abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44414146
Nou ja dames en heren. Morgen weer een dag.

Half 12 gaat het debat verder toch?

Voor nu... slaap lekker allemaal!
pi_44414148
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
Je kunt niet ontkennen dat deze escalatie voor een deel veroorzaakt is wegens persoonlijke haat en afkeer jegens Verdonk. Het ligt er gewoon zo duidelijk bovenop.
Dat is echt onzin. Natuurlijk is die afkeer van haar er. Maar uiteindelijk is zij maar een voorbijganger, een pluisje. Wat kan het mij nou boeien of zij de komende maanden er nog zit of niet. Het gaat om de zaak.
pi_44414153
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:12 schreef SCH het volgende:
Zalm was inderdaad heel duidelijk itt Balkenende, Zalm zei: er wordt niet meer uitgezet.
Met betrekking tot de ingeperkte groep ja.
quote:
Na morgen wel hoor en het gaat echt om de grootste groep of denk jij dat de linkse meerderheid nu akkoord gaat met een opschorting voor minder dan 80 procent van de groep?
Ik heb geen idee, het is onzekerheid troef nu wie wel mag blijven en wie niet.
pi_44414158
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:16 schreef Ludacriss het volgende:

Ja

Weltrusten.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_44414164
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:16 schreef Ludacriss het volgende:
Kwart over tien dacht ik, staat op de frontpage in ieder geval.
pi_44414181
Mmmm ik hoorde de voorzitter toch echt iets over half 12 zeggen.
  donderdag 14 december 2006 @ 01:19:28 #67
148363 Solidius
Business and pleasure
pi_44414191
quote:
En wat moet Verdonk dan doen? Al die mensen die het met haar koers eens zijn (zie voorkeursstemmen) schofferen? Gelukkig heeft ze dat niet gedaan. Dat de VVD nu in het kabinet blijft doen zij ook alleen maar in dienst van het landbelang niet omdat ze het eens zijn met het beleid.
4x is er een motie tegen haar geweest, en keer op keer bleef ze op d'r botte reet zitten, de democratie wordt daarmee genegeerd en ongeloofwaardig. Dat de VVD blijft zitten is 'prima', maar achter iemand die zoveel controversie veroorzaakt moet een keer een punt worden gezet.
There is nothing to worry about, there is nothing at all.
pi_44414199
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:17 schreef Tirion het volgende:

[..]

Kwart over tien dacht ik, staat op de frontpage in ieder geval.
Dat was eerst de bedoeling. Het is half 12 geworden volgens Tante Gerdi
pi_44414203
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Precies. Dat wordt nu echt wel goed afgekaart. De formulering die nu is gekozen, is er ook omdat het CDA nu niet helemaal gezichtsverlies lijdt, het lijkt nu alsof er maar deels aan de Kamer tegemoet wordt gekomen. Beetje damage control, dat gunnen we ze wel
Het zou natuurlijk meer kies zijn om een motie in te dienen met een duidelijk kader wat betreft de doelgroep en helemaal dit met de uiteindelijke coalitiepartners te bespreken, maar de werkelijkheid is zoals-ie is en dat kader zal nog geduid moeten worden.
In verband met de rechtsgelijkheid zal dit uiteindelijk wel weer een nieuwe pardonregeling creëren, veronderstel ik, maar daar zal het kabinet over vier jaar wellicht mee van doen hebben.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_44414210
Half 12 it is... en nu ga ik slapen
pi_44414221
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:19 schreef Solidius het volgende:
4x is er een motie tegen haar geweest, en keer op keer bleef ze op d'r botte reet zitten, de democratie wordt daarmee genegeerd en ongeloofwaardig.
Ik noem het falen van de kamer dat zij kon blijven zitten. Waarom hebben ze niet gewoon de daad bij het woord gevoegd in de kamer? Op die manier laat je natuurlijk ook heel duidelijk zien dat je geen knip voor de neus waard bent als zwakke kamer die de zaken op zijn beloop laat.

Zijn die moties trouwens aangenomen, dat is wel een belangrijk punt.
  donderdag 14 december 2006 @ 01:21:45 #72
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_44414225
quote:

[..]

4x is er een motie tegen haar geweest, en keer op keer bleef ze op d'r botte reet zitten, de democratie wordt daarmee genegeerd en ongeloofwaardig. Dat de VVD blijft zitten is 'prima', maar achter iemand die zoveel controversie veroorzaakt moet een keer een punt worden gezet.
Hoe vaak heeft de motie het gehaald? Laat me je verklappen; geen 4x.
Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
pi_44414228
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is echt onzin. Natuurlijk is die afkeer van haar er. Maar uiteindelijk is zij maar een voorbijganger, een pluisje. Wat kan het mij nou boeien of zij de komende maanden er nog zit of niet. Het gaat om de zaak.
AHA!...de zaak... en wat is volgens jou de zaak? Gaat het om de asielzoekers, of er nou criminelen en gelukszoekers bij zitten (want dat is al een feit anders waren er niet al zoveel uitgezet) of gaat het om puur en alleen de angst van links ( owww die rechtse rita is wel erg populair en als dat zo blijft kunnen wij (links ) het wel schudden) een hak te zetten?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_44414235
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:21 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik noem het falen van de kamer dat zij kon blijven zitten. Waarom hebben ze niet gewoon de daad bij het woord gevoegd in de kamer? Op die manier laat je natuurlijk ook heel duidelijk zien dat je geen knip voor de neus waard bent als zwakke kamer die de zaken op zijn beloop laat.
Dus je was het wel eens met de motie van gisteren?
pi_44414239
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
De triomftocht die sommigen nu al houden terwijl er nog geen duidelijkheid voor de uitgeprocedeerden spreekt boekdelen. Je kunt niet ontkennen dat deze escalatie voor een deel veroorzaakt is wegens persoonlijke haat en afkeer jegens Verdonk. Het ligt er gewoon zo duidelijk bovenop.
Vind je het gek dat mensen na al die jaren en al helemaal na de debatten van de afgelopen weken/dagen blij zijn dat er toch, zij het vooralsnog niet volledig duidelijk hoe, naar hen wordt geluisterd? Ik niet. Verdonk heeft er door haar houding en persoonlijkheid een onemanshow van gemaakt en daar wordt je natuurlijk niet geliefder op. Dus dat ga ik ook niet ontkennen. Maar het ging in eerste instantie om haar beleid en daar gaat het nog steeds om. Alleen door de houding van Verdonk is haar persoon zeker ook mee gaan spelen.
quote:
En wat moet Verdonk dan doen? Al die mensen die het met haar koers eens zijn (zie voorkeursstemmen) schofferen? Gelukkig heeft ze dat niet gedaan. Dat de VVD nu in het kabinet blijft doen zij ook alleen maar in dienst van het landbelang niet omdat ze het eens zijn met het beleid.
Joh, ze kan nog zoveel voorkeursstemmen krijgen, haar beleid kreeg niet de meerderheid. En ik vind dat in een democratie de meerderheid moet gelden. De zes partijen die vóór hebben gestemd gisteren hebben die meerderheid wel en dus moet daarnaar worden geluisterd. Voorkeurstemmen of niet.
Hatsjoe!
pi_44414253
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:22 schreef SCH het volgende:
Dus je was het wel eens met de motie van gisteren?
Nee, ik vond dat er een motie van wantrouwen moest komen. Minister voert motie niet uit, pats motie van wantrouwen. Dan sla je een sterk figuur als kamer.
pi_44414255
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:21 schreef Montagui het volgende:

[..]

AHA!...de zaak... en wat is volgens jou de zaak? Gaat het om de asielzoekers, of er nou criminelen en gelukszoekers bij zitten (want dat is al een feit anders waren er niet al zoveel uitgezet) of gaat het om puur en alleen de angst van links ( owww die rechtse rita is wel erg populair en als dat zo blijft kunnen wij (links ) het wel schudden) een hak te zetten?
Het gaat om asielzoekers, dat zie je goed. Gelukszoekers vind ik een grappige maar onzinnige term. Geluk zoeken we allemaal in het leven, jij niet?
  donderdag 14 december 2006 @ 01:25:59 #78
148363 Solidius
Business and pleasure
pi_44414283
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:21 schreef Afwezig het volgende:

[..]

Hoe vaak heeft de motie het gehaald? Laat me je verklappen; geen 4x.
Recentelijk 2x voor zover ik feitelijk kan meedelen.
pi_44414286
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:23 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nee, ik vond dat er een motie van wantrouwen moest komen. Minister voert motie niet uit, pats motie van wantrouwen. Dan sla je een sterk figuur als kamer.
Nee, het gaat juist om het beleid, dat gaf deze motie aan. Vond ik heel sterk!
pi_44414288
quote:

[..]

Controversie doordat links dat meende, terwijl Rita gewoon eerlijk is gebleven. Zich verontschuldigd als ze wat voorbarig was etc etc, alleen maar menselijk. Nee, links wil haar aan de galg en wat ze ook zegt.
  donderdag 14 december 2006 @ 01:27:15 #81
148363 Solidius
Business and pleasure
pi_44414301
En nogmaals, het debat is morgen om 10:15, Pauw en Witteman niet aanstaan op NL1?
pi_44414309
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Juist. Het gaat nu weer over het beleid. Er zit nu geen persoon meer die de aandacht van de zaak afleid en dus moet links nu wat mij betreft ook weer niet zo ver gaan dat ze alsnog het aftreden van Verdonk op haar andere beleidstereinen gaan eisen. Dit was het belangrijkste en die slag hebben ze gewonnen. Nu nog de juiste grenzen van die groep vaststellen en er overeenstemming over bereiken morgen
Hatsjoe!
pi_44414310
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:23 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Voorop gesteld dat ik dit totaal niet verwacht had, en echt had gedacht dat ze gewoon zou aftreden zoals gebruikelijk is, was het achteraf gezien toch niet zo dom van de kamer, omdat ze nu sneller (deels, maar dat merken we morgen) toch hun zin gekregen hebben betreffende de opschorting.
pi_44414319
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:22 schreef Ali Salami het volgende:

Joh, ze kan nog zoveel voorkeursstemmen krijgen, haar beleid kreeg niet de meerderheid. En ik vind dat in een democratie de meerderheid moet gelden. De zes partijen die vóór hebben gestemd gisteren hebben die meerderheid wel en dus moet daarnaar worden geluisterd. Voorkeurstemmen of niet.
Meerderheid? Wat vind jij de meerderheid. De meerderheid die jou uitkomt?

Als je per sé zeker wilt weten wat de meerderheid wil dan laat deze kwestie over aan het volk...hoppa, referendum.
  donderdag 14 december 2006 @ 01:28:51 #85
104871 remlof
Europees federalist
pi_44414324
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:27 schreef Solidius het volgende:
En nogmaals, het debat is morgen om 10:15, Pauw en Witteman niet aanstaan op NL1?
Dat komt goed uit want ik heb morgenvroeg vrij omdat de loodgieter langskomt
  donderdag 14 december 2006 @ 01:28:52 #86
148363 Solidius
Business and pleasure
pi_44414325
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:26 schreef Montagui het volgende:

[..]

Controversie doordat links dat meende, terwijl Rita gewoon eerlijk is gebleven. Zich verontschuldigd als ze wat voorbarig was etc etc, alleen maar menselijk. Nee, links wil haar aan de galg en wat ze ook zegt.
Rita en menselijk..
pi_44414326
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:27 schreef Ali Salami het volgende:

[..]

Juist. Het gaat nu weer over het beleid. Er zit nu geen persoon meer die de aandacht van de zaak afleid en dus moet links nu wat mij betreft ook weer niet zo ver gaan dat ze alsnog het aftreden van Verdonk op haar andere beleidstereinen gaan eisen. Dit was het belangrijkste en die slag hebben ze gewonnen. Nu nog de juiste grenzen van die groep vaststellen en er overeenstemming over bereiken morgen
Ik heb daar alle vertrouwen in. Hirsch Ballin is een verstandige man. Er kan eindelijk weer inhoudelijk gedebatteerd worden zonder al die malligheid
pi_44414330
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:28 schreef Montagui het volgende:

[..]

Meerderheid? Wat vind jij de meerderheid. De meerderheid die jou uitkomt?
Vertegenwoordiging. Dat is juist het hele idee... anders blijven we bezig.
  donderdag 14 december 2006 @ 01:29:31 #89
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_44414332
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:22 schreef Ali Salami het volgende:

[..]

Vind je het gek dat mensen na al die jaren en al helemaal na de debatten van de afgelopen weken/dagen blij zijn dat er toch, zij het vooralsnog niet volledig duidelijk hoe, naar hen wordt geluisterd? Ik niet. Verdonk heeft er door haar houding en persoonlijkheid een onemanshow van gemaakt en daar wordt je natuurlijk niet geliefder op. Dus dat ga ik ook niet ontkennen. Maar het ging in eerste instantie om haar beleid en daar gaat het nog steeds om. Alleen door de houding van Verdonk is haar persoon zeker ook mee gaan spelen.

[..]

Haar beleid kreeg altijd een meerderheid. Tot de verkiezingen. Het is in Nederland nu eenmaal gebruikelijk dat je beleid als afgetreden kabinet niet gaat veranderen en dat tot het moment dat er een nieuw kabinet is je het oude kabinet het beleid laat doorvoeren.

Het gaat hier gewoon om de afrekening. Links heeft voor de verkiezingen tot vervelens toe Verdonk geprobeerd weg te werken. Uiteindelijk heeft het er toe geleid dat D'66 de brui er aan gaf en er nieuwe verkiezingen kwamen. En in plaats van nog even te wachten met nieuw beleid maken tot je het ZELF kan gaan bepalen (maw, dat je zelf in het kabinet zit) neem je de hoogst ongebruikelijke stap om het oude kabinet te DWINGEN nieuw beleid uit te voeren. Wat de VVD ook gedaan had, ze hadden altijd het slachtoffer geweest. Als ze hadden afgetreden hadden ze 'weggelopen voor het landsbelang', als Verdonk weg zou gaan zouden ze 'laf het vertrouwen in Verdonk hebben opgezegd' en zoals het nu is zijn ze 'triest dat beleid waar ze niet achter staan ze toch uitvoeren'.
Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
pi_44414333
quote:
Op donderdag 14 december 2006 01:27 schreef Solidius het volgende:
Na de verklaring van Balkenende heeft de kamervoorzitster bepaalt dat het half twaalf zou worden. Wat je zag was de herhaling van Pauw en Witteman en daar was dit nog niet bekend.
Hatsjoe!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')