Die Finnen denken ook dat ze alles mogenquote:Op woensdag 13 december 2006 21:22 schreef ThE_ED het volgende:
Rendieren zijn niet echt bedreigd heh, en kun je zo eten in bijv Finland.
Ik wil mededelen dat ik het daar mee eensch ben!quote:Op donderdag 14 december 2006 19:09 schreef SiemeN het volgende:
Puik topic.
Ze zijn hier hartstikke bedreigd, zie ze bijna nooitquote:Op woensdag 13 december 2006 21:22 schreef ThE_ED het volgende:
Rendieren zijn niet echt bedreigd heh, en kun je zo eten in bijv Finland.
Toch is er niks mis met een foie gras van de wilde chinchilla.quote:Op vrijdag 15 december 2006 13:51 schreef renz0r het volgende:
Zolang jullie maar van mn chinchilla's afblijven, aangezien dat ook een bedreigde diersoort is (lees: in het wild amper meer voorkomt)
quote:Op vrijdag 15 december 2006 12:23 schreef vero-legata het volgende:
BaajGuardian Biefstuk
Men neme eens stevige 4 wheel drive met kangoeroebumper en men wachtte op het moment dat BaajGuardian oversteekt. Een flinke dot gas zal deze evolutionare lus voorgoed sluiten. Als men wille kan er biefstuk uit gehaald worden en met een beetje peterselie opgevoerd worden aan een ander persoon die u graag het leven zou willen ontnemen.
Tip bij dit recept, neem veel en lekker desert na!
quote:Op vrijdag 15 december 2006 12:58 schreef vero-legata het volgende:
Dolfijn vinnen Soep
Benodigheden voor 3000 personen:
1000 liter water
300 kilo tomaten
250 kilo wokgroenten
500 kilo fermicelli
3 dolfijnen a 2 vinnen per stuk
Ik ben het eensch dat je het eensch bent. Ofzo ik weet het zeker.quote:Op donderdag 14 december 2006 19:10 schreef J_staal het volgende:
[..]
Ik wil mededelen dat ik het daar mee eensch ben!
verkapte tvp! FOEI!! reageer dan op mijn posts.. das teminste stoerquote:Op maandag 18 december 2006 03:53 schreef Zrtlrnc het volgende:
[..]
Ik ben het eensch dat je het eensch bent. Ofzo ik weet het zeker.
*stoer is*quote:Op maandag 18 december 2006 03:54 schreef Guiduuuuw het volgende:
[..]
verkapte tvp! FOEI!! reageer dan op mijn posts.. das teminste stoer![]()
Én Martin het Zakmes!quote:Op maandag 18 december 2006 04:05 schreef Guiduuuuw het volgende:
Neen, Stoer zijn Sjaak Polak en Jan van Halst
En de haren er aan laten zitten voor extra smaak of nietquote:Op woensdag 13 december 2006 17:09 schreef Balthar het volgende:
Sumatraanse Tijgerstaart Sate.
Hak de staart van een Sumatraanse Tijger ( liefst een dode, anders worden de rollen omgedraaid) in blokjes.
Werp de rest van het zeldzame bedreigde dier in de biobak om de verspilling optimaal te laten zijn.
Marineer deze blokjes Tijgerstaart in:
2 eetlepels olie
1 eetlepel sambal badjak
2 eetlepels rode wijnazijn
1 blikje tomatenpuree
wat gemalen witte peper.
Laat dit minstens een half uur marineren.
Rijg de gemarineerde Tijgerstaart blokjes aan spiezen ( liefst van regenwoudhout ) en leg ze op de grill.
Lekker met een Ketjapsausje of pindasaus.
Als bijgerecht een salade van Veldsla met gegrilde kolibriereepjes.
Eet smakelijk.
Dan wordt het langzaam tijd. Vreten wat de pot schaft....quote:
Dodo is geen bedreigde diersoort, maar is reeds uitgestorven. Je kunt hoogstens een bouillon trekken van de botten die Boudewijn Büch in zijn collectie had.quote:Op maandag 18 december 2006 11:55 schreef master_X het volgende:
dodo
zodra je er nog eentje gehaald heb in het museum bereid hem net zoals de kipen smullen
ja ik woon nog thuis nee ik kan niet koken![]()
Dat was toch de bedoeling? Je moet de huid cq. botten zo duur mogelijk verkopenquote:Op maandag 18 december 2006 17:43 schreef vero-legata het volgende:
Wel duur natuurlijk, soep getrokken van dodo botten!
En voor nog meer smakelijke recepten: kijk op de Noorse site ter promotering van het eten van walvisvleesquote:Op woensdag 13 december 2006 21:11 schreef Soli het volgende:
Vinvis-rolletjes... Leuk voor de feestdagen!
Benodigdheden (voor 2 personen):
- 2 ons vinvis (de overige 5000 kilo diene men weg te gooien)
- plakjes gerookte zalm
- garnering naar keuze
Men rolle de zalm rond de vinvis. Garneren... en klaar! Ja, heel makkelijk, het vinden van de vinvis zal het moeilijkste zijn want er zijn er nog maar zo'n 20 van in de hele wereld! Erg exclusief dus, het zal u in aanzien doen stijgen bij uw zakenrelaties e.d.
Smakelijk eten!![]()
waar haal je bastaardsuikerquote:Op woensdag 28 maart 2007 11:48 schreef Reza-impreza het volgende:
Spareribs van de PANDABEER
De marinade voor 1 kg pandabeer-spareribs:
2 eetlepels bruine bastaardsuiker
quote:Op maandag 18 december 2006 19:12 schreef RealZeus het volgende:
Maikuuulpuree met gepwnde groenters.
Men neme:
1 Maikuuul.
1 vrachtwagen.
Alle soorten groenters ,uiteraard van de Loller1000.
Neem 1 Maikuuul,leg hem op de grond en maak met de vrachtwagen sjiek hendige slips op Maikuuuls Lollerlijf,tot hij goed gepureerd is.
Kook Maikuuul tot hij roflsgaar is.
Verwarm de rofloven voor op 225 gradens .
Vet een bakblikker in en stop de Maikuuulpuree sjiek hendig in het bakblikker.
Bestrijk Maikuuuls puree met boter,zo ontstaat er een knapperig korstje.
Zet Maikuuul een uurtje in de oven todat er een goudkleurig StyL0w korstje opkomt.
Pwn intussen de groenters.
Als Maikuuul zijn Lollerkorstje heeft haal je hem uit de oven en lazer je de gepwnde groeters er totally n00b er overheen.
Serveer dit alles met een BrEeZaH.
(on)Smakelijk eten.![]()
quote:Op woensdag 19 december 2007 16:46 schreef SolidArt het volgende:
Gemalen Rendierballen?
Dat en ik heb liever iets zoets!quote:Op woensdag 19 december 2007 16:47 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Zijn rendieren een bedreigde diersoort dan?
Dan moet je een glaasjes pandapis drinkenquote:Op woensdag 19 december 2007 16:48 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat en ik heb liever iets zoets!
Nee, je kunt het ook gewoon kopen. (Zij het met moeite buiten Scandinavië.)quote:Op woensdag 19 december 2007 16:47 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik sterf!!!quote:Op woensdag 19 december 2007 16:50 schreef ruud.nl het volgende:
Niet bedreigd, maar wel een bestaand recept:
Gevulde kameel
Bereidingstijd: langer dan 2 uur
Gang: Hoofdgerecht
Keuken: Arabisch
Smaak: Hartig
Techniek: N.v.t.
Soort gerecht: Hoofdgerecht
Omschrijving
voor 400 personen
Ingrediënten
* 300 dadels
* 200 pluviere-eieren
* 20 karpers van 2 pond elk
* 4 trapganzen (schoongemaakt en geplukt)
* 2 schapen
* 1 grote kameel
* kruiden
Bereidingswijze
Graaf een kuil van drie voet diep.
Maak daarin een vuur van hete kolen.
Kook de eieren hard.
Ontschub de karpers en vul die met gepelde eieren en dadels.
Kruid de ganzen en vul met gevulde karpers.
Vul de schapen met de gevulde ganzen.
Vul de kameel met de gevulde schapen.
Wikkel in bladeren van de doum palm en begraaf dat in de kuil.
Twee dagen bakken.
Serveertips
Serveer met rijst.
quote:Op woensdag 13 december 2006 19:16 schreef vero-legata het volgende:
Panda Pathe
Men doodde een der laatste chinese panda`s, een shotgun kan erg handig zijn maar verwijder dan goed de hagel.
Men slachte de panda in ferme lappen vlees en haalt alle ingewanden eruit.
Van alle vlees en organen wordt een mooie mix gemaakt met behulp van de keukenmachine
De pathe die hieruit komt is erg goed met verse bamboe.
Of lekker voor op de boterham!
Tip bewaar het velletje, via ebay kan dit heel wat opleveren of kijk eens of het WNF nog een bijpassend openhaart kleed nodig hebben.
quote:Op woensdag 13 december 2006 19:16 schreef vero-legata het volgende:
Panda Pathe
Men doodde een der laatste chinese panda`s, een shotgun kan erg handig zijn maar verwijder dan goed de hagel.
Men slachte de panda in ferme lappen vlees en haalt alle ingewanden eruit.
Van alle vlees en organen wordt een mooie mix gemaakt met behulp van de keukenmachine
De pathe die hieruit komt is erg goed met verse bamboe.
Of lekker voor op de boterham!
Tip bewaar het velletje, via ebay kan dit heel wat opleveren of kijk eens of het WNF nog een bijpassend openhaart kleed nodig hebben.
Nee, er is zelfs een overschot...quote:Op woensdag 19 december 2007 16:47 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
na 1 jaar en 6 dagenquote:
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |