abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44461769
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 15:01 schreef Neuk het volgende:

[..]

Ik snap er helemaal geen hout van. Ik denk dat dit stukje per ongeluk in een verkeerd topic geplaatst is.
[..]

Ja, dat bedoel ik.
Ik wil ook helemaal niet zeikerig overkomen. Dat zou ik echt heel erg vinden. Als ik een vraag heb stel ik die en hoe ik me voel en wat ik mee maak is net als bij de andere 'verse' moeders; Brent heeft krampjes (hebben alle babies dus da's normaal maar wel heel zielig maar niet gelijk het einde van de wereld en al helemaal niet erger dan alle andere kindjes), ik weet ook niet altijd of ik alles wel goed doe, ik heb last van mijn knip en herstellen gaat sloom.
Dus... Ik ben normaal!!!

JA en zo wil iedereen erkenning of bevestiging. Jij nu ook doordat we nu kunnen zien dat jij hetzelfde meemaakt maar er klaarblijkelijk niet over zeurt. En gelukkig schrijft iemand anders het wel, zodat jij kan zien dat je normaal bent.
Ik lees hier ook mee om te kijken of alles nog een beetje 'gemiddeld' verloopt en dan is het toch fijn om herkenbare verhalen te lezen? Iedereen zijn eigen grenzen.
In your house I long to be
Room by room patiently
  vrijdag 15 december 2006 @ 17:11:48 #77
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44462299
Flauwekul Hangplant, het lijkt me zeer ongezond de bevestiging dat ik 'normaal' ben hier vandaan te halen en dat doe ik dus ook absoluut niet. Die bevestiging haal ik liever offline ipv online. Ik gaf mezelf alleen als voorbeeld.

Dat alle kindjes krampjes hebben (om dat maar weer als voorbeeld te nemen) is me lang en breed uitgelegd op het CB maar ook in de boekjes heb ik dat kunnen lezen. De meerwaarde van een topic als dit op fok is dat je hier ervaringen uit kunt wisselen en tips kunt krijgen of geven die niet in de boekjes staan. Net als dat je er met je buurvrouw over babbelt.
Desalniettemin vind ik dat heel veel totaal irrelevante of compleet logische 'voel eens wat op je klompen aan' zaken echt alleen maar neergekwakt worden om aandacht te krijgen. Ik persoonlijk kan daar heel erg weinig mee.
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  vrijdag 15 december 2006 @ 17:21:21 #78
108648 cattie
lieve moeder
pi_44462540
Naar aanleiding van deze discussie ben ik eens over mijn eigen gedrag na gaan denken. Ik merk dat als alles goed gaat, ik me lekker voel, enz., ik vrolijk met Ive speel, wat ga wandelen enzo, terwijl als iets niet goed gaat, ik me zorgen maak, me niet lekker voel, het kwijt wil. Het van me af schrijven, tips vragen enz. Daarom lijkt het negatieve misschien te overheersen, terwijl dat in het echt niet zo is. Daarom nu eens wat er wel goed is:

Ik vind het moederschap echt geweldig! Ik dacht al dat het super zou zijn, maar dat het zo allesoverweldigend gelukzalig voor mij zou zijn had ik niet verwacht. Ik ben dol gelukkig met Ive en vind het heerlijk om hem te zien ontwikkelen, met hem te spelen, te knuffelen, hem te voeden, enz. En mijn lichaam herstelt zich veel sneller en kan al veel meer dan dat ik verwacht had. Niet alles is nog 100%, maar echt zoveel beter dan verwacht. Zelfs mijn chronische nek en rugklachten zijn verminderd! En de relatie met mijn man heeft voor mijn gevoel ook een extra dimensie gekregen. Als ik zie hoe hij met Ive omgaat, dan groeit mijn hart heel erg. Het is zo'n geweldige vader en man!
Zo, dat was even mijn lofzang op mijn leven nu.
pi_44464564
Ook even lofzingen, hoewel de dag helemaal niet leuk begon: Manlief is vrij vandaag, wilde nog wat in onze verbouwde keuken klussen, maar het lukte niet, en dan gaan de schouders hangen, mompel de mompel er gaat ook nooit wat goed, stomme keuken, etcetc. Ik zit in de kamer te werken achter mijn laptoppie en werd er helemaal niet goed van, dus heb hem uiteindelijk min of meer het huis uit gejaagd: ga lekker wat voor jezelf doen, als je je zo moe en rot voelt moet je niet gaan klussen. Dat deed hij. En ik ben zelf maar aan de klus begonnen (afzuigkap ophangen)

En toen werd Eva vanmiddag vroeg wakker, te vroeg voor haar eten, ze wilde gewoon bij ons zijn, en ben ik met haar in de draagzak naar de stad gegaan, daar manlief weer ontmoet, samen wat gedronken en appeltaart gegeten, Eva een flesje. En toen nog even naar de kerstmarkt hier (morgen Dickensfestival, 135000 mensen verwacht, das ons te druk, dus we gingen nu al even). Eva keek en keek en keek, en was zo lief. En er waren allemaal oude mensjes die dingen riepen als: 'ach kijk die voetjes' (onder manliefs jas uit) en: 'wat een kostbaar bezit' en: 'ik heb nog een prachtig jurkje voor haar te koop' 't Was echt vreselijk En ze ís ook zo'n kostbaar bezit, en zo ontzettend lief en makkelijk en braaf en nieuwsgierig en mooi en en en .
Het spijt me echt heel erg voor jullie, maar Eva is gewoon de alderliefste

en ik vind ook dat er hier ruimte moet zijn voor alle gevoelens. En ik merk net als Cattie ook dat ik als het niet goed gaat, vaak meer behoefte heb om van me af te schrijven. Maar ook vaak dat ik dan wat geschreven heb, en denk: 'laat maar' en de boel delete ipv invoer...
Eva
pi_44465128
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 16:02 schreef innovative het volgende:
Anderzijds denk ik dat het je soms ook bewuster maakt van wat er niet goed gaat. Als je hier iemand leest die bijv. last van haar bekken heeft (en dat wil ik helemaal niet afdoen als gezeur, echt niet!), dan denk ik dat je je er zelf ook bewuster van wordt dat dat kan. Dat je er meer op gaat letten en het misschien bij jezelf sneller waar neemt.
Ik ben maar wát blij dat ik door de dames van Fok! er achter ben gekomen dat we spruw hadden/hebben. Ik had het nl niet herkend.

Verder trek ik me terug uit deze discussie, die hadden we nl ook al in Z&G toen we daar nog verkeerden....
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 17:21 schreef cattie het volgende:
En de relatie met mijn man heeft voor mijn gevoel ook een extra dimensie gekregen.
Nou, dat voel ik ook heel vaak! Superverliefd op mijn twee mannen!
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 18:42 schreef linda856763 het volgende:
Het spijt me echt heel erg voor jullie, maar Eva is gewoon de alderliefste
Vooruit, jij de liefste meid, ik de liefste knul!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_44465233
Moonah, kan je je nu nog voorstellen dat je eerst een voorkeur voor een meisje had?
pi_44465360
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 19:08 schreef Bass-Miss het volgende:
Moonah, kan je je nu nog voorstellen dat je eerst een voorkeur voor een meisje had?
Nee! Dat realiseerde ik me laatst ook!
Grappig dat je het noemt.
Jongens zijn veeeeel leuker!
Kan zo gauw de blauwe niet vinden...
pi_44465461
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 19:13 schreef Moonah het volgende:
Tenzij je een meisje hebt

zou er nu al zoveel verschil zitten in een jongens- of een meisjesbaby?

Oja, en die discussie over klagen en zeuren komt volgens mij in golfbewegingen zo eens per 2 maanden weer boven.....
Eva
pi_44465604
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 19:17 schreef linda856763 het volgende:

zou er nu al zoveel verschil zitten in een jongens- of een meisjesbaby?
Oh ja hoor! Er zit een enorm verschil tussen jongens- en meisjesbabies... Ook op deze leeftijd al hoor...

Wink wink...
  † In Memoriam † vrijdag 15 december 2006 @ 19:25:50 #85
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_44465649
Ik ben er voor dat ook leed gedeeld kan worden.
Ik ben er ook voor dat de OP goed gelezen wordt en mensen zich daar aan houden. Ik lees hier nog wel eens dingen die (volgens mij) eigenlijk in het Grote kleine babietjes topic of op het Speeltuinbankje thuishoren. En dat vind ik jammer, want zo sneeuwen juist die zaken waar je niet makkelijk met de buurvrouw over praat onder.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  vrijdag 15 december 2006 @ 19:29:57 #86
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44465757
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 19:13 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nee! Dat realiseerde ik me laatst ook!
Grappig dat je het noemt.
Kan zo gauw de blauwe niet vinden...

Ik las toevallig laatst dat stukje nog toen je net had ontdekt dat je een mannetje verwachtte, toen ik wat opzocht in een oud topic! Je was idd behoorlijk uit balans

Grappig zijn die dingen achteraf
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 15 december 2006 @ 19:34:19 #87
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44465865
ja maar juist van die dingen, waarvan je het gevoel hebt dat het kan/mag vind men niet geschikt .
Als voorbeeld wat ik net poste heeft zeer zeker met mij als moeder te maken het gaat wel om hoe ik me voel hoe dat er gehandeld wordt tegenover mijn kind.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_44465934
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 19:29 schreef Vivi het volgende:
Je was idd behoorlijk uit balans
Who? Me?
  vrijdag 15 december 2006 @ 19:37:20 #89
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44465957
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 19:36 schreef Moonah het volgende:

[..]

Who? Me?
Nou ja..het viel wel mee toch, na de berichtjes over kikkers in broekzakken enzo vond je het wel weer leuk toch
pi_44466007
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 19:37 schreef Vivi het volgende:

[..]

Nou ja..het viel wel mee toch, na de berichtjes over kikkers in broekzakken enzo vond je het wel weer leuk toch
Oh ja!
Er was iemand die het heel mooi omschreef! Ben alleen vergeten wie...

Ik kan nu heel leuke verhalen vertellen over een sproeiend piemeltje als mama nét te laat is met de luier dichtmaken...
  vrijdag 15 december 2006 @ 19:40:40 #91
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44466041
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 19:39 schreef Moonah het volgende:

[..]

Oh ja!
Er was iemand die het heel mooi omschreef! Ben alleen vergeten wie...

Ik kan nu heel leuke verhalen vertellen over een sproeiend piemeltje als mama nét te laat is met de luier dichtmaken...
Volgens mij was dat Milagro
En ja, dat soort dingen hoorde ik al van mijn teerbeminde, die heeft er al wat ervaring mee
pi_44466169
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 19:40 schreef Vivi het volgende:

[..]

Volgens mij was dat Milagro
Nah, ook nog iemand anders.
quote:
En ja, dat soort dingen hoorde ik al van mijn teerbeminde, die heeft er al wat ervaring mee
Hij heeft óók een sproeiend piemeltje???!
  vrijdag 15 december 2006 @ 19:49:57 #93
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44466251
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 19:46 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nah, ook nog iemand anders.
[..]

Hij heeft óók een sproeiend piemeltje???!
OMG jij bent echt erg he

ja, hij ook ja, en 2 zoontjes
pi_44470028
Was dat Renzell niet van die kikkers in die broekzak? Staat me iets van bij
Saartje
pi_44470353
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 19:25 schreef Macka66 het volgende:
Ik ben er voor dat ook leed gedeeld kan worden.
Ik las: Ik ben er voor dat ook leed gedelete kan worden

Was het maar zo simpel he
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_44470744
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 22:15 schreef easy-going het volgende:

[..]

Dat zou wel makkelijk zijn!
pi_44470865
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 22:15 schreef easy-going het volgende:

[..]

Het kan allemaal wel simpel, wij zitten gewoon allemaal moeilijk in elkaar

nee is niet leuk
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_44477175
We hebben goed geslapen. Die griet van me doet het zo goed op die laatste KV dat ik er helemaal blij van wordt. Gisteren was die wel pas om half 2, maar ja. Of ik nu nachtvoeding BV geef of een fles waar ze helemaal rustig en voldaan van wordt dat maakt dan ook niet uit. We hebben heerlijk tot half zeven geslapen.
pi_44477187
Chacama, wat fijn!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_44478667
Deze mama heeft weer 2 ochtenden gewerkt. Het valt me allemaal heel erg mee Vind het stiekem wel weer lekker om een paar uurtjes geen moeder te zijn. (Voor zover dat kan, vraag me elke minuut af of het wel goed gaat ) Maar tis gewoon allemaal weer even wennen.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')