abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44502869
Wat mij betreft hoeft een vrouw een abortus helemaal niet te verantwoorden. Elke reden is dus wmb goed genoeg. Haar keus, punt uit.
pi_44502896
quote:
Op zondag 17 december 2006 12:19 schreef MissMatch het volgende:

[..]

Niet verantwoordelijk, maar wel de trieste dupe.
Is het dan niet goed, om het te beschermen?
  zondag 17 december 2006 @ 12:28:50 #253
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44503002
Jawel. dat zeg ik ook niet. alleen gebeurt dat helaas niet altijd. en als een moeder het kind absoluut niet wil of kan opvoeden, dan heeft ze de keuze om abortus te laten plegen.
lijkt mij voor iedereen beter, ook voor de ongeboren vrucht die anders met een levensgrote achterstand ter wereld zou komen.
... is a mismatch forever
pi_44503202
quote:
Op zondag 17 december 2006 12:28 schreef MissMatch het volgende:
Jawel. dat zeg ik ook niet. alleen gebeurt dat helaas niet altijd. en als een moeder het kind absoluut niet wil of kan opvoeden, dan heeft ze de keuze om abortus te laten plegen.
lijkt mij voor iedereen beter, ook voor de ongeboren vrucht die anders met een levensgrote achterstand ter wereld zou komen.
Er zijn dan toch altijd mogelijkheden voor adoptie....Ze staan hier in Nederland er voor in de rij.......

Je wilt niet weten hoeveel leed er is bij paren die geen kindjes kunnen krijgen...
pi_44503550
quote:
Op zondag 17 december 2006 12:37 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Er zijn dan toch altijd mogelijkheden voor adoptie....Ze staan hier in Nederland er voor in de rij.......

Je wilt niet weten hoeveel leed er is bij paren die geen kindjes kunnen krijgen...
Ongewenst zwangere vrouwen zijn niet verantwoordelijk voor het leed bij ongewenst kinderlozen.
  zondag 17 december 2006 @ 12:51:08 #256
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44503574
Er zijn enorm veel kinderen in de wereld die geadopteerd willen worden. Maar helaas voor die kinderen zijn ze meestal niet roomblank.

En wat Isegrim zegt ook.
pi_44503616
quote:
Op zondag 17 december 2006 12:51 schreef MissMatch het volgende:
Er zijn enorm veel kinderen in de wereld die geadopteerd willen worden. Maar helaas voor die kinderen zijn ze meestal niet roomblank.

En wat Isegrim zegt ook.
De meeste zijn hier in NL zijn wel roomblank . Dus wat is het probleem in NL?
pi_44503624
quote:
Op zondag 17 december 2006 12:51 schreef MissMatch het volgende:
Je kunt niet zomaar even een kindje uit Afrika adopteren. Dat valt tegen.
  zondag 17 december 2006 @ 12:52:53 #259
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44503635
Je snapt mijn punt niet, denk ik.
  zondag 17 december 2006 @ 12:53:38 #260
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44503654
quote:
Op zondag 17 december 2006 12:52 schreef Isegrim het volgende:
Is het dan stukken makkelijker een kind uit eigen land te adopteren?
pi_44503682
quote:
Op zondag 17 december 2006 12:52 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De meeste zijn hier in NL zijn wel roomblank . Dus wat is het probleem in NL?
Ik wil absoluut geen kinderen. Ik doe dus alles om te voorkomen dat ik zwanger word (dubbele voorbehoedsmiddelen). Zou ik wel zwanger worden, dan hoef je er niet op te rekenen dat ik dat kind ga voldragen om kinderloze mensen een plezier te doen. Het lijkt me een verschrikking om een zwangerschap te voldragen als je dat kind helemaal niet wilt.
pi_44503708
quote:
Op zondag 17 december 2006 12:53 schreef MissMatch het volgende:

[..]

Is het dan stukken makkelijker een kind uit eigen land te adopteren?
Ook dat is nog vrij ingewikkeld. Zijn bergen regeltjes en procedures voor.
pi_44503736
quote:
Op zondag 17 december 2006 12:52 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Nederlandse kindjes gaan misschien wat makkelijker, maar ik ken de adoptiewetgeving eerlijk gezegd niet...

Gezien het feit dat er vele paren zijn die geen kindjes kunnen krijgen, maar dit absoluut wel willen, dan lijkt mij dat het ene probleem met het andere kan worden opgelost.......

EEn win-win situatie, wat willen we nog meer...
pi_44503811
quote:
Op zondag 17 december 2006 12:55 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nederlandse kindjes gaan misschien wat makkelijker, maar ik ken de adoptiewetgeving eerlijk gezegd niet...

Gezien het feit dat er vele paren zijn die geen kindjes kunnen krijgen, maar dit absoluut wel willen, dan lijkt mij dat het ene probleem met het andere kan worden opgelost.......

Het is geen oplossing. Je kunt vrouwen niet dwingen om een zwangerschap te voldragen. Doe je dat wel, dan krijg je illegale abortussen met vreselijke gevolgen.
  zondag 17 december 2006 @ 12:58:25 #265
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44503832
quote:
Op zondag 17 december 2006 12:55 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik kan me niet voorstellen dat het voor de ongewenst zwangere vrouw een winnende situatie is. negen maanden een kind dat je niet wilt moeten dragen, met alle hormoniale schommelingen van dien. twijfel, angst, boosheid, twijfel, angst... en dan het kind baren om het vervolgens weg te geven.
denk dat je verdomd sterk in je schoenen moet staan om dat aan te kunnen.
ik zou het in ieder geval niet kunnen, schat ik zo in.
  maandag 18 december 2006 @ 08:27:40 #266
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_44528975
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 23:13 schreef Jonnyboy het volgende:

[..]

Daar verschillen wij dus van mening. Ik vind niet dat mensen zo'n keuze mogen hebben. Je geeft mannen toch ook niet het recht om een keuze te hebben of ze hun vrouw wel of niet slaan omdat dat 'vervelend' is en je 'last' van haar hebt.
Wat heeft dat er nu weer mee te maken ? Dat is een totaal ander onderwerp dat hiermee absoluut niet te vergelijken is.
quote:
Want ik neem aan dat vrouwen abortus plegen omdat ze het kind niet willen, dat ze het lastig vinden als het een hazenlip heeft. Maar zo zit deze wereld niet in elkaar, je moet voor de gevolgen instaan.
Tsja maar wat jij aanneemt is geen reden om een vrouw haar zelfbeschikkingsrecht te ontnemen. Jij kent tenslotte ook haar motieven niet en kunt er dus niet zomaar over oordelen of die wel of niet goed zijn.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 18 december 2006 @ 08:43:30 #267
78780 deedeetee
pi_44529101
quote:
Op zondag 17 december 2006 12:37 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Bij dit soort opmerkingen moet ik aan 't programma * opsporing gezocht * denken waarbij 2 geadopteerde dochters hun moeder in Frankrij kprobeerden te vinden die voor geen enkele prijs contact met hun wilden hebben. Lage die meiden op de loer, tot dat die vrouw haar huis zou verlaten om maar een glimp van haar op te vangen en die vrouw zich maar verstoppen en boos wegduiken........

Het vriendje van een van mijn kinderen is ook een - gewoon Nederlands- adoptie kind, ná de adoptie slaagden zijn adoptie ouders er alsnog toch nog in, om een eigen kind te produceren. Als hij geen hoge punten haalt voor proefwerken krijgt hij een pak slaag van zijn adoptievader.
Het jongere kind is * heilig * die kan doen wat hij wil op school en is daar moeilijk te handhaven omdat hij zo druk en lastig is. De ouders willen van hem géén kwaad horen

Het gaat meestal wél goed, maar adoptie is echt niet altijd een succes. En ik stel me zo voor dat voor sommige moeders het ook geen aantrekkelijk idee is, dat het kind naderhand komt aankloppen om tekst en uitleg over de adoptie te vragen.

[ Bericht 1% gewijzigd door deedeetee op 18-12-2006 08:53:27 ]
  maandag 18 december 2006 @ 09:14:31 #268
157234 Jonnyboy
Niet geschoten altijd mis
pi_44529480
quote:
Op maandag 18 december 2006 08:27 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Wat heeft dat er nu weer mee te maken ? Dat is een totaal ander onderwerp dat hiermee absoluut niet te vergelijken is.
Dit heeft ALLES met elkaar te maken.
Het gaat hier om mensenlevens, mensenlevens die letterlijk kapot worden gemaakt.
A pirate walked into a bar with a steering wheel at its crotch.
The barman asked: 'Why is there a steering wheel at your crotch?'
'Arrr, it's driving me nuts!'
  maandag 18 december 2006 @ 09:49:43 #269
78780 deedeetee
pi_44530045
quote:
Op maandag 18 december 2006 09:14 schreef Jonnyboy het volgende:

[..]

Dit heeft ALLES met elkaar te maken.
Het gaat hier om mensenlevens, mensenlevens die letterlijk kapot worden gemaakt.
Wat een onzin, je vrouw slaan is niet het zelfde als haar vermoorden, en een nog niet levensvatbare foetus aborteren is géén moord. Dat is het afbreken van een nog niet begonnen leven.
Een vrouw dwingen om een totaal ongewenst kind te voldragen en vervolgens zélf op te voeden of af te staan is IMO veel eerder het * kapot * maken van iemands leven. Of eigenlijk zodra het kind geboren is heb je 2 levens verwoest. Nogal een rot gedachte dat je moeder je al hatend en gruwend gedragen en op de wereld heeft gezet.
Dat vind ik nou weer wreed.
  maandag 18 december 2006 @ 11:05:01 #270
157234 Jonnyboy
pi_44531338
quote:
Op maandag 18 december 2006 09:49 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Wat een onzin, je vrouw slaan is niet het zelfde als haar vermoorden, en een nog niet levensvatbare foetus aborteren is géén moord. Dat is het afbreken van een nog niet begonnen leven.
Een vrouw dwingen om een totaal ongewenst kind te voldragen en vervolgens zélf op te voeden of af te staan is IMO veel eerder het * kapot * maken van iemands leven. Of eigenlijk zodra het kind geboren is heb je 2 levens verwoest. Nogal een rot gedachte dat je moeder je al hatend en gruwend gedragen en op de wereld heeft gezet.
Dat vind ik nou weer wreed.
Een nog niet levensvatbere foetus aborteren is wél moord.
Wat deed de baby dan nog voordat het 'levensvatbaar' was, toen was het nog dood? Vind ik niet, een foetus leeft, en als je dat aborteert stop je dat leven. Dat noem ik moord.
Het doet pijn als kind als je hoort dat je geadopteerd bent en dat je moeder niks van je wil weten. Maar, had het beter geweest voor het kind als het dood geweest was?
  maandag 18 december 2006 @ 11:09:10 #271
78780 deedeetee
pi_44531417
Tsja over wat wel en niet moord is gaan we het niet eens worden, dat lijkt me idg geval wel duidelijk.
Een kind dat nooit geleefd heeft, kan dat nooit begonnen leven ook niet missen.
pi_44531460
quote:
Op maandag 18 december 2006 08:43 schreef deedeetee het volgende:

Het gaat meestal wél goed, maar adoptie is echt niet altijd een succes. En ik stel me zo voor dat voor sommige moeders het ook geen aantrekkelijk idee is, dat het kind naderhand komt aankloppen om tekst en uitleg over de adoptie te vragen.
Adoptie is natuurlijk altijd minder mooi dan dat een kind door hun natuurlijke ouders wordt opgevoed. Adoptie heeft idd de genoemde nadelen. Maar ik vind het beter dan een kind in wording te aborteren. En paren die geen kinderen krijgen kunnen goede opvoeders zijn, immers ze zijn van grote wil. Niet voor niets hebben ze zo'n sterke kinderwens.
  maandag 18 december 2006 @ 11:11:22 #273
157234 Jonnyboy
pi_44531472
quote:
Op maandag 18 december 2006 11:09 schreef deedeetee het volgende:
Tsja over wat wel en niet moord is gaan we het niet eens worden, dat lijkt me idg geval wel duidelijk.
Nee, zo worden we het niet eens nee.

Daar zijn we het dus wel over eens.
pi_44531522
quote:
Op maandag 18 december 2006 11:09 schreef deedeetee het volgende:
Geldt dat voor geboren kinderen ook: als je die vermoord dan kunnen ze een volwassen leven ook niet missen....
  maandag 18 december 2006 @ 11:14:06 #275
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44531543
quote:
Op maandag 18 december 2006 11:13 schreef EchtGaaf het volgende:

Geldt dat voor geboren kinderen ook: als je die vermoord dan kunnen ze een volwassen leven ook niet missen....
Nonsens vergelijking. Abortus is bij wet toegestaan, kindermoord niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')