abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44508066
God is (extreem) rechts, want hij beroept mensen op hun eigen verantwoordelijkheid, eist volledige onderwerping en geeft strenge straffen bij overtreding. Oh, en dan roept hij in de bijbel ook nog eens regelmatig op om allemaal niet-Joodse volken uit te roeien. Dat is een staaltje waar Geert Wilders nog een puntje aan kan zuigen.

Dus tja, Jesus was links, God wat rechts. En nu? Moeten ze een coalitie aangaan?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_44509346
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 01:25 schreef Genverbrander het volgende:
Jezus draait zich om in zijn graf als hij zou weten van het asielbeleid waar JP de afgelopen 4 jaar leiding aan heeft gegeven.
Integendeel, Jezus had nationalistische denkbeelden...

Mat 15,24 ‘Ik ben alleen gezonden naar de verloren schapen van het volk van Israël.’

Deze context wordt nogal eens vergeten. Met de uitspraak 'heb uw naasten lief' wordt nogal eens "vergeten" dat Jezus eigenlijk zei "heb uw naaste Israeliet lief".
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_44509603
O, de context is je zo dierbaar dat je de rest weglaat?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_44509618
Jezus was daarnaast ook weer heel conservatief:

Lucas 12:22 Hij zei tegen zijn leerlingen: ‘Om deze reden zeg ik tegen jullie: maak je geen zorgen over jezelf en over wat je zult eten, noch over je lichaam en over wat je zult aantrekken. 23 Want het leven is meer dan voedsel en het lichaam meer dan kleding. 24 Kijk naar de raven: ze zaaien niet en oogsten niet, ze hebben geen voorraadkamer en geen schuur, het is God die ze voedt. Hoeveel meer zijn jullie niet waard dan de vogels! 25 Wie van jullie kan door zich zorgen te maken één el aan zijn levensduur toevoegen?

...en zat er helemaal naast. Want als we werkelijk deze adviezen hadden gevolgd: "maak je geen zorgen, God zal je voeden", dan was de gemiddelde levensverwachting van mensen aanzienlijk korter geweest dan nu het geval is en hadden we nog veel meer milieuproblemen gehad (Jezus geeft hier uiterst milieu onvriendelijke adviezen).
pi_44509778
quote:
Op zondag 17 december 2006 15:53 schreef Apropos het volgende:
Moet ik hier dan de hele bijbel dan gaan citeren? Ik ken de rest wel hoor, maar dat doet geen afbreuk aan bovenstaande zin. Waarom zei Jezus eigenlijk dat hij alleen voor het volk van Israel gekomen zou zijn, denk je?
pi_44509895
quote:
Op zondag 17 december 2006 15:53 schreef Apropos het volgende:
Ja, in die scene is Jezus on tour en helpt hij juist een niet-Israëlitische vrouw door haar dochter te helen.
  zondag 17 december 2006 @ 16:09:18 #82
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_44510020
Ik moest gelijk aan deze denken:

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  zondag 17 december 2006 @ 16:11:56 #83
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_44510105
quote:
Op zondag 17 december 2006 16:00 schreef onemangang het volgende:

[..]

Moet ik hier dan de hele bijbel dan gaan citeren? Ik ken de rest wel hoor, maar dat doet geen afbreuk aan bovenstaande zin. Waarom zei Jezus eigenlijk dat hij alleen voor het volk van Israel gekomen zou zijn, denk je?
Omdat zij het volk van God zijn, natuurlijk.
pi_44510233
Jezus was netzoals ik ben! Niet links en niet rechts!
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_44510460
quote:
Op zondag 17 december 2006 16:04 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Ja, in die scene is Jezus on tour en helpt hij juist een niet-Israëlitische vrouw door haar dochter te helen.
Jezus keurde haar in eerste instantie geen blik waardig omdat ze Kanaänitisch was en hielp haar pas nadat ze haar voor zijn voeten wierp...en voetenfetisjist Jezus geilde namelijk op vrouwen die aandacht aan zijn voeten besteedden. Zijn wat racistische levensvisie was overigens geheel in overeenstemming met de algehele teneur van het Oude Testament waarbij 'het volk van Israel' in de waan wordt gelaten dat de 'enigste God' hen heeft 'uitverkoren'. Een dergelijk denkbeeld leidt vanzelf tot een wat racistische houding ten aanzien van andere volken.
pi_44510572
Ja, de scene is naar mijn smaak wreed. Maar feit blijft dat de scene wel wat meer omvat dan dat ''nationalisme''. Het gaat ook niet aan om alle verdere universalistische uitspraken van het Nieuwe Testament buiten beschouwing te laten en een riedeltje over voetfetisjisme en racisme ten beste te geven.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  zondag 17 december 2006 @ 16:28:59 #87
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_44510593
quote:
Op woensdag 13 december 2006 14:56 schreef SeLang het volgende:
Dus waarom bestaan er dan rechtse christelijke partijen?
vroeger had je GPV en RPF, werden beide rechts genoemd (RPF ietjes minder). Dan voeg je ze samen, en dan worden ze de conservatieve CDA-tak genoemd.
Vervolgens komen er verkiezingen en is de CU opeens links geworden Volgens mij konden ze zo gewoon profiteren van de verschuiving naar links

Overigens maakte jesus van water wijn, dus volgens mij was hij gewoon een particulier ondernemer en daarmee VVD fan
  zondag 17 december 2006 @ 18:44:52 #88
146018 mariatrepp
wetenschap, politiek EN kunst!
pi_44514440
quote:
Op donderdag 14 december 2006 15:56 schreef Ryan3 het volgende:
Jezus was Fortuynist?
Nee andersom, Fortuyn was de messias!!
Zie mijn Volkskrantblog van vandaag hierover
http://www.volkskrantblog.nl/bericht/94345
pi_44514462
quote:
Op zondag 17 december 2006 16:16 schreef JohnDope het volgende:
Jezus was netzoals ik ben! Niet links en niet rechts!
Jezus was recht door zee! Of over de zee! Of...
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_44519318
quote:
Op zondag 17 december 2006 18:46 schreef Seneca het volgende:

[..]

Jezus was recht door zee! Of over de zee! Of...
Niet links, niet rechts, maar radicaal anti-slap-gelul.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_44519465
quote:
Op zondag 17 december 2006 21:02 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Niet links, niet rechts, maar radicaal anti-slap-gelul.
Nou, niet echt. Heb je de verzamelde werken van Jezus en co. (a.k.a. de bijbel) wel eens gelezen? Dat staat er werkelijk vol mee
pi_44519789
quote:
Op zondag 17 december 2006 21:05 schreef Seneca het volgende:

[..]

Nou, niet echt. Heb je de verzamelde werken van Jezus en co. (a.k.a. de bijbel) wel eens gelezen? Dat staat er werkelijk vol mee
Achja als straks het einde der tijden nadert, dan moet je sterk blijven en niet zielig in een hoekje gaan zitten huilen en/of smeken om vergiffenis.

I rest my case.
pi_44520021
quote:
Op zondag 17 december 2006 21:14 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Achja als straks het einde der tijden nadert, dan moet je sterk blijven en niet zielig in een hoekje gaan zitten huilen en/of smeken om vergiffenis.

I rest my case.

Carnivore - Jesus Hitler

Jesus Hitler
Adolf Christ
Is this the second coming
Or the fourth Reich?

His mother a nun raped by a nazi
near the end of the second great war
gave birth to a son who could change the future
for better or worse he's not sure
I am what should never have been
the ultimate abomination
Have I returned to save the Jews
or to destroy them?

Hear thee my fellow nazolics
come join the Neotheofacists
keep the race pure practice eugenics
and swear to the holy swazafix

I have returned

Reich und Roll!

Hess to my left and Peter on my right
will it be war or peace
totalitarian on his throne of blood
commands both man and beast
a pair of souls trapped in the body of one
both prisoners of reincarnation
torn between good and evil
I have returned for salvae-elimination

pi_44522740
Wat een gezellig liedje. Op de downloadlijst voor kerst.
pi_44523030
Links en rechts zijn menselijke (& te simpele) begrippen/termen en Jezus is niet van hier.
Links en rechts is als;'' terrorisme'', zeer gevaarlijk/''evil'' als je in zulke simpele termen gaat denken en mensen daar in gaat plaatsen en in ''hokjes'' gaat denken drijft het ware kwaad naar boven.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tatutatu op 17-12-2006 23:11:23 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')