Nee, in Spanje bijvoorbeeld valt het allemaal wel mee.quote:Op woensdag 13 december 2006 15:25 schreef alipapa het volgende:
In andere europeesche landen is het vreemdelingen probleem veelal niet zo groot
Volgens mij sla je hier de plank al volledig mis. De problemen met vreemdelingen zijn in landen als België en Duitsland vele malen groter. Om de rellen in Parijs van vorig jaar nog maar niet te noemen.quote:Op woensdag 13 december 2006 15:25 schreef alipapa het volgende:
In andere europeesche landen is het vreemdelingen probleem veelal niet zo groot
Tja laten dat nou net de landen zijn die een Generaal Pardon hebben ingevoerdquote:Op woensdag 13 december 2006 15:37 schreef LeoLoopneus het volgende:
[..]
Volgens mij sla je hier de plank al volledig mis. De problemen met vreemdelingen zijn in landen als België en Duitsland vele malen groter. Om de rellen in Parijs van vorig jaar nog maar niet te noemen.
Die Geitenwollensokken hebben gewoon niet in de gaten dat hoe meer volk ze binnen halen hoe racistischer het allemaal gaat worden binnen Nederland. Dit gaat dus helaas ten kosten van de Allochtonen die wel goed geintegreerd zijn.quote:Op woensdag 13 december 2006 15:37 schreef LeoLoopneus het volgende:
[..]
Volgens mij sla je hier de plank al volledig mis. De problemen met vreemdelingen zijn in landen als België en Duitsland vele malen groter. Om de rellen in Parijs van vorig jaar nog maar niet te noemen.
Ik ben ook helemaal niet voor een generaal pardon hoor als je dat bedoelt. Integendeel zelfs! Alleen als TS hierover een topic opent moet hij er wel voor zorgen dat het klopt wat hij zegt. En dat het vreemdelingenprobleem in Nederland groter is dan in veel andere Europese landen is gewoon niet zo.quote:Op woensdag 13 december 2006 15:40 schreef killer_mac het volgende:
[..]
Tja laten dat nou net de landen zijn die een Generaal Pardon hebben ingevoerd
Zoals ik al eerder zei ben ik niet VOOR een generaal pardon.quote:Op woensdag 13 december 2006 15:46 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Die Geitenwollensokken hebben gewoon niet in de gaten dat hoe meer volk ze binnen halen hoe racistischer het allemaal gaat worden binnen Nederland. Dit gaat dus helaas ten kosten van de Allochtonen die wel goed geintegreerd zijn.
Dus wanneer de Elite die 40.000 gelukzoekers straks toe laat hier, dan is Wilbers over 4 jaar minimaal 2 keer zo groot.
Volgens eurostat valt het allemaal reuze mee in Nederland, vergeleken met andere landen: eurostat linkquote:Op woensdag 13 december 2006 15:25 schreef alipapa het volgende:
In andere europeesche landen is het vreemdelingen probleem veelal niet zo groot, in elk geval niet zo groot als in Nederland, waarom is de toestroom van vreemdelingen naar ons land dan zo groot?
Helemaal mee eens, daarnaast wilde ik nog even benadrukken dat deze landen nog meer problemen hebben gekregen door het generale pardon. Dat was niet tot you gericht maar meer aan het linkse gedoe.quote:Op woensdag 13 december 2006 15:49 schreef LeoLoopneus het volgende:
[..]
Ik ben ook helemaal niet voor een generaal pardon hoor als je dat bedoelt. Integendeel zelfs! Alleen als TS hierover een topic opent moet hij er wel voor zorgen dat het klopt wat hij zegt. En dat het vreemdelingenprobleem in Nederland groter is dan in veel andere Europese landen is gewoon niet zo.
Rekensommetje:quote:Ik ben ook helemaal niet voor een generaal pardon
Dus omdat de bevolking in potentie racistisch is, moeten we de allochtoon die wel goed wil integreren en meedoen, maar buitensluiten?quote:Op woensdag 13 december 2006 15:46 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Die Geitenwollensokken hebben gewoon niet in de gaten dat hoe meer volk ze binnen halen hoe racistischer het allemaal gaat worden binnen Nederland. Dit gaat dus helaas ten kosten van de Allochtonen die wel goed geintegreerd zijn.
Dus wanneer de Elite die 40.000 gelukzoekers straks toe laat hier, dan is Wilbers over 4 jaar minimaal 2 keer zo groot.
De grenzen voor asielzoekers zijn al vrijwel helemaal dichtgetimmerd, of heb je de extreme daling aan asielaanvragen en de leegstaande asielzoekerscentra de laaste jaren over het hoofd gezien?quote:Op woensdag 13 december 2006 16:06 schreef Sorcerer8472 het volgende:
[..]
Rekensommetje:
26.000 asielzoekers
5 per week uitgezet (bron: nu.nl)
ruim 250 per jaar uitgezet
26.000 / 250 = ruim 100 jaar voordat ze allemaal zijn uitgezet
Bovendien kost een uitzetprocedure ook flink wat geld. De NL staat heeft met deze mensen gewoon keihard gefaald. Oplossing: hou die grenzen nu dicht, zie de fouten van het verleden in, pardonneer die mensen en zorg dat het van nu af aan gewoon goed geregeld is.
dingdong, ik denk niet dat je het weet, maar een maandje terug hebben de duitsers een generaal pardon voor 200.000 illegale vreemdelingen afgekondigd ... zelfs als je bedenkt dat de bevolking van duitsland zo'n 5x keer groter is, zou dat voor nederland overeen komen met 40.000 illegalen een verblijfstatus geven ...quote:Op woensdag 13 december 2006 15:25 schreef alipapa het volgende:
... in elk geval niet zo groot als in Nederland, waarom is de toestroom van vreemdelingen naar ons land dan zo groot?
Dit komt volgens mij grotendeels doordat het nog niet zeker is wat er met deze mensen gaat gebeuren. Wanneer straks duidelijk is dat het generale pardon er niet komt dan wordt het veel simpeler om deze mensen het land uit te zetten. En wat denk je dat het gaat kosten als al deze mensen mogen blijven aan uitkeringen en dergelijke?quote:Op woensdag 13 december 2006 16:06 schreef Sorcerer8472 het volgende:
[..]
Rekensommetje:
26.000 asielzoekers
5 per week uitgezet (bron: nu.nl)
ruim 250 per jaar uitgezet
26.000 / 250 = ruim 100 jaar voordat ze allemaal zijn uitgezet
Bovendien kost een uitzetprocedure ook flink wat geld. De NL staat heeft met deze mensen gewoon keihard gefaald. Oplossing: hou die grenzen nu dicht, zie de fouten van het verleden in, pardonneer die mensen en zorg dat het van nu af aan gewoon goed geregeld is.
We zijn wel één Europa, maar het beleid van Nederland is autonoom.quote:Op woensdag 13 december 2006 16:12 schreef KroJo het volgende:
[..]
dingdong, ik denk niet dat je het weet, maar een maandje terug hebben de duitsers een generaal pardon voor 200.000 illegale vreemdelingen afgekondigd ... zelfs als je bedenkt dat de bevolking van duitsland zo'n 5x keer groter is, zou dat voor nederland overeen komen met 40.000 illegalen een verblijfstatus geven ...
In duitsland is er verder niet zo moeilijk over gedaan ...
verder is het onzin om het te hebben over een 'grote toestrom'...
de laatste jaren is de uitstroom uit nederland groter dan het aantal mensen dat binnenkomt ...
Alsof ze allemaal kansloze lozers zijn die niets anders kunnen dan de kortste weg naar de sociale dienst opzoeken op 9292ov.nl, om er vervolgens, zwart rijdend uiteraard, een uitkering aan te gaan vragenquote:Op woensdag 13 december 2006 16:12 schreef LeoLoopneus het volgende:
[..]
Dit komt volgens mij grotendeels doordat het nog niet zeker is wat er met deze mensen gaat gebeuren. Wanneer straks duidelijk is dat het generale pardon er niet komt dan wordt het veel simpeler om deze mensen het land uit te zetten. En wat denk je dat het gaat kosten als al deze mensen mogen blijven aan uitkeringen en dergelijke?
Maar dan door haar rechtse vriendjes en de Partij voor dequote:Op woensdag 13 december 2006 16:14 schreef The_Masterer het volgende:
Is gewoon een kwestie van Verdonk bashen wat nu gaande is. Had ze die 26000 toegelaten dan waren de rapen ook gaar geweest en werd ze daarop aangevallen.
Nee, dit was ook vóór alle commotie in de 2e kamer! Het gaat gewoon vreselijk traag de laatste paar maanden...quote:Op woensdag 13 december 2006 16:12 schreef LeoLoopneus het volgende:
[..]
Dit komt volgens mij grotendeels doordat het nog niet zeker is wat er met deze mensen gaat gebeuren. Wanneer straks duidelijk is dat het generale pardon er niet komt dan wordt het veel simpeler om deze mensen het land uit te zetten. En wat denk je dat het gaat kosten als al deze mensen mogen blijven aan uitkeringen en dergelijke?
De VVD-fractie heeft het beleid van de minister altijd gesteund, dus dan heb je het alleen over de SGP en de PvV wat betreft 'rechtse vriendjes'.quote:Op woensdag 13 december 2006 16:17 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Maar dan door haar rechtse vriendjes en de Partij voor deVrijheid
![]()
Door rechts ja...quote:Op woensdag 13 december 2006 16:14 schreef The_Masterer het volgende:
Is gewoon een kwestie van Verdonk bashen wat nu gaande is. Had ze die 26000 toegelaten dan waren de rapen ook gaar geweest en werd ze daarop aangevallen.
En de goed geintegreerde allochtonen die onder de oude regeling vallen?quote:Op woensdag 13 december 2006 15:56 schreef JohnDope het volgende:
Dat is goed om te horen.
Maar als goed geintegreerde allochtonen straks last gaan krijgen van racisme e.d., dan hebben ze dat dus te danken aan die anti-Verdonk schreeuwerds.
Je maakt mij niet wijs dat die Anti-verdonk-schreeuwerds ook daadwerkelijk geloven dat de samenleving er gezelliger op wordt, wanneer ze die 40.000 gelukszoekers toelaten.
Het gaat hun er gewoon om, dat ze nu een stok hebben gevonden om Verdonk mee te slaan. Hoe het verder met de goed geintegreerde Allochtonen gaat, zal ze niks interesseren.
Oh? De VVD fractie zou haar ook steunen als ze nu voor een generaal pardon zou zijn?quote:Op woensdag 13 december 2006 16:19 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De VVD-fractie heeft het beleid van de minister altijd gesteund, dus dan heb je het alleen over de SGP en de PvV wat betreft 'rechtse vriendjes'.
Oh nee vast niet allemaal.quote:Op woensdag 13 december 2006 16:16 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Alsof ze allemaal kansloze lozers zijn die niets anders kunnen dan de kortste weg naar de sociale dienst opzoeken op 9292ov.nl, om er vervolgens, zwart rijdend uiteraard, een uitkering aan te gaan vragen![]()
Hoezo 'als'? Ik heb het over de werkelijkheid. En jij?quote:Op woensdag 13 december 2006 16:20 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Oh? De VVD fractie zou haar ook steunen als ze nu voor een generaal pardon zou zijn?![]()
Ach, misschien ook wel, want als Verdonk vertrekt, wordt heel die VVD in tweeën getrokken...
quote:Op woensdag 13 december 2006 16:20 schreef pfaf het volgende:
[..]
En de goed geintegreerde allochtonen die onder de oude regeling vallen?
Als die ook tot die 26000 behoren moeten ze er net zo goed uit als de niet goed geïntegreerde allochten.quote:Op woensdag 13 december 2006 16:20 schreef pfaf het volgende:
[..]
Over:quote:Op woensdag 13 december 2006 16:22 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Hoezo 'als'? Ik heb het over de werkelijkheid. En jij?
quote:Op woensdag 13 december 2006 16:14 schreef The_Masterer het volgende:
Onzin!quote:Op woensdag 13 december 2006 16:10 schreef Vhiper het volgende:
[..]
De grenzen voor asielzoekers zijn al vrijwel helemaal dichtgetimmerd, of heb je de extreme daling aan asielaanvragen en de leegstaande asielzoekerscentra de laaste jaren over het hoofd gezien?
quote:Explosieve stijging asielaanvragen Nederland
Westerse landen krijgen steeds minder asielaanvragen. In de eerste helft van 2006 deden 134.000 vluchtelingen een asielaanvraag. Dat is 14 procent minder dan in dezelfde periode in 2005. Nederland is een opvallende uitzondering met een stijging van 71 procent.
Asielzoekerscentrum
Nederland kende in de eerste helft van 2006 71 procent meer asielaanvragen
Zoals Elsevier vorige week al schreef kent Nederland een uitzonderlijk sterke stijging van het aantal asielaanvragen (lees Wat de politiek verzwijgt). Dit blijkt nu ook uit een rapport van de VN-vluchtelingenorganisatie UNHCR dat dinsdag is verschenen.
Het rapport spreekt over een sterke daling van aanvragen in geïndustrialiseerde landen. Slechts enkele westerse landen kennen een stijging, waaronder Nederland, Zweden en Japan.
Daling rondom Nederland
In de landen rondom Nederland signaleert UNHCR een grote daling van asielaanvragen. De grootste netto-ontvanger van asielaanvragen in Europa is Frankrijk, met 16.400 verzoeken tot asiel. Dat is een daling van 41 procent ten opzichte van 2005.
Ook in Duitsland (min 21 procent), Groot-Brittannië (min 10 procent) en België (min 29 procent) daalden de asielaanvragen. In Nederland namen de asielaanvragen spectaculair toe in het afgelopen half jaar.
In Nederland vroegen in 2006 71 procent meer vluchtelingen asiel aan dan in het eerste half jaar van 2005. Het totale aantal aanvragen steeg daarmee tot circa 9.000. (bekijk de cijfers op de website van de IND).
Nederland neemt daarmee een zesde plaats in van alle westerse landen. Twintig procent van alle aanvragen worden gedaan door Irakezen. Daarna volgen Somalië en Afghanistan.
Streng asielbeleid
Een verklaring voor de algemene daling is volgens de UNHCR de steeds strenger worden regels voor asielaanvragen. De vluchtelingenorganisatie constateert dat het aandeel van Europa in de opname van asielzoekers daarom kleiner aan het worden is ten opzichte van met name Noord-Amerika.
Een verklaring voor de enorme stijging van asielaanvragen in Nederland geeft de VN-organisatie echter niet. Bron
Een goed geïntegreerde allochtoon is een dooie allochtoon.quote:Op woensdag 13 december 2006 16:20 schreef pfaf het volgende:
[..]
hoe bedoel je?quote:Op woensdag 13 december 2006 16:12 schreef LeoLoopneus het volgende:
Wanneer straks duidelijk is dat het generale pardon er niet komt dan wordt het veel simpeler om deze mensen het land uit te zetten.
Leuk, zo'n doodsverwensing....quote:Op woensdag 13 december 2006 16:24 schreef Verbal het volgende:
[..]
Een goed geïntegreerde allochtoon is een dooie allochtoon.
V.
Ik zeik niet over de kosten. Sorcerer8472 komt met het argument dat deze procedures allemaal ontzettend veel geld kosten terwijl bij een generaal pardon de kosten van uitkeringen e.d. volgens mij veel hoger zullen uitkomen.quote:
Van je eigen "objectieve" Elsevier:quote:
Tuurlijk, maar ik ergerde me aan de opmerking dat er onder die groep geen goed geintegreerden zijn.quote:Op woensdag 13 december 2006 16:23 schreef LeoLoopneus het volgende:
[..]
Als die ook tot die 26000 behoren moeten ze er net zo goed uit als de niet goed geïntegreerde allochten.
We hebben al duidelijk beleid, al sinds Cohen een nieuw asielbeleid heeft ingevoerd. Het zijn de oude gevallen die nu nog steeds niet afgehandeld zijn, waar we het over hebben. Gewoon afhandelen die zooi en klaar. Verder heeft Verdonk gewoon naar de wil van de democratisch gekozen kamer te luisteren en zo niet, moet ze maar haar biezen pakken. Lijkt me nogal simpel.quote:Op woensdag 13 december 2006 16:29 schreef droomkoningin het volgende:
tja.. er moest toch een keer een duidelijk en efficient asielbeleid komen....
na al die jaren van welles nietus en jarenlang procederen is er nu eindelijk duidelijkheid en worden de zaken snel(ler) behandeld....
van mij had er best een generaal pardon mogen komen op het moment dat de duidelijke regelgeving in ging... dat is echter niet gebeurt en de mensen die al die jaren in onzekerheid hebben gezet hebben nu bijna allemaal zekerheid gekregen... ze mochten blijven of zijn uitgezet...
wat ik onrechtvaardig vind, is de mensen die ondanks uitspraak gebleven zijn of die nog zitten te wachten op uitslag.. om die paar wel een generaal pardon te geven... terwijl al die mensen die hiervoor uitgezet zijn en die misschien ook al wel halve nederlanders waren daar geen recht meer op hebben....
en bovendien... elke keer als je de regels iets versoepelt zullen er wel weer mensen zijn die net buiten de boot vallen en daarom zielig zijn.. zo kan je wel aan de gang blijven...
ik denk dat de onzekerheid en uitstellen van het beleid alleen maar onmenselijker is dan het beleid uitvoeren
Dat ligt volstrekt in menig opinie dat een pardonregeling een nieuwe pardonregeling in de hand helpt.quote:
Ik zie niet in waarom. Als we vanaf nu de asielzaken gewoon conform het in 2000 ingevoerde beleid afhandelen, kunnen er simpelweg geen langlopende zaken zoals nu ontstaan en heb je dus ook nooit meer met en generaal pardon te maken, simpel.quote:Op woensdag 13 december 2006 16:34 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat ligt volstrekt in menig opinie dat een pardonregeling een nieuwe pardonregeling in de hand helpt.
Het is heel simpel bij het asielbeleid. Daar moet je vooral ongelijke zaken ongelijk behandelen, ego maatwerk. Geen algemene regelingen en een ruimhartige inzet van de discretionaire bevoegdheid.
De bron is anderhalf jaar ouder.quote:Op woensdag 13 december 2006 16:28 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Van je eigen "objectieve" Elsevier:
Eenvijfde minder asielaanvragen in EU
maandag 18 april 2005 12:37
....
http://www.elsevier.nl/ni(...)tnr/39562/index.html
![]()
Het beleid is idd volstrekt duidelijk. Het gaat om de oude gevallen en de kamer vindt daar iets van, en dan heeft Verdonk het maar uit te voeren.quote:Op woensdag 13 december 2006 16:32 schreef Vhiper het volgende:
[..]
We hebben al duidelijk beleid, al sinds Cohen een nieuw asielbeleid heeft ingevoerd. Het zijn de oude gevallen die nu nog steeds niet afgehandeld zijn, waar we het over hebben. Gewoon afhandelen die zooi en klaar. Verder heeft Verdonk gewoon naar de wil van de democratisch gekozen kamer te luisteren en zo niet, moet ze maar haar biezen pakken. Lijkt me nogal simpel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |