abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44369815
Ik snap sowieso niet waarom mensen zich willen bemoeien met een dergelijke beslissing van anderen.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_44369820
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 20:43 schreef deedeetee het volgende:
Wat mij opvalt is dat er heel gemakkelijk wordgesproken over een * hazenlip * deze afwijking heet schisis en kan zeer veel meer omvatten als alleen maar een lipje dat een spleet heeft.
Je kunt op een echo niet zien hoe ernstig de schisisis is.
De spleet kan doorlopen tot in het zachte gemelte waarbij dus ook de kaak gespleten is. De neus kan ook open liggen en behoorlijk misvormd zijn. Er zijn echter nog ernstiger mogelijkheden. Denk maar eens aan dat Amerikaanse meisje waar hier vroeger een topic over liep. Dat had zo'n ernstige vorm van schisis dat ik persoonlijk vond dat het beter niet in leven gehouden had kunnen worden.
Ik zou met niet willen bemoeien met het besluit van de ouders om geen risico op een werkelijk érnstige vorm van schisis te willen lopen. Alhoewel ik er zelf óók geen voorstander van ben om dan maar meteen tot abortus over te gaan. Ieder voor zich moet naar aanleiding van de gemaakte echo en begeleid door deskundigen zelf een beslissing kunnen nemen.
Extreme situaties zul je altijd hebben....Maar de meeste artsen zullen best in staat zijn om te kunnen inschatten of er na de geboorte een "leefbaar" leven mogelijk is.
pi_44369832
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 20:42 schreef sigme het volgende:

[..]

Tsja sorry, doet me niks.
Maar het haalt nogal je stelling het leeft toch niet onderuit of niet soms?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_44369882
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 20:45 schreef djenneke het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom mensen zich willen bemoeien met een dergelijke beslissing van anderen.
Als jij morgen je buurman wil doden hoop ik dat iemand zich er ook mee bemoeid, waarom is dat hier zo anders dan?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 12 december 2006 @ 20:47:22 #80
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_44369884
Wat voor de een leefbaar is, is dat voor de ander niet. Mensen hebben het recht om daar zelf over te beslissen. En overgens kunnen ze dat in dit geval niet. Het is te zien dat er een spleet zit. In hoeverre die doorloopt in de mond is volgens niet te zien.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_44369895
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 20:45 schreef djenneke het volgende:
Snap je ook niet dat anderen moeite mee hebben als persoon a persoon b van het leven beroofd? Dan wordt er toch ook afschuw uitgesproken?

Of vind je dan ook dat we niet met de moordenaar moeten bemoeien?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 december 2006 @ 20:48:17 #82
862 Arcee
Look closer
pi_44369926
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 20:40 schreef EchtGaaf het volgende:
Een nuancering mbt mijn standpunt:

Ik ben voor een abortusverbod, muv van de volgende situaties:

1 de vrouw loopt ernstige gezondheidsrisico's' tgv de zwangerschap;
2 de foetus heeft zodanige "defecten" dat van een menswaardig leven geen sprake kan zijn.
Okee, duidelijk, EchtGaaf.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_44369928
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 20:25 schreef erodome het volgende:

[..]

Ach ga heen zeg, een onderzoek heb je zo te pakken en als je menstruatie uitblijft(wat toch meestal echt wel het geval is) is een sommetje zo gemaakt en weet je dat je zwanger bent, als jij dan lekker tot 20 weken wacht, tja, dan moet je de rest ook maar dragen wat mij betrefd, zo'n last had je er dan blijkbaar niet van, want had je dat wel gehad dan was het eerste wat je deed dat ding uit je laten halen, daar loop je dan echt niet eerst 20 weken mee rond....
Ga zelf heen. Heel knap dat je in je hele ractie feitelijk op geen enkele manier op mijn post reageert... Waarom heb je 'm dan gequote?
En het feit dat jij zo ontzettend makkelijk door de naweeën van je verkrachting heenzijlde, betekend niet dat iedereen het zo makkelijk heeft. Een groot aantal verkeerd een aantal maanden in shock, of zijn voor de rest van hun leven emotioneel verminkt. Dan kan je wel rationeel denken dat je zwanger bent, maar of je tot actie over kan gaan, dat is iets heel anders. Ik spuug op mensen die verkrachting als een 'ongelukje' af doen, waarna je weer vrolijk doorhuppelt en de dingen doet die je moet doen.
Ik ben het meestal eens met je, en ben vaak onder de indruk van de documentatie die je bijeen zoekt. Vandaar dat ik ook best met je mee wil gaan in het feit dat het aantal weken dat er abortus kan worden gepleegd misschien wel teruggezet moet worden. Maar over documentatie gesproken, misschien dat je ook hebt gelezen dat het (percentueel) aantal gevallen dat ná 10 weken aborteerd, ontzettend klein is? Het is dus al een uitzondering, mensen die met 20 weken aborteren.
En hoe vaak ik het ook met je eens ben, verkrachting bagataliseren, en de gevolgen daarvan, daarin ga ik niet met je mee. De ervaring is voor iedereen anders.
En owja, al eerder gezegd; het kan best lang duren voordat je merkt dat je zwanger bent. Als je aan de pil bent menstrueer je 'gewoon', ondanks dat je zwanger bent.
pi_44369978
Ik kende trouwens ooit een meisje dat er pas achter kwam dat ze zwanger was toen ze al bijna 9 maanden zwanger was. Ze bleef ongesteld worden, gedurende de hele zwangerschap. Ze kwam wel aan, maar niet enorm bij haar buik. Pas toen ze van de dokter hoorde dat ze zwanger was, daalde het kindje na twee dagen in. Een week later was ze bevallen.
pi_44370047
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 20:47 schreef erodome het volgende:

[..]

Als jij morgen je buurman wil doden hoop ik dat iemand zich er ook mee bemoeid, waarom is dat hier zo anders dan?
Als ik een levend persoon doodt, ruk ik daarmee niet alleen iemand uit het leven, ik kwets ook alle mensen daarom heen. Als ik een foetus aborteer, kwets ik met name mezelf en mijn partner. Naast een beginnend leven, dat nog deel uit maakt van mijn eigen lichaam. Niet van een omgeving.
  dinsdag 12 december 2006 @ 20:56:40 #86
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_44370249
Ik vind het overgens ook verbijsterend hoe gemakkelijk de anti-abortus brigade mensen tot een rot leven veroordeeld. Het doet me denken aan stijle gristenen, van het soort waar fatsoenlijke mensenvan griezelen die dringen ook zo graag anderen een hoop ellende op onder het motto * Zo hoort het. Gij zult leven ! * ook al issut in de hel
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_44370271
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 20:48 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Ga zelf heen. Heel knap dat je in je hele ractie feitelijk op geen enkele manier op mijn post reageert... Waarom heb je 'm dan gequote?
En het feit dat jij zo ontzettend makkelijk door de naweeën van je verkrachting heenzijlde, betekend niet dat iedereen het zo makkelijk heeft. Een groot aantal verkeerd een aantal maanden in shock, of zijn voor de rest van hun leven emotioneel verminkt. Dan kan je wel rationeel denken dat je zwanger bent, maar of je tot actie over kan gaan, dat is iets heel anders. Ik spuug op mensen die verkrachting als een 'ongelukje' af doen, waarna je weer vrolijk doorhuppelt en de dingen doet die je moet doen.
Ik ben het meestal eens met je, en ben vaak onder de indruk van de documentatie die je bijeen zoekt. Vandaar dat ik ook best met je mee wil gaan in het feit dat het aantal weken dat er abortus kan worden gepleegd misschien wel teruggezet moet worden. Maar over documentatie gesproken, misschien dat je ook hebt gelezen dat het (percentueel) aantal gevallen dat ná 10 weken aborteerd, ontzettend klein is? Het is dus al een uitzondering, mensen die met 20 weken aborteren.
En hoe vaak ik het ook met je eens ben, verkrachting bagataliseren, en de gevolgen daarvan, daarin ga ik niet met je mee. De ervaring is voor iedereen anders.
En owja, al eerder gezegd; het kan best lang duren voordat je merkt dat je zwanger bent. Als je aan de pil bent menstrueer je 'gewoon', ondanks dat je zwanger bent.
Ik ben niet makkelijk door de naweeen van mijn verkrachting heen gelopen, het heeft verdomme jaren geduurt voordat ik weer een beetje normaal mezelf was...
Dus ik bagataliseer dat niet, maar als dat kind al 20 weken in je buik heeft gezeten dan kunnen die andere weken er ook nog wel bij wat mij betrefd, is dat ideaal, nee, maar is dat wenselijk, ja, dat is het, want het kind kan al voelen dan, reageert op pijnprikkels en er is wat mij betrefd geen enkele reden behalve dan dat levensgevaar enzo dat dan nog reden geeft tot abortus...
pi_44370290
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 20:49 schreef djenneke het volgende:
Ik kende trouwens ooit een meisje dat er pas achter kwam dat ze zwanger was toen ze al bijna 9 maanden zwanger was. Ze bleef ongesteld worden, gedurende de hele zwangerschap. Ze kwam wel aan, maar niet enorm bij haar buik. Pas toen ze van de dokter hoorde dat ze zwanger was, daalde het kindje na twee dagen in. Een week later was ze bevallen.
Maria?
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_44370316
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 20:56 schreef deedeetee het volgende:
Ik vind het overgens ook verbijsterend hoe gemakkelijk de anti-abortus brigade mensen tot een rot leven veroordeeld. Het doet me denken aan stijle gristenen, van het soort waar fatsoenlijke mensenvan griezelen die dringen ook zo graag anderen een hoop ellende op onder het motto * Zo hoort het. Gij zult leven ! * ook al issut in de hel
Welk rot leven?
Want je kan je kind afstaan hoor, dat is niet moeilijker als hem uit je lijf laten zuigen of zagen....
pi_44370340
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 20:57 schreef multatuli het volgende:

[..]

Maria?
Nou, het was echt geen onbevlekte ontvangenis hoor...
pi_44370380
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 20:58 schreef erodome het volgende:

[..]

Welk rot leven?
Want je kan je kind afstaan hoor, dat is niet moeilijker als hem uit je lijf laten zuigen of zagen....
9 maanden lopen met een kind dat niet het jouwe zal zijn. Daarna een kind dat altijd zal willen weten waar het vandaan komt. Alsof er niet genoeg wezen bestaan op deze aardbol op zoek naar lieve adoptieouders.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 december 2006 @ 20:59:46 #92
862 Arcee
Look closer
pi_44370381
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 20:47 schreef erodome het volgende:
Jij ziet geen verschil tussen de relatie van een vrouw en de foetus in haar buik en die tussen haar buurman?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 december 2006 @ 21:01:03 #93
862 Arcee
Look closer
pi_44370431
quote:
Maar er is ook niet echt een tekort aan adoptiekinderen, toch?
pi_44370458
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 20:57 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik ben niet makkelijk door de naweeen van mijn verkrachting heen gelopen, het heeft verdomme jaren geduurt voordat ik weer een beetje normaal mezelf was...
Dus ik bagataliseer dat niet, maar als dat kind al 20 weken in je buik heeft gezeten dan kunnen die andere weken er ook nog wel bij wat mij betrefd, is dat ideaal, nee, maar is dat wenselijk, ja, dat is het, want het kind kan al voelen dan, reageert op pijnprikkels en er is wat mij betrefd geen enkele reden behalve dan dat levensgevaar enzo dat dan nog reden geeft tot abortus...
Vervelend dat het je jaren heeft gekost. Maar je moet je eigen ervaringen toch niet op anderen projecteren. Prima dat er voor jou geen redenen zijn om met 20 weken een zwangerschap af te breken, maar jij kan niet voor anderen bepalen wat hun beweegredenen zijn. En ik vind dat er een behoorlijk verschil zit tussen 20 weken een foetus dragen en de volle negen maanden + bevalling. Leuk, een kind te wereld zien komen dat door jouw verkrachter is verwekt, of dat je echt niet wilt hebben.
Verder zie ik graag je reactie op mijn pil verhaal tegemoet.
pi_44370556
quote:

[..]
Voor de een wel, voor de ander niet. Voor sommige mensen is de bevalling ook al heel erg, en het afstaan van een huilend, lachend wezentje misschien nog erger. Bovendien is er ook al meerdere malen gezegd dat er een overschot aan ongewenste kinderen is, en een bevolkingsoverschot in de hele wereld bij elkaar.
pi_44370613
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 20:46 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar het haalt nogal je stelling het leeft toch niet onderuit of niet soms?
Nee hoor . Ik probeer al vanaf het begin duidelijk te maken dat het leven niet zo simpel te vangen is.

Het is leven-in-wording. Het moge duidelijk zijn dat het niet dóód is, dus reactie valt te verwachten.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44370674
quote:

Niet verstandig, dat soort invulling geven aan wat anderen moeilijker zullen vinden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44370791
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 20:31 schreef erodome het volgende:

[..]

Het stelt heel erg veel voor, dat weet ik uit ervaring, dus doe niet zo dom....

Vanuit die ervaring weet ik ook dat je echt wel beslissingen kan nemen en dat je niet ineens zo dom bent dat je niet meer weet dat als je menstruatie uitblijft je weleens zwanger kan zijn en dat je een test moet doen en evt actie moet ondernemen.

Dat kan makkelijk binnen die marge van 12 weken.
Mijn opmerking haalde ik uit jouw woorden. Maar verder reageert niet iedereen hetzelfde. De een kan er beter mee omgaan dan de ander. Een vriendin van mij heeft het tijden weggestopt voordat ze er wat mee ging doen. Ze wilde het even niet weten.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_44370809
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 20:59 schreef djenneke het volgende:

[..]

9 maanden lopen met een kind dat niet het jouwe zal zijn. Daarna een kind dat altijd zal willen weten waar het vandaan komt. Alsof er niet genoeg wezen bestaan op deze aardbol op zoek naar lieve adoptieouders.
En jij aborteert het liever, zo van opgeruimd staat netjes?
  dinsdag 12 december 2006 @ 21:10:42 #100
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_44370834
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 20:51 schreef djenneke het volgende:

[..]

Als ik een levend persoon doodt, ruk ik daarmee niet alleen iemand uit het leven, ik kwets ook alle mensen daarom heen. Als ik een foetus aborteer, kwets ik met name mezelf en mijn partner. Naast een beginnend leven, dat nog deel uit maakt van mijn eigen lichaam. Niet van een omgeving.
Dus als die andere buurman vermoord die geen vrienden heeft en van wie de ouders dood zijn is het geen probleem?
Ouderdom is ook slecht voor de gezondheid!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')