Wat zijn de ingrijpende gevolgen hiervan dan?quote:Op woensdag 13 december 2006 10:25 schreef festinajaap het volgende:
Natuurlijk hebben we ook nog het schrikkeljaar met alle gevolgen van dien.
Mja, het is het beste wat ze konden verzinnen eigenlijk, als je het jaar langer laat duren dan lopen de seizoenen scheef en dat is ook niet echt handig. True, het is een inelkaar geflanst zooitje maar het is de makkelijkste kalender die we kunnen verzinnen.quote:Op woensdag 13 december 2006 10:25 schreef festinajaap het volgende:
De huidige kalenderindeling is gebaseerd op de duur van de dag, maand en het jaar. Heel logisch en makkelijk, maar de week is niet op een astronomisch feit gebaseerd. Dat maakt het gebruik van onze Gregoriaanse kalender eigenlijk helemaal niet handig. Jaarlijkse evenementen vallen op telkens andere dagen en het jaar duurt in weken ook niet altijd even lang. Natuurlijk hebben we ook nog het schrikkeljaar met alle gevolgen van dien.
Dan doen wij dat toch beter met twee dagen pauze!quote:Op woensdag 13 december 2006 10:37 schreef wyccie het volgende:
De indeling van 7 dagen komt toch door de bijbel? God schiep de hemel en aarde in 6 dagen en op de 7e dag had hij lekker pauze.
quote:Op woensdag 13 december 2006 10:24 schreef zatoichi het volgende:
Ik zou liever hebben dat iedere dag drie uur langer zou zijn:
1 uurtje langer werken
1 uurtje meer vrij
1 uurtje langer slapen
Ideaal lijkt me!
3*7 is 21 Dus dan hou je nog drie uur extra over voor het weekend ofzo
Pas in de eerste eeuw van het begin van de jaartelling werd de 7-daagse week in Rome vast gesteld door Perzische astrologen. Voor iedere dag in de week namen ze een (ZICHTBAAR!) hemel lichaam, namelijk; Mercurius, Venus, Mars, Saturnus en Jupiter en de zon en de maan. Hadden ze alleen toentertijd niet gedacht dat het universum geocentrisch was en de aarde dus wel als hemellichaam gold hadden we misschien wel 8-dagen in een week gehad.quote:Op woensdag 13 december 2006 10:37 schreef wyccie het volgende:
De indeling van 7 dagen komt toch door de bijbel? God schiep de hemel en aarde in 6 dagen en op de 7e dag had hij lekker pauze.
Zou je het dan niet vervelend vinden dat de nachten langs jou slaap - tijden gaan lopen?quote:Op woensdag 13 december 2006 10:24 schreef zatoichi het volgende:
Ik zou liever hebben dat iedere dag drie uur langer zou zijn:
1 uurtje langer werken
1 uurtje meer vrij
1 uurtje langer slapen
Ideaal lijkt me!
3*7 is 21 Dus dan hou je nog drie uur extra over voor het weekend ofzo
idd dat is de beste opstelling van die 8daagse week.quote:Op vrijdag 15 december 2006 22:08 schreef Schonedal het volgende:
Zondag, maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag, doeniksdag.
meer weekendquote:Op maandag 18 december 2006 23:28 schreef Fawn het volgende:
Nog langer?!
LANGER WEEKEND!!!quote:Op woensdag 13 december 2006 10:14 schreef festinajaap het volgende:
Ik ben bezig met een project waarin we kijken wat de voordelen zouden zijn van een 8-daagse week.
Nu mijn vraag, hoe zouden jullie die indelen? Wat zouden jullie doen in een 8-daagse week?
Graag jullie mening!
Greets.
De kalender die de maya hadden bedacht was een stuk accurater en ook vrij makkelijk. Maar dat terzijde.quote:Op woensdag 13 december 2006 10:30 schreef jogy het volgende:
[..]
Mja, het is het beste wat ze konden verzinnen eigenlijk, als je het jaar langer laat duren dan lopen de seizoenen scheef en dat is ook niet echt handig. True, het is een inelkaar geflanst zooitje maar het is de makkelijkste kalender die we kunnen verzinnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |