abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44393831
Las ik vandaag in het AD:

De overheid zal de accijns op benzine en diesel per 1 januari 2007 weer verder verhogen. Dit terwijl de brandstofprijzen hier in Nederland gewoon toren- en torenhoog zijn.

Vorig jaar gebeurde dat niet als doekje voor het bloeden wegens de stijgingen van de brandstofprijzen. Wat men nu even voor het gemak vergeet is dat het niveau van de brandstofprijzen minstens of zelfs hoger is dan medio 2005.

De hele accijnspolitiek vind ik zolangszamerhand verworden tot ordinaire diefstal van geld van de burger door de overheid. Ook ik vind langszamerhand de macht van de overheid op gebieden gewoon veel te groot worden...

Dit is daar een duidelijk voorbeeld van...
pi_44394281
tsja, de auto is gewoon de cash-cow van de overheid. het is zo hypocriet als maar wat, ik hoop dat de overheid dadelijk eens andere kansloze pogingen gaat ondernemen zoals het afschaffen van het gebruik van de auto door ministers en andere werknemers van de overheid, zodat ze zelf gedwongen worden om met OV of fiets te gaan. Eens kijken hoe leuk ze dat vinden.

en dan zouden ze tenminste eens een voorbeeld stellen in plaats van autorijden duurder te maken en zelf te denken : "ach, ik verdien zelf genoeg en kan rustig blijven autorijden".
pi_44394364
Mee eens. Realiteitbesef lijkt af en toe een beetje te ontbreken.
  woensdag 13 december 2006 @ 15:46:12 #4
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_44394423
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:30 schreef EchtGaaf het volgende:
Las ik vandaag in het AD:

De overheid zal de accijns op benzine en diesel per 1 januari 2007 weer verder verhogen. Dit terwijl de brandstofprijzen hier in Nederland gewoon toren- en torenhoog zijn.

Vorig jaar gebeurde dat niet als doekje voor het bloeden wegens de stijgingen van de brandstofprijzen. Wat men nu even voor het gemak vergeet is dat het niveau van de brandstofprijzen minstens of zelfs hoger is dan medio 2005.

De hele accijnspolitiek vind ik zolangszamerhand verworden tot ordinaire diefstal van geld van de burger door de overheid. Ook ik vind langszamerhand de macht van de overheid op gebieden gewoon veel te groot worden...

Dit is daar een duidelijk voorbeeld van...
Uiteraard wil de overheid een beetje bijverdienen door de accijnzen omhoog te gooien.
Maar je roept dat de prijzen in Nederland al torenhoog zijn.

Maar dat is toch logisch? Waar vergelijk je het mee? Duitsland? Amerika? Canada?
Die landen hebben vele malen meer inwoners en dus vele malen meer auto's. Er wordt dus veel groter olie ingekocht. Dan krijg je automatisch korting.

Zo werkt ELKE markt. Basic economics
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_44394503
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:46 schreef Nembrionic het volgende:
Zo werkt ELKE markt. Basic economics
De brandstofprijzen zijn hier zo hoog, door de torenhoge accijns. En of het nog geen diefstal genoeg is moet je ook nog eens 19 % BTW (ook belasting dus) over de accijns betalen. Dus belasting op belasting......hoe gek kan je het als overheid maken?
pi_44394537
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:30 schreef EchtGaaf het volgende:
Dit terwijl de brandstofprijzen hier in Nederland gewoon toren- en torenhoog zijn.
Het prijspijl van benzine is in Nederland op inflatie na nauwelijks verhoogd sinds 2000. Hoe kom je er bij dat de prijzen dan torenhoog zijn?
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:41 schreef bluebit het volgende:
het is zo hypocriet als maar wat
Wat is er hypocriet aan dan? Weet je ueberhaupt wat het woord betekend?
pi_44394566
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:48 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De brandstofprijzen zijn hier zo hoog, door de torenhoge accijns. En of het nog geen diefstal genoeg is moet je ook nog eens 19 % BTW (ook belasting dus) over de accijns betalen. Dus belasting op belasting......hoe gek kan je het als overheid maken?
En van je inkomen of vermogen waarvan je die brandstof kan kopen houden ze ook nog een aardig deel in. =X
pi_44394582
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:46 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Uiteraard wil de overheid een beetje bijverdienen door de accijnzen omhoog te gooien.
Maar je roept dat de prijzen in Nederland al torenhoog zijn.

Maar dat is toch logisch? Waar vergelijk je het mee? Duitsland? Amerika? Canada?
Die landen hebben vele malen meer inwoners en dus vele malen meer auto's. Er wordt dus veel groter olie ingekocht. Dan krijg je automatisch korting.

Zo werkt ELKE markt. Basic economics
Aha... wat een goede verklaring voor de hoge accijnzen...
pi_44394593
Straks komt daar nog de spitstoeslag of rekeningrijden bij en dan wordt het helemaal feest bij de belastingdienst.
Gelukkig is het OV zo'n geweldig alternatief.
  woensdag 13 december 2006 @ 15:51:20 #10
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_44394610
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:48 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De brandstofprijzen zijn hier zo hoog, door de torenhoge accijns. En of het nog geen diefstal genoeg is moet je ook nog eens 19 % BTW (ook belasting dus) over de accijns betalen. Dus belasting op belasting......hoe gek kan je het als overheid maken?
Accijnzen zijn overal hoog en iedereen zeikt erover in elk land.


De BASISPRIJS in Nederland is gewoon hoog. En dat komt vanwege een lagere inkoop dan andere landen.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_44394673
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:49 schreef Croga het volgende:

[..]

Het prijspijl van benzine is in Nederland op inflatie na nauwelijks verhoogd sinds 2000. Hoe kom je er bij dat de prijzen dan torenhoog zijn?
[..]
De prijzen zijn hier zo hoog vanwege de ACCIJNS. Niet dat de brandsof zelfs zo duur is. Ik meen dat ongeveer driekwart de benzineprijs aan de pomp uit belastingen bestaat. Dat slaat naar mij idee sterk door .
pi_44394706
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:51 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Accijnzen zijn overal hoog en iedereen zeikt erover in elk land.


De BASISPRIJS in Nederland is gewoon hoog. En dat komt vanwege een lagere inkoop dan andere landen.
Ik ken geen land waar een zo hoog % van de brandstofprijs aan de pomp uit belastingen bestaat.
  woensdag 13 december 2006 @ 15:54:17 #13
29440 ajay
Professor in de idioterie
pi_44394718
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:46 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Uiteraard wil de overheid een beetje bijverdienen door de accijnzen omhoog te gooien.
Maar je roept dat de prijzen in Nederland al torenhoog zijn.

Maar dat is toch logisch? Waar vergelijk je het mee? Duitsland? Amerika? Canada?
Die landen hebben vele malen meer inwoners en dus vele malen meer auto's. Er wordt dus veel groter olie ingekocht. Dan krijg je automatisch korting.

Zo werkt ELKE markt. Basic economics
En België dan? Qua inwonders/prijspeil klopt jouw beredenatie niet. Plus heel veel olie-opslag/verwerking gebeurt in Rotterdam en omgeving. Dus zijn voor ons de 'transport'-kosten lager......

Ik vind het zowieso nog steeds knap dat er een tijdlang werd gepraat dat de prijs zo hoog was vanwege de oorlog in Irak en daardoor de prijs van een barrel oil boven de 50 USD lag (zelfs >60), maar nu de prijse voor een barrel lager ligt, is de prijs ook niet evenredig gedaald. Hoe dat dan?
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen!
  woensdag 13 december 2006 @ 15:54:36 #14
108856 jehovaguerilla
Huilie counter @ 263
pi_44394725
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:46 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Uiteraard wil de overheid een beetje bijverdienen door de accijnzen omhoog te gooien.
Maar je roept dat de prijzen in Nederland al torenhoog zijn.

Maar dat is toch logisch? Waar vergelijk je het mee? Duitsland? Amerika? Canada?
Die landen hebben vele malen meer inwoners en dus vele malen meer auto's. Er wordt dus veel groter olie ingekocht. Dan krijg je automatisch korting.

Zo werkt ELKE markt. Basic economics
Misschien een particuliere markt wel maar bij een oligopolie zoals die waar de shell deel van uitmaakt (nog een ned. bedrijf n.b.) wordt er niet aan korting gedaan hoor! Ze kijken wel uit!
Een vat olie kost xxx en dat kost ie gewoon ook al koop je er 20.000.000
Ik denk dat je het iets te simpel bekijkt.
Een oliegroothandel (bestaat geeneenswel maar enkel op consument/bedrijfsniveau) gaat echt niet zeggen mr. frankrijk neemt 2x zoveel af als mevrouw Nederland dus geven wij hem 3% extra korting en een mooi horloge als relatie geschenk.
ghehehehe
The Holy Roman Church has been in power for two thousand years, and is responsible for great suffering and sexual repression.Despite all that, it has also given us the Catholic schoolgirl uniform, so I hereby declare all its sins forgiven.
pi_44394744
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:46 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Uiteraard wil de overheid een beetje bijverdienen door de accijnzen omhoog te gooien.
Maar je roept dat de prijzen in Nederland al torenhoog zijn.

Maar dat is toch logisch? Waar vergelijk je het mee? Duitsland? Amerika? Canada?
Die landen hebben vele malen meer inwoners en dus vele malen meer auto's. Er wordt dus veel groter olie ingekocht. Dan krijg je automatisch korting.

Zo werkt ELKE markt. Basic economics
Dat heeft niets met groot inkopen te maken...Je vergeet even dat er hier in Nederland ongeveer 70-80 eurocent van de literprijs naar de overheid gaat, hoezo groot inkopen? De automobilist is puur een melkkoe, en dat ze bij de literprijs er elk jaar nog een inflatiecorrectie op los gooien is helemaal van de zotte

Dat een of andere politieke partij zich daarvoor niet hard heeft gemaakt bij de afgelopen verkiezingen....tezamen met het aanpakken van andere automobilist-uitzuigende belastingen en accijnzen
pi_44394756
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:50 schreef Boschkabouter het volgende:
Straks komt daar nog de spitstoeslag of rekeningrijden bij en dan wordt het helemaal feest bij de belastingdienst.
Gelukkig is het OV zo'n geweldig alternatief.
En die verhogen de prijzne dan lekker mee. Want de bus rijdt .........jawel op diesel......

En over de prijsstijigen van de NS zal ik maar zwijgen. Die zien de ontwikklingen van de brandstofprijzen ook, en doet dus gewoon lekker mee.
pi_44394801
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:52 schreef EchtGaaf het volgende:
De prijzen zijn hier zo hoog vanwege de ACCIJNS. Niet dat de brandsof zelfs zo duur is. Ik meen dat ongeveer driekwart de benzineprijs aan de pomp uit belastingen bestaat. Dat slaat naar mij idee sterk door .
Is dat een weerwoord tegen mijn punt dat de prijzen hier in NL helemaal niet zo hoog zijn? Of is dat slechts een herhaling van wat je al vertelde?

Een discussie bestaat uit standpunten, weerwoorden en weerleggingen van weerwoorden. Jou discussie bestaat slechts uit een standpunt zonder weerlegging van weerwoorden. Ergo: Discussie onmogelijk, Ergo: Je zeurt om niets.
  woensdag 13 december 2006 @ 15:56:37 #18
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_44394803
eerst zeiken over SUV's en dan zeiken over de brandstofprijzen , vind je het heel erg als ik het moeilijk vind je te volgen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  woensdag 13 december 2006 @ 15:57:22 #19
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_44394836
Betalen OV vervoerders eigenlijk wel accijns?
Vampire Romance O+
pi_44394852
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:54 schreef ajay het volgende:
Ik vind het zowieso nog steeds knap dat er een tijdlang werd gepraat dat de prijs zo hoog was vanwege de oorlog in Irak en daardoor de prijs van een barrel oil boven de 50 USD lag (zelfs >60), maar nu de prijse voor een barrel lager ligt, is de prijs ook niet evenredig gedaald. Hoe dat dan?
In de dagen dat de olie duur was was de benzine aan de pomp meer dan 1,50 per liter. Op dit moment betaal ik 1,20 tot 1,25 per liter. Hoezo niet evenredig gedaald dan?
pi_44394875
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:51 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Accijnzen zijn overal hoog en iedereen zeikt erover in elk land.
Goh wat gek... laatst kwam men met het geniale idee accijnzen op BOEKEN te gaan heffen... Briljant plan voor een nog niet van de grond gekomen KENNIS-economie....
quote:
De BASISPRIJS in Nederland is gewoon hoog. En dat komt vanwege een lagere inkoop dan andere landen.
Ja dus terecht dat er nog een x-bedrag bij op komt... Kom op zeg... is dat alles wat je kunt bedenken?
pi_44394902
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:56 schreef Klonk het volgende:
eerst zeiken over SUV's en dan zeiken over de brandstofprijzen , vind je het heel erg als ik het moeilijk vind je te volgen
Zou jij het erg vinden als ik jou niet zo intelligent vind..........

ik geloof dat ik over die suv's duidelijk ben geweest: HET VEILIGHEIDSASPECT. ik ben dus niet tegen auto''s die op brandstof rijden.
pi_44394951
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:58 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Zou jij het erg vinden als ik jou niet zo intelligent vind..........

ik geloof dat ik over die suv's duidelijk ben geweest: HET VEILIGHEIDSASPECT. ik ben dus niet tegen auto''s die op brandstof rijden.
ik dacht ook al... houd even de partijen uit elkaar... klokken en klepels enzo...

Dat "Klonk" is denk ik van die 5-eurocent die bij elke gedachte weer op een blikken bodem valt...
pi_44394972
Benzine kost zonder belasting bijna niks:
quote:
Accijns en overige belasting



Veruit het grootste deel van de pompprijs bestaat uit belastingen. Gedeeltelijk (accijnzen en heffingen) is dat een vast bedrag (in 2006: 67,3 cent) dat meestal jaarlijks door de overheid wordt aangepast aan de inflatie en soms om politieke redenen wordt verhoogd. Een ander deel, de BTW (19%), beweegt mee met de totale pompprijs.

In november 2006 bestond de gemiddelde pompprijs voor 68% uit accijnzen en BTW.


Meer info: hier


Geldt overigens ook voor auto's. Zo kost een auto van ¤ 40.000,- zonder belastingen maar ¤ 25.298,-
  woensdag 13 december 2006 @ 16:01:27 #25
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_44395014
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:58 schreef Kjew het volgende:
Ja dus terecht dat er nog een x-bedrag bij op komt... Kom op zeg... is dat alles wat je kunt bedenken?
Ik kan ook nog wel bedenken dat mensen altijd lopen te kankeren als er iets met belasting gedaan moet worden. Mensen willen NOOIT extra betalen.

Maar in Nederland hebben we het zo goed(ondanks alle kneuzen die het tegendeel beweren) juist OMDAT de belastingen zo liggen.

Alles wordt betaald vanuit die belastingen en in dit geval ook de accijnzen.
Gebeurt dat niet, dan zullen andere belastingen omhoog moeten.
Maarja..dan gaat iedereen weer huilen.

Kunnen ze beter dit verhogen terwijl iedereen het TOCH blijft kopen dan een andere oplossing.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')