quote:
Op vrijdag 15 december 2006 19:08 schreef Pappie_Culo het volgende:[..]
zie mijn bovenstaande post.
Dit is iets heel anders dan winkeldiefstal. Dit gaat om je recht op veiligheid en geborgenheid in je eigen huis. Als je je in je eigen huis alles maar moet laten welgevallen, dát is pas een reuzensprong achterwaarts.
Jammer dat je dat niet inziet.
Dat vraag ik me af. Ik zou me geen moment veiliger voelen als ik het recht had om iemand die mijn huis binnendringt de hersens in te slaan. Ten eerste kan ik me voorstellen dat ik een enorme vergissing maak, in al mijn angst en blind van de adrenaline de schim in de duistere woonkamer verwond, er na het indrukken van de lichtschakelaar achter kom dat het een gezinslid is en de rest van mijn leven wegkwijn in wroeging.
Maar zéker wanneer ik bedenk dat degene die van plan is om bij me in te breken donders goed weet dat er een reële kans is dat hem al dit naars overkomt, zich in voorbereiding op zijn stoute plannetjes nog zwaarder bewapent dan ik en blakend van het zelfvertrouwen misschien zelfs wel wat minder risico neemt om in alle stilte mij van mijn spulletjes te beroven.
Afgezien van dit alles denk ik niet dat de 'vraag' naar een dergelijk recht erg groot is. De meesten zullen toch liever niet hun eigen leven op het spel zetten bij het verdedigen van een paar spulletjes en verstoppen zich onder het hemelbed, het schrikt inbrekers niet af en het kostbare gevoel van geborgenheid in je eigen huis wordt hoe dan ook geschonden zodra een kwaadwillende voet op jouw tapijt zet. Of laminaat, voor mijn part. Er is hoe dan ook in die ingerichte woonkamer nergens een plekje over voor rechteloosheid. De beschaving van een land meet je af aan de wijze waarop het met de onbeschaafden omgaat. Jakkes, nu ga ik ook nog eens heel erg vrij citeren.
[ Bericht 0% gewijzigd door ZomerDagDromer op 15-12-2006 19:48:25 ]