abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44356139
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 14:01 schreef L3IPO het volgende:

[..]

Jij bent gewoon een vreselijk dom mens om een foetus van 8 weken een kind te noemen.

Fanatiekeling
Jij bent een vreselijk geweteloos mens als je een kind van 24 weken durft te laten vermoorden er hier achter staat dat het mag van de wetgever.

Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_44356152
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 14:06 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

We zijn het een keer eens.
Ben het op dit onderwerp zelfs met PJOrouke eens
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 12 december 2006 @ 14:07:50 #203
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_44356170
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 14:06 schreef buachaille het volgende:
Vergelijk de conceptie met het zetten van een handtekening bij de notaris als je een huis koopt. Als die handtekening eenmaal staat dan kun je niet meer terug ook al heb je nog zo'n spijt.
Jawel, dan kun je nog 3 dagen terug.

Maar dat is inderdaad geen 24 weken. Het recht op ontbinding van de koop van een huis is een soort morning-afterpil.
pi_44356181
quote:
Vergelijk de conceptie met het zetten van een handtekening bij de notaris als je een huis koopt. Als die handtekening eenmaal staat dan kun je niet meer terug ook al heb je nog zo'n spijt.
Ja, want de conceptie is altijd het resultaat van een bewuste keuze .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_44356195
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 14:04 schreef du_ke het volgende:

[..]

Abortus verbieden, dat is pas barbaars .
Als moord willen verbieden barbaars is, dan is het maar barbaars.
pi_44356197
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 14:04 schreef du_ke het volgende:

[..]

Abortus verbieden, dat is pas barbaars .
Want? Van mij mag de grens best op 3 weken liggen. Er is geen enkele reden om later nog een kind weg te laten halen.
  dinsdag 12 december 2006 @ 14:09:14 #207
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_44356223
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 14:06 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Jij bent een vreselijk geweteloos mens als je een kind van 24 weken durft te laten vermoorden er hier achter staat dat het mag van de wetgever.

[afbeelding]
Fijn, een plaatje van een klomp cellen, wat is je punt?

Fanatiekeling
Humans dont deserve to live...
pi_44356235
quote:

[..]

Het recht op lichamelijk integriteit kent grenzen. Als ik morgen naar het ziekenhuis ga en aangeef dat ik al mijn ledematen wil laten amputeren dan zal men mij (terecht) opnemen in een psychiatrisch ziekenhuis.
Kent inderdaad grenzen ja. Die grenzen zijn ook gesteld. Na week 24 heeft de vrouw die de vrucht baart niet langer het recht op zelfbeschikking en lichamelijke integriteit om de vrucht weg te laten halen.

Ik zie overigens niet in waarom ik de conceptie zou moeten vergelijken met een notariele vastlegging. Dat doet de wetgever immers ook niet en bovendien zie ik er niets in om vermogensrechten te vergelijken met de fundamentele rechten van zelfbeschikking en lichamelijke integriteit.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_44356239
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 14:08 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Er is geen enkele reden om later nog een kind weg te laten halen.
Zoals al meerdere malen gezegd, niet iedereen weet binnen die drie weken of ze zwanger zijn én is vervolgens ook nog in staat om een dergelijke moeilijke keuze te maken.
  dinsdag 12 december 2006 @ 14:09:56 #210
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_44356246
quote:

[..]

Want? Van mij mag de grens best op 3 weken liggen. Er is geen enkele reden om later nog een kind weg te laten halen.
Nee , jij vindt dat , dat wil nog niet zeggen dat die reden er voor een ander wel kan zijn
pi_44356249
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 14:04 schreef sigme het volgende:

[..]

Volgens die definitie leeft kwarts. En is een uitgegroeide muilezel (of muildier, wil ik afwezen) dood. En een suffige bejaarde ook.
Het nut van een bejaarde heeft nog steeds met voortplanting te maken. Zo'n persoon kan kennis en zorg doorgeven aan zijn nakomelingen. Enne, mensen die abortus plegen / ondergaan zijn ook muilezels
pi_44356256
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 14:08 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ja, want de conceptie is altijd het resultaat van een bewuste keuze .
Er is geen enkele reden om er pas na 24 weken achter te komen, dan ben je al bijna 6 maanden zwanger!!!!!! De grens waarop het mag moet drastisch omlaag.
pi_44356287
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 14:10 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Er is geen enkele reden om er pas na 24 weken achter te komen, dan ben je al bijna 6 maanden zwanger!!!!!! De grens waarop het mag moet drastisch omlaag.
Daar valt wat mij betreft op zich nog wel over te praten, maar dat is volgens mij een andere discussie .
pi_44356297
quote:

[..]

Dat jij geen reden ervoor ziet, betekend niet dat die er niet is. Bekrompen geest.
pi_44356302
quote:

[..]

De vraag is niet of de grens juist gesteld is, maar of die grens wel moet bestaan.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_44356320
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 14:09 schreef L3IPO het volgende:

[..]

Fijn, een plaatje van een klomp cellen, wat is je punt?

Fanatiekeling
Praat je er ook zo over als er een kind dat net geboren is wordt vermoord? Wat maakt het uit, het zijn maar een paar cellen..... Jij bent echt een geweteloos mens, misschien kun je in het leger van de VS, die houden ook zo van anderen doden
pi_44356333
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 12:39 schreef wonko het volgende:

[..]

Aannames...meer zijn het niet. En nog enorm overtrokken aannames ook.
Is dat werkelijk zo, we kunnen namelijk in steeds vroeger stadium al weten hoe het zit met een kind, het ligt binnen bereik dat we dingen als uiterlijke kenmerken ook weten binnenkort...

Hoe groot is dan de stap naar aborteren omdat het kindje niet de gewenste haarkleur heeft?

Het gebeurt nu al om hele kleine afwijkingen die verder amper tot niets af doen van levenskwaliteit, de stap naar uiterlijke kenmerken is dus maar een hele kleine zodra dat bekend wordt.

Persoonlijk vind ik dat abortus te makkelijk gedaan kan worden, er zijn zat mensen hier in nederland die het als een soort anticonseptie gebruiken, vrouwen die zo meer dan 4 keer voor abortus gaan, dat zijn geen domme foutjes, uitzonderingen meer...
De andere mogelijkheden(laten komen en door iemand anders op laten voeden), worden vaak niet eens als mogelijkheid gezien.

Van mij mag het best wat minder met abortussen, zeker de grens wat minder hoog, ok die zit nu op levensvatbaarheid an de vrucht buiten de baarmoeder, maar de vrucht kan dan al horen en alles, is in princiepe gewoon af in de basis, moet alleen nog wat rijpen, we hebben het dan al over een vrucht die reageert op invloeden van buitenaf.

We denken teveel in klompje cellen, maar dat is het al verdomde snel niet meer, een kind van 19 weken heeft vingertjes, teentjes, oorschelpjes, alles al, is gewoon een kindje, met een eigen gezichtje die gaapt, duimt en al dat soort dingen....
Dat kindje kan al voelen....maar mag wel geaborteert worden, zonder reden echt, dus niet alleen bij hele zware afwijkingen die de levenskwaliteit echt zwaar omlaag halen.

Ik ben niet voor een verbod, dat zou alleen maar meer ellende opleveren, maar wat strenger zou wel mogen en de grens wat omlaag ook, bv een vrouw die voor de 3de keer voor een abortus komt, laat haar maar een andere methode kiezen, het kind voldragen, misschien dat ze daarna wat beter oplet en abortus niet als anticonseptie ziet.
En laat de late abortussen alleen voor de noodzaak gevallen, waarin een kind zulke afwijkingen heeft dat de levenskwaliteit echt laag is of niet eens aanwezig...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 december 2006 @ 14:12:30 #218
862 Arcee
Look closer
pi_44356336
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 11:55 schreef EchtGaaf het volgende:
Voor mij mag de doodstraf (langzame variant) per direct worden uitgevoerd op:

1 de ouders die tot zo'n barbaars besluit komen
2 De artsen die het in hun BOTTE hoofd halen om daaraan mee te werken.
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 11:55 schreef EchtGaaf het volgende:
Mensen zouden toch eens wat eerbiediger met het leven mogen omspringen.....
Ik blijf dat krom vinden.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_44356360
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 14:09 schreef Argento het volgende:

[..]

Kent inderdaad grenzen ja. Die grenzen zijn ook gesteld. Na week 24 heeft de vrouw die de vrucht baart niet langer het recht op zelfbeschikking en lichamelijke integriteit om de vrucht weg te laten halen.

Ik zie overigens niet in waarom ik de conceptie zou moeten vergelijken met een notariele vastlegging. Dat doet de wetgever immers ook niet en bovendien zie ik er niets in om vermogensrechten te vergelijken met de fundamentele rechten van zelfbeschikking en lichamelijke integriteit.
Juist kent grenzen. De vrouw dient dan ook de lichamelijk integriteit van haar ongeboren vrucht te respecteren, alsmede die van de vader van het kind en haar genetische verantwoordelijkheid te nemen (al weet ik ook niet wat ik met het laatste wil zeggen).
pi_44356366
quote:

[..]

Er kunnen meer dan voldoende redenen zijn om later nog een kind weg te laten halen.
pi_44356381
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 14:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Als moord willen verbieden barbaars is, dan is het maar barbaars.
Het is geen moord.

Maar jij eet ook geen vlees?
pi_44356385
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 14:11 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Dat jij geen reden ervoor ziet, betekend niet dat die er niet is. Bekrompen geest.
Er zijn vast voldoende redenen om arbeidsongeschikten te doden, maar toch doen we het niet, zijn we dan allemaal bekrompen geesten?

Of er wel of geen reden voor is is heel iets anders dan iets toestaan.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 12 december 2006 @ 14:13:47 #223
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_44356390
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 14:05 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

O. Het is een weerloos wezen. Nee, dan is het inderdaad goed

Hoe ziek zijn sommige mensen in hun hoofd om dit goed te willen praten? Zeg dan op z'n minst dat het eigenlijk niet goed is, maar dat het door omstandigheden de beste oplossing was. Nee, mensen hebben de behoefte om alles aan te grijpen om dit maar goed te praten. Geen wonder dat de wereld afglijdt naar de afgrond.
Neen, dat begrijp je dan verkeerd... Ik geef alleen aan dat het niet instaat is om buiten een beschermde omgeving te overleven. Dus op het moment dat die beschermde omgeving ophoudt te bestaan, dan is het niet levensvatbaar. Het enige wat ik hiermee overigens probeer te verduidelijken is de grens van 24 weken.

Ik ben niet anti-abortus... Ik vind dat het een middel moet zijn dat niet zondermeer ingezet moet worden en eigenlijk het liefst niet iingezet moet worden. Maar er zullen altijd situaties blijven bestaan waarin het de beste oplossing is helaas...

En wat Arnold_Fan betreft, zet je oogkleppen eens af ventje... Ik heb serieus medelijden met je toekomstige kind. Ga je die ook zo fanatiek je eigen gedachtengoed opdringen?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_44356499
quote:

[..]

Ow kijk, de aap komt uit de mouw. Niet geheel tegen abortus dus. Maar jij legt weer een grens die veel te laag ligt. Wat zou je zeggen van de helft, 12 weken? Geloof me namelijk maar, dat het lang kan duren voordat je weet dat je zwanger bent. En ik geloof dat er al meerdere malen is uitgelegd wat het verschil is tussen een foetus van 22 weken en eentje van 32. Het feit dat jij emotioneel ervaart dat het een mensje is, omdat jij het idee hebt dat 'ie cognitief je handen volgt, betekend niet dat het feitelijk ook een bewust mens is. Dat is emotie, geen feitelijkheid.

Ow, gewoon voor een aanvulling op je kennis: er zijn mensen die niet weten dat ze zwanger zijn totdat het kind eruit komt, maar hoe ze dat voor elkaar krijgen...
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 december 2006 @ 14:17:08 #225
862 Arcee
Look closer
pi_44356500
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 14:12 schreef erodome het volgende:
En laat de late abortussen alleen voor de noodzaak gevallen, waarin een kind zulke afwijkingen heeft dat de levenskwaliteit echt laag is of niet eens aanwezig...
Wat vinden EchtGaaf en Arnold_fan hiervan?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')