abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44619393
Wat goed van Jordy dat hij netjes blijft liggen

Ik laat David zo lang mogelijk in zijn spijlenbed.
Ik weet heel erg zeker dat hij niet in zijn bed zou blijven liggen. Die zou accuut rond gaan spoken en van alles uithalen...
pi_44619461
ja, Anna ook lily. maar ja, als ze er uit gaan klimmen moet je wel denk ik. gelukkig lukt dat haar nog niet (met slaapzak aan).
  † In Memoriam † donderdag 21 december 2006 @ 08:43:36 #103
81992 Githa
pi_44619486
Jordy klimt er dus eerder uit dan er gewoon uit te stappen
Maar ik vind het ook ideaal dat de zijkant er zo makkelijk uit kan, fijn om te oefenen.

Lily, hoe is het met jou mannen?
en misschien een fotootje als je wil ?
pi_44619758
David kan er (nog steeds) niet uitklimmen (met 3 slaapzakken aan )

Githa:

Het gaat heel goed met de jongens Het wordt wel steeds drukker thuis.

David is super ondernemend, je kunt hem werkelijk geen seconde uit het oog verliezen.
(bijv: gisteren was hij, toen ik aan het koken was, de kerstballen uit de boom aan het halen om ze 1 voor 1 door het kattenluik naar buiten te droppen).

Damon is druk met school en steeds meer bezig met lezen en schrijven. Hij kan niet wachten tot hij naar groep 3 mag..

Ze kunnen prima met elkaar overweg ondanks het leeftijdsverschil maar af en toe breekt de hel los... Damon kan best klieren en David krijst de boel bij elkaar als Damon dan ook maar scheef naar hem kijkt...

kortom; een gezellige boel en het zijn schatten

Wat betreft foto's: ik heb toevallig gisteren een nieuwe camera gekocht want ik had nog een oude (1,2 pixel). ik zal binnenkort wat plaatsen.
pi_44619847
Het probleem van met Noah naar de supermarkt was juist dat hij te lui was en dus om de haverklap begon te jengelen omdat ie niet meer wilde lopen En onderweg zijn er altijd een aantal dingen die hij leuk vindt waar hij zn gang kan en mag gaan. Een trap bijv die hij op en af wil lopen of op wil zitten. En langs de dierenwinkel waar soms van die kattenbakken staan met die klepjes, die kan ie dan allemaal een tikje geven Eenmaal bij de supermarkt gaat hij in een winkelwagentje. Daar roept ie ook zelf om en vindt ie juist leuk Loslopend met hem in de supermarkt zou ik ook niet aandurven, dan zou ie alles gaan pakken en ben ik bang dat het kapot gaat, of dat er drama's komen omdat ik snoep niet voor hem open maak, etc.

Jordy Wat lief en fijn dat ie zo goed slaapt zonder zijkant Githa
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 21 december 2006 @ 09:41:57 #106
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_44620411
zolang Maxim van die fratsen had om overal aan te zitten e.d heb ik hem altijd in de winkelwagen/wandelwagen gezet, soms was dat ook wel een hele strijd, maar hey, ik ben de mama! sommige dingen moeten nu eenmaal in het leven, en dat was er 1 van. en dat accepteerde hij ook maar, hij kon niet anders.
tegenwoordig zijn we in de fase beland dat hij keurig met zn eigen winkelwagentje achter mij aan sjeest, en alleen dat erin legt wat ik hem in zn handjes geef

Maxim heeft het enige nadeel dat hij hem weleens wil peren hier voor de deur. gisteren heb ik dus maar gedreigd met de gang, heb hem er ook daadwerkelijk 2 x in moeten zetten voordat hij keurig bij mij bleef dat wegrennen was ik zo zat, zie je me al gaan achter een peuter aan met Romijn op mijn arm .......

en Jordy wat lees ik, grote vent zeg!! ziet er lief uit ook zo in dat kleine bedje

ik heb vannacht van 04,15 tot 07.20 bij Maxim in zn bedje geslapen, ik ging bij hem liggen omdat hij aan het klieren was vannacht, en dacht...als hij slaapt stap ik eruit, ahuh.....ik viel dus ook in slaap en papa maar lachen toen hij mij vanmorgen gevouwen naast Maxim in dat bedje zag liggen
pi_44659371
WAt knap van Jordy! Mooie foto ook.

Hebben jullie nog tips om een snotneus snel te laten verdwijnen?
Kim snottert al een hele tijd, het wordt alleen erger. Ze wordt vaak wakker omdat ze het benauwd heeft en ook vaak dorst. Zo'n uitzuigdind helpt weinig. Neusspray een beetje. Stomen helpt niet. Het moet zeker vanzelf overgaan?
pi_44659389
quote:
Op donderdag 21 december 2006 09:41 schreef Martineke het volgende:

ik heb vannacht van 04,15 tot 07.20 bij Maxim in zn bedje geslapen, ik ging bij hem liggen omdat hij aan het klieren was vannacht, en dacht...als hij slaapt stap ik eruit, ahuh.....ik viel dus ook in slaap en papa maar lachen toen hij mij vanmorgen gevouwen naast Maxim in dat bedje zag liggen
En, lag het lekker?
pi_44659582
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 15:14 schreef Ingrid19 het volgende:
WAt knap van Jordy! Mooie foto ook.

Hebben jullie nog tips om een snotneus snel te laten verdwijnen?
Kim snottert al een hele tijd, het wordt alleen erger. Ze wordt vaak wakker omdat ze het benauwd heeft en ook vaak dorst. Zo'n uitzuigdind helpt weinig. Neusspray een beetje. Stomen helpt niet. Het moet zeker vanzelf overgaan?
Om het neusje open te houden en te zorgen dat Merlijn niet al te veel hoest doet een ui hier wonderen. Meestal is het ritueel hier, een beetje zoutoplossing, ui aan het hoofdeinde en als het snot vooraan in het neusje zit even weghalen met de neusjesreiniger, anders niet. Meer kun je niet doen. Je zou natuurlijk nog kunnen stomen zodat het loskomt, maar dat lukt hier niet echt.
pi_44660156
quote:
Op woensdag 20 december 2006 23:38 schreef Githa het volgende:
Daar ligt ie dan
[afbeelding]
Wat lief met die rode wangen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_44660215
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 15:21 schreef Randa_v het volgende:

[..]

Om het neusje open te houden en te zorgen dat Merlijn niet al te veel hoest doet een ui hier wonderen. Meestal is het ritueel hier, een beetje zoutoplossing, ui aan het hoofdeinde en als het snot vooraan in het neusje zit even weghalen met de neusjesreiniger, anders niet. Meer kun je niet doen. Je zou natuurlijk nog kunnen stomen zodat het loskomt, maar dat lukt hier niet echt.
Ui nog niet geprobeerd. Stomen werkt hier ook niet goed. We wachten het af. Tnx!
pi_44661986
Wie heeft er nog een rol behang waar ik Sara achter kan plakken?
Al 2 dagen heerlijk aan het jengelen, driftbuien van heb ik jou daar, gillen en huilen om niets...Heel vermoeiend..
Zal wel weer een nieuwe fase zijn Tussendoor is ze heel vrolijk, ze leert ook veel nieuwe dingen, denk dat het iets teveel voor d;r is. Ze is in d'r boosheid ook van alles aan het slopen, krabt en slaat mij als ik nee zeg enz.
Is dit nu de tijd dat je straf kan gaan geven?

Githa, wat een mooi bedje! En wat slaapt ' ie lief!!

Ingrid, ui helpt hier ook erg goed bij verkoudheid! En luuf, babyluuf ook
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † vrijdag 22 december 2006 @ 17:13:03 #113
81992 Githa
pi_44662178
Fuente het is nog steeds hetzelfde bedje hoor, alleen nu met één zijkant minder. het is wel de bedoeling dat hij een groot bed krijgt, maar zo kan hij eerst even oefenen

Ik denk van wel hoor Fuente, Jordy had op die leeftijd al heel goed door wat wel en niet mocht en kreeg dan ook straf in de hoek zitten
De eerste keer moest ik hem 3 x terug zetten, maar ook dát had hij zo door.
De eerste week heeft hij er heel veel ingezeten, maar nu is dat bijna niet meer nodig.
Er zijn gewoon grenzen natuurlijk. Ik kan best begrijpen als Jordy het ergens moeilijk mee heeft of erg moe is en dan ben ik ook wel tolleranter, maar ook dat heeft een grens en hij zal ook moeten leren hoe je moet reageren in zulke situaties. Slaan en bijten horen daar niet bij
pi_44662649
Ik vind het echt een lief bedje! Hij ligt er ook zo lief in, heerlijk is dat he
Sara heeft laatst voor het eerst op de gang gestaan. Ze vond het echt vreselijk, ik twijfelde erna echt of ik er wel goed aan deed. Ze stond er 30 seconden, en erna luisterde ze wel goed, en hetgeen waarvoor ze op de gang stond (kattebrokjes omgooien na 3 keer waarschuwen) heeft ze niet meer gedaan sindsdien. Aan de ene kant denk ik dat ze me donders goed begrijpt, aan de andere kant is ze natuurlijk pas 16 maand en vind ik het zielig. Ik merk wel aan d'r dat ze echt een begrenzing nodig heeft. Ze is een heel lief, open, vrolijk kind, maar ze kan je ontzettend het bloed onder je nagels vandaan halen als d'r kop verkeerd staat. Mij slaan, vind ik echt onacceptabel, vooral omdat ze het in d'r woede doet, en dus niet in onschuld zeg maar. Volgende keer gaat ze maar weer op de gang denk ik.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 22 december 2006 @ 18:35:04 #115
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_44663990
Ooh Jordy, wat zie ik nu? In een bedje zonder spijlen.... en een better-be-safe-than-sorry-aktie van mama door met dekbed en aankleedkussen een zachte landing te creëren.
Lily, dus die David is soms wat minder guitig dan de foto's deden voorkomen.

Bedjescapriolen; Ik schrok me vandaag rot toen ik Cas tussen de twee ledikantjes in zag hangen. (Ter verduidelijking; de bedjes staan vrij dicht bij elkaar ivm ruimtegebrek.) Tot nu toe was meestal dolkomisch met kietelende kinders en beertjes doorgeven en huilen als je 'em dan niet meer terugkrijgt . Maar ik had niet in de gaten dat ook de armen van Cas meegroeien. Hij trok zich op aan de spijlenrand van Liz' haar bedje. En daar hing hij. Van schrik liet hij los en viel terug in zijn eigen bed. Ehm...nu eens even puzzelen hoe ik de bovenverdieping Cas-proof ga maken.
pi_44666405
Jordy wat lig je daar stoer te wezen in je bed lekker in dromenland

Stoere David met stoere jongens streken

Jeetje Smirre lijkt me idd even schrikken geblazen,, gelukkig is hij van schrik in zijn eigen bedje gevallen en niet in dat van zijn zussie
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_44668343
Githa en Fuente. Dat is nou precies waar ik aan liep te denken de laatse tijd. Ik denk dat Emma ook wel toe is aan 'straffen' toe is. Ze luistert absoluut niet naar nee of niet doen.Toch maar eens wat afspreken hier, een soort time-out krukje ofzo.
Emma haar verkoudheid verdwijnt overigens als sneeuw voor de zon met de antibiotica. Hoewel ik helemaal voor homeopatische medcijnen ben ben ik erg blij met de snelle werking !
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 22 december 2006 @ 21:48:12 #118
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_44668680
Een time out krukje! Knappe moeder als jij je dreumes daarop kan laten zitten Jelief. Dat wordt natuurlijk ook weer een drama schat ik zo in (zou bij Juul in ieder geval no way werken). De gang is hier de beste oplossing. Helaas geen drie, zoals bij Fuente, maar soms wel tien keer.
Fijn dat de antibiotica helpt!

Fuente: niet zielig hoor! Grenzen heeft ze nu eenmaal nodig, ook al met 16 maanden. Is mijn visie tenminste... Goed dat het werkte!
  vrijdag 22 december 2006 @ 21:51:58 #119
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_44668782
time out stoel probeerde ik in eerste instantie, no way dat Maxim bleef zitten, en ik werd er zelf alleen maar kwader van. gang werkt prima meestal maar 1 x en hij is weer braaf
pi_44668910
De gang is hier geen optie, dan klimt ze de trap op. Misschien is een hoekje ver van haar speelgoed vandaan wel een optie ofzo. Het gaat er om dat ik een vaste plek heb om haar uit een situatie te halen. Of ze er op blijft zitten is een tweede, dat verlang ik niet zozeer van haar.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 22 december 2006 @ 21:59:10 #121
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_44668949
Oh ja, dat was hier ook idd. Traphekjes boden uiteindelijk uitkomst...
pi_44669498
Over traphekjes gesproken. Die van ons past niet. Grrrr. Er stond op de site bij dat ze verlengd kunnen worden t/m 90 cm. Nou mooi niet dus! Nou maar hopen dat die van mn ouders wel passen.
Vooral boven lijkt het me wel heel handig.

Kim heeft vandaag voor het eerst een paar stapjes gelopen met de babywalker.

Eerst had ze hem eronder geplast vanmiddag. Jak! Maarja, kan gebeuren he.
  vrijdag 22 december 2006 @ 22:20:27 #123
56471 pinquit
oh my lama!
pi_44669533
oooh githa wat slim de ene spijlenhelft van het bedje weghalen!! handy hoor
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  † In Memoriam † vrijdag 22 december 2006 @ 22:33:17 #124
81992 Githa
pi_44669917
Jordy blijft dus echt wel op een time out stoel zitten als ik zeg dat hij moet blijven zitten
Ik ben daar misschien heel streng in, maar blijven zitten is blijven zitten. Hij zit daar niet voor niks en het hoeft ook echt niet lang te zijn. Misschien heb ik ook wel makkelijk praat want ik ervaar het ook nooit als erg moeilijk ofzo, ik heb hem alleen de eerste keren terug moeten sturen, maar nu is het nooit een probleem.
Maakt eigenlijk ook niet uit, als het doel maar bereikt wordt
pi_44670248
Jelief, fijn dat de AB zijn werk doet

Op een stoeltje zetten deden wij ook eerst bij Sara, maar Sara is het type dat zich gillend op de grond laat vallen (hard) en dan alles bij elkaar gilt, dus ze liet zich gewoon van het stoeltje donderen om dan vervolgens op de grond te gaan gillen Dat vallen en gillen mag ze van mij op de gang doen, klinkt 't wat minder hard Kben blij dat er meer ervaring is hier, toch en stukje bevestiging
Sara
Merel
Ukje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')