Integendeel, Jezus had nationalistische denkbeelden...quote:Op zaterdag 16 december 2006 01:25 schreef Genverbrander het volgende:
Jezus draait zich om in zijn graf als hij zou weten van het asielbeleid waar JP de afgelopen 4 jaar leiding aan heeft gegeven.
Moet ik hier dan de hele bijbel dan gaan citeren? Ik ken de rest wel hoor, maar dat doet geen afbreuk aan bovenstaande zin. Waarom zei Jezus eigenlijk dat hij alleen voor het volk van Israel gekomen zou zijn, denk je?quote:Op zondag 17 december 2006 15:53 schreef Apropos het volgende:
O, de context is je zo dierbaar dat je de rest weglaat?
Ja, in die scene is Jezus on tour en helpt hij juist een niet-Israëlitische vrouw door haar dochter te helen.quote:Op zondag 17 december 2006 15:53 schreef Apropos het volgende:
O, de context is je zo dierbaar dat je de rest weglaat?
Omdat zij het volk van God zijn, natuurlijk.quote:Op zondag 17 december 2006 16:00 schreef onemangang het volgende:
[..]
Moet ik hier dan de hele bijbel dan gaan citeren? Ik ken de rest wel hoor, maar dat doet geen afbreuk aan bovenstaande zin. Waarom zei Jezus eigenlijk dat hij alleen voor het volk van Israel gekomen zou zijn, denk je?
Jezus keurde haar in eerste instantie geen blik waardig omdat ze Kanaänitisch was en hielp haar pas nadat ze haar voor zijn voeten wierp...en voetenfetisjist Jezus geilde namelijk op vrouwen die aandacht aan zijn voeten besteedden. Zijn wat racistische levensvisie was overigens geheel in overeenstemming met de algehele teneur van het Oude Testament waarbij 'het volk van Israel' in de waan wordt gelaten dat de 'enigste God' hen heeft 'uitverkoren'. Een dergelijk denkbeeld leidt vanzelf tot een wat racistische houding ten aanzien van andere volken.quote:Op zondag 17 december 2006 16:04 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ja, in die scene is Jezus on tour en helpt hij juist een niet-Israëlitische vrouw door haar dochter te helen.
vroeger had je GPV en RPF, werden beide rechts genoemd (RPF ietjes minder). Dan voeg je ze samen, en dan worden ze de conservatieve CDA-tak genoemd.quote:Op woensdag 13 december 2006 14:56 schreef SeLang het volgende:
Dus waarom bestaan er dan rechtse christelijke partijen?
Nee andersom, Fortuyn was de messias!!quote:Op donderdag 14 december 2006 15:56 schreef Ryan3 het volgende:
Jezus was Fortuynist?
Jezus was recht door zee! Of over de zee! Of...quote:Op zondag 17 december 2006 16:16 schreef JohnDope het volgende:
Jezus was netzoals ik ben! Niet links en niet rechts!
Niet links, niet rechts, maar radicaal anti-slap-gelul.quote:Op zondag 17 december 2006 18:46 schreef Seneca het volgende:
[..]
Jezus was recht door zee! Of over de zee! Of...
Nou, niet echt. Heb je de verzamelde werken van Jezus en co. (a.k.a. de bijbel) wel eens gelezen? Dat staat er werkelijk vol meequote:Op zondag 17 december 2006 21:02 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Niet links, niet rechts, maar radicaal anti-slap-gelul.
Achja als straks het einde der tijden nadert, dan moet je sterk blijven en niet zielig in een hoekje gaan zitten huilen en/of smeken om vergiffenis.quote:Op zondag 17 december 2006 21:05 schreef Seneca het volgende:
[..]
Nou, niet echt. Heb je de verzamelde werken van Jezus en co. (a.k.a. de bijbel) wel eens gelezen? Dat staat er werkelijk vol mee
quote:Op zondag 17 december 2006 21:14 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Achja als straks het einde der tijden nadert, dan moet je sterk blijven en niet zielig in een hoekje gaan zitten huilen en/of smeken om vergiffenis.![]()
I rest my case.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |