Ingrid, dit moet gewoon een fout zijn. Over iets dat je niet gehad hebt valt ook geen belasting te betalen. Idd blijven bellen (en vooral nog niks gaan overmaken)!quote:Op donderdag 14 december 2006 14:34 schreef Ingrid19 het volgende:
Sorry, niet positief, maar moet t ff kwijt! Ik moet aan inkomstenbelasting 1856,- terugbetalen.
Heeeeeeeeel veel dus. Ik snap er niks van, want heb geen inkomsten gehad. Alleen de heffingskorting dus. En ik kan de belastingdienst totaal niet bereiken. Hopelijk kan het wel in tig termijnen.
Wel iets leuks, we hebben gisteren de kerstboom opgezet. Kim vind het prachtig.
Als je je financiële situatie op paier zet mag je het in termijnen betalen in 24x ofzo.quote:Op donderdag 14 december 2006 14:44 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik blijf bellen ja! Ik heb alleen de heffingskorting en verder geen werk. Dus ik snap er niks van!
Als het wekl klopt, hoop ik dat het in tig termijnen kan.
Grrr, dit kan ik er niet bij hebben.
Vullen jullie de belastingpapieren zelf in? Zou er iets fout kunnen zijn gegaan waardoor er per ongeluk inkomen is ingevuld of je geen recht hebt op heffingskorting en weer terug kan betalen? Even goed nakijken!quote:Op donderdag 14 december 2006 14:34 schreef Ingrid19 het volgende:
Sorry, niet positief, maar moet t ff kwijt! Ik moet aan inkomstenbelasting 1856,- terugbetalen.
Heeeeeeeeel veel dus. Ik snap er niks van, want heb geen inkomsten gehad. Alleen de heffingskorting dus. En ik kan de belastingdienst totaal niet bereiken. Hopelijk kan het wel in tig termijnen.
Wel iets leuks, we hebben gisteren de kerstboom opgezet. Kim vind het prachtig.
quote:Op donderdag 14 december 2006 14:31 schreef Reese het volgende:
BE d'r gesprek is waarschijnlijk al achter de rug, want het begon om 13.00
Hoewel.... als ze al d'r antwoorden op een briefje moet schrijven![]()
Ik voel me wel een beetje schuldig, want we hebben gisteravond nog ruim een uur zitten bellen terwijl ze aan het begin al zei dat ze last had van d'r stem![]()
Sorry, BE![]()
Gelukkig, dan heb ik het maximaal aantal termijnen zeker nodig.quote:Op donderdag 14 december 2006 14:58 schreef Anitra het volgende:
Belasting doet niet moeilijk over termijnen, die zijn best soepel. Je hebt iig eerst nog tijd voor bezwaar en vragen (6weken) en binnen die tijd moet je gereageerd hebben oftewel contact met hun hebben gehad. Het gaat helemaal goed komen echt waar!
Ja, maar met hulp van schoonpa, die boekhouder was en nu financieel directeur oid is.quote:Op donderdag 14 december 2006 14:56 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Vullen jullie de belastingpapieren zelf in? Zou er iets fout kunnen zijn gegaan waardoor er per ongeluk inkomen is ingevuld of je geen recht hebt op heffingskorting en weer terug kan betalen? Even goed nakijken!
Volgens mij is een werkgever altijd verplicht loonbelasting af te dragen. Dit wordt al automatisch van het loon ingehouden. Daar zou je zelf niks aan hoeven doen. Je vult gewoon een belastingverklaring in en de rest volgt zichzelf, tenzij hij een dubbele baan heeft gehad en 2 lonen in dezelfde tariefgroep heeft gehad.quote:Op donderdag 14 december 2006 16:13 schreef bixister het volgende:
ingrid, heb je de stekker(tjes) van je telefoon / moederstation gecontroleerd? ik blijf het onwaarschijnlijk vinden als iemand minder is gaan verdienen, dat je dan juist te weinig belasting betaald hebt?
BE fijn dat het gesprek zo goed verlopen is. en nu maar even een tijdje verplicht zwijgen.
Als het niet inkomensonafhankelijk is, is het wel inkomensafhankelijk, dus kun je het juist niet altijd krijgen.quote:Op donderdag 14 december 2006 16:16 schreef Ingrid19 het volgende:
Was ons ook verteld dat het niet inkomensonafhankelijk is. Dus dat je het altijd kan krijgen.
Het betreft hier de algemene heffingskorting van Ingrid die zij niet gebruikt om dat ze niet of heel weinig werkt. Deze korting mag je dan overhevelen naar je fiscale partner maar zoals ik ook aangegeven heb in het topic in WGR moet je partner daar minimaal een bepaald bedrag voor verdienen.quote:Op donderdag 14 december 2006 16:18 schreef Stiekemurd het volgende:
[..]
Volgens mij is een werkgever altijd verplicht loonbelasting af te dragen. Dit wordt al automatisch van het loon ingehouden. Daar zou je zelf niks aan hoeven doen. Je vult gewoon een belastingverklaring in en de rest volgt zichzelf, tenzij hij een dubbele baan heeft gehad en 2 lonen in dezelfde tariefgroep heeft gehad.
quote:Vraag & antwoord
« Terug
Vraag:
Ik heb zelf geen inkomen (of een laag inkomen) en mijn fiscale partner heeft een normaal inkomen. Kom ik in aanmerking voor een voorlopige teruggaaf in verband met de algemene heffingskorting?
U heeft een fiscale partner en heeft zelf geen inkomen
Als u jonger bent dan 65 jaar en geen eigen inkomen heeft, dan krijgt u ¤ 1.990 van de algemene heffingskorting alléén uitgekeerd als uw fiscale partner voldoende belasting betaalt. Dat wil zeggen als uw partner na aftrek van zijn heffingskortingen nog ten minste ¤ 1.990 belasting betaalt.
hihi dat quote ik dus net...quote:Op donderdag 14 december 2006 16:39 schreef reese.com het volgende:
[..]
Het betreft hier de algemene heffingskorting van Ingrid die zij niet gebruikt om dat ze niet of heel weinig werkt. Deze korting mag je dan overhevelen naar je fiscale partner maar zoals ik ook aangegeven heb in het topic in WGR moet je partner daar minimaal een bepaald bedrag voor verdienen.
Dit is even heel kort door de bocht trouwens.
Ik dacht dat het om iets anders ging, dat hele topic niet gelezenquote:Op donderdag 14 december 2006 16:39 schreef reese.com het volgende:
[..]
Het betreft hier de algemene heffingskorting van Ingrid die zij niet gebruikt om dat ze niet of heel weinig werkt. Deze korting mag je dan overhevelen naar je fiscale partner maar zoals ik ook aangegeven heb in het topic in WGR moet je partner daar minimaal een bepaald bedrag voor verdienen.
Dit is even heel kort door de bocht trouwens.
lijkt me een strak planquote:Op donderdag 14 december 2006 16:47 schreef Stiekemurd het volgende:
[..]
Ik dacht dat het om iets anders ging, dat hele topic niet gelezen
Ennieweej laat mij maar baren ipv blaten atm.
Of van frogerquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |