Ik heb dikke 12 weken zonder hormonen gezeten waardoor er weer in mijn ogen genoeg is bijgekomen. Hij wilt de eerste 6 maanden dat ik dit goedje gebruik, een half pilletje in 2 dagen.quote:Op woensdag 13 december 2006 00:37 schreef AnnaB het volgende:
ik ben van plan om ook een goedkope mp3 speler mee te nemen, met genoeg muziek, en audioboeken. Iets duurs als een portable dvd-speler weet ik niet of ik dat durf, maar dn hoef ik me helemaal niet te vervelen.....
Weer iets nieuws, proscar. Ik gebruik nu al een aantal jaren geen anti-manlijke hormonen meer, lichaamsbeharing is compleet vrouwlijk, alleen ben ik nog niet klaar met epileren, laatste jaren helaas geen geld voor gehad, misschien dat dat weer gaat komen komende jaren, ik zie het wel, 1a2 minuten scheren per dag is in prive omstandigheden geen ramp.
15 cm diepte is mooi genoeg hoor. Ik heb 9, en dat vindt dr. Karim al voldoende, heb hem gevraagd of het mogelijk is om evt, ook iets aan de diepte te doen, in 6 uur tijd moet je toch wel het een en ander kunnen doen.
Ik heb 1x iemand gezoent (tongzoen) met het uitgaan, hij wist er dus niets vanaf, nu heb ik meer dan 5 maand een relatie, en dat gaat prima!quote:Op woensdag 13 december 2006 07:11 schreef Catch22- het volgende:
ik wil niemand beledigen, dat voorop gesteld
stel je bent omgebouwd (kan er ff geen net woord voor bedenken) en je wordt in de kroeg versiert door deze of geen. Vertel je diegene voor er iets gebeurt over hoe en wat of niet?
Ik zou het namelijk niet zo flex vinden als ik met iemand zou zoenen/meer zou doen en ik er later achter kwam hoe het eigenlijk zit...
ik hoop dat je me goed begrijpt
Nee, dat is voor later, wanneer blijkt dat het goed klikt en je persoonlijke dingen met elkaar gaat delen. Je gaat toch ook niet je hele levensgeschiedenis aan iemand vertellen die je in de kroeg versiert?quote:Op woensdag 13 december 2006 07:11 schreef Catch22- het volgende:
ik wil niemand beledigen, dat voorop gesteld
stel je bent omgebouwd (kan er ff geen net woord voor bedenken) en je wordt in de kroeg versiert door deze of geen. Vertel je diegene voor er iets gebeurt over hoe en wat of niet?
Waarschijnlijk zul je er in dat geval ook later niet achter komen, want het feit dat je de medische conditie van iemand belangrijker vindt dan iemands persoonlijkheid zul je waarschijnlijk ook uitstralen, waardoor ik in ieder geval sowieso niet met jou verder zou gaan.quote:Ik zou het namelijk niet zo flex vinden als ik met iemand zou zoenen/meer zou doen en ik er later achter kwam hoe het eigenlijk zit...
Niet helemaal eigenlijk, maar ik begrijp ook racisten, homofoben en xenofoben niet. Mijn verstand zal op dat gebied wel onderontwikkeld zijn.quote:ik hoop dat je me goed begrijpt
Heb je dan met een man getongd om het verschil te kunnen voelen?quote:Op vrijdag 15 december 2006 00:13 schreef Catch22- het volgende:
je moet het niet verkeerd opvatten, maar zulke dingen vroeg ik me gewoon af. Ik denk dat 9/10 mannen het gevoel zou hebben met een man gezoend te hebben, wanneer ze met een tot vrouw getransformeerde man zouden zoenen..
Het probleem zit hem denk ik in je definitie van geslacht. Gezien je het hebt over een "tot vrouw getransformeerde man" lijkt het er op dat je haar nog steeds als man ziet.quote:Op vrijdag 15 december 2006 00:13 schreef Catch22- het volgende:
je moet het niet verkeerd opvatten, maar zulke dingen vroeg ik me gewoon af. Ik denk dat 9/10 mannen het gevoel zou hebben met een man gezoend te hebben, wanneer ze met een tot vrouw getransformeerde man zouden zoenen..
Ik heb wel eens ergens gelezen dat de ayatollah tot dat besluit is gekomen doordat hij zelf op een of andere manier te maken kreeg met transseksuelen...quote:Op vrijdag 15 december 2006 11:27 schreef Monus het volgende:
Deze week nog een interessante documentaire gezien over transseksuelen in Iran. Ik was erg verbaast dat dit zo openlijk kan in Iran.
Iran een paradijs voor transseksuelen
Dat komt ook aan bod in die documentaire, ook de vrouw die dit mogelijk heeft gemaakt vertelt hier over. Ik wist al dat het mogelijk was in Iran maar was toch erg verbaast hoe de familie hier mee omging.quote:Op vrijdag 15 december 2006 11:38 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
Ik heb wel eens ergens gelezen dat de ayatollah tot dat besluit is gekomen doordat hij zelf op een of andere manier te maken kreeg met transseksuelen...
Je weet natuurlijk niet hoe de bevolking gemiddeld genomen er daar mee omgaat, ik denk ook dat dat heel moeilijk vergelijkbaar is... Culturen en landen zijn niet op een lineaire schaal te vergelijken met elkaar.quote:Op vrijdag 15 december 2006 13:14 schreef danielluh het volgende:
kan je nagaan dat het in zo'n land gewoon accepteerd wordt en er hier nog altijd mensen/instanties, werkgevers zijn die best moeilijk doen
Plus dat het, bot gezegd, in Iran volledig te verbergen is. Trek een sluier over je hoofd, en niemand zal ook maar kunnen raden of jij man of vrouw bent.quote:Op vrijdag 15 december 2006 13:22 schreef BetaWolff het volgende:
Je weet natuurlijk niet hoe de bevolking gemiddeld genomen er daar mee omgaat, ik denk ook dat dat heel moeilijk vergelijkbaar is... Culturen en landen zijn niet op een lineaire schaal te vergelijken met elkaar.
Waarschijnlijk chromosomen... Waarmee vrouwen met een androgyn ongevoeligheidssyndroom dus ook mannen zijn, terwijl die nog nooit ook maar 1 sec. van hun leven als man door het leven gegaan zijn. Maar ja, XY he?quote:Op vrijdag 15 december 2006 11:21 schreef BetaWolff het volgende:
Het probleem zit hem denk ik in je definitie van geslacht. Gezien je het hebt over een "tot vrouw getransformeerde man" lijkt het er op dat je haar nog steeds als man ziet.
Wat maakt voor jou iemand tot man of vrouw vraag ik me dan af?
Of wat te denken van trisomie.quote:Op vrijdag 15 december 2006 16:55 schreef innovative het volgende:
[..]
Plus dat het, bot gezegd, in Iran volledig te verbergen is. Trek een sluier over je hoofd, en niemand zal ook maar kunnen raden of jij man of vrouw bent.
[..]
Waarschijnlijk chromosomen... Waarmee vrouwen met een androgyn ongevoeligheidssyndroom dus ook mannen zijn, terwijl die nog nooit ook maar 1 sec. van hun leven als man door het leven gegaan zijn. Maar ja, XY he?
Wil je ondanks dat nog ingaan op mijn vraag?quote:Op vrijdag 15 december 2006 22:46 schreef Catch22- het volgende:
ik word hier gedemoniseerd...
maar om niemand te kwetsen zal ik maar zeggen dat ik kortzichtig ben enzo
quote:Op vrijdag 15 december 2006 22:46 schreef Catch22- het volgende:
ik word hier gedemoniseerd...
maar om niemand te kwetsen zal ik maar zeggen dat ik kortzichtig ben enzo
Ik weet niet of veel mensen dat hebben. Als je bijvoorbeeld Kelly neemt, veel mensen noemen haar een "domme muts", en dat ze niet kon auto rijden kwam ook doordat "vrouwen niet auto kunnen rijden".quote:Op zaterdag 16 december 2006 10:58 schreef Catch22- het volgende:
ik heb zeker wel respect voor jullie, daar gaat het niet om. Maar het is nog wel zo dat veel mensen je als man blijven zien na de transformatie. Dat heeft niets met disrespect te maken, maar gewoon met 'het idee'.
Dat denk ik wel, maar ook met een eventuele toekomstige kinderwensquote:Op zaterdag 16 december 2006 13:07 schreef Isegrim het volgende:
Mijn ervaring is dat mannen veel meer moeite hebben met transseksuelen dan vrouwen, zelfs de meest ruimdenkende mannen. Ik heb een transseksuele vriendin en voor mij is zij een vrouw. Ook altijd geweest, ook toen ze nog niet geopereerd was. Ze is gewoon een vrouw in haar hele doen en laten. Mannen heben vaak het idee dat zo iemand 'eigenlijk een man' is. Ik weet niet hoe dat komt, ik kan het ook niet goed begrijpen. Als ik verliefd zou worden op iemand en diegene blijkt na een tijdje trans te zijn, dan zou dat voor mij niets uitmaken. Er zijn maar heel weinig mannen die dat zo voelen. Zou het te maken hebben met het feit dat veel heteromannen ab-so-luut niet als homo gezien willen worden ofzo?
Nee, dat is zo. Maar op het moment dat je kiest voor een transseksueel weet je op voorhand al dat er geen natuurlijke kinderen van jezelf en je partner in zitten en dat is voor veel mensen toch wel een ideaal toekomstbeeld dat aan diggelen valtquote:Op zaterdag 16 december 2006 18:01 schreef danielluh het volgende:
kinderen kan je ook adopteren, dus dat hoeft geen rem te zijn. niet iedere vrouw kan zwanger raken
Soms lijkt het daar wel op. Als je sommige mannen hoort, dan klinkt het alsof er een groot complot van transseksuelen is die er op uit zijn om hem te verleiden om dan na afloop een lange neus te kunnen trekken en zeggen "ik ben geen biologische vrouw".quote:Op zaterdag 16 december 2006 13:07 schreef Isegrim het volgende:
Zou het te maken hebben met het feit dat veel heteromannen ab-so-luut niet als homo gezien willen worden ofzo?
Daarom is ook niet iedere transseksueel even blij met Kelly.quote:Op zaterdag 16 december 2006 13:01 schreef innovative het volgende:
[..]
Ik weet niet of veel mensen dat hebben. Als je bijvoorbeeld Kelly neemt, veel mensen noemen haar een "domme muts", en dat ze niet kon auto rijden kwam ook doordat "vrouwen niet auto kunnen rijden".
Dat is ook vooral waar ik benieuwd naar was..quote:Houd dit soort argumentatie bij jezelf. Jij zei dat jij er problemen mee zou hebben. Wat maakt iemand dan man of vrouw voor jóú?
Ik zeg niet dat ze kan dienen als "voorbeeldtrans", maar wel dat zelfs zij, terwijl iedereen weet dat ze eerst Ferry was, door iedereen "muts" wordt genoemd. En dus toch als vrouw wordt aangemerkt.quote:Op zaterdag 16 december 2006 19:01 schreef BetaWolff het volgende:
Daarom is ook niet iedere transseksueel even blij met Kelly.
Ook dat valt nog wel mee. Er zijn ook nog wel heren die maar wat graag willen benadrukken dat "hij" of "die vent" iets is of doet...quote:Op zaterdag 16 december 2006 19:05 schreef innovative het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze kan dienen als "voorbeeldtrans", maar wel dat zelfs zij, terwijl iedereen weet dat ze eerst Ferry was, door iedereen "muts" wordt genoemd. En dus toch als vrouw wordt aangemerkt.
Tja maar zelfs met one-night-stands hebben sommige mannen problemen. Of wil je me gaan vertellen dat het dan ook te maken heeft met een toekomstige kinderwens?quote:Op zaterdag 16 december 2006 17:45 schreef Xennia het volgende:
[..]
Dat denk ik wel, maar ook met een eventuele toekomstige kinderwens
Inderdaad. Laat een gele ster met een grote T er op nu ook nog eens onverplicht zijn...quote:Op zondag 17 december 2006 07:03 schreef danielluh het volgende:
wat een boer niet kent, eet ie niet
en wat niet weet, wat niet deert
op one night stands zeg je echt nie heeej joh luister, ik was voor 3 jr terug nog een kerel, daar gaat het gewoon om de spanning tussen 2 pesonen.
In je PL bij de gemeente kan wel een T staan. Dit is echter niet de T van transseksueel. De aanduiding S staat dan wel weer voor transseksueel.quote:Op maandag 18 december 2006 15:59 schreef danielluh het volgende:
en zover ik weet zijn er geen officiele 3 geslachten op de ID
tis MMMM of VEE en geen thee
Het is niet mijn eigen beslissing om geboren te worden met een ander geslacht. Ook zie ik niet in waarom ik naar wie dan ook verantwoording schuldig ben voor mijn medisch verleden.quote:Op maandag 18 december 2006 16:28 schreef hefaistos het volgende:
Ik snap iets niet. Het is toch je eigen beslissing om van piemeltje naar kutje of vice versa te gaan? Dan heb je daar ook de verantwoordelijkheid voor ten aanzien van de gevolgen van je beslissing. Wat Catch22 zegt vind ik trouwens vrij normaal.
Ik geef toe dat ik erg fel reageer. Ik word er echter heel erg moe van om op die manier benaderd te worden terwijl dezelfde persoon zonder dat hij dat van mij zou weten geen enkel probleem met mij zou hebben.quote:Hij is als buitenstaander geïnteresseerd, ondanks dat hij (blijkbaar) geen raakvlakken heeft, en gelijk wordt ie aangevallen.
Op wie of wat doel je nu in dit topic?quote:Wat me trouwens nog meer opvalt hier, is het WIJ en JULLIE gebruik. Zo word je natuurlijk nooit een tevreden lid (m/v) van de maatschappij he.
Transseksualiteit heeft niets te maken met homofilie.quote:Tot slot: ik heb zelf nooit veel te maken gehad in de persoonlijke kringen met betrekking tot homofielen, lesbo's, zelfs negers zitten niet in mijn vriendenkring.
Heb je ook met hem de problemen die Catch22 heeft?quote:Ik ken wel een man die vroeger vrouw geweest is. Aardige vent, meer kan ik er niet van zeggen. Maar omdat ik mij niet super verdiep in zijn situatie, wil nog níet zeggen dat ik geen respect voor hem, of voor anderen in zijn positie heb.
Hoe bedoel je dit precies?quote:Het is alleen zo verrekte jammer dat men zich in een bepaald hokje wil plaatsen, en daarmee gelijk een uitzonderingspositie wil verwerven.
Helaas lijkt het daar wel vaak op neer te komen (Wat niet weet dat niet deert, dat idee). Met als nadeel dat het bij wel weten opeens ook heel erg deert...quote:tot zover mijn bekrompen, kortzichtige blik. ignorance is bliss 8)
Persoonslijst.quote:Op maandag 18 december 2006 16:49 schreef danielluh het volgende:
De PL?
postleidzahl? hahaha ja ik combineer alles met duits
aahhh nou werk nie bij de gemeente dus zal die lijst nie zo snel zienquote:
Dat is dus wél jouw beslissing. Jij onderneemt actie, niemand anders. Jij bent degene die het balletje aan het rollen brengt.quote:Op maandag 18 december 2006 17:00 schreef BetaWolff het volgende:
[..]
Het is niet mijn eigen beslissing om geboren te worden met een ander geslacht. Ook zie ik niet in waarom ik naar wie dan ook verantwoording schuldig ben voor mijn medisch verleden.
En wat denk je van mensen die van niks weten? Die scheer je nu allemaal over één kam, en beticht ze van één en dezelfde reactie. Da's niet het voorkomen van een negatieve reactie, da's jouw angst die jouw visie op de 'onwetenden' doet vertroebelen.quote:[..]
Ik geef toe dat ik erg fel reageer. Ik word er echter heel erg moe van om op die manier benaderd te worden terwijl dezelfde persoon zonder dat hij dat van mij zou weten geen enkel probleem met mij zou hebben.
Dat zie je mij ook niet zeggen. Je ziet mij zeggen dat ik in z'n geheel weinig raakvlakken heb. Dat ik de woorden 'onder andere' vergeet, vergeef je me vast wel.quote:[..]
Op wie of wat doel je nu in dit topic? [quote]
Op danielluh
[quote]
[..]
Transseksualiteit heeft niets te maken met homofilie.
Nee want die kerel valt op vrouwen. Beetje vreemde vraag van je, maar goed.quote:[..]
Heb je ook met hem de problemen die Catch22 heeft?
Precies zoals ik het zeg. Je hebt nog nét geen neon bord boven je hangen met 'transgender' erop. Beetje een "ik ben speciaal dus hou rekening met mij, mijn gevoelens en alles waar ik voor sta". Wake up, da's bij iedereen zo. Niet iedereen doorgaat wat jij doorgaat, maar iedereen is speciaal.quote:[..]
Hoe bedoel je dit precies?
Vind je dat gek? Ik zou me heel naar voelen als ik met een meisje sta te zoenen, en bij nadere inspectie blijkt het óf geen meisje te zijn, óf een meisje bij wie Café De Klamme Mossel nog maar heel recent geopend is. Misschien is dat zwart-wit en/of kortzichtig van mij, maar het is wel _mijn_ mening. Dan liever vooraf zeggen, dan kan je altijd nog overleg voeren.quote:[..]
Helaas lijkt het daar wel vaak op neer te komen (Wat niet weet dat niet deert, dat idee). Met als nadeel dat het bij wel weten opeens ook heel erg deert...
Het schaamtegevoel om verdacht te worden van homoseksuele neigingen zla me echt aan mijn reet roesten, het hele idee van seks met een niet-echte vrouw staat me tegen. Dat is vast iets primitiefs inderdaad.quote:Op zaterdag 16 december 2006 17:45 schreef Xennia het volgende:
[..]
Dat denk ik wel, maar ook met een eventuele toekomstige kinderwens
Daarbij zal het ook vast heel anders voelen dan seks met een vagina die als vagina is geborenquote:Op dinsdag 19 december 2006 00:21 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Het schaamtegevoel om verdacht te worden van homoseksuele neigingen zla me echt aan mijn reet roesten, het hele idee van seks met een niet-echte vrouw staat me tegen. Dat is vast iets primitiefs inderdaad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |