En, lag het lekker?quote:Op donderdag 21 december 2006 09:41 schreef Martineke het volgende:
ik heb vannacht van 04,15 tot 07.20 bij Maxim in zn bedje geslapen, ik ging bij hem liggen omdat hij aan het klieren was vannacht, en dacht...als hij slaapt stap ik eruit, ahuh.....ik viel dus ook in slaapen papa maar lachen toen hij mij vanmorgen gevouwen naast Maxim in dat bedje zag liggen
Om het neusje open te houden en te zorgen dat Merlijn niet al te veel hoest doet een ui hier wonderen. Meestal is het ritueel hier, een beetje zoutoplossing, ui aan het hoofdeinde en als het snot vooraan in het neusje zit even weghalen met de neusjesreiniger, anders niet. Meer kun je niet doen. Je zou natuurlijk nog kunnen stomen zodat het loskomt, maar dat lukt hier niet echt.quote:Op vrijdag 22 december 2006 15:14 schreef Ingrid19 het volgende:
WAt knap van Jordy! Mooie foto ook.
Hebben jullie nog tips om een snotneus snel te laten verdwijnen?
Kim snottert al een hele tijd, het wordt alleen erger. Ze wordt vaak wakker omdat ze het benauwd heeft en ook vaak dorst. Zo'n uitzuigdind helpt weinig. Neusspray een beetje. Stomen helpt niet. Het moet zeker vanzelf overgaan?
Ui nog niet geprobeerd. Stomen werkt hier ook niet goed. We wachten het af. Tnx!quote:Op vrijdag 22 december 2006 15:21 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Om het neusje open te houden en te zorgen dat Merlijn niet al te veel hoest doet een ui hier wonderen. Meestal is het ritueel hier, een beetje zoutoplossing, ui aan het hoofdeinde en als het snot vooraan in het neusje zit even weghalen met de neusjesreiniger, anders niet. Meer kun je niet doen. Je zou natuurlijk nog kunnen stomen zodat het loskomt, maar dat lukt hier niet echt.
Straf vind ik zelf zo'n rotwoord. Dat is precies waar ik over twijfelde. Kijk, een paar voorbeelden. Sara zat vaak bij de kattebrokken. Ze eet ze op of gooit ze op de kop, zodat alles onderligt. Heel vaak hebben we haar afgeleid, iets anders aanbieden, nee zeggen, aan de andere kant van de tafel zetten enz. Op een gegeven moment na 3 keer waarschuwen, liep ik op d'r af, om haar ergens anders neer te zetten. Ze ziet me aankomen en gooit nog snel even het bakje door de kamer heen, in d'r woede, omdat ze wist dat ze ergens anders zou worden neergezet.quote:Op vrijdag 22 december 2006 22:52 schreef Igraine het volgende:
Maar doet Sara echt dingen waarvoor ze gestraft moet worden dan vraag ik me af? Myhron is iets ouder zelfs en ik heb het eigenlijk nog niet meegemaakt. Nou ben ik zelf ook geen voorstander van straffen, maar dat is een persoonlijke keuze.
Dit vraag ik me gewoon af, is geen veroordeling of iets hoor.
Ik denk dat je het heel goed verwoord zoquote:Op vrijdag 22 december 2006 23:05 schreef Fuente het volgende:
[..]
Ze mag van mij ook echt boos zijn, ik denk dat het goed is dat ze zich leert uiten en haar eigen grenzen verkent, maar tevens denk ik ook dat wij nu echt grenzen moeten gaan stellen want Sara weet precies hoe ze ons de baas moet zijn, en dat is dan weer niet de bedoeling.
En vergeet niet dat je als moeder ook nog je eigen temperament hebt, hèquote:Op vrijdag 22 december 2006 23:11 schreef Igraine het volgende:
Aan de kattenbrokjes zitten en m'n telefoon proberen af te pakken (inclusief gillen) doet Myhron idd ook wel. Typisch kattekoppies gedrag dus![]()
Ik zeg dan dat het niet mag, zet haar ergens anders neer en negeer het verder. Soms meerdere malen achter elkaar. Nou kan ik dit als het moet heel vaak achter elkaar volhouden hoor, maar vaak is het niet nodig. Kan idd heel makkelijk een verschil in temperament of in karakter zijn zoals Leah zegt.
I know... Tja ik ben wat dat betreft gewoon een softie haha. Met huisdieren bijvoorbeeld ook. Ik ben nu eenmaal niet zo streng en best geduldig.quote:Op vrijdag 22 december 2006 23:15 schreef Leah het volgende:
[..]
En vergeet niet dat je als moeder ook nog je eigen temperament hebt, hè?
Dat is inderdaad een groot verschil, ik ben echt niet supergeduldigquote:Op vrijdag 22 december 2006 23:18 schreef Igraine het volgende:
[..]
I know... Tja ik ben wat dat betreft gewoon een softie haha. Met huisdieren bijvoorbeeld ook. Ik ben nu eenmaal niet zo streng en best geduldig.
Voor volwassenen daarentegen ben ik keihard![]()
![]()
Ik denk dat er inderdaad een groot verschil zit in kinderen, vooral bij een tweede, die krijgt natuurlijk ook weer veel van de eerste meequote:Op vrijdag 22 december 2006 23:27 schreef bixister het volgende:
ja, grenzen zijn echt wel belangrijk. ik heb anna ook nog nooit echt gestraft trouwens. volgens mij zat piet op anna's leeftijd ook al wel eens op de 'stoutstoel' of in de gang (kan ook pas vanaf 2 geweest zijn, ik weet 't niet meer precies), maar op een of andere manier kunnen we 't met anna nog steeds met alleen 'nee' zeggen en afleiden/wegzetten af. (afkloppen!!) terwijl ze echt niet alleen maar een lieverdje is, hoor. maar de situatie is voor haar anders met een oudere broer om zich heen die zich heel graag voortdurend met haar bemoeit (dus ze is blij als ze rustig kan spelen) en die ook veel aandacht van mij naar zich toetrekt. zij is zelf ook anders dan piet, en ik ben ook wel veranderd en reageer op anna ook weer wat anders dan op piet (denk dat ik van haar meer pik). lastig om precies de vinger erop te leggen waar 't 'm nou precies in zit. de hele combi is in elk geval zo dat ik vaak genoeg moet ingrijpen in beider gedrag, maar als er een naar boven of op de gang gezet wordt is 't meestal piet.
Daarom zei ik ook, dat is persoonlijk. Uiteraard moet een kind grenzen aangereikt krijgen en hoe je dat doet is heel verschillend. Dat doe je idd op een manier waarvan je denkt dat die werkt bij je kind, maar, ook niet onbelangrijk, waar jij jezelf ook prettig bij voelt. Ook dat is voor iedereen anders.quote:Op zaterdag 23 december 2006 10:32 schreef Githa het volgende:
En tegen straf, ja, wat zal ik zeggen.
Ik ben ook niet vóór straf, maar wat heet straf? Een kind heeft het nodig dat iemand de grenzen voor hem bepaald en dat doe je op een manier waarvan je denkt dat die werkt bij je kind.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |