abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44357025
De komende jaren zullen steeds meer mensen uit Oost-Europa naar Nederland en andere West-Europese landen trekken omdat ze hier meer kunnen verdienen.
Op dit moment is bijvoorbeeld in Polen al een groot tekort aan mensen die in de bouw werken.

Wat vinden jullie ervan dat al die mensen hier komen werken?

Persoonlijk vind ik het niet zo'n groot probleem, onder de voorwaarde dat ze hetzelfde loon krijgen als ons.
Wij zijn veel beter geschoold dan mensen uit Oost-Europa en als ze hetzelfde loon krijgen zullen de werkgevers snel genoeg inzien dat buitenlanders niet automatisch beter werk leveren.
Na een paar jaar zullen de meesten Oostblokkers dan waarschijnlijk wel weer huiswaarts zijn gekeerd.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_44358061
Het aantal gebouwen/delen van gebouwen (balkons) dat gaat instorten (of op instorten staat) zal wel gaan toenemen, lekker nog goedkoper bouwen met die Polen.
pi_44358097
Helaas brengen ze enorm veel criminaliteit mee !
pi_44358182
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 15:10 schreef Stoomhamer het volgende:
Het aantal gebouwen/delen van gebouwen (balkons) dat gaat instorten (of op instorten staat) zal wel gaan toenemen, lekker nog goedkoper bouwen met die Polen.
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 15:11 schreef _The_General_ het volgende:
Helaas brengen ze enorm veel criminaliteit mee !
Discrimineren en generaliseren zijn ook vakken apart is het niet?

Vervang het woord Pool met Marokkaan of beter nog met het woord Neger en kijk dan nog eens of je achter je uitspraak staat?
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_44358236
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 15:14 schreef Kugari-Ken het volgende:

[..]

[..]

Vervang het woord Pool met Marokkaan of beter nog met het woord Neger en kijk dan nog eens of je achter je uitspraak staat?
Het is een feit dat Oostblokkers in de grensgebieden van Nederland, Belgie en Duitsland voor veel criminaliteit zorgen. Zelfs de politie hier ( limburg ) geeft dat toe!

Heeft verder niets met discrimineren te maken.
pi_44358360
"het is een feit dat Negers en Marokkanen in de grote steden van Nederland en Belgie voor veel criminaliteit zorgen. Verschillende politiekorpsen geven het zelfs toe."

Ik geloof dat je voor een uitspraak als dat toch zeker een note, een waarschuwing, of zelfs een ban kan krijgen op Fok!
Mocht je politicus zijn dan levert die uitspraak je toch zeker een aantal kamervragen op, en er zal een instantie zich buigen over het al dan niet gerechterlijk vervolgen voor je uitspraak.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_44358463
Kun je even stoppen met offtopic gaan over Negers en Marokkanen? Daar gaat het hier niet over. Probeer me geen woorden in de mond te leggen.
pi_44358497
Ik vind het wel gezellig.
pi_44358581
Dus je geeft toe dat als je een enkel woord zou veranderen, een nationaliteit aan zou passen, dat je dan ineens niet meer achter je uitspraak staat dat "ze" veel criminaliteit met zich meebrengen. Want als het een andere groep betreft dan Polen, dan is het opeens niet meer fatsoenlijk om zo'n uitspraak te doen.

Je zit op het randje, de volgende stap is te beweren, net als Stoomhamer, dat Polen inferieur werk afleveren.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  dinsdag 12 december 2006 @ 15:28:35 #10
124377 pmb_rug
salvation received
pi_44358611
goed voor de economie!
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 12 december 2006 @ 15:32:39 #11
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44358754
als ze netjes onder Nederlandse CAO's werken lijkt me het geen probleem
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_44358900
quote:

.......................

Ik sta er achter in dat geval. Maar van Marokkanen en/of negers is mij niet bekend dat ze tegen dezelfde (lagere) voorwaarden werken als de Polen.
pi_44358968
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 15:27 schreef Kugari-Ken het volgende:
Dus je geeft toe dat als je een enkel woord zou veranderen, een nationaliteit aan zou passen, dat je dan ineens niet meer achter je uitspraak staat dat "ze" veel criminaliteit met zich meebrengen. Want als het een andere groep betreft dan Polen, dan is het opeens niet meer fatsoenlijk om zo'n uitspraak te doen.

Je zit op het randje, de volgende stap is te beweren, net als Stoomhamer, dat Polen inferieur werk afleveren.
Ik hoef geen ander woord te veranderen. Ik heb het hier over Oostblokkers. Als "negers" of Marokkanen" veel criminaliteit zouden veroorzaken dan zou ik dat ook gewoon zeggen. Maar daar gaat dit topic niet over.

Ik zit hier niet mee op het randje, jij wel met je offtopic en zuigerige gedrag.
pi_44359279
Er worden zelfs kamervragen over gesteld;

Door de PVDA:

http://www.minbzk.nl/wwwr(...)een/antwoorden_op_3d

Door de CDA:

http://haersma.cda.nl/Bij(...)id/2414/Default.aspx

En de Politie heeft er een apparte term voor;

http://thesaurus.politieacademie.nl/word.php?id=5793

http://www.destentor.nl/b(...)37.ece?service=print
http://www.beursplaza.com/nieuwsforum.asp?id=19167

[ Bericht 17% gewijzigd door _The_General_ op 12-12-2006 15:53:47 ]
  dinsdag 12 december 2006 @ 15:49:08 #15
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_44359292
De huizen zijn al zo duur. Bovendien zijn de ervaringen met de vorige gastarbieders nu niet bepaald goed te noemen...
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  dinsdag 12 december 2006 @ 18:01:42 #16
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_44363828
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 15:49 schreef Napalm het volgende:
De huizen zijn al zo duur.
Als zij hier in de bouw komen werken worden de huizen vanzelf goedkoper.
  dinsdag 12 december 2006 @ 18:14:24 #17
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_44364165
alleen maar goed dat er tekorten ontstaan in Polen in bijvoorbeeld de bouw- en de transportsector. Dan gaan daar de lonen omhoog, zo was laatst op het nieuws dat een vrachtwagenbestuurder daar nu net zoveel als hier verdient, mooi toch?
pi_44364287
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 18:14 schreef problematiQue het volgende:
alleen maar goed dat er tekorten ontstaan in Polen in bijvoorbeeld de bouw- en de transportsector. Dan gaan daar de lonen omhoog, zo was laatst op het nieuws dat een vrachtwagenbestuurder daar nu net zoveel als hier verdient, mooi toch?
Dat is ook nog een pluspunt.
Volgend jaar werken alle Nederlanders in Polen voor hogere lonen dan ze hier krijgen en werken de Polen hier voor hongerloontjes
pi_44365165
quote:

Het is een feit dat achter de eerlijke werknemers thans de vrouwenhandel, drugshandel, accijnsfraude, enz. aan is gekomen. Dat is logisch, want een gat in de markt. Die Poolse vrouwen/dealers spreken jouw taal en de prijs is ook nog eens aangenamer.

Heeft weinig met discriminatie te maken.

Overigens: ik vind het prima dat de Poolse werknemers hier komen. Werken hard en er zitten veel vakmensen tussen. Moet je er wel uitpikken, maar dan is het sneller, goedkoper en beter!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 12 december 2006 @ 18:59:57 #20
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_44365456
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 14:34 schreef Jegorex het volgende:
[..]
Wij zijn veel beter geschoold dan mensen uit Oost-Europa en[..]
Yeah, right.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_44366067
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 18:59 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Yeah, right.
Ja, inderdaad.
Nederlandse bouwvakkers zijn beter dan de Poolse.

Verder kunnen oud-communisten totaal niet werken zonder toezicht, ze doen wat de baas zegt en verder niets. Dit heb ik zelf meegemaakt in Oost-Duitsland.
  dinsdag 12 december 2006 @ 19:21:47 #22
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44366197
ik vind het maar niks. Polen hoort bij de Oekraïne.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_44369773
Ik heb zelf met (hoog opgeleide) Polen gewerkt en dat was voor herhaling vatbaar. De werkgevers zullen dit ook wel leuk vinden.

Maar het is natuurlijk belachelijk dat Nederland Polen gaat importeren, terwijl er 2.5 miljoen uitkeringstrekkers (WAO, WW, bijstand) op hun luie reet liggen te vegeteren.

Ik zie dan ook liever dat deze maatregel wordt vergezeld met een flinke versobering van de uitkeringen. En dan maar zien wie er het eerst aan de bak komt. Uitkeringstrekkers of Polen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 12 december 2006 @ 20:53:05 #24
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_44370107
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 19:17 schreef Jegorex het volgende:
Nederlandse bouwvakkers zijn beter dan de Poolse.
Misschien op de grote projecten.
Maar die polen hebbn voor het simpele spul nog echte vakmensen.
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 18:01 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Als zij hier in de bouw komen werken worden de huizen vanzelf goedkoper.
Welnee, de huizenprijzen staan vrijwel los van de bouwkosten. De makrt en de schaarse grond bepalen de prijs.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_44370209
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 15:17 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Het is een feit dat Oostblokkers in de grensgebieden van Nederland, Belgie en Duitsland voor veel criminaliteit zorgen. Zelfs de politie hier ( limburg ) geeft dat toe!

Heeft verder niets met discrimineren te maken.
Mijn Opa heeft nog nooit iets crimineels gedaan
I'm just a Soul whose Intentions are Good
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')