Ik leer mijn kind echt wel direct GTA en Battlefield enzo.quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:01 schreef Leah het volgende:
Freek had (en heeft) daar ook zoveel lol in, maar ik had toch erg veel moeite om hem dat soort spelletjes te laten spelen.
Tipje, op Nickelodeon.com of nl hebben ze ook best ingewikkelde spelletjes, maar dan met Spongebob ofzo.
Een stuk minder geweldadig.
Alsof ze de hele dag op een bureaustoel vastgekluisterd zal zitten zeg! Wees daar maar niet bang voor...quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:02 schreef opgebaarde het volgende:
Indrukwekkend verhaal maar voor je dochter is het toch beter dat ze veel beweegt en haar coördinatie verbeterd d.m.v. speeltjes en ballen?
Dat suggereerde ik ook niet maar via de computer is niet de beste manier. Verder denk ik (excuses) dat een kind zo min mogelijk in aanraking moet komen met computers in het ouderlijk huisquote:Op dinsdag 12 december 2006 13:03 schreef Ireth het volgende:
[..]
Alsof ze de hele dag op een bureaustoel vastgekluisterd zal zitten zeg! Wees daar maar niet bang voor...
Die gedachte had ik zelf ook altijd, maar het is een feit dat we gewoon in een digitaal tijdperk leven. Volgend jaar gaat ze naar de kleuterschool en daar staan zelfs al computers in de klas! Welliswaar niet met delta force of CSquote:Op dinsdag 12 december 2006 13:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat suggereerde ik ook niet maar via de computer is niet de beste manier. Verder denk ik (excuses) dat een kind zo min mogelijk in aanraking moet komen met computers in het ouderlijk huis
Dat is een factor die ik zelf nog niet eens had bedacht! Ik zag wel dat ze het nu leuk vind om te doen, maar hoever gaat de uitwerking in haar hoofd idd als ze het niet doet, als ze slaapt bijvoorbeeld! Thanks!quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:11 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ze mogen van mij spelletjes spelen maar dan via http://www.kinderplezier.com/
Nu ziet ze het misschien nog als blikken gooien maar die spellen zijn vaak enorm indrukwekkend voor die kleintjes en het kan best zijn dat ze er straks ineens eng van gaat dromen oid.
Ik zou het niet doen. Volgens mij hebben die spellen 16+ of zelfs 18+ op het hoesje staan, ondanks het uit kunnen schakelen van 'bloederige' opties. Nou vind ik niet dat je dat altijd klakkeloos hoeft te volgen, maar 3 <-> 16 is wel een enorm verschilquote:Op dinsdag 12 december 2006 12:57 schreef Ireth het volgende:
En daar zit dus juist mijn twijfel in, zal ik haar af en toe onder ons toezicht (dus niet alleen!) het laten spelen, ter bevordering van haar motoriek en coórdinatie, of is het thema 'geweld' toch te overheersend en is het beter die direct te smoren.
Overigens staan alle optie's wel op kindveilig als zij speelt. Poppetjes vallen gewoon na geraakt te hebben, er vliegen geen ledematen door de lucht en ook geen druppel bloed. Ze heeft er zoveel plezier van en ze is totaal geen gewelddadig kind, maar ergens heb ik toch mijn twijfels....
Precies, je dochter zal nog genoeg met computers te maken krijgen, het klopt ook dat haar leren om met computers te werken zeker voordelen heeft maar dat leert ze wel op school en straks bij jullie thuis maar hoe meer ze buiten speelt of in huis met andere dingen dan de computer bezig is hoe beter lijkt mij. Maar ik ben onwetendquote:Op dinsdag 12 december 2006 13:11 schreef Ireth het volgende:
[..]
Die gedachte had ik zelf ook altijd, maar het is een feit dat we gewoon in een digitaal tijdperk leven. Volgend jaar gaat ze naar de kleuterschool en daar staan zelfs al computers in de klas! Welliswaar niet met delta force of CSmaar het zijn en blijven computers.
Dus na al die jaren training daag je nu een drie-jarig kindje uitquote:Op dinsdag 12 december 2006 13:21 schreef Sjakie01 het volgende:
Laat maar komen, ik pwn haar toch. Ik train al 3x langer dan haar bestaan. Dus dat is gewoon een godlike voor mij.
Dit vind ik dus wel een heel goed punt. Speelgoedpistolen/zwaarden mag niet, das gewelddadig.. Die kinderen die dat niet mogen lopen dan wel met stokken pief paf poef te roepen! Ik ben op dat gebied ook zeer zeker voor het wel geven, mits er om gevraagd wordt en daarbij leren hoe het te gebruiken, waar het voor dient (fantasie) en dat het in het echte leven niet gangbaar is om pief paf poef te doen op de bankbediende enzo.quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:49 schreef Yi-Long het volgende:
veel ouders denken dat ze zoveel mogelijk moeten verbieden om een kind 'normaal' op te voeden: Geen oorlogje spelen buiten, geen nep pistooltjes, niet stoeien, niet bomen klimmen, etc etc...
Allemaal onzin. Gewoon je kids wat waarden en normen bijbrengen, goed in de gaten houden hoe hun persoonlijkheid zich ontwikkelt, en eventueel gerichte maatregelen nemen, maar verder gewoon een beetje loslaten en laat ze zichzelf maar gewoon vermaken.
Het is een geweldadig spel. Er worden mensen neergeschoten en die vallen neer. punt.quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:49 schreef Yi-Long het volgende:
Gewoon doen. Waarom? het spel is NIET geweldadig. Het is en blijft een behendigheidsspelletje.
veel ouders denken dat ze zoveel mogelijk moeten verbieden om een kind 'normaal' op te voeden: Geen oorlogje spelen buiten, geen nep pistooltjes, niet stoeien, niet bomen klimmen, etc etc...
Allemaal onzin. Gewoon je kids wat waarden en normen bijbrengen, goed in de gaten houden hoe hun persoonlijkheid zich ontwikkelt, en eventueel gerichte maatregelen nemen, maar verder gewoon een beetje loslaten en laat ze zichzelf maar gewoon vermaken.
dat bedoelde ik ook niet hoor (van dat kleuren) ik gaf alleen maar aan dat dát kind nog niet eens een muis kon vasthouden om een rode streep te trekken in Paint. Vind het knap van je dochter dat zij wel al die handelingen kan.quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:54 schreef Ireth het volgende:
[..]
Dit vind ik dus wel een heel goed punt. Speelgoedpistolen/zwaarden mag niet, das gewelddadig.. Die kinderen die dat niet mogen lopen dan wel met stokken pief paf poef te roepen! Ik ben op dat gebied ook zeer zeker voor het wel geven, mits er om gevraagd wordt en daarbij leren hoe het te gebruiken, waar het voor dient (fantasie) en dat het in het echte leven niet gangbaar is om pief paf poef te doen op de bankbediende enzo.
Daarom twijfel ik dus ook over die spellen, leer ik haar vroeg aan wat fantasie/echt is, leer ik haar vroeg aan wat wel/niet kan en leert zij daar dan weer van alles van, of leer ik haar dat te vroeg aan... kijkend naar mijn kind, zeg ik : nee niet te vroeg, maar meningen van anderen zijn natuurlijk altijd goed om er op een andere manier naar te kijken. Ik ga dus ook zeker op zoek naar andere 'kindvriendelijke' spelletjes voor haar, al denk ik dat spelletjes om de kleuren te leren haar niet intresseren, ze is inmiddels aanbeland bij beige, lichtgrijs, creme en antraciet qua kleurleren
Was ook niet echt reactie op jouw Paint reactie, maar meer het feit dat peuterspelletjes meestal gebaseerd zijn op het leren van vormen en kleuren enzo.. en de meeste daarvan herkent/kent ze al en is dus niet uitdagend genoegquote:Op dinsdag 12 december 2006 13:57 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
dat bedoelde ik ook niet hoor (van dat kleuren) ik gaf alleen maar aan dat dát kind nog niet eens een muis kon vasthouden om een rode streep te trekken in Paint. Vind het knap van je dochter dat zij wel al die handelingen kan.
Dat is dan al een erg slim kind.quote:Op dinsdag 12 december 2006 14:07 schreef Ireth het volgende:
(oma dacht het makkelijk te maken en noemde het een trapje, waarna Suus dus corrigeerde en het correct zei)
je bent er (als het goed is) toch zelf bij als ouder?quote:Op dinsdag 12 december 2006 17:28 schreef Fuente het volgende:
Ik zou het niet doen meis. Nu ziet ze het gewelddadige van het spel nog niet, blikjes gooien is natuurlijk superinteressant
Maar wanneer ze ouder wordt zal ze het wel snappen, en dan kan het wel een negatieve invloed hebben. Mijn jongste broertje van (nu) 9 vindt online gamen ook geweldig. Toch merk je aan hem dat hij er agressiever van wordt, hij mag het nu nog maar 2 uurtjes per week ofzo (pin me er niet op vast).
Natuurlijk ben je er zelf bij, maar het is een gewelddadig spel, dus of je er wel of niet bij bent, het blijft even gewelddadig..quote:Op dinsdag 12 december 2006 17:36 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
je bent er (als het goed is) toch zelf bij als ouder?
niet de computer moet leren hoe ermee om te gaan, maar de ouders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |