doe toch maar eens?quote:Op woensdag 13 december 2006 10:33 schreef wyccie het volgende:
[..]
Geprikt? Nee, hoor. Ik laat me volgende week pas weer prikken.
Ik durf het niet te zeggen.
Pfew, gelukkig kan je er zelf om lachen.quote:
Ik vond het al zo raar.quote:Op woensdag 13 december 2006 10:43 schreef wyccie het volgende:
[..]
Pfew, gelukkig kan je er zelf om lachen.![]()
Ik had het nog eerst gecontroleerd, voordat ik het durfde te zeggen.
Verbeteren is een deugdquote:Op woensdag 13 december 2006 10:43 schreef wyccie het volgende:
[..]
Pfew, gelukkig kan je er zelf om lachen.![]()
Ik had het nog eerst gecontroleerd, voordat ik het durfde te zeggen.
Zoals ik in de inleiding bij het verhaal al zei:quote:Op woensdag 13 december 2006 08:46 schreef Lienekien het volgende:
't Kerstverhaal van DaMart is toch wel overduidelijk geënt op A Christmas Carol.
De naam Karel is natuurlijk ook niet heel toevallig gekozen...quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:59 schreef DaMart het volgende:
Hell toevallig een kerstverhaal geschreven voor de les van vandaag. We moesten ons laten inspireren door een bestaand verhaal en dat in een moderne variant herschrijven... vandaar dat het misschien op iets anders zou kunnen lijken![]()
Dat had ik even gemist. En die link met Karel vermoedde ik al.quote:Op woensdag 13 december 2006 10:51 schreef DaMart het volgende:
[..]
Zoals ik in de inleiding bij het verhaal al zei:
[..]
De naam Karel is natuurlijk ook niet heel toevallig gekozen...
Ik heb niks met kerstbomen.quote:Op woensdag 13 december 2006 11:17 schreef wyccie het volgende:
[..]
Je hebt geen antwoord gegeven op mijn vraag. Gisteren ook al niet. Ik word genegerd.![]()
Nee, want die heb ik niet.quote:Op woensdag 13 december 2006 11:18 schreef addie het volgende:
[..]
je gluurde in mijn fobo, maar ik kon niet in jouw fobo reageren
In de eerste versie kwam dat nog minder sterk naar voren. Ik heb zaterdag in de trein behoorlijk lopen strepen en bijschrijven (ik was blij dat de conducteur NS-pennen uitdeelde...quote:Op woensdag 13 december 2006 09:11 schreef wyccie het volgende:
[..]
Natuurlijk. Het moment dat hij uit het raam kijkt, o.a. Maar het is niet krachtig genoeg, vind ik. Op de één of andere manier mis ik zijn gedachtegang, daarover had je wel iets meer mogen uitweiden. Maar dat kan natuurlijk aan mij liggen.Of inderdaad omdat het maar zo kort moest zijn.
[..]
Inderdaad. Ik heb ook wel eens wat gelezen over iemand die in de keuken bezig was. Dat ging ongeveer zo:quote:Juist, het viel me op bij het stukje dat hij de envelop kreeg. Er stond niet bij dat hij de envelop openmaakte, maar dat hij er gelijk een dvd uithaalde. Dat vind ik heel fijn om te lezen. Zo kun je het verhaal op een prettige manier inkorten.
Ik kan me best situaties voorstellen waarin zoiets heel uitgebreid beschreven wordt, maar in dit geval had het helemaal geen invloed op het verhaal en had de auteur beter kunnen zeggen: 'Ze zette thee.' Had haar ook weer woorden bespaard.quote:Ze pakte de waterkoker en draaide de kraan open. Ze liet het water erin lopen en draaide de kraan weer dicht. De waterkoker werd op zijn voetstuk geplaatst en ze drukte de knop in. Ze pakte alvast de theeglazen. In zijn glas zette ze een lepeltje. Ze staarde naar de stoom die uit de waterkoker kwam. Toen hij afsloeg, pakte ze hem op en schonk beide glazen vol. Uit de kast pakte ze het doosje met theezakjes. Ze opende de doos en pakte er een zakje uit. Ze haalde het uit het papieren omhulsel en hing het zakje in een van de glazen. Na het een paar keer op en neer gehaald te hebben, hing ze het in het andere kopje. Daarna haalde ze het eruit en gooide het in de gootsteen. Ze pakte de doos suikerklontjes uit de kast en pakte er een uit de doos. Behoedzaam gooide ze het in het kopje met het lepeltje.
Misschien was haar verhaal geent op De Avonden?quote:Op woensdag 13 december 2006 11:28 schreef DaMart het volgende:
Ik kan me best situaties voorstellen waarin zoiets heel uitgebreid beschreven wordt, maar in dit geval had het helemaal geen invloed op het verhaal en had de auteur beter kunnen zeggen: 'Ze zette thee.' Had haar ook weer woorden bespaard.
72% nitraat, 24% koolstof en 4% zwavel.quote:Op woensdag 13 december 2006 17:38 schreef Lienekien het volgende:
Wat voor ontsteking gebruik je?
De eerste vraag die gesteld moet worden is natuurlijk: waarom wil je deze aarde verlaten?quote:Op woensdag 13 december 2006 17:35 schreef JAM het volgende:
Ik probeer nu al drie uur een ruimteschip te bouwen om van deze planeet af te komen, maar 't wil niet echt vlotten. Tips?
Of mythbusters... het is immers een technisch plan dat ik heb bedacht.quote:Op woensdag 13 december 2006 20:09 schreef dwerg het volgende:
Scrapheap Challenge met JAM.
Waar kijken we naar?quote:Op woensdag 13 december 2006 20:34 schreef Lienekien het volgende:
Dwerg kijkt alleen maar voor de meiskes.
Maar niet origineel.quote:Op woensdag 13 december 2006 21:34 schreef JAM het volgende:
Nu net las ik ergens anders: "En ik kakte, uit mijn eigenste reet, een grote drol van stront." Dat vind ik dan wel weer aardig gevonden.
Nee, dat weet ik. Dat is toch van dat Sinterklaasverhaal?quote:
Van Gerard Reve.quote:Op woensdag 13 december 2006 21:36 schreef JAM het volgende:
[..]
Nee, dat weet ik. Dat is toch van dat Sinterklaasverhaal?
Weet jij nog wat het eerste boek was dat je uit eigen beweging hebt gelezen, Lienekien? Zeg maar, zonder dat je dat werd aangeraden of opgedrongen?quote:Op woensdag 13 december 2006 21:42 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben ermee grootgebracht, JAM.
Dat eet ik nog steeds. Die fruitpotjes zijn gewoon verdomd lekker.quote:Op woensdag 13 december 2006 21:44 schreef dwerg het volgende:
Ik kreeg Olvarit.
Ik heb pijn in mijn zij van het lachen, dwerg.quote:Op woensdag 13 december 2006 21:44 schreef dwerg het volgende:
Ik kreeg Olvarit.
Nee, dat weet ik niet. Ik kan wel doen alsof ik het wel weet en dan een interessante titel noemen, maar ik weet het niet.quote:Op woensdag 13 december 2006 21:44 schreef JAM het volgende:
[..]
Weet jij nog wat het eerste boek was dat je uit eigen beweging hebt gelezen, Lienekien? Zeg maar, zonder dat je dat werd aangeraden of opgedrongen?
Ik hoop dat ik cynisme bespeur. Anders sorry.quote:Op woensdag 13 december 2006 21:46 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb pijn in mijn zij van het lachen, dwerg.
Die moest ik drie keer lezen. En ik snap het nog niet.quote:Op woensdag 13 december 2006 21:53 schreef dwerg het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik cynisme bespeur. Anders sorry.
Zoals dat voor veel dingen in het leven geldt!quote:Op woensdag 13 december 2006 22:11 schreef dwerg het volgende:
Bedankt.
't Is een kwestie van veel afkijken bij anderen en blijven oefenen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |