steeds 'pipo de clown en mamaloe' aan 't zingen. en ze is een ongelooflijk lekker knuffelig kind, heerlijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door bixister op 03-01-2007 12:27:33 ]
  † In Memoriam † dinsdag 2 januari 2007 @ 23:25:56 #264
81992 Githa
pi_44958789
Lief hé Bix
Jordy zingt ook graag de teletubbies mee, maar laat stee vast tinky winky eruit In boekjes wordt hij ook gewoon genegeerd.
Dipsy, lala, Poooooooooh, Teletubbies, teletubbies, Heeey halloooooooo!

Demi, Beterschap meisje Je ziet er ook heel zielig uit.....

Lishe, Luuke al bijna 2 wat gaat dat toch hard! en doe eens een foto van die kleine Annie als je wil
We zijn hier nog aan het kijken wat we toch voor zijn verjaardag moeten geven wat is dat moeilijk! Nog een maandje
pi_44960773
heu, moeilijk? ik heb echt een enorme waslijst aan dingen waar anna volgens mij heel blij mee zou zijn, dus hier is het probleem meer dat het lastig is om te kiezen en het een beetje binnen de perken te houden...
  † In Memoriam † woensdag 3 januari 2007 @ 00:32:01 #266
81992 Githa
pi_44960884
echt?
Nouja, Jordy is gewoon al gruwelijk verwend de laatste maanden van het jaar met die ziekenhuis opname en ook die feestdagen.
Maar ook zou ik niet weten wat hij nog zou willen. Hij speelt veel met duplo, auto's en boeken, maar om daar nu kasten vol van te hebben vind ik ook weer onzin, dus ik ben eigenlijk opzoek naar iets speciaals.
pi_44964763
piet kreeg een garage toen hij 2 werd. is dat misschien iets of heeft ie er al een? anna krijgt een mooi poppenhuis.
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 23:25 schreef Githa het volgende:
Jordy zingt ook graag de teletubbies mee, maar laat stee vast tinky winky eruit In boekjes wordt hij ook gewoon genegeerd.
Dipsy, lala, Poooooooooh, Teletubbies, teletubbies, Heeey halloooooooo!
hehheh. hier doen ze het laatste stukje (expres) verkeerd:'Heel Ah-Oh!' en dan in een deuk liggen omdat ik 'verontwaardigd' zeg dat 't 'hee hallo!!' moet zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door bixister op 03-01-2007 12:27:06 ]
  woensdag 3 januari 2007 @ 12:43:52 #268
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_44969051
pff ben net wakker, Demi sliep om half 6 vanochtend en werd om 9 uur weer wakker.
Gelukkig ging remco er toen uit.

Ze heeft vanochtend overgegeven door het hoesten en niet gegeten, mijn arme meisje.

Gelukkig drinkt ze wel heel goed.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 3 januari 2007 @ 14:04:42 #269
105888 renzell
pi_44971350
Arme Demi. Beterschap voor jullie Snakie!

Ik zou het trouwens ook echt niet weten hoor, voor zijn verjaardag, al duurt dat natuurlijk nog wel even. Meneer speelt eigenlijk nergens echt mee, behalve met de bal en met ons (wij fungeren als prima klimtoestellen hier in huis ).

Wat leuk trouwens, al die kindjes die al zo veel kletsen. Anna die al hele lappen tekst kan meezingen! Wow, knap! En wat superlief!!! Juul begint dat echt pas net een beetje te doen. En dan vooral gewoon woordjes nazeggen, meestal zelfs alleen de eerste lettergreep (het is een echte Brabander, dwz: lekker lui in de bek ). Maar nu al vind ik het een feest om hem naar Bumba te zien kijken en eerst te horen grunten (da's dan de leeuw) en hem dan vol overgave "IJS" te horen zeggen, als Bumba het ijsje naar de leeuw gooit. Dan word ik zo verliefd op m'n ukkeltje!
  woensdag 3 januari 2007 @ 14:09:25 #270
105888 renzell
pi_44971489
Maxim trouwens ook al twee morgen!!! Hoe is het bij jullie Martineke?
pi_44971660
woei, maxim bijna jarig!!

ijs! hmmm! anna speelt tegenwoordig met allerlei dingen 'zogenaamd ijs'. en dan zogenaamd eraan likken. 't liefst met de (gladde) dominostenen. en boos worden als je niet meteen verstaat dat ze 'zogenaamd ijs' zegt. ja die teksten renzell, het is erg grappig. zie bijv. dit filmpje anna zingt haar pop in slaap. ze slaat wel 2 coupletjes over van 'onder hele hoge bomen' maar het is dan ook best een lang lied. en lui in de bek is ze ook wel hoor, qua uitspraak is 't nog verre van perfect. maar je kunt het er wel ongeveer uit halen.

ooh demi-tje, hopelijk gaat het snel beter met je. drinkt ze wel goed snake? [edit]duh dat schrijf je dus zelf al, gelukkig wel. [/edit]
  woensdag 3 januari 2007 @ 14:47:10 #272
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_44972658
Snake, beterschap voor je kleine Demini.
Githje, koop gewoon een pop voor 'm. Klaar! Maar moeilijk. Ik heb vandeweek hele leuke loopfietsjes gezien, kunnen ze keihard op scheuren.
Bix, ik ga vanavond vragen of lief wat bumba foto's online kan krijgen. Ik vind ze erg leuk geworden. (Heb er pas 2 af, maar hee, ze gaat pas de 17e trakteren. Dan is ze eigenlijk allang 2. ) En zogenaamd ijs, dat doet Luuk d'r nichtje ook hele dagen. Heb je, hoppa, ineens een natte wang.
pi_44972902
ah ik ben benieuwd lishe! hoeveel moet/ga je er maken? haha die natte wang!

een loopfietsje is ook erg leuk ja, piet is dol op die van hem. maar ik weet niet zeker of jordy er al op zou passen, anna is er nog wat te klein voor volgens mij.
  woensdag 3 januari 2007 @ 15:08:34 #274
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_44973434
Ik moet er 12. Maar ik vind het erg leuk werk, dus dat geeft niks. Ik heb een kleurplaat van Bumba verkleint. Dat in onderdelen uitgeknipt, over getekend op vilt en dubbel op elkaar gemaakt zegmaar. De onderkant van de jurk is open...Tadaaa, een vingerpopje.
En ik bekijk net het filmpje van Anna. Gaap kindje gaap. Ze heeft de woordspelingen van jou Bix!
  woensdag 3 januari 2007 @ 15:10:37 #275
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_44973500
Aaaah, ik vergeet Maxim! Nou!
Martineke, de bijzondere dagen zijn er weer. Nog 1 nachtje en dan issie al 2! Die stoere knul van jullie! Hoera!!
pi_44974167
hihi lishe, zou dat het zijn? dat vingerpoppetje klinkt goed en wel te doen. maar hoe maak je 't hoofd op de jurk of denk ik nu te moeilijk? ik PM je wel even.
  woensdag 3 januari 2007 @ 15:33:36 #277
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44974276
Ik ben blij dat ik van de verjaardagsstress af ben suvcces ermee
snakelady wat naar dat ze zo slecht slaapt/eet dat ze maar snel beter wordt!

geeft de leeftijd 1 jaar ook aan dat je mag evranderen in een slecht luisterend draakje
Voor het eerst sinds heel lang ( alle andere keren waren op eend hand te tellen) liep ze vannacht te spoken, luisteren dat ze iets niet mog ho maar, express de kerstboom in rijden ( gelukkig alles en zij heel en niks beschadigd) glas drinken express omgooien en zo voorts
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 3 januari 2007 @ 19:38:50 #278
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_44982387
Bix, een foto! Ik hoop dat het een beetje duidelijk is!
  † In Memoriam † woensdag 3 januari 2007 @ 20:06:37 #279
81992 Githa
pi_44983481
Lishe wat zijn ze mooi!
Die wil Luuke niet meer afgeven hoor ...dat is een échte Buma!!!
pi_44986596
Lishe mooi hoor! Knap dat je dat kan.
  woensdag 3 januari 2007 @ 21:38:30 #281
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_44987149
Wauw Lishe! Die zijn gaaf!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_44987632
Demi, nog steeds zo ziekjes Beterschap meiske
Githa, hoe is het nu met Jordy zijn handje?
Evenstar, welkom in dreumes-puber-land
Lishe, mooi joh!

Hier gaat het weer minder. Sara was echt opgeknapt, maar we zijn weer terug bij af. De laatste nachten weer veel huilen. Ze slaapt nu bij opa en oma, even voor onze rust, maar we belden net, en ze heeft weer verhoging en grijpt naar d'r oortjes en is wakker nu...
Nog een week tot de buisjes....
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † woensdag 3 januari 2007 @ 21:58:43 #283
81992 Githa
pi_44988018
Oooch Sara het word echt tijd hé Fuente.

Lief dat je ook nog even naar Jordy vraagt!
Hier gaat het goed Zijn handje zoals je misschien in het fototopic kon zien bij de handjes voor zijn ogen foto ziet er goed uit en wordt met de week smaller. Rechter niet echt naar mijn idee, maar goed daar kunnen we best mee leven.
  woensdag 3 januari 2007 @ 22:01:12 #284
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_44988106
Fuente, wat een tegenvaller... Ik hoop dat de buisjes helpen en dat het inbrengen daarvan ook mee gaat vallen.
Githa, fijn te lezen!!
En dank voor de complimenten. Het is echt niet moeilijk hoor, als je de steek onder de knie hebt.
  woensdag 3 januari 2007 @ 22:33:09 #285
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_44989492
morgen is het weer zover, mijn grote vent word 2
alles staat klaar, de slingers en ballonnen hangen, cadeau op tafel .
maxim de laatste dagen helemaal gek gemaakt dat hij bijna jarig is, als ik nu zeg dat hij bijna jarig is zegt hij " opa bart en tatte iza (tante liza) en tatte howie(tante jodie) majian (marian), want die komen langs met een " doooootjuh" (cadeautje dus).
we hebben er zin in

ik had trouwens ook geen probleem met cadeau uitzoeken, ik wil altijd zoveel geven en zie altijd van alles wat ik denk dat leuk is
  woensdag 3 januari 2007 @ 22:37:37 #286
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_44989683
Lishe, leuk joh!!

Fuente, wat sneu zeg, hopenlijk voelt ze zich snel weer beter en helpen de buisjes goed dadelijk.

Demi slaapt nu al 2 uur achtereen, dus we hebben een beetje hoop, ik heb net ook even geslapen, voor het geval ze snakchts wel weer wakker wordt.
pi_44991478
Fuente wat zielig zeg! Hopelijk knapt ze snel op!

Martineke alvast gefeliciteerd! voor als ik het morgen vergeet
pi_44992789
Lishe wat gaaf
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_44993108
lishe ik vind ze SUPERRRR!!! zo mooi krijg ik ze nooit, dat weet ik nu al, maar het is wel een handig voorbeeldje!
pi_44993222
fuente wat ellendig en zielig dat sarah nu WEER last van d'r oortjes heeft. hopelijk is de pijn deze week nog goed te onderdrukken en zorgen de buisjes voor een langdurige verlichting!

martineke, gefeliciteerd met je PEUTER maxim!!!
  donderdag 4 januari 2007 @ 00:52:29 #291
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44994318
fuente wat zielig voor saartje dat de buisjes maar mogen helpen echt zielig

Lishe wauw!!

hopenlijk slaapt demi een beetje bij
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_44996271
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 15:33 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik ben blij dat ik van de verjaardagsstress af ben suvcces ermee
snakelady wat naar dat ze zo slecht slaapt/eet dat ze maar snel beter wordt!

geeft de leeftijd 1 jaar ook aan dat je mag evranderen in een slecht luisterend draakje
Voor het eerst sinds heel lang ( alle andere keren waren op eend hand te tellen) liep ze vannacht te spoken, luisteren dat ze iets niet mog ho maar, express de kerstboom in rijden ( gelukkig alles en zij heel en niks beschadigd) glas drinken express omgooien en zo voorts
Zal ze dat van Djulian geleerd hebben? Die reed van de wek ook zo de boom in toch?
Wat een boeffie is ze!

Fuente hopenlijk zijn buisjes de oplossing en heeft ze straks geen last meer!

Lishe die zijn leuk!! Laat ze maar niet aan mijn neefje zien die is helemaal gek van Bumba.

Martineke gefeliciteerd! Maxim al 2!
pi_44997366
Volgens mij krijgt Amber een kies. Ze is elke keer aan het huilen. Soms ineens uit het niets... Zo zielig. Gisteravond maar een zetpilletje gegeven en daar heeft ze hartstikke op geslapen.

Michel heeft eergister een nep fatboy gekocht bij de Praxis, een rode. Amber vind 'm helemaal geweldig. Ze laat zich zo voorover vallen

A gossie Saartje toch.. hoop dat je er van verlost bent als je buisjes hebt

Lishe, wat zijn ze gaaf!!

Whaha Evenstar, hier ook een draakje hoor!!

Demi, wordt maar snel beter
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_44997820
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:58 schreef Githa het volgende:
Oooch Sara het word echt tijd hé Fuente.

Lief dat je ook nog even naar Jordy vraagt!
Hier gaat het goed Zijn handje zoals je misschien in het fototopic kon zien bij de handjes voor zijn ogen foto ziet er goed uit en wordt met de week smaller. Rechter niet echt naar mijn idee, maar goed daar kunnen we best mee leven.
Dat ziet er goed uit Githa! Wat fijn dat het nu toch zo de goede kant opgaat

Maxim is jarig! Van harte gefeliciteerd

Hoe gaat het met Demi vandaag Snakelady?

Vicky, die fatboys zijn gaaf he! En een kies voor Amber? Wow, hopelijk issie snel door!

Net mijn schoonouders gebeld, Sara is om 23:00 gaan slapen, tot 8 uur vanmorgen. Vanmorgen was ze in ieder geval heel vrolijk. Nog even en dan krijgt ze inderdaad dr buisjes, dat zal vast helpen!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_44997873
Githa, wat fijn dat het goed gaat met Jordy's handje!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_45001399
Vanmorgen naar het cb geweest. Amber weegt 11 kg en is 75 cm groot. Ze mocht nu wegen op het stoeltje, vond ze helemaal geweldig

Verder heeft ze 2 prikken gehad. Het was ff krijsen en schreeuwen, maar dat was ook snel weer over! En volgens de arts daar zitten er nog geen kiezen aan te komen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_45001599
mijn hemel flinke meid zeg en dat bedoel ik echt positief...
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
pi_45001651
ja he! Tis echt een klein beertje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_45002306
Thijs woog nog geen 12 kilo d8 ik met 21 maand.... kan het ook niet terug vinden want hij is niet meer gewogen en in het ziekenhuis heb ik het niet opgeschreven
pi_45002381
Qua gewicht zit ze iets boven het gemiddelde, maar qua lengte zit ze er weer ietsje onder...

Ze vreet gewoon goed
♥ A ♥ & ♥ T ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')