Uiteraard wil de overheid een beetje bijverdienen door de accijnzen omhoog te gooien.quote:Op woensdag 13 december 2006 15:30 schreef EchtGaaf het volgende:
Las ik vandaag in het AD:
De overheid zal de accijns op benzine en diesel per 1 januari 2007 weer verder verhogen. Dit terwijl de brandstofprijzen hier in Nederland gewoon toren- en torenhoog zijn.
Vorig jaar gebeurde dat niet als doekje voor het bloeden wegens de stijgingen van de brandstofprijzen. Wat men nu even voor het gemak vergeet is dat het niveau van de brandstofprijzen minstens of zelfs hoger is dan medio 2005.
De hele accijnspolitiek vind ik zolangszamerhand verworden tot ordinaire diefstal van geld van de burger door de overheid. Ook ik vind langszamerhand de macht van de overheid op gebieden gewoon veel te groot worden...
Dit is daar een duidelijk voorbeeld van...
De brandstofprijzen zijn hier zo hoog, door de torenhoge accijns. En of het nog geen diefstal genoeg is moet je ook nog eens 19 % BTW (ook belasting dus) over de accijns betalen. Dus belasting op belasting......hoe gek kan je het als overheid maken?quote:Op woensdag 13 december 2006 15:46 schreef Nembrionic het volgende:
Zo werkt ELKE markt. Basic economics
Het prijspijl van benzine is in Nederland op inflatie na nauwelijks verhoogd sinds 2000. Hoe kom je er bij dat de prijzen dan torenhoog zijn?quote:Op woensdag 13 december 2006 15:30 schreef EchtGaaf het volgende:
Dit terwijl de brandstofprijzen hier in Nederland gewoon toren- en torenhoog zijn.
Wat is er hypocriet aan dan? Weet je ueberhaupt wat het woord betekend?quote:Op woensdag 13 december 2006 15:41 schreef bluebit het volgende:
het is zo hypocriet als maar wat
En van je inkomen of vermogen waarvan je die brandstof kan kopen houden ze ook nog een aardig deel in. =Xquote:Op woensdag 13 december 2006 15:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De brandstofprijzen zijn hier zo hoog, door de torenhoge accijns. En of het nog geen diefstal genoeg is moet je ook nog eens 19 % BTW (ook belasting dus) over de accijns betalen. Dus belasting op belasting......hoe gek kan je het als overheid maken?
Aha... wat een goede verklaring voor de hoge accijnzen...quote:Op woensdag 13 december 2006 15:46 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Uiteraard wil de overheid een beetje bijverdienen door de accijnzen omhoog te gooien.
Maar je roept dat de prijzen in Nederland al torenhoog zijn.
Maar dat is toch logisch? Waar vergelijk je het mee? Duitsland? Amerika? Canada?
Die landen hebben vele malen meer inwoners en dus vele malen meer auto's. Er wordt dus veel groter olie ingekocht. Dan krijg je automatisch korting.
Zo werkt ELKE markt. Basic economics
Accijnzen zijn overal hoog en iedereen zeikt erover in elk land.quote:Op woensdag 13 december 2006 15:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De brandstofprijzen zijn hier zo hoog, door de torenhoge accijns. En of het nog geen diefstal genoeg is moet je ook nog eens 19 % BTW (ook belasting dus) over de accijns betalen. Dus belasting op belasting......hoe gek kan je het als overheid maken?
De prijzen zijn hier zo hoog vanwege de ACCIJNS. Niet dat de brandsof zelfs zo duur is. Ik meen dat ongeveer driekwart de benzineprijs aan de pomp uit belastingen bestaat. Dat slaat naar mij idee sterk door .quote:Op woensdag 13 december 2006 15:49 schreef Croga het volgende:
[..]
Het prijspijl van benzine is in Nederland op inflatie na nauwelijks verhoogd sinds 2000. Hoe kom je er bij dat de prijzen dan torenhoog zijn?
[..]
Ik ken geen land waar een zo hoog % van de brandstofprijs aan de pomp uit belastingen bestaat.quote:Op woensdag 13 december 2006 15:51 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Accijnzen zijn overal hoog en iedereen zeikt erover in elk land.
De BASISPRIJS in Nederland is gewoon hoog. En dat komt vanwege een lagere inkoop dan andere landen.
En België dan? Qua inwonders/prijspeil klopt jouw beredenatie niet. Plus heel veel olie-opslag/verwerking gebeurt in Rotterdam en omgeving. Dus zijn voor ons de 'transport'-kosten lager......quote:Op woensdag 13 december 2006 15:46 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Uiteraard wil de overheid een beetje bijverdienen door de accijnzen omhoog te gooien.
Maar je roept dat de prijzen in Nederland al torenhoog zijn.
Maar dat is toch logisch? Waar vergelijk je het mee? Duitsland? Amerika? Canada?
Die landen hebben vele malen meer inwoners en dus vele malen meer auto's. Er wordt dus veel groter olie ingekocht. Dan krijg je automatisch korting.
Zo werkt ELKE markt. Basic economics
Misschien een particuliere markt wel maar bij een oligopolie zoals die waar de shell deel van uitmaakt (nog een ned. bedrijf n.b.) wordt er niet aan korting gedaan hoor! Ze kijken wel uit!quote:Op woensdag 13 december 2006 15:46 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Uiteraard wil de overheid een beetje bijverdienen door de accijnzen omhoog te gooien.
Maar je roept dat de prijzen in Nederland al torenhoog zijn.
Maar dat is toch logisch? Waar vergelijk je het mee? Duitsland? Amerika? Canada?
Die landen hebben vele malen meer inwoners en dus vele malen meer auto's. Er wordt dus veel groter olie ingekocht. Dan krijg je automatisch korting.
Zo werkt ELKE markt. Basic economics
Dat heeft niets met groot inkopen te maken...Je vergeet even dat er hier in Nederland ongeveer 70-80 eurocent van de literprijs naar de overheid gaat, hoezo groot inkopen? De automobilist is puur een melkkoe, en dat ze bij de literprijs er elk jaar nog een inflatiecorrectie op los gooien is helemaal van de zottequote:Op woensdag 13 december 2006 15:46 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Uiteraard wil de overheid een beetje bijverdienen door de accijnzen omhoog te gooien.
Maar je roept dat de prijzen in Nederland al torenhoog zijn.
Maar dat is toch logisch? Waar vergelijk je het mee? Duitsland? Amerika? Canada?
Die landen hebben vele malen meer inwoners en dus vele malen meer auto's. Er wordt dus veel groter olie ingekocht. Dan krijg je automatisch korting.
Zo werkt ELKE markt. Basic economics
En die verhogen de prijzne dan lekker mee. Want de bus rijdt .........jawel op diesel......quote:Op woensdag 13 december 2006 15:50 schreef Boschkabouter het volgende:
Straks komt daar nog de spitstoeslag of rekeningrijden bij en dan wordt het helemaal feest bij de belastingdienst.
Gelukkig is het OV zo'n geweldig alternatief.
Is dat een weerwoord tegen mijn punt dat de prijzen hier in NL helemaal niet zo hoog zijn? Of is dat slechts een herhaling van wat je al vertelde?quote:Op woensdag 13 december 2006 15:52 schreef EchtGaaf het volgende:
De prijzen zijn hier zo hoog vanwege de ACCIJNS. Niet dat de brandsof zelfs zo duur is. Ik meen dat ongeveer driekwart de benzineprijs aan de pomp uit belastingen bestaat. Dat slaat naar mij idee sterk door .
In de dagen dat de olie duur was was de benzine aan de pomp meer dan 1,50 per liter. Op dit moment betaal ik 1,20 tot 1,25 per liter. Hoezo niet evenredig gedaald dan?quote:Op woensdag 13 december 2006 15:54 schreef ajay het volgende:
Ik vind het zowieso nog steeds knap dat er een tijdlang werd gepraat dat de prijs zo hoog was vanwege de oorlog in Irak en daardoor de prijs van een barrel oil boven de 50 USD lag (zelfs >60), maar nu de prijse voor een barrel lager ligt, is de prijs ook niet evenredig gedaald. Hoe dat dan?
Goh wat gek... laatst kwam men met het geniale idee accijnzen op BOEKEN te gaan heffen... Briljant plan voor een nog niet van de grond gekomen KENNIS-economie....quote:Op woensdag 13 december 2006 15:51 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Accijnzen zijn overal hoog en iedereen zeikt erover in elk land.
Ja dus terecht dat er nog een x-bedrag bij op komt... Kom op zeg... is dat alles wat je kunt bedenken?quote:De BASISPRIJS in Nederland is gewoon hoog. En dat komt vanwege een lagere inkoop dan andere landen.
Zou jij het erg vinden als ik jou niet zo intelligent vind..........quote:Op woensdag 13 december 2006 15:56 schreef Klonk het volgende:
eerst zeiken over SUV's en dan zeiken over de brandstofprijzen, vind je het heel erg als ik het moeilijk vind je te volgen
ik dacht ook al... houd even de partijen uit elkaar... klokken en klepels enzo...quote:Op woensdag 13 december 2006 15:58 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zou jij het erg vinden als ik jou niet zo intelligent vind..........
ik geloof dat ik over die suv's duidelijk ben geweest: HET VEILIGHEIDSASPECT. ik ben dus niet tegen auto''s die op brandstof rijden.![]()
Meer info: hierquote:Accijns en overige belasting
Veruit het grootste deel van de pompprijs bestaat uit belastingen. Gedeeltelijk (accijnzen en heffingen) is dat een vast bedrag (in 2006: 67,3 cent) dat meestal jaarlijks door de overheid wordt aangepast aan de inflatie en soms om politieke redenen wordt verhoogd. Een ander deel, de BTW (19%), beweegt mee met de totale pompprijs.
In november 2006 bestond de gemiddelde pompprijs voor 68% uit accijnzen en BTW.
Ik kan ook nog wel bedenken dat mensen altijd lopen te kankeren als er iets met belasting gedaan moet worden. Mensen willen NOOIT extra betalen.quote:Op woensdag 13 december 2006 15:58 schreef Kjew het volgende:
Ja dus terecht dat er nog een x-bedrag bij op komt... Kom op zeg... is dat alles wat je kunt bedenken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |