abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50942965
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 08:44 schreef Gripper het volgende:

[..]

Dr missen nu al stukjes...Ik zou ze niet gebruiken hoor

Misschien wel een leuk idee: een "show me your rack" topic in het topic. Ooit eens op climbing.com gezien, je lacht je suf met die amerikanen. Er was er een die al zn friends op zo'n gereedschapsbord had hangen, bijna alsof het een winkel is. En vaak zie je al aan de glim-factor van de nutjes en friends en biners hoe serieus het spul wordt gebruikt...
"awesome rack dude!"

Ik zal vanavond alvast eens ff een foto van mijn ijzerwinkel schieten.
Omdat ik toch niks te doen had en in het kader van: "Ik ga vier weken naar de alpen en ik neem mee:" heb ik hieronder wat foto's van de spullen die meegaan. Eigenlijk gaan gewoon al mijn spullen mee, op de toerski troep na.

Afdeling hardware:

• 3x setjes Camp
  • 7x setjes Kong (geen aanraders, beetje stug)
  • 5x schroefkarabiner
  • 1x HMS karabiner
  • 2x ijsboor black diamond turbo express
  • 1x DMM belay master
  • 2x materiaal snapper
  • 1x reverso
  • 1x acht
  • 1x bosje Black diamond nuts

Afdeling touw/slinges:

• 1x Beal booster 9.8mm 70m enkeltouw
  • 4x slinge 60cm
  • 3x slinge 120cm
  • 1x slinge 30cm
  • 1x prussik 4m
  • 1x prussik 5m
  • 1x prussik 1m

Afdeling sneeuw en ijs:

• 1x Grivel G12 stijgijzers snelsluiting
  • 1x Grivel Air tech evo T pickel
  • 1x Charlet Moser Aztar ijsbijl
  • 1x Outdoor desing GTX gamaschen
  • 1x Dunne handschoenen
  • 1x Dikke handschoenen
  • 1x Muts

Afdeling schoenen:

• 1x Queshua klimschontjes (nog steeds me eerste paar )
  • 1x La sportiva Eiger D schoenen

Afdeling allerlei:

• 1x Bivakzak 1p
  • 1x Lakenzak 1p
  • 1x Haglöfs LIM Gore tex paclite jas
  • 1x Petzl Tikka plus hoofdlamp
  • 1x Drinkfles
  • 1x Camelback
  • 1x EHBO
  • 1x Petzl helm
  • 1x Suunto observer horloge/ hoogtemeter
  • 1x paspoort, tandpasta etc.
  • 1x Therm a rest pro-lite 4 matje

Afdeling kleding:

• 2x Craft Thermo lange mouwen
  • 2x Craft Thermo korte mouwen
  • 1x Dunne fleece
  • 1x Haglofs Soft shell
  • 1x Lowe Alpine gore tex broek
  • 1x Fjall raven "klim"broek
  • 3x sokken

Afdeling rugzakken

• 1x Deuter act lite 40+10 liter rugzak
  • 1x Black Diamond covert 32 L rugzak

Afdeling winterklimmen:

• 1x Rossignol Bandit B3 ski's met Diamir Freeride tourbinding
  • 1x Black diamond schep Linx
  • 1x Black diamond sonde Tour probe
  • 1x Mammut Barryvox Pulse lawinepiep
  • 1x Scarpa Matrix schoenen
  • 1x Leki stokken
  • 1x Kohla vellen
  • 1x The North Face skibril

Afdeling tent:

• 1x The north face Rock 22 2pers. tent

Wensen:

• Dubbeltouw
  • Friends
  • lichte toerski's
  • skihelm
  • GTX jas
  • 2e ijsbijl
  • ijsschroeven

Al met al valt er altijd nog wel iets te bedenken wat ik graag zou willen hebben dus echt "klaar" zal nooit zijn

Eerst komende zomer maar weer eens klimmen en dan zien we wel weer verder. Eerst ga ik een NSAC C2 rots cursus volgen rondom het pitz/kaunertal, in ieder geval zullen we een aantal dagen in de kaunergrathutte zitten. Na de cursus ga ik nog wat zelfstandige tochten maken (waarschijnlijk met Gripper en Lortnoc ) en dan kunnen we vanaf 1 augustus weer lekker aan het werk.
  • pi_50943207
    Ziet er mooi uit allemaal! Heb je trouwens geen B schoenen of gebruik je sportschoenen voor de aanloop? (neem aan dat je niet op je klimschoenen gaat .. )
    pi_50943245
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 17:04 schreef Roel_spaarndam het volgende:

[..]

Omdat ik toch niks te doen had en in het kader van: "Ik ga vier weken naar de alpen en ik neem mee:" heb ik hieronder wat foto's van de spullen die meegaan. Eigenlijk gaan gewoon al mijn spullen mee, op de toerski troep na.

Afdeling hardware:
    [afbeelding]

• 1x acht
  • Daar liggen er drie...
    quote:
    Afdeling tent:
    [afbeelding]

• 1x The north face Rock 22 2pers. tent
  • Je hebt je tent opgezet voor de foto?
    Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
    pi_50943803
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 17:12 schreef Sport_Life het volgende:
    Ziet er mooi uit allemaal! Heb je trouwens geen B schoenen of gebruik je sportschoenen voor de aanloop? (neem aan dat je niet op je klimschoenen gaat .. )
    Ik loop wel lekker op me D schoenen omhoog tijdens de aanloop, gewoon de veters niet achter die haakjes langs en het loopt al een stuk lekkerder Scheelt ook weer wat gewicht op je rug. Voor een klein wandelingetje gebruik ik wel b schoenen, maar als ik alpien ga klimmen dan gaan die dus niet mee.
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 17:13 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Daar liggen er drie...
    [..]

Je hebt je tent opgezet voor de foto?
    scherp (ik neem maar 1 acht mee, dat is wel een goed excuus he )
    me tent had ik laatst al een keer opgezet dus dat is wel een wat oudere foto, maar als jullie het echt graag hadden gewild dan zou ik um best nog wel een keer op zetten .
    pi_50944566
    ach die rock staat ook in 1 handomdraai.. . (heb ook weleens een Laser van Terra Nova opgezet, mijn god wat een gepruts met die kut touwtjes).
    pi_50945877
    Overigens neem je weinig setjes mee Roel. Die Kong setjes zag ik ergens online voor minder dan een tientje per stuk, had er vanwege de prijs geen goed gevoel bij (if it's too good to be true, it's not). Heb zelf nieuwere setjes van Camp waar ik wél tevreden mee ben, kostten me 15 euro bij de bever.
    pi_50956614
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 18:38 schreef Casparovvv het volgende:
    Overigens neem je weinig setjes mee Roel. Die Kong setjes zag ik ergens online voor minder dan een tientje per stuk, had er vanwege de prijs geen goed gevoel bij (if it's too good to be true, it's not). Heb zelf nieuwere setjes van Camp waar ik wél tevreden mee ben, kostten me 15 euro bij de bever.
    Weinig setjes?? Voor alpien gebruik veel te veel en voor sportklimmen mag je er wel vanuit gaan dat je klimmaat ook nog wel het een en ander heeft. Ik maak wel een lijstje (wat een materiaalfreaks hier ), foto's maken kost me veel te veel tijd. Biners e.d. sla ik even over want dat heeft iedereen wel.

Rots:

-Setje BD nuts
    - Friend nr. 3 van Tsjechische origine
    -Reverso
    -ATC
    -Grigri

Sneeuw en ijs:
    -2x Petzl Quark ijsbijl
    -1x BD Raven Pro pickel
    -1x Grivel G14 stijgijzers

Kleding:
    -TNF Apex jas
    -TNF Apex broek
    -Marmot 3laags GTX jack
    -Häglofs LIM paclite jas
    -Millet GTX broek
    -Wat thermo ondegoed, buffs e.d.

Kampeerzooi:
    -MSR PocketRocket brander
    -Primus Omnifuel brander
    -Thermarest prolight matje
    -Helsport Isfjell 2 tent
    -Bergans Rago weatherblock donsslaapzak
    -Mountain Equipment Dreamcatcher slaapzak
    -Ajungilak Kompakt slaapzak

-BD Sphinx 32 rugzak
    -Gregory Chaos rugzak
    -Salomon Raid Revo 20 rugzak (voor adventure races)
    -Platypus 1,5 liter
    "Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
    Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
    pi_50956831
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 23:55 schreef Lortnoc het volgende:

[..]

Weinig setjes?? Voor alpien gebruik veel te veel en voor sportklimmen mag je er wel vanuit gaan dat je klimmaat ook nog wel het een en ander heeft. Ik maak wel een lijstje (wat een materiaalfreaks hier ), foto's maken kost me veel te veel tijd.

.....
    ....
    Ik verveel me kapot hier en wat kan je dan beter doen dan foto's maken Eerst was het plan om aanstaande dinsdag naar de alpen te vertrekken, maar dat is nu donderdag geworden Ik denk dat ik dan nog maar een paar dagen ga werken, want dat niks doen trek ik ook niet echt

[ Bericht 1% gewijzigd door Roel_spaarndam op 29-06-2007 22:26:12 ]
    pi_50978908
    quote:

[..]

Weinig setjes?? Voor alpien gebruik veel te veel en voor sportklimmen mag je er wel vanuit gaan dat je klimmaat ook nog wel het een en ander heeft. Ik maak wel een lijstje (wat een materiaalfreaks hier ), foto's maken kost me veel te veel tijd. Biners e.d. sla ik even over want dat heeft iedereen wel.
    Ja, achteraf las ik zijn bericht wat beter. Als sportklimmer zou ik er altijd voor zorgen dat ik voldoende materiaal bij me heb voor mezelf, dan kan je bijvoorbeeld nog ergens wat setjes laten hangen waar je mee bezig bent.
      maandag 2 juli 2007 @ 11:59:21 #260
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_51053391
    quote:

[..]

< lijstje>
    Rots:
    Sneeuw en ijs:
    Kleding:
    Kampeerzooi:
    Alleen je klimmateriaal he :-)

Mijn lijst:
    Blikwinkel:
    Rond de 10 schroefkara's in diverse maten, en een enkele twistlock.
    14 sportklimsetjes, 4 alpine setjes
    twee sets nuts + los spul
    volledige set friends + enkele losse friends
    3 ijsboren
    een paar hexentrics
    nutfrutter&bieropener (2 stuks)
    acht, atc, reverso, grigri

Touw:
    70 m enkeltouw mammut
    35 m enkeltouw merk onbekend
    2x60 mm dubbeltouw, edelrid

Schlinges: van alles, 60 cm, 120 cm en een grote van 240 cm.

alpine:
    petz vasak ijzers
    raven pro (grip) pickel

Foto komt vanavond!
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_51054511
    quote:
    Op maandag 2 juli 2007 11:59 schreef Gripper het volgende:

[..]

Alleen je klimmateriaal he :-)
    Ik had wel een hele middag lol zo en alles is weer uitgezocht zodat ik weet wat ik vandaag weer kan gaan kopen (of misschien toch morgen )
    pi_51055007
    Ga je bigwallen Pieter met 2 sets nuts en een volledige set cams plus nog wat extra én ook nog wat hexentrics? Mis alleen de copperheads en mephaken eigenlijk.
    "Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
    Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
      maandag 2 juli 2007 @ 13:38:35 #263
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_51056384
    quote:
    Op maandag 2 juli 2007 12:52 schreef Lortnoc het volgende:
    Ga je bigwallen Pieter met 2 sets nuts en een volledige set cams plus nog wat extra én ook nog wat hexentrics? Mis alleen de copperheads en mephaken eigenlijk.
    Ik klim wel eens in de Ith
    Veel van dat spul heb ik spotgoedkoop op de kop kunnen tikken, met het idee "dat komt nog wel eens van pas"
    Mijn foto's op Flickr!
    pi_51069203
    veel ervaren klimmers hier trouwens
    Deze week slaan we het klimmen over (klimpartner vakantie)

Klimmen jullie allemaal ook buiten, dat lijkt ons heel tof.
    Misschien dat we eens naar Frankrijkl gaan , Brialp.nl. Daar was een poster van bij de klimmuur
      maandag 2 juli 2007 @ 23:30:13 #265
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_51078836
    Okee, hier is dan de foto:

Van links naar rechts, van boven naar beneden: de hele bubs setjes, karabiners, de onmisbare boulderborstel, ijsboren en set friends, paar hexen, en de nutjes + nutkeys.

Helm, gordel, pickel etc staan er niet op.
    Mijn foto's op Flickr!
    pi_51419965
    zo, ik meld me hier ook maar eens. na laatst een klimmuur op een tentoonstelling te hebben bedwongen, toch maar eens besloten naar een klimhal te gaan. wow, wat was dat gaaf. drie routes geprobeert (2 en 3 gehaald, bij de 6 liep ik vast, ook door uitgeputte armen) en een beetje geboulderd. man wat is dat vermoeiend zeg, aan het eind kon ik me gewoon niet meer vasthouden aan de muur. op de terugweg naar huis kon ik nauwelijks nog in mn handremmen knijpen

[ Bericht 1% gewijzigd door Byte_Me op 13-07-2007 08:52:07 ]
    pi_52384281
    Zaterdag op de BBC:
    http://www.bbc.co.uk/scotland/greatclimb/index.shtml

De hele middag van 13 tot 19 op BBC scotland (en aangezien wij dat niet kunnen ontvangen, via internet te zien)
    en 's avonds vanaf half 6 op BBC2
    Mijn foto's op Flickr!
    pi_52395552
    Bedankt voor de tip
    pi_52395966
    Vraagje. Normaal gesproken zou ik hiervoor naar British Airways mailen of bellen, maar aangezien het enige emailadres dat ze op de site noemen géén antwoord kon geven op mijn vraag, en ik anders duur naar het buitenland moet bellen, stel ik mijn vraag hier.

Heeft iemand wel eens zijn klimspullen meegenomen op een vlucht met BA?

In hun policy geven ze aan dat je gratis 1 'item of sporting equipment' mag meenemen op hun vluchten, naast je reguliere bagage. Hiermee bedoelen ze eigenlijk grote dingen die niet in een koffer passen. Ze geven echter ook aan dat een tas met golfclubs inclusief schoenen etc. of een duikuitrusting als 1 sporting item wordt gezien. Over klimuitrusting zeggen ze verder niet. Kan je uit deze info concluderen dat een tas met schoentjes, setjes, gordel, pof, ijzerwerk, touw etc. als één item wordt gezien? In dat geval kan ik mijn klimspullen gratis meenemen zonder dat het gewicht mee telt
    pi_52413986
    quote:
    Op woensdag 15 augustus 2007 17:33 schreef Casparovvv het volgende:
    Vraagje. Normaal gesproken zou ik hiervoor naar British Airways mailen of bellen, maar aangezien het enige emailadres dat ze op de site noemen géén antwoord kon geven op mijn vraag, en ik anders duur naar het buitenland moet bellen, stel ik mijn vraag hier.

Heeft iemand wel eens zijn klimspullen meegenomen op een vlucht met BA?

In hun policy geven ze aan dat je gratis 1 'item of sporting equipment' mag meenemen op hun vluchten, naast je reguliere bagage. Hiermee bedoelen ze eigenlijk grote dingen die niet in een koffer passen. Ze geven echter ook aan dat een tas met golfclubs inclusief schoenen etc. of een duikuitrusting als 1 sporting item wordt gezien. Over klimuitrusting zeggen ze verder niet. Kan je uit deze info concluderen dat een tas met schoentjes, setjes, gordel, pof, ijzerwerk, touw etc. als één item wordt gezien? In dat geval kan ik mijn klimspullen gratis meenemen zonder dat het gewicht mee telt
    Een echt antwoord op de vraag heb ik niet, maar:
    Klimmateriaal is zwaar, en vaak heb je nog wel meer bagage bij je dan klimmateriaal, dus als het in het ruim gaat kom je al snel boven de gewichtslimiet. Neem het dus mee als handbagage (als er ijsboren en pickels bij zijn, die wel inchecken met je reguliere bagage...)
    Mijn foto's op Flickr!
    pi_52414639
    quote:
    Op donderdag 16 augustus 2007 08:45 schreef Gripper het volgende:

[..]

Een echt antwoord op de vraag heb ik niet, maar:
    Klimmateriaal is zwaar, en vaak heb je nog wel meer bagage bij je dan klimmateriaal, dus als het in het ruim gaat kom je al snel boven de gewichtslimiet. Neem het dus mee als handbagage (als er ijsboren en pickels bij zijn, die wel inchecken met je reguliere bagage...)
    Volgens de voorwaarden telt dat sport item niet mee in de gewichtslimiet Zolang het maar niet zwaarder is dan 32 kg. Ik mag maar 23 kg reguliere bagage meenemen in één tas, dus dat wordt sowieso al krap voor 10 maanden zuidelijk Afrika. Een extra tas kost me 120 euro bij BA, dat vind ik zonde, vooral gezien het feit dat ik dat dan op twee (en waarschijnlijk 3) vluchten mee moet nemen.

Daarnaast heb ik al een digitale spiegelreflex + drie lenzen + flitser + portable harddisc in mijn handbagage, dus dat zal krap worden
    pi_52641914
    Leuk kadootje voor mezelf gekocht:

En ze lopen zo lekker op de vlakke weg!
    Mijn foto's op Flickr!
    pi_53504539
    Na ruim een maand zal ik de stilte weer is verbreken met een verslagje, deze keer van mijn C2 rots cursus. Hij staat op mijn site dus.... klikkerdeklik naar beklimmingen.nl

beetje spammen
    pi_54427599
    na weer een maand zal ik de stilte dan maar eens verbreken... Tof verslag op de site van Hans, Roel!

Pech dat je rondom de bluemlisalp niet kon doen wat je wilde: dat probleem hadden wij precies een week eerder. Toen was overvloedige sneeuwval niet het probleem, maar de hut was compleet vol met mensen die nog even van het laatste mooie weekend van het bemande seizoen wilden genieten. Omdat we zo snel niets konden bedenken waar we dan aan de slag konden, zijn we maar halsoverkop naar arolla gereden, en die kloterige cheilon nu eindelijk eens getopt! 3 keer is scheepsrecht

maar jullie alternatieve tocht was ook gaaf, mooi topje die dent du geant. ik heb er al vaak naar staan kijken, maar als ik dat verslag zo eens lees moet het er toch maar eens van komen.. Wat is de moeilijkheidsgraad van die route eigenlijk? Allemaal vaste touwen toch?
    Mijn foto's op Flickr!
      zondag 11 november 2007 @ 18:55:13 #275
    124107 King_of_Kool
    Hail to the King
    pi_54532526
    Zit nu momenteel voor een stage in Oostenrijk en begin ook een beetje de liefde voor het bergbeklimmen te ontwikkelen hier. Ben al een paar kleine bergjes opgewandeld waaronder de Speiereck en de Preber met respectievelijk een hoogte van 2411 en 2741 meter. Helaas ligt er teveel sneeuw nu voor de wat hogere toppen. Veel mooie interessante verhalen in dit topic en zal het ff in de gaten houden want volgend jaar ga ik ook proberen te beginnen met het wat serieuzere werk.
    De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
    pi_54553841
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 18:55 schreef King_of_Kool het volgende:
    Zit nu momenteel voor een stage in Oostenrijk en begin ook een beetje de liefde voor het bergbeklimmen te ontwikkelen hier. Ben al een paar kleine bergjes opgewandeld waaronder de Speiereck en de Preber met respectievelijk een hoogte van 2411 en 2741 meter. Helaas ligt er teveel sneeuw nu voor de wat hogere toppen. Veel mooie interessante verhalen in dit topic en zal het ff in de gaten houden want volgend jaar ga ik ook proberen te beginnen met het wat serieuzere werk.
    Op dit moment moet het dan wel een groot feest bij jou in de omgeving zijn, met die enorme sneeuwval Ik zit er dan ook sterk aan te denken om naar Oostenrijk te gaan om lekker door de verse poedersneeuw te knallen, maar dan zal ik waarschijnlijk wel in de auto moeten slapen . (wat voor een paar dagen wel te doen is natuurlijk)

Misschien dat je nog wat mooie plaatjes kan posten zodat ik er nog meer zin in krijg
    pi_54554109
    quote:
    Op maandag 12 november 2007 16:21 schreef Roel_spaarndam het volgende:
    maar dan zal ik waarschijnlijk wel in de auto moeten slapen . (wat voor een paar dagen wel te doen is natuurlijk)
    Heb je dan inmiddels een rijbewijs en auto, jopie?
    Kunnen we bij een lange nachtelijke autorit de rijtaken nog beter verdelen dan voorheen ;-)
    Mijn foto's op Flickr!
      maandag 12 november 2007 @ 23:45:10 #278
    124107 King_of_Kool
    Hail to the King
    pi_54564364
    Bij deze dan een paar foto's van mijn beklimming van de Preber. Let wel, ondanks dat ik er 3 uur over heb gedaan en het natuurlijk wordt afgeraden om alleen de bergen in te gaan, stelde dit natuurlijk niets voor bij de bergen en de verhalen die ik eerder in dit topic ben tegengekomen. De Preber is de bekendste berg hier in Lungau (Salzburgerland) maar het is geen stijle klim. Zou je echter aan de andere kant (De zuid-oostkant als ik me niet vergis) naar boven gaan dan heb je wel touwen en alpine ervaring nodig. Toch was de normale route voor mij nog vrij zwaar omdat de hele berg ondergesneeuwd was en ik enkel voorzien was van wandelschoenen en een zelfgemaakte wandelstok.

De Preberhut op iets meer dan 1800 meter waar de normale weg eindigde en de wandelroute naar de top begon

Het laatste stukje naar het Gipfelkreuz op 2741 meter hoogte

Op de top

Uitzicht naar oosten

De Roteck die 2 meter hoger is dan de Preber maar veel moeilijker en gevaarlijker om te beklimmen

Uitzicht naar het noorden, links zie je nog de Hochgolling die met een ruime 2800 meter ook zeer geliefd is bij klimmers

[ Bericht 2% gewijzigd door King_of_Kool op 13-11-2007 18:23:11 ]
    De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
      maandag 12 november 2007 @ 23:47:50 #279
    124107 King_of_Kool
    Hail to the King
    pi_54564445
    -edit- ging iets fout
    pi_54585899
    Ziet er goed uit

Zijn ook nog wel wat leuke dingen te doen als ik het zo zie. Ik zou graag met je ruilen, vooral nu er zo veel sneeuw ligt daar. Hopen dat ik komende week nog ff naar Oostenrijk of zwitserland kan, want deze kans mag ik eigenlijk niet laten schieten

Heb jij toevallig nog wat nieuws over de huidige sneeuw ??
      woensdag 14 november 2007 @ 10:42:22 #281
    124107 King_of_Kool
    Hail to the King
    pi_54595592
    quote:
    Op dinsdag 13 november 2007 21:20 schreef Roel_spaarndam het volgende:
    Ziet er goed uit

Zijn ook nog wel wat leuke dingen te doen als ik het zo zie. Ik zou graag met je ruilen, vooral nu er zo veel sneeuw ligt daar. Hopen dat ik komende week nog ff naar Oostenrijk of zwitserland kan, want deze kans mag ik eigenlijk niet laten schieten

Heb jij toevallig nog wat nieuws over de huidige sneeuw ??
    Het is opzich wel tof hier, als je ook de tijd hebt om iets te doen. Doordeweeks is het werken tot 5 uur en in het weekend erop uit. De sneeuw op de grond hier is een beetje aan het verdwijnen maar er wordt nog wel een beetje sneeuw voorspeld. De temperaturen zijn zo rond het vriespunt dus iig tot en met het weekend blijft de sneeuw wel liggen en in de bergen helemaal. Aankomend weekend gaan de eerste pistes in Obertauern open dus ga daar maar es een kijkje nemen denk ik.

Dit is overigens in het zuid-westen van de provincie Salzburg tegen Karinthie en Steiermark aan. Zo ligt er in Tirol ook veel sneeuw maar zijn er toch ook wel gebieden waar er helemaal niet of weinig sneeuw ligt nu.

Zo is het hier ongeveer nu
    pi_54720315
    Afgelopen weekend 54e geworden op het NSK Naja, SAC bokaal hebben we in ieder geval binnen
    pi_54721026
    quote:
    Op maandag 12 november 2007 23:45 schreef King_of_Kool het volgende:
    Bij deze dan een paar foto's van mijn beklimming van de Preber. Let wel, ondanks dat ik er 3 uur over heb gedaan en het natuurlijk wordt afgeraden om alleen de bergen in te gaan, stelde dit natuurlijk niets voor bij de bergen en de verhalen die ik eerder in dit topic ben tegengekomen. De Preber is de bekendste berg hier in Lungau (Salzburgerland) maar het is geen stijle klim. Zou je echter aan de andere kant (De zuid-oostkant als ik me niet vergis) naar boven gaan dan heb je wel touwen en alpine ervaring nodig. Toch was de normale route voor mij nog vrij zwaar omdat de hele berg ondergesneeuwd was en ik enkel voorzien was van wandelschoenen en een zelfgemaakte wandelstok.

[ afbeelding ]
    De Preberhut op iets meer dan 1800 meter waar de normale weg eindigde en de wandelroute naar de top begon

[ afbeelding ]
    Het laatste stukje naar het Gipfelkreuz op 2741 meter hoogte

[ afbeelding ]
    Op de top

[ afbeelding ]
    Uitzicht naar oosten

[ afbeelding ]
    De Roteck die 2 meter hoger is dan de Preber maar veel moeilijker en gevaarlijker om te beklimmen

[ afbeelding ]
    Uitzicht naar het noorden, links zie je nog de Hochgolling die met een ruime 2800 meter ook zeer geliefd is bij klimmers
    Altijd grappig die borden boven op de top. Waar staat eigenlijk het hoogste bord wat ze geplaatst hbebben op een berg. Zal vast niet op een 8000'er zijn. Niemand is zo gek om daar een paar planken heen te slepen.
    pi_54732051
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 18:19 schreef avw1982 het volgende:

[..]

Altijd grappig die borden boven op de top. Waar staat eigenlijk het hoogste bord wat ze geplaatst hbebben op een berg. Zal vast niet op een 8000'er zijn. Niemand is zo gek om daar een paar planken heen te slepen.
    Nou, de chinezen hebben in de jaren 70 wel een driepoot voor landmetingen naar de top van de everest gesleept, en die staat daar nog steeds, inmiddels met wat gebedsvlaggetjes eraan.
    Mijn foto's op Flickr!
      dinsdag 20 november 2007 @ 11:13:57 #285
    124107 King_of_Kool
    Hail to the King
    pi_54734438
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 18:19 schreef avw1982 het volgende:

[..]

Het is wel grappig dat wat er op de top staat natuurlijk ook verschilt per land en werelddeel. Zo staan hier in Oostenrijk overal gipfelkreuzen op de top. Maar in de Himalaya zijn ze weer niet zo Christelijk. En in de Andes is het ook weer anders. Maar het heeft wel iets altijd, een object of een bord op de top.
    pi_55722726
    *nieuwjaarsschop*
    Iedereen een gelukkig, veilig en gezond nieuwjaar gewenst!
    Mijn foto's op Flickr!
    pi_55726363
    quote:
    Op dinsdag 20 november 2007 11:13 schreef King_of_Kool het volgende:

[..]

Het is wel grappig dat wat er op de top staat natuurlijk ook verschilt per land en werelddeel. Zo staan hier in Oostenrijk overal gipfelkreuzen op de top. Maar in de Himalaya zijn ze weer niet zo Christelijk. En in de Andes is het ook weer anders. Maar het heeft wel iets altijd, een object of een bord op de top.
    Jep zo'n bord is altijd leuk. Heb je tenminste een bewijs dat je echt ergens bent geweest.
    pi_55793100
    Dag klimgeiten,

Na mezelf volgevreten te hebben tijdens kerst en oud en nieuw wordt het weer tijd om aan de bak te gaan. Ik ben op zoek naar een klimmaatje voor in het weekend in Zwolle. Ik klim op dit moment 5b en op een goeie dag 5c. Dit wil ik in mei op een 6a hebben. Wie heeft interesse?
    pi_56573879
    tvp! Ga weer beginnen in Amsterdam
    Wie een kuil graaft voor een ander
    is een arbeider.
    pi_56600136
    Gaaf, een klimtopic .

Ik wil beginnen in Arnhem. Heb een aantal keer geklommen, klim rond de 5a/b. Ik ben nog op zoek naar een klimmaatje. Wie heeft interesse om regelmatig te klimmen? (1 keer in de week/ 1 keer in de 2 weken). Nivo maakt mij niet heel erg uit, wil vooral voor de lol en ontspanning klimmen
    pi_56600248
    quote:
    Op vrijdag 8 februari 2008 11:48 schreef L0we het volgende:
    Gaaf, een klimtopic .

Ik wil beginnen in Arnhem. Heb een aantal keer geklommen, klim rond de 5a/b. Ik ben nog op zoek naar een klimmaatje. Wie heeft interesse om regelmatig te klimmen? (1 keer in de week/ 1 keer in de 2 weken). Nivo maakt mij niet heel erg uit, wil vooral voor de lol en ontspanning klimmen
    Hey,

Ik klim zelf in Arnhem, je kunt altijd eens bij ons groepje aanhaken om te kijken of het klikt. :-)
    Meestal ben ik er op dinsdag en donderdag, stuur maar even een PM of mailtje als het je wat lijkt.
    Mijn foto's op Flickr!
    pi_56609188
    thnx! Je hebt mail
    pi_56885200
    Is er hier ook iemand die lid is van de ASAC?? Ik ben net begonnen met een introcursus bij het Universitair Sportcentrum van de UvA en kwam er twee dagen na de eerste les achter dat de ASAC bestaat. Er staat op de site dat ik nu weer moet wachten tot september om lid te kunnen worden, maar zouden ze daar heel streng in zijn? Ik heb van 2001-2004 al geklommen en was die cursus meer als opfrisser gaan doen, ben dus wel redelijk ervaren.
    Het punt is dat er maar zes mensen op die cursus zitten die niet superenthousiast overkomen om een ploegje te formeren na de cursus en ik wil toch echt wel weer doorbikkelen...ASAC lijkt me wel gaaf daarvoor
    Wie een kuil graaft voor een ander
    is een arbeider.
    pi_56885652
    Stuur ze gewoon een mailtje, zit zelf bij de MaasSAC (Maastricht dus..) en daar kan je gewoon bij komen en meeklimmen, je wordt dan wel pas officieel lid in september
    pi_56910512
    Wat een geniaal filmpje!

http://www.zie.nl/media/web/959/kleuken

Mijn foto's op Flickr!
    pi_57649257
    Even wat onvervalste reclame maken

Terwijl hier langzaamaan de lente aanbreekt en er weer plannen gemaakt worden voor het buitenklimseizoen, gaan 6 Nederlanders over 2 weken de vriezer in: op 13 april vertrekt het team van project inland ice voor een oversteek van de Groenlandse ijskap, een tocht van 650 km op ski's. je kunt hun vorderingen volgen op www.projectinlandice.com

Oh ja, de reden waarom ik dit zo nodig hier moet vermelden? Mijn vriendin is de enige vrouw in het team, en gedurende de maand april en mei zal ik ze hiervandaan ondersteunen als basecamp manager. Helaas wel vanuit Nederland..

Tevens zal er in augustus bij de AVRO een documentaire over de tocht worden uitgezonden, maar da's nog zo ver weg, daarvoor zal ik tegen die tijd wel weer een reminder doen
    Mijn foto's op Flickr!
    pi_57650042
    Wat heeft Nijmegen toch een kuthal zeg, nog erger dan Groningen & Nieuwegein!!! Vandaar ( ) dat ik ga verhuizen naar het westen van het land, hopen dat ze daar wél fatsoenlijke klimwanden hebben! Een nieuw huis is al geregeld, moet alleen nog een geschikte klimwand vinden! Zijn er hier haagse klimmers?? Waar klimmen jullie het liefst? (De Uithof, The Globe..?). Bergsche Hoek is helaas net te ver

(ga verhuizen omdat de studie hier geen fuck aan is )
    pi_58073909
    Touching the Void, filmdrama over het verhaal van Joe Simpson, nu op RTL7
    Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
      woensdag 14 mei 2008 @ 10:40:28 #299
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_58660844
    quote:
    Vrouw overleden na val van klimmuur
    Uitgegeven: 14 mei 2008 09:30

AMSTERDAM - Een 39-jarige vrouw uit Haarlem is dinsdagavond overleden na een val in een tot klimhal omgebouwde kerk aan de Erik de Roodestraat in Amsterdam-West. Dat maakte de politie woensdag bekend.

Rond half tien viel de vrouw van 10 tot 12 meter hoogte van de klimmuur. Ze werd naar het ziekenhuis gebracht, waar ze korte tijd later aan haar verwondingen overleed.

Naar de oorzaak van het ongeluk doet de politie nog onderzoek.

(c) ANP
    bron
    Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
    pi_58661758
    "een tot klimhal omgebouwde kerk"

Klinkt als THEA?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')