Och, je hoeft het niet tot in het belachelijke door te trekken. Al past dat wel bij het in het belachelijke doortrekken van een aantal discutabele abortussen.quote:Op vrijdag 15 december 2006 14:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Waar niets mis mee is. Wij kunnen overigens de problemen in India niet oplossen. Maar dat is geen reden om hier geen afschuw uit te spreken over abortussen om reden van een hazelip (of whatever). Tja, met zo'n houding kan je natuurlijk alle problemen en mistanden wegpoetsen..... Voor elke probleem is elders in de wereld wel een land te vinden waar het nog veel erger is. Handig want dan hoef je ook geen beleid meer voeren en kom je er zo erg goedkoop van alles af.
Scheelt trouwens wel een boel geld (want bij de VVD telt dat als enige): want nu kan de sociale zekerheid en de zorg ook wel afschaffen... er zijn vast wel landen waar het slechter is dan hier![]()
Hoe belachelijk is het vergelijken van problemen in Nederland met die van India? Alsof wij Nederlanders eerst maar moeten afwachten totdat de misstanden in India zijn opgelost, voordat wij gerechtigd zijn om ophef te mogen maken om op zijn minst discutabele abortussen....quote:Op vrijdag 15 december 2006 14:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Och, je hoeft het niet tot in het belachelijke door te trekken.
Wat is er belachelijk aan om ophef te maken over -zoals je het zelf zegt- aantal discutabele abortussen?quote:Al past dat wel bij het in het belachelijke doortrekken van een aantal discutabele abortussen.
Jij wint je op over andermans lijf. Waarom zou dat gerechtvaardigder zijn als dat andere lijf toevallig een Nederlands paspoort voert dan wanneer het even toevallig een rode stip op het voorhoofd heeft?quote:Op vrijdag 15 december 2006 14:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hoe belachelijk is het vergelijken van problemen in Nederland met die van India? Alsof wij Nederlanders eerst maar moeten afwachten totdat de misstanden in India zijn opgelost, voordat wij gerechtigd zijn om ophef te mogen maken om op zijn minst discutabele abortussen....
Eh.. jij opende dit topic met een belachelijke doortrekking, en hoewel je afstand hebt genomen van je langzaam doodmartelen van levende mensen, heb je dat niet van je belachelijke doortrekking:quote:Wie trekt er dan iets in het belachelijke door? En als ik al iets in het belachelijke doortrek, wie gaf er dan als eerste aanleiding voor? Je vraagt dan toch om iets?
quote:Op dinsdag 12 december 2006 16:05 schreef EchtGaaf het volgende:
Voor een hazelip.........hoe ziek kan je zijn......
Als dit het hek van de dam niet is, dan weet ik het echt niet meer........
Ik had er iedereen voor gewaarschuwd dat dit stond te gebeuren: DE GLIJDENDE SCHAAL.
Dit alles doet mij zeer sterk denken aan de WOII toen Hitler een superras wilde. Geen plaats voor gehandicapten in een maatschappij die gezonde mensen teveel geld kosten......
Nee hoor. Als je argument is dat ieder leven telt moet je als de wiedeweerga daar zijn, want daar valt veel meer leven te redden. Als je argument is dat het op gruwelijke wijze gebeurt moet zo'n artikel je er de ogen voor openen dat daar wel kanttekeningen bij te plaatsen zijn. Als je argument is dat het op dubieuze gronden gebeurt moet je nog maar eens nadenken of een hazelip nu eigenlijk wel de meest dubieuze grond is waarop massaal geaborteerd wordt.quote:Het is toch op zijn zachts gezegd toch een rare redenatie van jou?
Ik zei iets over in het belachelijke dóórtrekken. Abortus zal voor sommigen altijd discutabel zijn - verschuil je dan niet achter die paar hazelipjes.quote:[..]
Wat is er belachelijk aan om ophef te maken over -zoals je het zelf zegt- aantal discutabele abortussen?
Juist omdat het niet te zien is en omdat er absoluut géén garanties zijn dat het fatsoenlijk te verhelpen is vind ik dat ouder het recht hebben op een abortus als zij dat willen.quote:Op donderdag 14 december 2006 22:13 schreef ElizabethR het volgende:
Kijk eens op www.shisis.nl naar de vóór en na foto's. Dat het bij Jan Jaap niet zo mooi is geworden wil niet zeggen dat dat bij iedereen met een shisis zo is. Een kind met een behandelbare en fatsoenlijk verholpen shisis is net zo normaal als elk ander kind en functioneert zoals het hoort. Uiteraard zijn er shisispatienten waarbij het echt nooit goedkomt. Dat is erg genoeg. Maar of dat op een echo te zien is, welke mate van shisis aanwezig is?
ik wind mij op over leventjes die niet voor zichzelf kunnen opkomen, waarover een ander het doodvonnis kan uitspreken en uitvoeren met behulp van een abortusprocedure. En dan nog langzaam met een stofzuiger ook.....(mensonterend is dit gewoon)quote:Op vrijdag 15 december 2006 14:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Jij wint je op over andermans lijf. Waarom zou dat gerechtvaardigder zijn als dat andere lijf toevallig een Nederlands paspoort voert dan wanneer het even toevallig een rode stip op het voorhoofd heeft?
Je band met de een bestaat evenmin als de band met de ander.
jij meende mij grote woorden als "verachtelijk" te moeten toedichten. Dat neem ik je zeer kwalijk, zoals je eerder hebt kunnen merken. Als je dat werkelijk meende, vind je jezelf dan ook verachtelijk met de volgende opmerkingen: mbt "slechts het weghalen van een klomp cellen uit de moederbuik" (is een zware minachting voor het leven, iets wat je mij mbt de doodstraf kennelijk ook verwijt)); mijn uitleg over verkrachtingen (visie over hoe het ontstaat/gebeurt)) zo op te voeren al zou ik het willen "goedpraten" (voor de duidelijkheid vind ik verkrachtingen hoe dan ook abject) en op een onsmakelijke manier de abortus critici een schuldgevoel aan te praten waarover ze zich hier in NL over druk maken...(middels met die onsmakelijke zet met dat afschuwlijke artikel)quote:Eh.. jij opende dit topic met een belachelijke doortrekking, en hoewel je afstand hebt genomen van je langzaam doodmartelen van levende mensen, heb je dat niet van je belachelijke doortrekking:
Ieder mensenleven waar dan ook in de wereld is mij evenveel waard. Ik snap eigenlijk niet hoe je durft te suggereren dat ik wel onderscheid zou maken. Ik heb dat immers nergens gesteld of gesuggereerd dat ik abortussen elders minder erg zou vinden.. Mijn bezwaar is met dat opvoeren van dat artikel is dat je daarmee het aangekaarte probleem hier in NL mee weg wil bagatelliseren...Dat vind ik een vals excuus. Want zoals ik dan zei: dan kan je wel voor elk probleem hier wel de ogen sluiten.quote:Nee hoor. Als je argument is dat ieder leven telt moet je als de wiedeweerga daar zijn, want daar valt veel meer leven te redden. Als je argument is dat het op gruwelijke wijze gebeurt moet zo'n artikel je er de ogen voor openen dat daar wel kanttekeningen bij te plaatsen zijn. Als je argument is dat het op dubieuze gronden gebeurt moet je nog maar eens nadenken of een hazenlip nu eigenlijk wel de meest dubieuze grond is waarop massaal geaborteerd wordt.
Zoals ik al zei is abortus om een mineur medisch probleem totaal verwerpelijk te noemen. Over gezonde kindjes in wording maar te zwijgen....quote:Ik zei iets over in het belachelijke dóórtrekken. Abortus zal voor sommigen altijd discutabel zijn - verschuil je dan niet achter die paar hazenlipjes.
Eustachiusquote:
Sommmige mensen durven het niet eens te zeggen als ze verkracht zijn, laat staan dat ze onderkennen dat ze zwanger zijn, als je iets echt absoluut niet wilt en je niet kan voorstellen dat het WEL zo is, dan ga je geen test doen of naar de dokter, dan probeer je dat zo lang mogelijk uit te stellen en te ontkennen...quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Ach ga heen zeg, een onderzoek heb je zo te pakken en als je menstruatie uitblijft(wat toch meestal echt wel het geval is) is een sommetje zo gemaakt en weet je dat je zwanger bent, als jij dan lekker tot 20 weken wacht, tja, dan moet je de rest ook maar dragen wat mij betrefd, zo'n last had je er dan blijkbaar niet van, want had je dat wel gehad dan was het eerste wat je deed dat ding uit je laten halen, daar loop je dan echt niet eerst 20 weken mee rond....
Eerst even je eerste uitspraak, 99 % is denk ik wat veel, ik weet van mijn directe omgeving dvan een vrouw die er na vier maanden achterkwam omdat ze een klein buikje begon te krijgen.quote:Laat ik een boute uitspraak doen, 99% van de vrouwen weet ruimschoots voor week 12 dat ze zwanger zijn, die 1 procent hou ik in voor veiligheid, omdat er nu eenmaal uitzonderingen bestaan.
Die 12 weken biedt dus alle mogelijkheden voor het afbreken van de zwangerschap voordat de ontwikkeling zover is dat er echt een mens gevormd is in de basis.
Als je er vrij laat achter komt is dat bij de 2de menstruatie die uitblijft, zit je op 8 weken, heb je nog 4 weken de tijd voor beslissen....
Maar reageer eens op het feit dat een foetus van 20 weken reageert op pijnprikkels in combi met de manier van aborteren die wordt gebruikt....
Is dat verantwoord, welke argumenten kunnen dat verantwoorden voor jou?
Dat is wel moeilijker, kan ik me zo voorstellen, je hebt je kindje gezien, de bevalling doorstaan, je borsten reageren op het gehuil...quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:58 schreef erodome het volgende:
[..]
Welk rot leven?
Want je kan je kind afstaan hoor, dat is niet moeilijker als hem uit je lijf laten zuigen of zagen....
Dacht wel dat jij zo'n zielige haarklover was, daar ben je fijn ingetraptquote:
Ik scheer ze helemaal niet over een kam integendeel, maar dat doe jij wel door de problemen die zich voor kunnen doen onder de tafel te schuiven en maar steeds met de * succes * verhalen aan te komen.quote:Verder scheer je alle kinderen met schisis nogal over een kam. Er zijn behoorlijk verschillen hoor. Bovendien, wie bepaalt wat er al dan niet uitziet? Lees het forum eens op de site van het schisisteam rotterdam, daar staan veel verhalen van schisispatienten zelf. Zij zijn echt niet ongelukig door hun schisi.
Als jij je er lekker door voelt, graag gedaan hoorquote:Op zaterdag 16 december 2006 09:19 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dacht wel dat jij zo'n zielige haarklover was, daar ben je fijn ingetrapt![]()
Ik ook, en iets recenter dan jij. Bij mij is het geen 20 jaar geleden dat ik veelvuldig met schisispatienten te maken had, maar slechts één jaar. In die 20 jaar dat jij al vastgeroest zit in je herinneringen door hetgeen je destijds hebt meegemaakt en gehoord en gezien is er onnoemelijk veel veranderd.quote:[..]
ik ken schisis vanuit de praktijk.
Daar verschillen wij dus van mening. Ik vind niet dat mensen zo'n keuze mogen hebben. Je geeft mannen toch ook niet het recht om een keuze te hebben of ze hun vrouw wel of niet slaan omdat dat 'vervelend' is en je 'last' van haar hebt.quote:Op zaterdag 16 december 2006 23:02 schreef deedeetee het volgende:
Helaas bestaan deze mensen nu eenmaal óók. En ik vind dat die mensen het recht hebben om zelf een keuze te maken, hoe hard dat ook klinkt.
Oké, ik wil Piet een schop voor z'n kont geven, zou jij dat verbieden?quote:Op zondag 17 december 2006 00:05 schreef mvdlubbe het volgende:
Och ja, als die mensen dat willen, wie zijn wij dan om ze dat te verbieden!
DDT ik snap je agressie niet, maar ik geef je maar gelijk hoor.quote:Op zaterdag 16 december 2006 22:06 schreef deedeetee het volgende:
We zijn 't niet eens. Dat heb je goed gezien, heb je tenminste nog ergens gelijk in.![]()
Van zielig gesproken, de pot verwijt de ketel... enne ik pretendeer niet alles te weten hoor, ik zeg alleen dat JIJ niet alles weet.Schijnt een onverteerbare gedacht voor je te zijn. Last van je ego ofsow ?![]()
Hoezo zit ik vastgeroest in herinneringen ? Ik heb er gewoon 19 jaar langer mee te maken gehad als jij.
Je gaat niet in op wat ik zeg je geeft alleen triomfantelijk aan dat je er zowaar in geslaagd bent om me te betrappen op een * spelfout * niet echt een indrukwekkende manier van discussiëren dus.
Lees maar zorgvuldig mss vind je nog wel een spelvoutje![]()
Dankjewel voor je verhaalquote:Op zaterdag 16 december 2006 22:49 schreef Jonnyboy het volgende:
Dit betekent absoluut niet dat ik een ongelukkig leven leid. Natuurlijk is het soms vervelend, maar iedereen maakt vervelende dingen mee. Je gaat toch ook geen abortus plegen als je weet dat het kind over tien jaar zijn been zal breken, of later diabetes krijgt? Of wel?
Dankjewelquote:Ik ben tegen abortus, en schrok net eigenlijk best wel van het feit dat vrouwen abortus plegen omdat het kind een hazenlip zou hebben. Een perfecte wereld bestaat niet, kinderen worden gewoon geboren met een hazenlip. Daar kan je zelf weinig aan doen. En als het dan gebeurt, moet je dat niet goed maken met iets dat veel erger is. Namelijk het vermoorden van het kindje. Kwaad met kwaad bestrijden noem ik dat.
En daar is de baby niet verantwoordelijk voor, maar ouder(s) danwel verzorger(s) of overheid.quote:Op zondag 17 december 2006 02:00 schreef jaoka het volgende:
Zorg eerst maar dat alle kinderen een goede kwaliteit van leven krijgen.
Iedereen jammert over abortussen, maar zodra de baby eenmaal geboren is maakt niemand zich nog druk om de omstandigheden waarin deze leeft (of sterft).
Niet verantwoordelijk, maar wel de trieste dupe.quote:Op zondag 17 december 2006 12:15 schreef EchtGaaf het volgende:
En daar is de baby niet verantwoordelijk voor, maar ouder(s) danwel verzorger(s) of overheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |