Het benemen van een ander leven...quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:01 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik vind juist dat het binnen alle ethische grenzen blijft, niet alleen omdat er een zeer zorgvuldige procedure aan vooraf dient te gaan, maar ook om de onderbouwde medische redenen.
Aan welke ethische grenzen voldoet het niet volgens jou? Realiseer wel dat we vroeger ook een verbod op abortus hadden, en er toen alsnog abortus plaatsvond. Ik hoef je er denk ik niet aan te herinneren hoe dat er in de praktijk aan toe ging.
Is het nu ineens verplicht om kinderen met een hazelip te laten aborteren?quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:00 schreef EchtGaaf het volgende:
Dus "Jan Jaapjes"hebben voortaan geen recht meer op leven?
Ja, dat heeft dus geen moer met die grens te maken, maar alleen met abortus in het algemeen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:02 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het benemen van een ander leven...
Zoiets als:quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:02 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Uit jouw eigen OP...voor het geval jij het vergeten was.quote:Voor mij mag de doodstraf (langzame variant) per direct worden uitgevoerd op:
1 de ouders die tot zo'n barbaars besluit komen
2 De artsen die het in hun BOTTE hoofd halen om daaraan mee te werken.
maar wel een strafbaar feit, afgezien van de wettelijke correctie.quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:00 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Met 121 bega ik nog steeds geen misdrijf.........
Het maakt niet uit of het kind wel of geen hazelip heeft. Als ouders binnen een bepaalde periode tot abortus besluiten dan mag dat. De reden maakt niet uit.quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:00 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Met 121 bega ik nog steeds geen misdrijf.........
[..]
Dus "Jan Jaapjes"hebben voortaan geen recht meer op leven?
En als je er nou pas na 10 weken achterkomt dat je zwanger bent?quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:12 schreef Vivi het volgende:
[..]
Oh jee...daar hebben we onze eigen Fok! Dolle-Mina weer
Ik durf te wedden dat jij nog nooit zwanger bent geweest, je bent typisch iemand die alleen maar redeneert vanuit je vastgeroeste, starre, gefrustreerde feministische denkbeelden zonder enige emotie te ervaren bij hetgene waar je nu precies over blaat. Waarschijnlijk heb je ook van die oorbellen met bliksemflitsen oid
Overigens ben ik niet tegen abortus, alleen vind ik de termijn die in NL gehandhaafd wordt veel te ruim. Ik denk dat de beslissing, wel/niet, echt wel binnen 8 weken genomen kan worden. Tenzij er sprake is van een zeer zware afwijking die pas later in de zwangerschap ontdekt kan worden. In die gevallen mogen er wat mij betreft uitzonderingen worden gemaakt.
En de vraag is wanneer sprake is van ´leven´quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:02 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hoe gaan jullie daar mee om.quote:Op maandag 11 december 2006 20:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ja maar het zijn wel potentiele levens dus jij stelt de grens wanneer het eitje en zaadje eenmaal samen zijn gegaan.
Zelfs een morning after pil is voor jouw een "zonde"
Het verschil is denk ik dat jij het heel "juridisch" benader. Ik kies (ook) voor de ethische kant....quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:07 schreef Argento het volgende:
[..]
En de vraag is wanneer sprake is van ´leven´
Je kunt wel hardnekkig vasthouden aan je eigen privéopvattingen op dat punt, maar dan ga je eraan voorbij dat de maatschappelijke opvatting is weergegeven in een regel die het de facto mogelijk maakt om tot de 24ste week van de zwangerschap tot abortus over te gaan.
Iedereen heeft recht op een mening en ik dus ook.quote:En het gaat natuurlijk helemaal te ver om zij die volgens jouw eigen opvatting een moord plegen, maar die volledig binnen de grenzen van de wet blijven, een langzame dood toe te wensen. Neem dat eerst maar ns terug.
Die 24 weken hebben inderdaad altijd prima gefunctioneerd en die regelgeving is duidelijk. Dat klopt.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het hek is nu helemaal niet van de dam. We hebben een goed systeem met een verplichte bedenktijd en abortus niet na de 24e week. Lijkt me duidelijke regelgeving en zeker geen sprake van een hek van de dam.
Je hebt ook recht op onze mening. Die willen we je dan ook niet onthouden.quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:10 schreef EchtGaaf het volgende:
Iedereen heeft recht op een mening en ik dus ook.
En jij spreekt over drogredenen?quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als we alles gaan legaliseren, dan wordt Nederland zo ongeveer het afvoerputje van de wereld als het gaat om zaken die het daglicht eigenlijk niet kunnen verdragen...
Door verdergaande legalisering wordt Nederland een abortusparadijs......
Die boot vind ik een drogreden om het hier dan maar wel te legaliseren...
Binnen een plant vind ook celdeling plaats. Het is dus moord om een blaadje af te snijden?quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:10 schreef EchtGaaf het volgende:
er vindt vanaf moment 0 al leven plaats. Hoe kan je anders celdeling verklaren vanaf moment 0?
bedoel je met moment 0 nu het tijdstip dat het eitje en de zaadcel worden aangemaakt.quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het verschil is denk ik dat jij het heel "juridisch" benader. Ik kies (ook) voor de ethische kant....
er vindt vanaf moment 0 al leven plaats. Hoe kan je anders celdeling verklaren vanaf moment 0?
[..]
Iedereen heeft recht op een mening en ik dus ook.
Nee. Al was het maar dat de plant er niet dood van hoeft te gaan.....quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:12 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Binnen een plant vind ook celdeling plaats. Het is dus moord om een blaadje af te snijden?
Het is geen mens, dus kan het niet dood.quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:14 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee. Al was het maar dat de plant er niet dood van hoeft te gaan.....
En ik heb het niet over planten, maar over mensen
Heb ik dat ooit iemand verboden?quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:11 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je hebt ook recht op onze mening. Die willen we je dan ook niet onthouden.
een foetus kan niet dood?quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:14 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Het is geen mens, dus kan het niet dood.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |