Hoe weet je zo zeker dat hij agressief wordt van het gamen, en niet van iets anders? Als ik de gamende kennissen van mij vergelijk met de niet-gamende, zijn de personen die wél gamen juist veel rustiger en respectvoller.quote:Op dinsdag 12 december 2006 17:28 schreef Fuente het volgende:
Ik zou het niet doen meis. Nu ziet ze het gewelddadige van het spel nog niet, blikjes gooien is natuurlijk superinteressant
Maar wanneer ze ouder wordt zal ze het wel snappen, en dan kan het wel een negatieve invloed hebben. Mijn jongste broertje van (nu) 9 vindt online gamen ook geweldig. Toch merk je aan hem dat hij er agressiever van wordt, hij mag het nu nog maar 2 uurtjes per week ofzo (pin me er niet op vast).

Er ooit aan gedacht dat dat aan jullie opvoeding kan liggen?quote:Op dinsdag 12 december 2006 17:28 schreef Fuente het volgende:
Ik zou het niet doen meis. Nu ziet ze het gewelddadige van het spel nog niet, blikjes gooien is natuurlijk superinteressant
Maar wanneer ze ouder wordt zal ze het wel snappen, en dan kan het wel een negatieve invloed hebben. Mijn jongste broertje van (nu) 9 vindt online gamen ook geweldig. Toch merk je aan hem dat hij er agressiever van wordt, hij mag het nu nog maar 2 uurtjes per week ofzo (pin me er niet op vast).

Dat weet je natuurlijk nooit zeker. Wat ik van mijn moeder begreep is dat hij erna (na het gamen dus) opgefokter is dan anders.quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:00 schreef droks het volgende:
[..]
Hoe weet je zo zeker dat hij agressief wordt van het gamen, en niet van iets anders? Als ik de gamende kennissen van mij vergelijk met de niet-gamende, zijn de personen die wél gamen juist veel rustiger en respectvoller.

Je bedoelt de opvoeding van mijn moeder en haar vriend?quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:08 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Er ooit aan gedacht dat dat aan jullie opvoeding kan liggen?
Er is trouwens een paar jaar geleden een fatsoenlijke shooter geweest waarbij je ipv met geweren in oorlogsomgevingen met luchtpistolen gekleurde ballen schiet op elkaar in leuke vrolijke omgevingen. Het was nog een goed spel ook dus ook leuk voor vadersZou alleen zo snel de naam niet meer weten

Niet echt een aanbeveling dus.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:03 schreef Danny het volgende:
Ik keek horrorfilms toen ik zeven was, zag faces of death op mijn elfde ofzo, speelde met een computer op mijn 7e, heb veel - heeeel veel - gewelddadige spellen gespeeld ........

Oy!!!quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:16 schreef easy-going het volgende:
[..]
Niet echt een aanbeveling dus.
Suus afblijven!!!

Prima oplossing zoquote:Op woensdag 13 december 2006 10:49 schreef Ireth het volgende:
Gisteren even flink overleg gehad na alle reacties hiero gelezen te hebben (en dan hadden we die van Danny nog niet eens gezien) en we hebben het volgende besloten.
Als ik bezig ben met het avondeten mag Suus even bij papa op schoot 'pelletje doen'. Papa heeft gisteren zijn vaste groep waarmee hij altijd zit ingelicht en Suus heeft haar eigen inlognaam (dezelfde als papa maar dan met _jr erachter) gekregen. Ze mag dus een kwartiertje mee 'spelen' bij de vaste groep gasten waarmee papa zit. Die gasten laten haar met rust, er wordt dus niet op haar geschoten en Suus kan dus rondlopen zoveel ze wilt zonder zelf de eehh.. pijp uit te gaan zeg maar. Ze vinden het onwijs leuk dat ze mee wil spelen
Eten klaar = computer uit. Op deze manier kijken we hoe het haar bevalt. Merken we dat het negatief gaat uitpakken dan stoppen we ermee, merken we dat het positief uit gaat pakken dan houden we gewoon dit 'schema' aan.
Ik vond het een hele leuke discussie geworden iig!Thanks allemaal!

Kijkwijzers zijn richtlijnen die gebaseerd zijn op 'het gemiddelde kind'.quote:Op woensdag 13 december 2006 13:07 schreef Troel het volgende:
Tja, dan kan de overheid nog zoveel geld in een kijkwijzer en dergelijke stoppen, maar als de ouders er niets op uit doen heeft dat weinig zin.
Dat is je goed recht, net zoals het het goed recht is van elk ander dat WEL te doen.quote:Sorry, ik zou mijn kinderen dit niet laten doen op deze leeftijd

Het lijkt me wel zwaar overtrokken als ouders zich altijd iets van de overheid zouden moeten aantrekken. Zo'n kijkwijzer heeft een adviesfunctie en niet echt een verplichtend karakter.quote:Op woensdag 13 december 2006 13:07 schreef Troel het volgende:
Tja, dan kan de overheid nog zoveel geld in een kijkwijzer en dergelijke stoppen, maar als de ouders er niets op uit doen heeft dat weinig zin.
Ik vind de oplossing wel oke, als het allemaal in de gaten blijft worden gehouden. En als het ingesteld is dat er geen bloedspatters over het beeldscherm springen, lijkt het me niet echt heel eng of beangstigend.quote:Sorry, ik zou mijn kinderen dit niet laten doen op deze leeftijd

Er zit wel een verschil in adviesleeftijd 6 en adviesleeftijd 16 bij dit soort dingen hoor. Dat je een kind van vier iets voor een kind van zes laat doen, a la. Maar 16... Dat is niet voor niets.quote:Op woensdag 13 december 2006 13:25 schreef Falco het volgende:
Het lijkt me wel zwaar overtrokken als ouders zich altijd iets van de overheid zouden moeten aantrekken. Zo'n kijkwijzer heeft een adviesfunctie en niet echt een verplichtend karakter.

Nee, niet altijd, ik kan me voorstellen dat je als ouder beslist dat een 4 jarig kind wel een film mag zien die voor 6 jaar en ouder is terwijl ouders gewoon meekijken. Maar ik vind dit wel een heel groot verschil hoorquote:Op woensdag 13 december 2006 13:25 schreef Falco het volgende:
[..]
Het lijkt me wel zwaar overtrokken als ouders zich altijd iets van de overheid zouden moeten aantrekken. Zo'n kijkwijzer heeft een adviesfunctie en niet echt een verplichtend karakter.
[..]
Ik vind de oplossing wel oke, als het allemaal in de gaten blijft worden gehouden. En als het ingesteld is dat er geen bloedspatters over het beeldscherm springen, lijkt het me niet echt heel eng of beangstigend.
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |