quote:Ten Cate slaat terug
door Yoeri van den Busken
GENT - Het is zo'n wedstrijd uit de categorie: veel te verliezen, weinig te winnen. Want zelfs als Ajax vanavond Zulte Waregem verslaat, moet bij de loting voor de derde ronde nog blijken hoe die prestatie ingeschat moet worden. Misschien zou de voorkeur dan alsnog zijn uitgegaan naar een derde plaats en dus een andere groepswinnaar uit het toernooi om de UEFA Cup als opponent. Maar die berekenende houding past niet bij Ajax, vindt Henk ten Cate. Bovendien zit hij niet te wachten op nog meer negatieve publiciteit.
Thomas Vermaelen (r) tegenover zijn landgenoot Tim Matthys.
Nu moet het maar eens afgelopen zijn, zei Ten Cate maandag. Klaas-Jan Huntelaar was alweer de volgende speler wiens hoofd op het hakblok lag. Het gemanipuleer van de zendgemachtigde irriteert hem mateloos. "Ik heb de beelden van Vitesse-RKC gezien. Daarbij vergeleken was Ajax-AZ kinderspel." Conclusie: "Alles bij Ajax ligt momenteel onder een vergrootglas."
Ten Cate snakt weer naar beschouwingen en borrelpraat over voetbal; over de ontwikkeling van zijn ploeg waarover hij ondanks alle hindernissen te spreken is. "We hebben aanzienlijk meer punten dan vorig jaar." Want dat is gauw vergeten, de achterstand die Ajax vorig seizoen opliep (24 punten) en die niet in drie maanden weggewerkt kan worden. Zeker niet als AZ groeit en regerend kampioen PSV kwaliteit blijft waarborgen. "We worden beter en beter. Maar dat gaat met vallen en opstaan."
Doemdenkers moet Ajax vandaag zien te ontwijken in een buitenwijk van Gent, waar Zulte Waregem de ontmoeting met de grootmacht ziet als galawedstrijd. De fusieclub - het failliete Waregem omarmde het nietige Zultse VV - bestaat pas vijf jaar en is hoofdzakelijk samengesteld uit semiprofs. Na de promotie naar de hoogste afdeling kon het aanvangsuur van de trainingen iets vervroegd worden, van half zeven naar half zes. De werkgevers van de voetballers gingen akkoord.
Opstelling Ajax: Stekelenburg; Ogararu, Stam, Grygera, Emanuelson; Gabri, Heitinga, Perez, Sneijder; Huntelaar, Babel.
Af en toe heeft hij van die uitspraken die eerder bij een trainer van psv passen inderdaad.quote:Op woensdag 13 december 2006 10:36 schreef Dylan Dog het volgende:
Henk bewijst wederom dat het een grote jankmoel is.
Wellicht kunnen we hier de vermeende partijdigheid van Talpa bespreken?quote:Op woensdag 13 december 2006 10:39 schreef BoNi het volgende:
Dit is zonder twijfel boeiend genoeg om een apart topic voor te openen.....![]()
Ach ja. Het zou mij aan mn reet roesten wie Talpa bevoor- en benadeeld.quote:Op woensdag 13 december 2006 10:42 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Wellicht kunnen we hier de vermeende partijdigheid van Talpa bespreken?
Talpa laat in diverse wedstrijden die ik zelf in het stadion gezien heb groffe overtredingen (on)bewust weg uit de samenvatting, en in sommige wedstrijden niet.
Het feit dat Talpa 'kankerneger' van Perez op zondag niet laat zien, maar pas nadat Voetbal Insite dit doet ter sprake brengt lijkt mij juist dat Talpa Ajax wil beschermen.
Ten Cate denkt daar anders over.quote:Op woensdag 13 december 2006 10:45 schreef the_hunter het volgende:
[..]
Ach ja. Het zou mij aan mn reet roesten wie Talpa bevoor- en benadeeld.
Jij ook blijkbaar. Maar goed, dat moeten jullie weten.quote:Op woensdag 13 december 2006 10:46 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Ten Cate denkt daar anders over.
Dat was zondagavond ook op Talpa, ze lieten zien hoe gek Perez werd maar ze hadden niet door dat hij dat zei.quote:Op woensdag 13 december 2006 10:42 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Wellicht kunnen we hier de vermeende partijdigheid van Talpa bespreken?
Talpa laat in diverse wedstrijden die ik zelf in het stadion gezien heb groffe overtredingen (on)bewust weg uit de samenvatting, en in sommige wedstrijden niet.
Het feit dat Talpa 'kankerneger' van Perez op zondag niet laat zien, maar pas nadat Voetbal Insite dit doet ter sprake brengt lijkt mij juist dat Talpa Ajax wil beschermen.
en toen ze als eerste werden uitgezonden, verloren ze met 4-1 van necquote:Op woensdag 13 december 2006 10:47 schreef Netsplitter het volgende:
Ach, ten Cate moet niet zeiken...
9 van de 10 keer wordt bv Feyenoord als laatste uitgezonden...
En niet gaan zitten bleren van terecht enzo....
Als Ten Cate zegt dat alle overtredingen bij Ajax onder een vergrootglas liggen, en Vitesse er makkelijk vanaf komt, is er volgens mij maar 1 conclusie mogelijk: namelijk dat Ajax door deze extra media-aandacht benadeeld wordt.quote:Op woensdag 13 december 2006 10:56 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Ten Cate heeft het helemaal niet over benadeling maar over dat hij af wil van de negatieve publiciteit. Met de opmerking dat er in andere wedstrijden ook genoeg gebeurt. Dat een journalist daar suggestieve beweringen bijzet is niet zijn schuld natuurlijk.
krijgt een beetje van gaal trekjesquote:Op woensdag 13 december 2006 11:00 schreef Malibu-06 het volgende:Die Ten Cate wordt zo'n triest figuur...
Maar hij heeft wel een punt, iedereen doet nu net alsof dat gescheld alleen bij Ajax gebeurd en de media zeikt alleen daaroverquote:Op woensdag 13 december 2006 11:01 schreef Steve_I. het volgende:
Och ik zie die vent al weken alleen maar janken. Negatieve publiciteit hoort bij een topclub, en ik ben er van overtuigd dat voetbalminnend Nederland het juist vaak voor ajax opneemt, Feyenoord heeft het veel erger. Moet hij niet zo huilen als hij ook eens wat tegen krijgt, als hij daar niet tegen kan hoort hij niet bij een topclub.
Als hij bij Feyenoord zat had hij veel meer een punt. Zeg bijvoorbeeldl wat je wilt, Huntelaar is in minder dan een jaar tijd al minstens 4/5 keer zonder terechte schorsing van 4 wedstrijden gebleven.quote:Op woensdag 13 december 2006 11:02 schreef Jasza het volgende:
[..]
Maar hij heeft wel een punt, iedereen doet nu net alsof dat gescheld alleen bij Ajax gebeurd en de media zeikt alleen daarover![]()
Tuurlijk hoort het erbij, hij moet er ook ze bek over houden maar hij heeft wel een punt![]()
Hij had het idd over extra media-aandacht maar nergens over enige vorm van benadeling zoals er wel gesuggereerd word.quote:Op woensdag 13 december 2006 11:01 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Als Ten Cate zegt dat alle overtredingen bij Ajax onder een vergrootglas liggen, en Vitesse er makkelijk vanaf komt, is er volgens mij maar 1 conclusie mogelijk: namelijk dat Ajax door deze extra media-aandacht benadeeld wordt.
Van Hooijdonk en Buijs ook, niet zeiken dusquote:Op woensdag 13 december 2006 11:08 schreef Steve_I. het volgende:
[..]
Als hij bij Feyenoord zat had hij veel meer een punt. Zeg bijvoorbeeldl wat je wilt, Huntelaar is in minder dan een jaar tijd al minstens 4/5 keer zonder terechte schorsing van 4 wedstrijden gebleven.
Koeman kan zich momenteel nog amper met voetbal bezig houden door alle randzaken maar die loopt ook niet zo te janken. Ten cate is werkelijk diep gezakt.
quote:Op woensdag 13 december 2006 11:09 schreef Jasza het volgende:
[..]
Van Hooijdonk en Buijs ook, niet zeiken dus![]()
Begrijpend lezenquote:Op woensdag 13 december 2006 11:09 schreef dantes_inferno86 het volgende:
[..]
Hij had het idd over extra media-aandacht maar nergens over enige vorm van benadeling zoals er wel gesuggereerd word.
Ze weten dat er geen hond naar feyenoord kijktquote:Op woensdag 13 december 2006 10:47 schreef Netsplitter het volgende:
Ach, ten Cate moet niet zeiken...
9 van de 10 keer wordt bv Feyenoord als laatste uitgezonden...
En niet gaan zitten bleren van terecht enzo....
Klopt. Bij feyenoord zijn het alleen de supporters die altijd over de media lopen janken.quote:Op woensdag 13 december 2006 11:01 schreef Steve_I. het volgende:
Och ik zie die vent al weken alleen maar janken. Negatieve publiciteit hoort bij een topclub, en ik ben er van overtuigd dat voetbalminnend Nederland het juist vaak voor ajax opneemt, Feyenoord heeft het veel erger. Moet hij niet zo huilen als hij ook eens wat tegen krijgt, als hij daar niet tegen kan hoort hij niet bij een topclub.
Hij bewijst het inmiddels echt wekelijks. past als trainer derhalve heel goed in ijdorp.quote:Op woensdag 13 december 2006 10:36 schreef Dylan Dog het volgende:
Henk bewijst wederom dat het een grote jankmoel is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |