Daar verschillen wij dus van mening. Ik vind niet dat mensen zo'n keuze mogen hebben. Je geeft mannen toch ook niet het recht om een keuze te hebben of ze hun vrouw wel of niet slaan omdat dat 'vervelend' is en je 'last' van haar hebt.quote:Op zaterdag 16 december 2006 23:02 schreef deedeetee het volgende:
Helaas bestaan deze mensen nu eenmaal óók. En ik vind dat die mensen het recht hebben om zelf een keuze te maken, hoe hard dat ook klinkt.
Oké, ik wil Piet een schop voor z'n kont geven, zou jij dat verbieden?quote:Op zondag 17 december 2006 00:05 schreef mvdlubbe het volgende:
Och ja, als die mensen dat willen, wie zijn wij dan om ze dat te verbieden!
DDT ik snap je agressie niet, maar ik geef je maar gelijk hoor.quote:Op zaterdag 16 december 2006 22:06 schreef deedeetee het volgende:
We zijn 't niet eens. Dat heb je goed gezien, heb je tenminste nog ergens gelijk in.![]()
Van zielig gesproken, de pot verwijt de ketel... enne ik pretendeer niet alles te weten hoor, ik zeg alleen dat JIJ niet alles weet.Schijnt een onverteerbare gedacht voor je te zijn. Last van je ego ofsow ?![]()
Hoezo zit ik vastgeroest in herinneringen ? Ik heb er gewoon 19 jaar langer mee te maken gehad als jij.
Je gaat niet in op wat ik zeg je geeft alleen triomfantelijk aan dat je er zowaar in geslaagd bent om me te betrappen op een * spelfout * niet echt een indrukwekkende manier van discussiëren dus.
Lees maar zorgvuldig mss vind je nog wel een spelvoutje![]()
Dankjewel voor je verhaalquote:Op zaterdag 16 december 2006 22:49 schreef Jonnyboy het volgende:
Dit betekent absoluut niet dat ik een ongelukkig leven leid. Natuurlijk is het soms vervelend, maar iedereen maakt vervelende dingen mee. Je gaat toch ook geen abortus plegen als je weet dat het kind over tien jaar zijn been zal breken, of later diabetes krijgt? Of wel?
Dankjewelquote:Ik ben tegen abortus, en schrok net eigenlijk best wel van het feit dat vrouwen abortus plegen omdat het kind een hazenlip zou hebben. Een perfecte wereld bestaat niet, kinderen worden gewoon geboren met een hazenlip. Daar kan je zelf weinig aan doen. En als het dan gebeurt, moet je dat niet goed maken met iets dat veel erger is. Namelijk het vermoorden van het kindje. Kwaad met kwaad bestrijden noem ik dat.
En daar is de baby niet verantwoordelijk voor, maar ouder(s) danwel verzorger(s) of overheid.quote:Op zondag 17 december 2006 02:00 schreef jaoka het volgende:
Zorg eerst maar dat alle kinderen een goede kwaliteit van leven krijgen.
Iedereen jammert over abortussen, maar zodra de baby eenmaal geboren is maakt niemand zich nog druk om de omstandigheden waarin deze leeft (of sterft).
Niet verantwoordelijk, maar wel de trieste dupe.quote:Op zondag 17 december 2006 12:15 schreef EchtGaaf het volgende:
En daar is de baby niet verantwoordelijk voor, maar ouder(s) danwel verzorger(s) of overheid.
Is het dan niet goed, om het te beschermen?quote:Op zondag 17 december 2006 12:19 schreef MissMatch het volgende:
[..]
Niet verantwoordelijk, maar wel de trieste dupe.
Er zijn dan toch altijd mogelijkheden voor adoptie....Ze staan hier in Nederland er voor in de rij.......quote:Op zondag 17 december 2006 12:28 schreef MissMatch het volgende:
Jawel. dat zeg ik ook niet. alleen gebeurt dat helaas niet altijd. en als een moeder het kind absoluut niet wil of kan opvoeden, dan heeft ze de keuze om abortus te laten plegen.
lijkt mij voor iedereen beter, ook voor de ongeboren vrucht die anders met een levensgrote achterstand ter wereld zou komen.
Ongewenst zwangere vrouwen zijn niet verantwoordelijk voor het leed bij ongewenst kinderlozen.quote:Op zondag 17 december 2006 12:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Er zijn dan toch altijd mogelijkheden voor adoptie....Ze staan hier in Nederland er voor in de rij.......
Je wilt niet weten hoeveel leed er is bij paren die geen kindjes kunnen krijgen...
De meeste zijn hier in NL zijn wel roomblank . Dus wat is het probleem in NL?quote:Op zondag 17 december 2006 12:51 schreef MissMatch het volgende:
Er zijn enorm veel kinderen in de wereld die geadopteerd willen worden. Maar helaas voor die kinderen zijn ze meestal niet roomblank.
En wat Isegrim zegt ook.
Je kunt niet zomaar even een kindje uit Afrika adopteren. Dat valt tegen.quote:Op zondag 17 december 2006 12:51 schreef MissMatch het volgende:
Er zijn enorm veel kinderen in de wereld die geadopteerd willen worden. Maar helaas voor die kinderen zijn ze meestal niet roomblank.
Is het dan stukken makkelijker een kind uit eigen land te adopteren?quote:Op zondag 17 december 2006 12:52 schreef Isegrim het volgende:
Je kunt niet zomaar even een kindje uit Afrika adopteren. Dat valt tegen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |