Je begint je toch wel af te vragen wat een slechter leven is voor deze hondenquote:Op donderdag 14 december 2006 18:21 schreef Nonneke het volgende:
DierenbevrijdingsfrontenDieren die niet voor zichzelf kunnen zorgen vrij in de natuur laten om daar alsnog te sterven aan honger/dorst
![]()
Inderdaad. Ook al lijkt het bij elkaar dat het er daar verschrikkelijk aan toe gaat. Dat bedoelde ik ook te zeggen: onderneem actie, maar alleen als je het echt zo zeker mogelijk weet.quote:Op vrijdag 15 december 2006 00:32 schreef Skorpija het volgende:
Natuurlijk verschrikkelijk wat ze doen.
Maar met een foto van een hond in een hok en zeggen dat hij 24 uur niet buitenkomt, kom je niet ver....
Eerder foto's van zieke/gewonde dieren etc... Die zullen het beter als (uiteindelijk) bewijs doen.
Ze houden niet van dikke honden..quote:Op vrijdag 15 december 2006 10:10 schreef biancadebruijn het volgende:
Dit is Dusty toen ik haar net bij Mirando had weggehaald.Ze zeiden dat ze 3 maanden oud was.Maar ja of die leeftijd klopt.Dusty was vel over been . Ze is een border collie.Maar mirando houd niet van dikke honden zei hij later toen ik hem belde.
[afbeelding]
Hmm.. ik wilde een bericht naar je inbox sturen maar die staat op niet actief.quote:Op vrijdag 15 december 2006 10:43 schreef Dungeonmaster het volgende:
Lijntje staat uit. Wellicht komt er binnekort iemand in actie. Ik zal hier niet in detail treden omdat ook mensen van Mirando waarschijnlijk wel kunnen googlen.
Die hebben het te druk met opruimenquote:Op vrijdag 15 december 2006 10:43 schreef Dungeonmaster het volgende:
Lijntje staat uit. Wellicht komt er binnekort iemand in actie. Ik zal hier niet in detail treden omdat ook mensen van Mirando waarschijnlijk wel kunnen googlen.
Nu wel denk ik. Wist niet eens dat er een was. Noob!quote:Op vrijdag 15 december 2006 10:46 schreef Frappelsien het volgende:
[..]
Hmm.. ik wilde een bericht naar je inbox sturen maar die staat op niet actief.
Ja die heb ik ook gesproken.quote:Op vrijdag 15 december 2006 10:40 schreef Frappelsien het volgende:
[..]
Ze houden niet van dikke honden..![]()
Ik heb een meisje gesproken die heeft een bruine labrador weggehaald bij hun.
Deze hond was zo dik (amper 6 mnd oud) dat hij niet goed kon lopen.
Zijn poten waren zwak en hebben een tijd in het gips gezeten.
Ze is een tijdje actief geweest op opgelicht.net.
Hahaha, ik wist ook niet dat je dat moest activerenquote:Op vrijdag 15 december 2006 10:50 schreef Dungeonmaster het volgende:
[..]
Nu wel denk ik. Wist niet eens dat er een was. Noob!
Niet weten waar je hond vandaan komt?quote:Op vrijdag 15 december 2006 11:05 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat de meeste mensen niet weten waar hun pup vandaan komt. De meeste broodfokkers zijn niet veel beter dan dit hoor.
Kijk maar eens op marktplaats!!! Sommige mensenquote:Op vrijdag 15 december 2006 11:09 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Niet weten waar je hond vandaan komt?
Sorry hoor, maar dan zou ik al niet eens aan een dier beginnen, als ik niet wist waar het vandaan kwam.
Ja maar dat wil ik ook zeggen, als mensen op die manier dieren aan blijven schaffen zal er natuurlijk nooit een einde komen aan dit soort praktijkenquote:Op vrijdag 15 december 2006 11:11 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Kijk maar eens op marktplaats!!! Sommige mensen![]()
![]()
Oh, je zal mij ook niet horen zeggen dat er niks tegen moet worden gedaan - integendeel juist!quote:Op vrijdag 15 december 2006 11:16 schreef Ticootje het volgende:
Er komt denk ik ook geen einde aan dit soort praktijken.
Maar dat betekend dat als de praktijken bekend worden dat we daar iets tegen moeten doen!!
Nu er geen stefforts meer gefokt mogen worden in NL, halen mensen ze in Belgie... of gewoon illegaal.
Toen ik 2,5 jaar geleden een advertentie zag staan was er van Mirando nog niets bekend.Hij was toen nog met z'n website bezig(Die kwam een week later pas op internet).Dus veel na te checken was er niet.Hij adverteerde toen met 1 nest van 1 ras.Ik vroeg aan de telefoon of de ouders er waren en of ik deze ook mocht zien.Hij zei dat dat mocht.Ben daar 3 dagen later naar toe gegaan.Dusty werd gehaald en neer gezet in de "ontvangsruimte"De ouders en het nest mocht ik in eens niet zien omdat de pensionhonden dan overstuur zouden raken.Als ik dit geweten had van te voren was ik zeker niet gegaan.Want ik weet dat als ik een verwaarloosde zieke hond zie ik hem niet kan laten zitten.Dan zou ik altijd een schuldgevoel overhouden en me afvragen hoe het met die hond gaat.Ik wist toen ik DAAR was dat het een broodfokker was maar ik kon Dusty niet aan zijn lot overlaten, ik had haar al gezien.Daarom ben ik daarna ook gaan rondvragen en gaan opzoeken of iemand van Mirando iets wist.En nu een paar jaar later kom ik achter de verhalen.En kunnen andere mensen gewaarschuwd worden daar niet naar toe te gaan.quote:Op vrijdag 15 december 2006 11:02 schreef Stormqueen het volgende:
Niet om lullig te doen, want ik vind het ook walgelijk wat hier gebeurt, maar...
Waarom kopen jullie daar dieren? Want zolang ze honden verkopen gaan ze er gewoon mee door. Als niemand ze meer wil hebben zullen ze vanzelf stoppen, danwel minderen met dit wangedrag.
Ik zeg niet dat zij geen schuld hebben, maar de klant heeft daar ook een aandeel in, al is het maar klein.
Dat heb ik 3 keer gedaan , een kort bericht dat ik mensen zocht die bekend zijn met Mirando.quote:Op vrijdag 15 december 2006 11:26 schreef Ticootje het volgende:
nog een paar oproepen op marktplaats zetten!!!
knap van je zeg,quote:Op vrijdag 15 december 2006 10:12 schreef Ticootje het volgende:
Mag ik eerlijk zijn....
Ik vind het pupje er niet zo goed uitzien. Zie ik nu de ruggegraad door zn vacht heen??
Hij lijkt ook wat angstig te kijken.
Verder wel een lieverd!
ZEIK NIET!!quote:Op vrijdag 15 december 2006 11:31 schreef FUFR het volgende:
[..]
knap van je zeg,
angstig kijkende honden hebben de oren namelijk platliggen, niet omhoog....
okquote:
De meeste mensen weten dit niet eens. Ze gaan op een advertentie af die op marktplaats staat of in een krantje.quote:Op vrijdag 15 december 2006 11:09 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Niet weten waar je hond vandaan komt?
Sorry hoor, maar dan zou ik al niet eens aan een dier beginnen, als ik niet wist waar het vandaan kwam.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |