abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44651095
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 09:08 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Vannacht om 2:00 dus nog "De oude Grieken", "Het wondere dierenrijk", een Wehkampgids en mijn oude Duitse woordenboek (sorry meneer A. ) onder die wieg staan hengsten.
Sorry Mwana, je maakt me aan het lachen nu
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † vrijdag 22 december 2006 @ 09:47:57 #202
81992 Githa
pi_44651108
Snoopy rustig aan doen hoor...
Het is ook nogal wat, niet overschatten.
pi_44651166
Githa, het is misschien heel stom maar ik realiseer me nu pas echt goed wat voor impact het ook voor jou moet hebben allemaal met Jordy
  † In Memoriam † vrijdag 22 december 2006 @ 09:54:24 #204
81992 Githa
pi_44651230
De handelingen zijn allemaal om te doen, maar het zorgen maken en ook het voorstellen hoe het voor je kindje is, moeders eigen denk ik, maar ohw zo pijnlijk.
En zolang je het druk hebt gaat dat allemaal wel, maar wanneer de rust wederkeert dan komt het eruit.
Het is voor alle moeders vreselijk als hun kindjes iets heeft waar je geen grip op hebt
pi_44651238
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 09:45 schreef snoopy het volgende:
Ik geloof dat alle spanning rondom Lis er nu pas uitkomt. Ik ben dood en doodmoe en ben huilerig. Ook denk ik dat ik een of ander virusje heb opgelopen. Hoofdpijjn, zweterig, misselijk, overgeven...
Gelukkig gaat het met mijn kleine meisje heel erg goed en met Morris ook. Het gaat vast snel over.
Ik had er alleen niet bijstilgestaan dat het zo'n uitwerking op mij zou hebben
Check, duurt een dag...
Maar je spanning moet er nog uit vrees ik...sterkte hoor
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 22 december 2006 @ 10:02:43 #206
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44651378
Snoopy, doe het rustig aan. En probeer je rust te pakken.

Mwana....is inbakeren iets...misschien. Of wat ik tot nu toe doe is ze in een doek wikkelen en dan in slaap wiegen. Zo kan ze in de warmte blijven en komt ze niet in een koud bed terrecht.
pi_44651658
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 10:02 schreef chacama het volgende:
Snoopy, doe het rustig aan. En probeer je rust te pakken.

Mwana....is inbakeren iets...misschien. Of wat ik tot nu toe doe is ze in een doek wikkelen en dan in slaap wiegen. Zo kan ze in de warmte blijven en komt ze niet in een koud bed terrecht.
Die gaan we proberen!
Ben het een beetje kwijt denk ik, de weg en zo...er is ook veel te veel gebeurd de laatste tijd hier thuis, moet ook ineens gaan nadenken over "het opvoeden van een normaal kind" ipv "crisismanagement van een huishouden met een hyperactieve autistische kleuter waardoor de peuter zich altijd maar schikt". Als ik over een paar weken nog in die sfeer zit ga ik maar eens hulp zoeken, dan maar een opvoedcursus.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_44651771
Inbakeren is niet zo'n gek idee misschien. Lis is ook ingebakerd geweest vanaf de eerste week eigenlijk al. De kraamhulp vond haar net zo'n klein spaans danseresje, ze draaide maar rond met haar armpjes en handjes Dus ze wikkelde haar in een flanellen luier. Dat werkte heel goed. In het ziekenhuis zijn we er mee gestopt omdat kindjes die ziek zijn niet ingebakerd mogen worden. En nu slaapt ze zonder
Mwana, heel veel sterkte met al die verwarrende gevoelens
  vrijdag 22 december 2006 @ 10:24:46 #209
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44651776
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 10:18 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Die gaan we proberen!
Ben het een beetje kwijt denk ik, de weg en zo...er is ook veel te veel gebeurd de laatste tijd hier thuis, moet ook ineens gaan nadenken over "het opvoeden van een normaal kind" ipv "crisismanagement van een huishouden met een hyperactieve autistische kleuter waardoor de peuter zich altijd maar schikt". Als ik over een paar weken nog in die sfeer zit ga ik maar eens hulp zoeken, dan maar een opvoedcursus.

kan me voorstellen dat het even aanpassen is. En dat het moet wennen. Ik ben ook aan het wennen en heb niet eens een hyp. aut. kindje rondlopen. Maar een opvoedcursus zal denk ik niet nodig zijn. Een extra handje hulp zou misschien niet onaardig zijn. Je kan het eens aankaarten bij het CB. Die kunnen evt. hulp inschakelen zodat jij wat meer ritme en rust in je dagindeling kunt inbouwen.
  vrijdag 22 december 2006 @ 10:30:13 #210
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44651883
wanneer je vermoed dat ze reflux heeft is inbakeren juist niet goed
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 22 december 2006 @ 10:36:40 #211
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44652059
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 10:30 schreef _evenstar_ het volgende:
wanneer je vermoed dat ze reflux heeft is inbakeren juist niet goed
Mwana...dit dus eerst uitsluiten. Ik hoop het niet voor je. En ik zal even herhalen wat mij ongeveer een week geleden hier is gezegd. Babies spugen. Als ik zie wat Maud er nu nog steeds uit weet te werken dan denk ik ook, da's niet goed. Maar ze is gewoon een baby. En ze spuugt. Maar groeit goed. Dus veel spuugdoeken, voldoende schone kleren en veel geduld.
pi_44654193
Variety is the spice of life
  vrijdag 22 december 2006 @ 12:15:43 #213
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44654534
Snoopy... beterschap en sterkte!

Mwana, jij weet het weer mooi te vertellen!
Heb alleen geen tips voor je... Sterkte met je meissie.

Thies heeft juist erg veel moeite met inslapen.
Pff, Yppy, ik snap niet dat jullie het met Anna voor elkaar hebben gekregen. Als ik Thies bij het eerste gaapje in bed leg, ligt hij vervolgens een uur of 2 te koekeloeren met af en toe een gaap, daarna dommelt hij weg om telkens weer wakker te schrikken. En na een uur of 3/4 gaat hij jengelen wat langzaamaan huilen wordt omdat hij honger heeft.
Maar: 's Nachts slaapt hij wél goed in en door! In die zin dat hij 3 tot 4 uur aan één stuk slaapt.

Edit: Oeps! Dit hoort natuurlijk in het babietjestopic, sorry!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_44654594
Snoopy beterschap
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  vrijdag 22 december 2006 @ 12:18:35 #215
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44654607
Cattie, waar ik al een poosje benieuwd naar ben: Hoe werkt de creme die je hebt gekregen?
  vrijdag 22 december 2006 @ 12:43:33 #216
108648 cattie
lieve moeder
pi_44655216
Wat lief dat je aan me denkt!
De creme werkt redelijk goed bleek bij controle, ik moet er nog 1 weekje mee door gaan en dan moet de wond dichtzitten. Helaas bleek bij de controle dat ik ook een streng littekenweefsen heb, waardoor de vaginawand wat vreemd loopt. Dat hoeft geen probleem op te leveren, maar mocht ik daar toch last van krijgen tijdens het vrijen (ivm de creme en de wond mag dat ff niet), dan moet ik naar de gyn voor een hersteloperatie. Ik duim dus dat ik daar geen last van heb, want om nou opnieuw opengehaald en gehecht te worden...
  vrijdag 22 december 2006 @ 13:06:30 #217
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44655781
Snoopy beterschap, vermoeind zijn lijkt me erg vervelend en ja zon ziekenhuisperikelen gaan je niet in de kouwe kleren zitten.

cattie ik hoop echt dat je er geen last van gata krijgen en je een operatie bespaard blijft
  vrijdag 22 december 2006 @ 13:14:12 #218
56471 pinquit
oh my lama!
pi_44655970
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 09:27 schreef YPPY het volgende:
En even de rest lezen.

In welke sector zoek je werk Pinquit?

Mijn uitkering van het uwv is gestort inmiddels. Mag ook wel eens. Op mijn werk was het wel meteen goed gegaan. Echt heerlijk om dat op mijn rekening te zien staan allemaal tegelijk.
Ik heb nu ruim een week vakantie en daar ben ik zo blij mee. Ze zijn aardig op mijn werk, maar het is zo zwaar en kolven is lastig. Nu kan ik me zorgen gaan maken over de kerstdagen. Daar zie ik echt verschrikkelijk tegenop. Twee dagen lang verplicht gezellig doen. Gelukkig is de rest van de vakantie rustig.
ik ben niet actief op zoek, maar als er iets in het krantje hier staat wat ik kan en wat me leuk lijkt, dan wil ik daar wel op reageren.
ik heb een diploma SPW, en er stond vorige week een vacature voor leidster op een BSO. lijkt me erg leuk en de tijden en dagen komen helemaal perfect uit (mijn mama werkt vrij/zat/zon).
maarja ik moest dus schrijven naar een mevrouw die mij heeft begeleid op mijn laatste stage op een KDV. en ik liep daar heel slecht samen met een leidster in dezelfde groep, ik voelde me vreselijk geintimideerd, heb daar dus 2 keer jankend bij haar gezeten enzo. ik wilde daarna nog een andere opleiding doen, omdat ik nog niet echt klaar was voor het 'werkleven' en ze was het daar heel heel heel erg mee eens (waaruit ik dus viste: "ok je vind het een slecht idee als ik al aan het werk ga" )
maar dat vroeg je helemaal niet

ik kan dus werken in de kinderopvang. (maar dus lieeever niet SKG blrgh)

maar wat heerlijk dat je geld gestort is zeker fijn, zo voor de feestdagen. ik heb ook een heeeeekel aan kerst, ik haat gezellig doen. gelukkig blijf ik lekker 1 dag thuis met de rest van het gezin die ook niet houdt van gezellig doen
1 dag naar opa en oma die aan het eind van de straat wonen.

Ik zie ook op tegen oud en nieuw Max slaapt aan de straatkant, dus dat wordt nog wat gezellig vuurwerk kijken voor het raam met mn ventje denk ik
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 22 december 2006 @ 13:40:35 #219
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_44656739
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 09:45 schreef snoopy het volgende:
Ik geloof dat alle spanning rondom Lis er nu pas uitkomt. -knip- Ik had er alleen niet bijstilgestaan dat het zo'n uitwerking op mij zou hebben
Hebben we hier te maken met een verlicht soort godin dan?
Ik vind het niet zo raar dat je nu het beter gaat met Lis (raar om dat met een es ipv een zet te schrijven) je pas aan jezelf en aan het overdenken toekomt.
Maar fijn dat het goed gaat met Lis (en dat jullie alweer thuis zijn).
pi_44657076
Al bijna 1 jaar moeder maakt toch wel wat herinneringen los, vooral de bevalling en de zwangerschap tegen het eind komen terug in de herinnering. Maar ook de trots van wat wij (Magneet en ik) op de wereld hebben gezet. Dat is van ons, voelt nog steeds raar .....
pi_44657432
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 12:15 schreef Moonah het volgende:
Snoopy... beterschap en sterkte!

Mwana, jij weet het weer mooi te vertellen!
Heb alleen geen tips voor je... Sterkte met je meissie.

Thies heeft juist erg veel moeite met inslapen.
Pff, Yppy, ik snap niet dat jullie het met Anna voor elkaar hebben gekregen. Als ik Thies bij het eerste gaapje in bed leg, ligt hij vervolgens een uur of 2 te koekeloeren met af en toe een gaap, daarna dommelt hij weg om telkens weer wakker te schrikken. En na een uur of 3/4 gaat hij jengelen wat langzaamaan huilen wordt omdat hij honger heeft.
Maar: 's Nachts slaapt hij wél goed in en door! In die zin dat hij 3 tot 4 uur aan één stuk slaapt.

Edit: Oeps! Dit hoort natuurlijk in het babietjestopic, sorry!
Als ik Nune zeikmoe in bed leg, dan wordt het krijsen tot kotsens toe en dat houdt niet op...eerder lukt ook niet
pi_44657511
moonah, bij yppy's anna heeft 't ook echt een hele tijd geduurd voordat het wat beter ging met slapen overdag hoor.
  vrijdag 22 december 2006 @ 14:20:59 #223
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44657879
Pinq ! ik moest zo huilen je bent een lieverd
  vrijdag 22 december 2006 @ 14:55:36 #224
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44658816
Oeh Mwana, dat klinkt wel heel erg naar. Zielig ook.
Bix, we zien het wel. Als Thies écht heel moe is, gaan we wandelen, of nemen we hem uiteindelijk in de draagzak, of op de borst, beetje liedjes zingen. Dat gaat meestal wel goed. Maar ja, hij valt dan niet op 'eigen kracht' in slaap...

Cattie, ik moet best vaak aan je denken hoor! Je verhaal heeft behoorlijk indruk op me gemaakt! Hopen dat het geen operatie hoeft te worden....
pi_44660244
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 13:40 schreef Smirre het volgende:

[..]

Hebben we hier te maken met een verlicht soort godin dan?
  vrijdag 22 december 2006 @ 16:29:18 #226
56471 pinquit
oh my lama!
pi_44661261
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 14:20 schreef _evenstar_ het volgende:
Pinq ! ik moest zo huilen je bent een lieverd
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_44668900
'In slaap voeden' is ook een praktische oplossing he
Myrthe reageerde als Nune maar sliep wel bij ons en dat vonden we prima, Juliette blijft slapen als je haar overlegt (tot nu toe maar volgens de kraamverzorgster blijft dat dan meestal wel zo) dus die slaapt in haar ledikantje/kinderwagen. En dan dus idd voeden met losjes een omslagdoek eromheen voor de warmte, daarmee in bed leggen, bed voorverwarmen met hete kruik enz. Gaat hier nog wel goed.

Snoopy, sterkte met het bijkomen van alles
  zaterdag 23 december 2006 @ 10:42:00 #228
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44677490
Pfff, ik ben blij te lezen dat er ook anderen zijn die kindjes hebben die moeilijk doen met inslapen. Soms zit ik echt met de handen in het haar door die kleine brulaap. Het is bij hem of krijsen of hij ligt je met een big smile aan te gapen... Tis wel een drollie hoor...
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  zaterdag 23 december 2006 @ 12:10:38 #229
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44678833
Ja, en als kindjes niet slapen......zijn mama's heul moe...

Hoe gaat het straks met de moeders tijdens de kerst?

Deze mama krijgt de hele schoonfamilie over de vloer en vlucht naar d'r eigen bed als het teveel wordt. 12 volwassenen en 6 kinderen in de leeftijd van 2 tot 10 jaar....
  zaterdag 23 december 2006 @ 13:08:30 #230
24188 Belana
kloon van belana
pi_44680017
ik ga vanavond stappen met een paar meiden dat doet een mama ook goed woeiiiiii
stormy waters...
sailin'
pi_44680089
Vandaag naar vader en stiefmoeder, - helpen met koken....
Morgen niks
Maandag zwager en schoonzus op bezoek, diner maken
dinsdag zus jarig, daarheen (hoge noorden) en mee-eten, en in de gauwigheid ook langs mijn moeder.
Woensdag werken - op kantoor - Rust!

Nee hoor, ik vind het leuk om te koken, dus ik vermaak me wel, hoewel het me wel eens wat aanvliegt, zo als ik ongeveer moet beginnen. Gelukkig is Eva zo makkelijk, we slepen haar zooi mee en ze slaapt overal wel.

Fijne dagen, lieve moeders!
Eva
pi_44680464
Het overleggen in een doek gewikkeld werkte hier vannacht! (*afklopt*) Dank!

En idd Neuk, soms heb je het idee dat je het "fout doet" en de rest van de wereld blijkbaar een geheim weet voor perfect slapende baby's
pi_44680685
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 13:25 schreef Mwanatabu het volgende:

En idd Neuk, soms heb je het idee dat je het "fout doet" en de rest van de wereld blijkbaar een geheim weet voor perfect slapende baby's
Och, ik denk dikwijls dat ik HET gevonden heb. Maar dan ineens werkt het toch niet meer.
Voordeel is dat je op den duur telkens meer van die truukjes weet die 'meestal' wel werken bij je kind.
  zaterdag 23 december 2006 @ 13:38:16 #234
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_44680757
Wij gaan 1e kerstdag naar mijn ouders en blijven daar ook slapen. Dan hoeven we niet zo vroeg weg omdat Noah naar bed moet en kunnen we ook lekker drinken enzow En mijn zus ontfermt zich wel over Noah dus hebben wij ook een beetje rust. Ideaal dus
2e kerstdag blijven we gezellig met z'n drietjes thuis
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 23 december 2006 @ 13:38:58 #235
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44680780
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 12:10 schreef chacama het volgende:
Deze mama krijgt de hele schoonfamilie over de vloer en vlucht naar d'r eigen bed als het teveel wordt. 12 volwassenen en 6 kinderen in de leeftijd van 2 tot 10 jaar....
And again: Pardon?

Lieve Chacama, ik weet niet hoor, en het gaat me geen ene moer aan, maar je post zelf eea op het forum dus ik wil toch even hierop reageren. Ik heb het idee dat jij een ernstig probleem hebt met je grenzen aangeven. Dit is het zoveelste voorbeeld.
Wie heeft in hemelsnaam bedacht dat die schoonfamilie juist nu jij nét bevallen bent bij jullie moet komen?
Ik snap niet dat jij daarmee hebt ingestemd, ik snap niet dat jouw man zich daar niet tegenaan heeft bemoeid (of wel, maar zonder resultaat), en ik snap al helemaal niet dat die familie het onfatsoen heeft de kerst bij een kraamvrouw door te brengen.

Je hebt hier ws niets aan, wellicht stoot ik je voor het hoofd, maar ik maak me best zorgen om jou wat dit betreft....
  † In Memoriam † zaterdag 23 december 2006 @ 13:54:55 #236
43556 miss_dynastie
pi_44681147
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 12:10 schreef chacama het volgende:
Naar je bed vluchten is slim hoor, maareh... had geen van die andere 12 volwassenen dit evenement op zich kunnen nemen?
pi_44681423
De feestdagen terwijl je nog in je kraam zit zijn hoe dan ook druk, je komt moeilijk onder alle verplichtingen uit, en misschien is het wel bij haar thuis zodat ze niet hoeft te reizen maar in haar eigen bed kan gaan liggen juist omdat ze dan lekker thuis is en doet man/schoonfamilie alles.
Dat hoop ik tenminste. Ik ben namelijk zo'n muts die voor 10 man koffie beschuit en thee verzorgt om 22:00 's avonds bij onverwacht bezoek en zich vervolgens afvraagt waarom ze zoveel vloeit
pi_44681488
Lijkt me ook behoorlijk zwaar zoveel mensen op bezoek. Ik weet van mezelf dat ik het dan niet kan laten om toch overal voor te zorgen en dus de hele kerst alleen maar druk bezig ben. We hebben er dan ook voor gekozen om niet veel te doen dit jaar. Eerste kerstdag naar schoonouders, daar heeft Kyllian een eigen slaapkamer en 2e kerstdag zijn we gewoon met zn drietjes thuis. Mijn vader en vriendin en ook mn moeder zijn dit jaar met vakantie...wel ff lekker zo weinig 'verplichtingen'
  zaterdag 23 december 2006 @ 14:13:49 #239
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44681511
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 14:08 schreef Mwanatabu het volgende:
en misschien is het wel bij haar thuis zodat ze niet hoeft te reizen maar in haar eigen bed kan gaan liggen juist omdat ze dan lekker thuis is en doet man/schoonfamilie alles.
Dat hoop ik tenminste.
Hm, ja, dat hoop ik dan ook maar. Die mogelijkheid had ik nog niet bedacht.
quote:
Ik ben namelijk zo'n muts die voor 10 man koffie beschuit en thee verzorgt om 22:00 's avonds bij onverwacht bezoek en zich vervolgens afvraagt waarom ze zoveel vloeit
Djeez, écht?
  zaterdag 23 december 2006 @ 14:14:33 #240
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44681521
Maar trouwens, Chacama inschattende, die gaat het hele huis van boven tot onder poetsen...
pi_44681819
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 14:13 schreef Moonah het volgende:

[..]

Hm, ja, dat hoop ik dan ook maar. Die mogelijkheid had ik nog niet bedacht.
[..]

Djeez, écht?
Ja (Het begon met 3 onverwachte mensen in ineens stonden hun kinderen plus aanhang op de stoep en dan zeg je niets over een bezoekquotum en geef je die óók koffie en ineens denk je putverrrr ik ben ook gek...)
Maar ik poets niet
  zaterdag 23 december 2006 @ 15:07:56 #242
108648 cattie
lieve moeder
pi_44682465
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 13:08 schreef Belana het volgende:
ik ga vanavond stappen met een paar meiden dat doet een mama ook goed woeiiiiii
Veel plezier vanavond!!

Chacama, wow, 12 mensen en nog wat kinderen, dat is mij al te druk als ik niet net bevallen ben! Ga je wel echt naar je slaapkamer als je je rust nodig hebt? Ik ben namelijk zo iemand die zich dat heilig voorneemt en uiteindelijk staat mee te helpen in de keuken en helemaal niet zich terug trekt.
  zaterdag 23 december 2006 @ 15:42:09 #243
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44683103
belana veel plezier

en chacama wat moonah zegt pas op jezelf je gata je zelf echt voorbij zo en daarmee ook je gezin die staan nu op 1 niet de rest van je familie.
  zaterdag 23 december 2006 @ 15:43:20 #244
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44683128
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 14:32 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ja (Het begon met 3 onverwachte mensen in ineens stonden hun kinderen plus aanhang op de stoep en dan zeg je niets over een bezoekquotum en geef je die óók koffie en ineens denk je putverrrr ik ben ook gek...)
Maar ik poets niet
Is hier ook gebeurt en het mooie is dat ze allemaal goeie adviezen geven. 'Tot en met week 6 rust nemen 's middags en wel doen hoor!' en zelf om een uur of 3 aan komen kakken en ook niet aanstalten maken om te vertrekken als er nog meer spontane visite langs komt

Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_44684084
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 15:43 schreef Neuk het volgende:

[..]

Is hier ook gebeurt en het mooie is dat ze allemaal goeie adviezen geven. 'Tot en met week 6 rust nemen 's middags en wel doen hoor!' en zelf om een uur of 3 aan komen kakken en ook niet aanstalten maken om te vertrekken als er nog meer spontane visite langs komt

Of: om 21:30 voor je deur staan met een netje sinaasappelen. Om goed voor mijzelf te zorgen, zei ze nog toen ze wegging zo rond twaalven.
dat was met de eerste, ik ben inmiddels net assertief genoeg om dat soort fratsen niet meer te accepteren
  zaterdag 23 december 2006 @ 16:35:45 #246
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44684220
Mij voor mijn kop stoten moonah. Nooit. .

Het is overigens inderdaad wat Mwana zegt. Ik had er geen zin in om of in Rotterdam te zitten zonder een plekje voor mezelf of ergens in Noord-Holland. Want niet komen wordt je niet in dank afgenomen. Het wordt dan wel gezegd....als het niet gaat moet je het niet doen, maar de blik die er bij gegeven wordt...

Het huis heb ik vandaag dus NIET gedaan en doen we morgen samen. En het eten hoef ik niet zelf te verzorgen. Moet alleen de tafel dekken en voor de soep en de aardappels zorgen de rest doet de familie meenemen.

Maar dat het druk gaat zijn, dat weet ik zeker. Gelukkig is het pas vanaf 3 uur 's middags dus ik kan nog eerst rusten en ik heb mezelf inderdaad gezegd dat ik naar boven moet als het teveel wordt. En dat is sowieso tijdens het voeden en dat duurt een uur....en misschien wel langer maandag. Dinsdag gaan we naar mijn vader en daar blijf in tot ver in het nieuwe jaar. Even weg van huis even ontspannen.
  zaterdag 23 december 2006 @ 17:01:03 #247
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_44684832
Chacama, zo klinkt het goed, naar mijn idee, als je maar echt je rust neemt!
Maar het is moeilijk, ik weet het. Gisterenavond mijn oude baas en vrouw op visite, heel gezellig en de kraamtijd is natuurlijk officieel voorbij, maar ik heb ze ook weg zitten kijken. Gelukkig sliep Simon en ik dus ook uit tot 10 uur.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 24 december 2006 @ 09:14:57 #248
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44700214
Deze mama heeft met dank aan d'r man heerlijk geslapen. Lief had Maud om 9 uur mee naar boven genomen en ik heb ze om tien uur gevoed en toen weer naar d'r papa gebracht. Daarna hebben we tot kwart over 1 geslapen. Toen heb ik gekolfd en de fles naar manlief gebracht. Die heeft Maud de fles gegeven en toen bij zich gehouden. Ik ben lekker gaan slapen. En ja om kwart voor zeven kwam F ze brengen voor de ochtendvoeding. Heerlijk. Maud slaapt dus blijkbaar langer en beter als ze niet bij d'r mama in de buurt is....tja.. melk ruiken is waarschijnlijk...melk drinken voor mijn grietje.
pi_44701362
quote:
Op zondag 24 december 2006 09:14 schreef chacama het volgende:
Deze mama heeft met dank aan d'r man heerlijk geslapen. Lief had Maud om 9 uur mee naar boven genomen en ik heb ze om tien uur gevoed en toen weer naar d'r papa gebracht. Daarna hebben we tot kwart over 1 geslapen. Toen heb ik gekolfd en de fles naar manlief gebracht. Die heeft Maud de fles gegeven en toen bij zich gehouden. Ik ben lekker gaan slapen. En ja om kwart voor zeven kwam F ze brengen voor de ochtendvoeding. Heerlijk. Maud slaapt dus blijkbaar langer en beter als ze niet bij d'r mama in de buurt is....tja.. melk ruiken is waarschijnlijk...melk drinken voor mijn grietje.
Mooi he, die natuur?
Ken het hier ook hoor. Mama=hamburger.
pi_44701430
Fijn Chacama! Het klinkt dat je toch een goede middenweg hebt gevonden met de Kerst. Ik heb het ook altijd moeilijk om een goed compromis te vinden tussen de 2 dingen die ik eigenlijk heel graag wil (en ik kan dan niet kiezen): samen zijn met lieve familie, of alleen zijn met mijn lieve gezin...
Eva
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')