Omdat ik toch niks te doen had en in het kader van: "Ik ga vier weken naar de alpen en ik neem mee:" heb ik hieronder wat foto's van de spullen die meegaan. Eigenlijk gaan gewoon al mijn spullen mee, op de toerski troep na.quote:Op donderdag 28 juni 2007 08:44 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dr missen nu al stukjes...Ik zou ze niet gebruiken hoor
Misschien wel een leuk idee: een "show me your rack" topic in het topic. Ooit eens op climbing.com gezien, je lacht je suf met die amerikanen. Er was er een die al zn friends op zo'n gereedschapsbord had hangen, bijna alsof het een winkel is. En vaak zie je al aan de glim-factor van de nutjes en friends en biners hoe serieus het spul wordt gebruikt...
"awesome rack dude!"
Ik zal vanavond alvast eens ff een foto van mijn ijzerwinkel schieten.
Daar liggen er drie...quote:Op donderdag 28 juni 2007 17:04 schreef Roel_spaarndam het volgende:
[..]
Omdat ik toch niks te doen had en in het kader van: "Ik ga vier weken naar de alpen en ik neem mee:" heb ik hieronder wat foto's van de spullen die meegaan. Eigenlijk gaan gewoon al mijn spullen mee, op de toerski troep na.![]()
Afdeling hardware:
[afbeelding]1x acht
Je hebt je tent opgezet voor de foto?quote:
Ik loop wel lekker op me D schoenen omhoog tijdens de aanloop, gewoon de veters niet achter die haakjes langs en het loopt al een stuk lekkerderquote:Op donderdag 28 juni 2007 17:12 schreef Sport_Life het volgende:
Ziet er mooi uit allemaal!Heb je trouwens geen B schoenen of gebruik je sportschoenen voor de aanloop? (neem aan dat je niet op je klimschoenen gaat ..
)
scherpquote:Op donderdag 28 juni 2007 17:13 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Daar liggen er drie...
[..]
Je hebt je tent opgezet voor de foto?
Weinig setjes?? Voor alpien gebruik veel te veel en voor sportklimmen mag je er wel vanuit gaan dat je klimmaat ook nog wel het een en ander heeft. Ik maak wel een lijstje (wat een materiaalfreaks hierquote:Op donderdag 28 juni 2007 18:38 schreef Casparovvv het volgende:
Overigens neem je weinig setjes mee Roel. Die Kong setjes zag ik ergens online voor minder dan een tientje per stuk, had er vanwege de prijs geen goed gevoel bij (if it's too good to be true, it's not). Heb zelf nieuwere setjes van Camp waar ik wél tevreden mee ben, kostten me 15 euro bij de bever.
Ik verveel me kapot hier en wat kan je dan beter doen dan foto's makenquote:Op donderdag 28 juni 2007 23:55 schreef Lortnoc het volgende:
[..]
Weinig setjes?? Voor alpien gebruik veel te veel en voor sportklimmen mag je er wel vanuit gaan dat je klimmaat ook nog wel het een en ander heeft. Ik maak wel een lijstje (wat een materiaalfreaks hier), foto's maken kost me veel te veel tijd.
.....
....
Ja, achteraf las ik zijn bericht wat beter. Als sportklimmer zou ik er altijd voor zorgen dat ik voldoende materiaal bij me heb voor mezelf, dan kan je bijvoorbeeld nog ergens wat setjes laten hangen waar je mee bezig bent.quote:Op donderdag 28 juni 2007 23:55 schreef Lortnoc het volgende:
[..]
Weinig setjes?? Voor alpien gebruik veel te veel en voor sportklimmen mag je er wel vanuit gaan dat je klimmaat ook nog wel het een en ander heeft. Ik maak wel een lijstje (wat een materiaalfreaks hier), foto's maken kost me veel te veel tijd. Biners e.d. sla ik even over want dat heeft iedereen wel.
Alleen je klimmateriaal he :-)quote:Op donderdag 28 juni 2007 23:55 schreef Lortnoc het volgende:
[..]
< lijstje>
Rots:
Sneeuw en ijs:
Kleding:
Kampeerzooi:
Ik had wel een hele middag lol zoquote:
Ik klim wel eens in de Ithquote:Op maandag 2 juli 2007 12:52 schreef Lortnoc het volgende:
Ga je bigwallen Pieter met 2 sets nuts en een volledige set cams plus nog wat extra én ook nog wat hexentrics? Mis alleen de copperheads en mephaken eigenlijk.
Een echt antwoord op de vraag heb ik niet, maar:quote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:33 schreef Casparovvv het volgende:
Vraagje. Normaal gesproken zou ik hiervoor naar British Airways mailen of bellen, maar aangezien het enige emailadres dat ze op de site noemen géén antwoord kon geven op mijn vraag, en ik anders duur naar het buitenland moet bellen, stel ik mijn vraag hier.
Heeft iemand wel eens zijn klimspullen meegenomen op een vlucht met BA?
In hun policy geven ze aan dat je gratis 1 'item of sporting equipment' mag meenemen op hun vluchten, naast je reguliere bagage. Hiermee bedoelen ze eigenlijk grote dingen die niet in een koffer passen. Ze geven echter ook aan dat een tas met golfclubs inclusief schoenen etc. of een duikuitrusting als 1 sporting item wordt gezien. Over klimuitrusting zeggen ze verder niet. Kan je uit deze info concluderen dat een tas met schoentjes, setjes, gordel, pof, ijzerwerk, touw etc. als één item wordt gezien? In dat geval kan ik mijn klimspullen gratis meenemen zonder dat het gewicht mee telt
Volgens de voorwaarden telt dat sport item niet mee in de gewichtslimietquote:Op donderdag 16 augustus 2007 08:45 schreef Gripper het volgende:
[..]
Een echt antwoord op de vraag heb ik niet, maar:
Klimmateriaal is zwaar, en vaak heb je nog wel meer bagage bij je dan klimmateriaal, dus als het in het ruim gaat kom je al snel boven de gewichtslimiet. Neem het dus mee als handbagage (als er ijsboren en pickels bij zijn, die wel inchecken met je reguliere bagage...)
Op dit moment moet het dan wel een groot feest bij jou in de omgeving zijn, met die enorme sneeuwvalquote:Op zondag 11 november 2007 18:55 schreef King_of_Kool het volgende:
Zit nu momenteel voor een stage in Oostenrijk en begin ook een beetje de liefde voor het bergbeklimmen te ontwikkelen hier. Ben al een paar kleine bergjes opgewandeld waaronder de Speiereck en de Preber met respectievelijk een hoogte van 2411 en 2741 meter. Helaas ligt er teveel sneeuw nu voor de wat hogere toppen. Veel mooie interessante verhalen in dit topic en zal het ff in de gaten houden want volgend jaar ga ik ook proberen te beginnen met het wat serieuzere werk.
Heb je dan inmiddels een rijbewijs en auto, jopie?quote:Op maandag 12 november 2007 16:21 schreef Roel_spaarndam het volgende:
maar dan zal ik waarschijnlijk wel in de auto moeten slapen. (wat voor een paar dagen wel te doen is natuurlijk)
Het is opzich wel tof hier, als je ook de tijd hebt om iets te doen. Doordeweeks is het werken tot 5 uur en in het weekend erop uit. De sneeuw op de grond hier is een beetje aan het verdwijnen maar er wordt nog wel een beetje sneeuw voorspeld. De temperaturen zijn zo rond het vriespunt dus iig tot en met het weekend blijft de sneeuw wel liggen en in de bergen helemaal. Aankomend weekend gaan de eerste pistes in Obertauern open dus ga daar maar es een kijkje nemen denk ik.quote:Op dinsdag 13 november 2007 21:20 schreef Roel_spaarndam het volgende:
Ziet er goed uit
Zijn ook nog wel wat leuke dingen te doen als ik het zo zie. Ik zou graag met je ruilen, vooral nu er zo veel sneeuw ligt daar. Hopen dat ik komende week nog ff naar Oostenrijk of zwitserland kan, want deze kans mag ik eigenlijk niet laten schieten
Heb jij toevallig nog wat nieuws over de huidige sneeuw ??![]()
Altijd grappig die borden boven op de top. Waar staat eigenlijk het hoogste bord wat ze geplaatst hbebben op een berg. Zal vast niet op een 8000'er zijn. Niemand is zo gek om daar een paar planken heen te slepen.quote:Op maandag 12 november 2007 23:45 schreef King_of_Kool het volgende:
Bij deze dan een paar foto's van mijn beklimming van de Preber. Let wel, ondanks dat ik er 3 uur over heb gedaan en het natuurlijk wordt afgeraden om alleen de bergen in te gaan, stelde dit natuurlijk niets voor bij de bergen en de verhalen die ik eerder in dit topic ben tegengekomen. De Preber is de bekendste berg hier in Lungau (Salzburgerland) maar het is geen stijle klim. Zou je echter aan de andere kant (De zuid-oostkant als ik me niet vergis) naar boven gaan dan heb je wel touwen en alpine ervaring nodig. Toch was de normale route voor mij nog vrij zwaar omdat de hele berg ondergesneeuwd was en ik enkel voorzien was van wandelschoenen en een zelfgemaakte wandelstok.
[ afbeelding ]
De Preberhut op iets meer dan 1800 meter waar de normale weg eindigde en de wandelroute naar de top begon
[ afbeelding ]
Het laatste stukje naar het Gipfelkreuz op 2741 meter hoogte
[ afbeelding ]
Op de top
[ afbeelding ]
Uitzicht naar oosten
[ afbeelding ]
De Roteck die 2 meter hoger is dan de Preber maar veel moeilijker en gevaarlijker om te beklimmen
[ afbeelding ]
Uitzicht naar het noorden, links zie je nog de Hochgolling die met een ruime 2800 meter ook zeer geliefd is bij klimmers
Nou, de chinezen hebben in de jaren 70 wel een driepoot voor landmetingen naar de top van de everest gesleept, en die staat daar nog steeds, inmiddels met wat gebedsvlaggetjes eraan.quote:Op maandag 19 november 2007 18:19 schreef avw1982 het volgende:
[..]
Altijd grappig die borden boven op de top. Waar staat eigenlijk het hoogste bord wat ze geplaatst hbebben op een berg. Zal vast niet op een 8000'er zijn. Niemand is zo gek om daar een paar planken heen te slepen.![]()
Het is wel grappig dat wat er op de top staat natuurlijk ook verschilt per land en werelddeel. Zo staan hier in Oostenrijk overal gipfelkreuzen op de top. Maar in de Himalaya zijn ze weer niet zo Christelijk. En in de Andes is het ook weer anders. Maar het heeft wel iets altijd, een object of een bord op de top.quote:Op maandag 19 november 2007 18:19 schreef avw1982 het volgende:
[..]
Altijd grappig die borden boven op de top. Waar staat eigenlijk het hoogste bord wat ze geplaatst hbebben op een berg. Zal vast niet op een 8000'er zijn. Niemand is zo gek om daar een paar planken heen te slepen.![]()
Jep zo'n bord is altijd leuk. Heb je tenminste een bewijs dat je echt ergens bent geweest.quote:Op dinsdag 20 november 2007 11:13 schreef King_of_Kool het volgende:
[..]
Het is wel grappig dat wat er op de top staat natuurlijk ook verschilt per land en werelddeel. Zo staan hier in Oostenrijk overal gipfelkreuzen op de top. Maar in de Himalaya zijn ze weer niet zo Christelijk. En in de Andes is het ook weer anders. Maar het heeft wel iets altijd, een object of een bord op de top.
Hey,quote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:48 schreef L0we het volgende:
Gaaf, een klimtopic.
Ik wil beginnen in Arnhem. Heb een aantal keer geklommen, klim rond de 5a/b. Ik ben nog op zoek naar een klimmaatje. Wie heeft interesse om regelmatig te klimmen? (1 keer in de week/ 1 keer in de 2 weken). Nivo maakt mij niet heel erg uit, wil vooral voor de lol en ontspanning klimmen
bronquote:Vrouw overleden na val van klimmuur
Uitgegeven: 14 mei 2008 09:30
AMSTERDAM - Een 39-jarige vrouw uit Haarlem is dinsdagavond overleden na een val in een tot klimhal omgebouwde kerk aan de Erik de Roodestraat in Amsterdam-West. Dat maakte de politie woensdag bekend.
Rond half tien viel de vrouw van 10 tot 12 meter hoogte van de klimmuur. Ze werd naar het ziekenhuis gebracht, waar ze korte tijd later aan haar verwondingen overleed.
Naar de oorzaak van het ongeluk doet de politie nog onderzoek.
(c) ANP
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |